جادوی ست کردن اکسسوری با لباس

12 دقیقه مطالعه
ست کردن اکسسوری با لباس

اکسسوری می‌تواند استایل شما را جادو کند به این صورت که خیره‌کننده به نظر برسید! هرکدام از شما خانم‌ها قطعاً داستان سیندرلا با آن کفش شیشه‌ای کوچکش را شنیده‌اید و متوجه این نکته شده‌اید که لباس و لوازم جانبی آن چه تأثیری در زندگی او ایجاد کرد. پس بیاید هرکدام از ما نقش یک چوب‌دستی جادویی را در کمد لباس‌هایمان رقم بزنیم و با ست کردن اکسسوری با لباس‌هایمان ظاهری خاص و زیبا را برای خودمان به وجود بیاوریم! اگر می‌خواهید بیشتر با قوانین استفاده از اکسسوری در استایل آشنا شوید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.


چرا باید به اکسسوری‌ها اهمیت بدهیم؟

اگر شما فردی هستید که دنیای مد را دنبال می‌کند باید این را بدانید که مد اصلاً محدود به لباس نیست. مد تازگی می‌آورد و به افراد اجازه می‌دهد که شخصیت، استایل و ظاهر خود را بهتر کنند.

اهمیت ست کردن اکسسوری با لباس

دنیای مد فقط محدود به لباس نیست، اکسسوری های مد در سال‌های اخیر به بخش جدانشدنی از لباس تبدیل شده‌اند. پس شما اگر قصد دارید که شیک و منحصربه‌فرد به نظر برسید باید لباس‌های خودتان را با اکسسوری‌های مد روز دنیا تزئین کنید.

اکسسوری‌ها نشان‌دهنده سبک، سلیقه فردی و همچنین طبقه اجتماعی شما هستند. البته مورد آخر در زمان‌های قدیم مورد توجه بوده است به این صورت که در زمان ملکه ویکتوریا زنان از اکسسوری‌هایی مثل بادبزن، دستکش و چتر استفاده می‌کردند. به‌مراتب هر چه از طبقه رعیت به سمت اشرافیت پیش می‌رفتید این اکسسوری‌ها خاص‌تر و پرزرق‌وبرق‌تر دیده می‌شدند. امروزه استفاده از لوازم جانبی همراه با لباس‌هایتان باعث می‌شود که ظاهر شما جلا پیدا کند.

اهمیت اکسسوری در ظاهر

اگر شما برای بار اول به یک جمع وارد شوید باید این را بدانید این ظاهر شماست که قبل از شما شروع به صحبت می‌کند. پس اگر شما توانایی ست کردن اکسسوری‌ها را با لباس‌هایتان داشته باشید می‌توانید ظاهر خودتان را از یک ظاهر ساده به یک ظاهر فریبنده تغییر بدهید و هم اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید و در آخر می‌توانید باعث شوید که لباستان گران‌قیمت‌تر دیده شود. به همین دلیل است که باید به اکسسوری‌ها اهمیت بدهیم. ست کردن اکسسوری با لباس می‌تواند یک سرگرمی هیجان‌انگیز باشد. درصورتی‌که بتوانید اکسسوری مناسب را با لباس مناسب و در زمان مناسب ترکیب کنید می‌توانید منحصربه‌فرد دیده شوید.

شما می‌توانید برای انتخاب اکسسوری‌ها از افراد مشهور یا از برندهای تولیدکننده اکسسوری معروف سر نخ بگیرد. در ادامه این مقاله شما را با اصول و ایده‌های ست کردن اکسسوری با لباس بیشتر آشنا می‌کنیم پس تا آخر این مطالب با ما باشید!

انتخاب بهترین آیتم‌ها برای استایل خودتان

اگر از امروز تصمیم گرفتید که استایلیست خودتان باشد باید مانند یک استایلیست فکر کنید. این نیازمند آن هست که با تاریخچه مد آشنایی داشته باشید تا بتوانید ترندهای آینده را پیش‌بینی کنید. شاید با خودتان فکر کنید که مسیری طولانی پیش رو دارید؛ اما اگر علاقه‌مند به این کار باشید به‌سادگی می‌توانید با دنبال‌کردن برندهای شاخص مد در طراحی لباس و اکسسوری‌ها به این سطح از دانش یک استایلیست دست پیدا کنید.

