چگونه یک استایل اداری زنانه شیک و جذاب داشته باشیم؟

شیدا رضایی 1 سال پیش
4 دقیقه مطالعه
استایل اداری زنانه

استایل اداری یکی دیگر از سبک‌های پوشش در دنیای مد است که بایدها و نبایدهایی را دنبال می‌کند. سبک‌های رسمی و اداری از دیگر استایل‌ها متمایز هستند و در زندگی روزمره ما از اهمیت بالایی برخوردارند. محل کار یکی از مکان‌هایی است که نوع استایل نیروهای فنی در آن جا بسیار مهم است و باید با ظاهری آراسته و شیک حضور یابند. مردها به راحتی با یک دست کت و شلوار استایل رسمی خود را تدارک می‌بینند. اما نحوه داشتن استایل رسمی در خانم‌ها کمی پیچیده‌تر از آقایان است. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک استایل اداری شیک زنانه داشته باشید.


چگونه یک  استایل اداری زنانه داشته باشیم؟

استایل اداری زنانه

همه ما با شنیدن استایل اداری یک تصویر از پیش دیده شده نیروهای اداره‌جات در ذهنمان یادآور می‌شود. محیط‌های اداری دو جنبه رسمی و نیمه رسمی دارد. مکان‌هایی مانند بانک‌ها و سازمان‌های تجاری معمولاً جزو اداره‌جات به شمار می‌آیند. استایل‌های افراد در این مکان‌ها به صورت کاملاً رسمی و کلاسیک است. اما در مکان‌های نیمه رسمی داشتن استایل‌های کژوال و نیمه کلاسیک است. 

مهم نیست که محل کارتان چقدر رسمی است. اگر استایلی رسمی‌تر از محیط کار خود داشته باشید، بیشتر در چشم‌ها می‌درخشید. 

نکاتی که در فضای اداری باید اولویت قرار دهیم:

  • نکات بهداشتی را در محیط کار به‌شدت رعایت کنید که از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
  • سعی کنید آرایش صورتتان همیشه ملایم باشد. مثلاً از کرم‌های ضدآفتاب با درصد کرم پودری خیلی کم استفاده کنید. رژلب و رژگونه‌هایی با رنگ ملایم یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در محل کار شما است.
  • به نظافت و یکدستی ناخن‌هایتان رسیدگی کنید و از لاک‌هایی با رنگ‌های جیغ استفاده نکنید!
  • برای خوشبو بودن از عطرهایی با رایحه ملایم به کار ببرید. سعی کنید از اسپری‌ها استفاده نکنید چرا که بویی تند دارند و پس از چند ساعت لباستان بدبو می‌شود.
  • از پوشیدن شلوارهای زاپ دار خودداری کنید!
  • سعی کنید ظاهری آراسته و مرتب داشته باشید. مثلاً هنگام انتخاب لباس از پوشیدن سایزهای خیلی بزرگ یا خیلی چسبنده و تنگ خودداری کنید. لباس شما باید به‌گونه‌ای باشد که شما در آن هم احساس راحتی کنید و هم زیبا و آراسته دیده شوید. در ضمن توجه داشته باشید که قد مانتو شما باید به اندازه دو بند انگشت بالاتر از زانوی شما باشد.
  • از پوشیدن صندل‌ها و کفش‌های پاشنه دار که موجب ایجاد سروصدا می‌شوند دوری کنید. کفش‌های اسپرت یا کالج از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد. هم چنین به سمت کفش‌هایی با رنگ تیره مانند مشکی، قهوه‌ای و سورمه‌ای بروید و در تمیز نگه داشتن آن‌ها کوشا باشید.

در انتخاب مانتو دقت کنید!

استایل اداری زنانه

هنگام انتخاب مانتو دو آیتم قد و نوع اندام خود را در نظر بگیرید و لباسی را انتخاب کنید که فیت (اندازه) شما باشد. بهتر است جنس مانتوی شما به گونه‌ای باشد که چروک نشود و نیاز به اتوی زیاد نداشته باشد. در ضمن جنس پارچه مانتوی شما باید به گونه‌ای باشد که هوا در آن به خوبی رد و بدل شود تا بو نگیرد.

شلوار مناسب در استایل اداری زنانه

استایل اداری زنانه

بهترین شلوارها از نظر جنس، پارچه ای، کتان و جین هستند. در خصوص شلوارهای جین سعی کنید به سمت رنگ‌های تیره بروید تا حرفه‌ای‌تر عمل کرده باشید. شلوارهای دمپا، کوتاه و راسته مناسب برای افرادی است که قد بلندی دارند. هنگام انتخاب قد شلوار باید نوع اندامتان را در نظر بگیرید!

استایل اداری دخترانه

به جز اداره‌جات، اکثر دفاتری که امروزه جوان‌های زیادی در آن جا مشغول به کار هستند، خیلی روی استایل حساسیت به خرج نمی‌دهند و معمولاً کارکنان آن جا از استایل‌هایی نیمه رسمی و کژوال استفاده می‌کنند. اصلی‌ترین نکته‌ای که در رابطه با استایل‌های اداری دخترانه وجود دارد این است که با انتخاب یک استایل شیک می‌تواند تأثیر مثبتی روی مخاطب خود بگذارد.

استایل اداری دخترانه به سبک کژوال

استایل اداری زنانه

در این بخش، سادگی را اولویت قرار دهید. شما می‌توانید از مانتوهایی ساده و بدون طرح در رنگ‌های خنثی استفاده کنید. لباس شما در این استایل باید سبک و راحت باشد و هوا به خوبی در آن رد و بدل شود. شلوارهای جین همرنگ با مانتو شما می‌تواند یکی از انتخاب‌های مطمئن باشد. در فصول سرد سال به جای پوشیدن پالتو از ژاکت‌های بافتنی شیک دخترانه استفاده کنید. از کفش‌های چانکی، لوفر و پامپ‌ها در رنگ‌های قهوه‌ای، مشکی، شتری و آبی در استایل کژوال خود به کار ببرید.

استایل اداری دخترانه کلاسیک

استایل اداری زنانه

مانتوها و کت‌هایی با رنگ‌های خاکستری، مشکی و شتری در استایل کلاسیک حرف اول را می‌زنند. سعی کنید کفش‌های تخت بدون پاشنه را مورد استفاده خود قرار دهید. از اکسسوری‌های سفید و مشکی رنگ به کار ببرید تا استایلتان از حالت یکنواختی خارج شود.

شما نیز چند استایل اداری شیک را معرفی کنید. این مطلب تا چه میزان برایتان مفید بود؟ اگر به مطالب دیگر در زمینه سبک و استایل علاقه‌مندید، با عضویت در ژومنت به‌عنوان یکی از همراهان همیشگی، ما از به‌روزترین اخبار دنیای مد آگاه شوید.