یک استایلیست برای ساخت یک استایل مناسب باید سه سؤال همیشگی را در گوشه ذهن خود داشته باشد:

  • استایل برای چه موقعیتی؟
  • چه لباس‌هایی نیاز است؟
  • چگونه باید کنار هم قرار بگیرند؟

اصولی‌ترین نکات استایل کردن

برای اینکه استایل خود را ترکیب کنید به آیتم‌های مورد نظرتان برای استایل کردن نیاز دارید؛ اما برای انتخاب هرکدام از این آیتم‌ها نیاز هست تا اصولی‌ترین نکات در انتخاب این آیتم‌ها را بدانید: 

  • برای انتخاب بهترین آیتم‌ها نیاز هست که انواع فرم بدن را بشناسید و به نقطه قوت و ضعف هر فرم بدن آگاه باشید.
  • تناژهای پوستی را در نظر داشته باشید و بدانید چه رنگ‌هایی مناسب چه تناژ پوستی هست.
  • شناخت کالیته‌های رنگ قطعاً یکی از مهم‌ترین دانش‌هایی است که ما به آن نیاز داریم. این که ما بدانیم چه رنگ‌هایی اگر با هم بیایند زیباترند یا اینکه چه رنگ‌هایی برای هر فصل مناسب‌تر هستند یکی از اصولی‌ترین نکات استایل کردن است.
  • برای انتخاب بهترین آیتم‌ها برای استایل خود نیاز به داشتن دید باز و خلاقانه دارید، ازاین‌رو که گاهی پیش می‌آید که با تغییر جزئی می‌توان خلاقیتی در یک لباس یا اکسسوری یا نحوه استفاده از آن ایجاد کرد و تغییری در آن لباس یا روش پوشش لباس ایجاد کرد. مثلاً زمانی انداختن گوشواره‌های لنگه‌به‌لنگه مد شده بود. همچنین می‌توان با تغییر در یک لباس آن لباس را به سبک‌های متفاوت پوشید.
  • مورد دیگر برای انتخاب آیتم مناسب برای استایل درنظرگرفتن روحیات و شخصیت در نوع پوشش است. اکنون زمانی است که دنیای مد این اجازه را به ما می‌دهد تا با استفاده از سبک‌های لباس مثل کژوال، کلاسیک، خیابانی، مینیمال، اسپورت و... روحیات و شخصیت خودمان را بدون نیاز به حرف‌زدن و ارائه نظر نشان بدهیم.

ست کردن اکسسوری و استایل

ترفندهای ست کردن اکسسوری با لباس

اکسسوری ها در ابعاد و انواع مختلفی هستند و معمولا قبل از استفاده از آن ها بهتر است به نکاتی توجه کنید و از ایده‌هایی خلاقانه الهام بگیرید برای ست کردن تا در نهایت انتخابی شیک و مطمئن را داشته باشید.

دسته‌بندی اکسسوری‌ها

ست کردن اکسسوری با لباس

در ابتدا ما باید انواع اکسسوری‌ها را بشناسیم، اکسسوری‌ها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: اکسسوری‌های حمل شدنی و اکسسوری‌های پوشیدنی. اکسسوری‌های حمل‌شدنی مثل عینک، کیف دستی، بادبزن، دستکش، چوب‌دستی و... هستند و پوشیدنی‌ها مانند جواهرات، ساعت، بوت، کفش، کراوات، کلاه، کمربند، جوراب و... هستند.

آیتم رنگ را در نظر بگیرید

ست کردن اکسسوری با لباس

دنیای مد و فشن توجه زیادی به ترکیب رنگ‌ها در استایل و مواردی ازاین‌قبیل دارد و شما می‌توانید با دنبال‌کردن چندین مطالب در زمینه رنگ‌بندی، به‌خوبی در این زمینه مهارت پیدا کنید. ازاین‌رو به چند پیشنهاد ما توجه داشته باشید تا در نحوه ست‌کردن اکسسوری با تم رنگی متفاوت بیشتر آشنا شوید.

  • رنگ های مکمل را بشناسید و از آن ها بیشتر در استایلتان بهره ببرید.
  • اکسسوری هایی با طیف رنگی روشن یا تیره تر از لباس های خود را در استایلتان ست کنید.
  • در کنار لباس های مدل دار از اکسسوری های ساده و بدون طرح به کار ببرید و بالعکس.
  • بهتر است گاهی یا ترکیب رنگ های خنثی و جیغ، خاص ظاهر شوید.

از این اکسسوری ها غافل نشوید!

ست کردن اکسسوری با لباس

هنگام استایل کردن معمولاً چند نمونه از اکسسوری‌ها هستند که با هر نوع تیپی سازگارند و در استایل می‌درخشند. نمونه‌ای از این اکسسوری‌ها شامل گوشواره حلقه‌ای، گردنبند و دستبند طلا، عینک‌آفتابی، کیف‌دستی چرمی، بوت و نیم‌بوت، چکمه‌های چرمی است. در واقع می‌توان گفت لازمه داشتن استایلی کامل و شیک همین چند قلم اکسسوری می‌باشد.

قوانین استفاده از اکسسوری‌ها

حال که با تقسیم‌بندی اکسسوری آشنا شدید به نحوۀ استفاده مناسب از بعضی از آن‌ها می‌پردازیم. 

اصولی که برای انتخاب عینک باید رعایت شود

اصول استفاده از عینک

برای انتخاب عینک مناسب برای خودتان باید متوجه دو نکته باشید یک اینکه فرم صورت شما به چه شکلی است؟

تناژ رنگ پوست

و مورد دوم صورت شما چه تناژ رنگی دارد؟ آیا رنگ پوست شما جز رنگ‌های گرم یا سرد است؟ باتوجه‌به این نکته شما می‌توانید رنگ شیشه عینک را انتخاب کنید.

امروزه تولید عینک با تنوع در رنگ و تنوع در فرم اشکال هندسی آن همراه است؛ ازاین‌رو شما با شناخت رنگ پوست و فرم صورت خود می‌توانید عینک مناسب صورت خود را بشناسید و آن را تهیه کنید.

آیتم های مهم در اکسسوری کیف

یکی از آیتم‌های پرطرفدار برای خانم‌ها کیف است. کیف‌ها در طرح  و سایزهای مختلف و با تنوع زیاد تولید می‌شود که انواع متفاوتی هم دارد؛ مانند کیف دستی، مجلسی، دوشی، کوله‌پشتی و... هرکدام از این کیف‌ها مناسب با موقعیت خودشان باید استفاده شوند و باید به اینکه چه وسیله‌ای قرار است با این کیف حمل شود هم فکر کرد. همچنین در بیشتر مواقع کیف را با رنگ کفش ست می‌کنند پس شما در این مورد باید آیتم کفش را هم مد نظر قرار دهید.

برای استفاده از کیف باید قد و سایز خودتان را هم در نظر بگیرید از این بابت که برای فرد قد کوتاه کیف بزرگ مناسب نیست یا برای فردی که اضافه وزن دارد هم کیف‌های کوچک پیشنهاد نمی‌شود.

اکسسوری جواهرات

جواهرات به‌تنهایی مجموعه‌ای از اکسسوری‌ها را شامل می‌شود که می‌توان گفت آیتم پرطرفداری هم هست. این آیتم با فلزهای متفاوتی ساخته می‌شود و خود حرفه پر درآمدی را شامل می‌شود. هرساله طراحان زیادی برای یادگیری این حرفه به آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های ساخت جواهرات می‌پیوندند. جواهرات گردنبند، دستبند، انگشتر، حلقه، گوشواره، انواعی از پیرسینگ‌ها و... را شامل می‌شود.

ست کردن اکسسوری جواهرات با لباس

استفاده از هرکدام از این آیتم‌ها سلیقه‌ای است؛ اما دانستن اینکه با شناخت اندام خودتان و اینکه چه طرح از این اکسسوری‌ها مناسب شماست می‌تواند باعث خلق ظاهری فریبنده در شما شود. جواهرات با سنگ‌های خاص و در رنگ‌های متفاوت (طلایی، سفید، گلد) و طرح‌های گوناگون ساخته می‌شوند. اینکه بدانید در چه موقعیتی و با چه لباسی می‌خواهید آن‌ها را استفاده کنید در استایل شما بسیار مهم است.

اکسسوری پر طرفدار کفش

کفش اکسسوری است که در طول تاریخ سیر تغییر و تحول بسیاری داشته و مدام در حال تغییر بوده است و در حال حاضر چندین نوع کفش داریم؛ مانند اسپورت، مجلسی، کالج، بوت، صندل، لوفر و... هر کدام از این نوع کفش‌ها برای موقعیتی متفاوت استفاده می‌شود که تنوع‌های بسیاری دارند و هرکدام نام‌های مربوط به خود را هم دارند. داستانی هست که می‌گوید هر کفش داستان خودش را دارد و کفش خوب شما را به جاهای خوب می‌برد. پس در انتخاب آن سلیقه به خرج بدهید! انتخاب کفش باید متناسب با سایز، راحتی، فصل مناسب و تناژ پوست باشد.

ست کردن اکسسوری‌ها با لباس

ست کردن اکسسوری با لباس زنانه

ما تمام این مطالب را گفتیم تا به این موضوع برسیم و شما را برای این بخش آماده کنیم، تا اینجا با اکسسوری‌ها آشنا شدید حالا به سراغ ست کردن آنها با لباس‌هایتان می‌رویم. لباس‌های ما شامل لباس‌های مجلسی، اسپورت، اداری، رسمی و غیررسمی می‌شود. اکنون برای ما مهم هست که هرکدام از این لباس‌ها با کدام اکسسوری‌ها باید همراه باشد که در این قسمت ما ست کردن اکسسوری با لباس زنانه را زیر ذره‌بین برده‌ایم.

ست کردن اکسسوری با لباس مجلسی

لباس‌های مجلسی معمولاً الگوهای خاصی دارند. برای استفاده از اکسسوری همراه با آن‌ها باید به یقه و برش‌های آن توجه داشت. اگر کمی با الگو و خیاطی آشنا باشید باید بدانید که یقه‌ها انواع متفاوتی مانند یقه‌هفتی، انگلیسی، پاکتی، دلبر و... تصور کنید هرکدام از این‌ها بر روی یک لباس مجلسی طراحی شده‌اند. باتوجه‌به فرم یقه و باز و بسته‌بودن آن بر روی بدن شما می‌توانید از اکسسوری گردنبند استفاده کنید. برای نمونه زمانی که لباس شما داری یقه هفت است گردنبند شما باید زاویه‌دار باشد و سایز پلاک آن هم نیاز است نسبت به باز بودن یقه تغییر کند. هر چه یقه باز‌تر باشد پلاک باید بزرگ‌تر باشد؛ چون بیشتر به چشم می‌آید و خودش را نشان می‌دهد.

ست کردن اکسسوری با لباس مجلسی

همچنین معمولاً لباس‌های مجلسی با کفش‌های پاشنه بلند در رنگ‌های هم رنگ با لباس یا براق و پرزرق‌وبرق همراه هستند البته اگر شما فردی قدبلند هستید می‌توانید کفش‌های دیگر را برای خودتان ملاک قرار بدهید.

جلوه اکسسوری گردنبند با یقه لباس

ست کردن اکسسوری با لباس‌های اسپورت

تیپ‌های اسپورت مناسب برای هر فصلی هستند و نکته حائز اهمیت در آن‌ها راحتی است. شما به‌راحتی می‌توانید یک استایل اسپورت را ست کنید. اکسسوری‌هایی که در یک ست اسپورت جلوه می‌کنند و تقریباً همه از آن‌ها استفاده می‌کنند کفش اسپورت است.

کفش اسپورت یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌های در دنیاست که توسط بسیاری از برندها با تنوع و کیفیت‌های متفاوت تولید می‌شود. بهتر است برای ست کردن کفش اسپورت با شلوار، از شلوارهای لی و چسبان استفاده کنید و توجه کنید که هر چه شلوار چسبان و جذب‌تر باشد کفش‌های اسپورت ظریف ست قشنگ‌تری با آن می‌سازد و برعکس همین مطلب اگر قصد استفاده از شلوارهای بوت کات یا راسته را دارید بدانید کفش‌های اسپورت شما باید بزرگ و یا حتی کمی لژ داشته باشد. برای رنگ‌بندی‌ها اگر دانش تناسب رنگ را داشته باشید 50 درصد مسیر ست کردن را طی کردید.

اکسسوری کفش با لباس اسپورت

برای فصل‌های بهار و تابستان کتونی‌های سفیدرنگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حتی می‌توانید با این کفش‌ها لگ ورزشی استفاده کنید.

ست کردن اکسسوری با لباس اداری

شاید شما عزیزان در محل کار موظف به پوشیدن یونیفرم‌های اداری باشید و اینکه هرروز لباس تکراری می‌پوشید شما را افسرده کند. توصیه ما به شما استفاده از اکسسوری‌ها در کنار فرم اداری‌تان و ست کردن این دو با هم است. اکسسوری‌هایی که در این زمینه برای شما کارایی دارد زیورآلات کیف و کفش هستند.

یکی توصیه ما به شما، ست کردن کیف و کفش با یک هارمونی رنگ در کنار لباس اداری‌تان است. همچنین شما در کنار فرم اداری هم می‌توانید از کفش پاشنه‌دار استفاده کنید و هم از کفش اسپورت اما نکاتی را باید رعایت کنید. برای پوشیدن کفش پاشنه‌دار باید کفشی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید و همچنین سروصدای زیادی نداشته باشد و بهتر است که برای انتخاب کفش پاشنه‌دار و ست کردن آن با لباس فرم از رنگ‌های مشکی طوسی بادمجانی آبی و طیف رنگی این رنگ‌ها استفاده کنید. اگر قصد دارید که کفش اسپورت را برای ست کردن با لباس فرمتان انتخاب کنید بهتر است شلوار شما گشاد نباشد.

لباس اداری

ست کردن اکسسوری جواهرات هم در کنار یونیفرم‌های اداری یکی دیگر از پیشنهادهای ما به شماست. شما با انتخاب یک ساعت با طراحی زیبا یا انگشتر متناسبی که روی دستتان جلوه داشته باشد و یا دستبندی که در کنار ساعتتان درخشش داشته باشد یا به‌صورت جدا می‌توانید به فرم اداری‌تان جلوه بدهید و ظاهر خودتان را از سادگی و بی‌آلایش بودن دور کنید.

قوانین ست کردن اکسسوری با لباس رسمی

اگر برای یک مهمانی یا حضور در کنسرت یا جشن و کنفرانسی آماده می‌شوید بهتر است که قوانین ست کردن اکسسوری را با لباس رسمی بدانید.

استایل رسمی زنانه معمولاً کت‌وشلوار زنانه و یا متشکل از کت‌ودامن است. در سال‌های اخیر کت و شلوارها با طراحی‌هایی زیبا با برش و دوخت‌های متنوع تولید شده است. اگر که ما قرار است برای حضور در یکی از این مکان‌ها لباس رسمی بزنیم باید به جنس پارچه لباس و رنگ آن‌ها توجه کنیم رنگ‌های جیغ و یا پارچه‌های براق مناسب این موقعیت‌ها نیست.

همچنین برای ست کردن اکسسوری جواهرات بهتر است که از اکسسوری با تعداد زیاد و سایز بزرگ مثل انگشترهای بزرگ خودداری کنیم و موارد ظریف‌تر را به‌کار بگیریم. در کنار این‌ها باید به سایز لباس هم توجه داشته باشیم؛ لباس رسمی هم نباید تنگ و چسبان باشد و هم نباید آور سایز باشد لباس تنگ از جنبه رسمی بودن آن می‌کاهد و لباس آور سایز بودن این طرز فکر را در مورد شما ایجاد می‌کند که نامرتب و غیرموجه هستید. بهتر است در این موقعیت‌ها از رنگ‌های رسمی، ملایم و خنثی استفاده کنید.

ست کردن اکسسوری با لباس

شاید در بین شما عزیزان کسانی هستند که دوست داشته باشند در مورد برترین تولیدکنندگان اکسسوری دنیا بدانند و همچنین با بهترین طراحان لباس هم آشنا شوند تا بتوانند سبک لباس خود را انتخاب کرده و بهترین طراح لباس را در این حیطه را دنبال کنند. اگر تمایل به خواندن این دسته از مطالب را دارید، به بخش سبک و استایل مجله اینترنتی ژومنت مراجعه کنید!