بررسی تفاوت های جواهرات مینیمال و ماکسیمال

5 دقیقه مطالعه
جواهرات مینیمال و ماکسیمال

جواهرات نقش مهمی در زندگی افراد به‌خصوص خانم‌ها داشته است و استفاده از آن‌ها تأثیر زیادی بر روی ظاهر و استایل دارد. در طول تاریخ برندهای جواهرات زیادی نیز تاسیس شده است و سلبریتی های زیادی نیز سفیر این برندها در فرش قرمز و یا مراسم های دیگر هستند.  امروزه در دنیای مد، سبک‌های متفاوتی از جواهرات وجود دارد؛ اما در این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت قصد داریم تفاوت دو نمونه از پر طرفدار ترین سبک‌های جواهر در صنعت مد وفشن، یعنی جواهرات مینیمال و ماکسیمال را به طور جامع بررسی کنیم.


تعریف جواهرات ماکسیمال

 جواهرات ماکسیمال یا حداکثر گرایی، با اصل زیاده‌روی مشخص می‌شوند و در هنگام پوشیدن قابل حذف نیستند. قطعات ماکسیمال از طریق اندازه، رنگ یا صرفاً انتزاعی بودن، فوراً می‌توانند سبک ظاهر شما را تغییر دهند.  جواهرات حداکثرگرایی برای بیان یک بیانیه یا جذاب کردن یک لباس ساده و برجسته‌کردن سبک استایل شما عالی هستند.

سبک ماکسیمالیسم ریشه خاصی در تاریخ ندارد، در نتیجه، حداکثر گرایی واقعاً می‌تواند هر شکلی داشته باشد.

تعریف جواهرات مینیمال

تعریف و همچنین‌ ریشه‌های مینیمالیسم سخت‌تر از ماکسیمالیسم است. مینیمال که ریشه در دهه 1930 داشت، در دهه 1960 به اوج محبوبیت رسید و حول شعار "کمتر، بیشتر است" متمرکز شد. بااین‌حال، این اصل آن‌قدرها هم محدودکننده نیست. از لحاظ تاریخی، این پارامترها طراحان را وادار کردند که برای ایجاد ظاهری خاص، فراتر از چارچوب فکر کنند.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد استایل مینیمال زنانه

جواهرات مینیمال شامل جواهرات ساده و ظریف می‌شوند که به صورت روزمره و حتی در مهمانی و قرارهای ساده دوستانه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این جواهرات تک‌رنگ و بدون زرق‌وبرق هستند. اگرچه جواهرات مینیمال تأثیری مشابه جواهرات ماکسیمال ایجاد نمی کنند؛ اما جوهرات مینیمالیسم برای شیک و جذاب کردن یک لباس عالی هستند.  به این ترتیب، جواهرات minimal ، همراه عالی برای مجموعه ای از سبک های استایل است.

تفاوت جواهرات مینیمال و ماکسیمال

اکنون که تعریف این دو سبک را متوجه شدیم، بهتر است تفاوت این دو سبک را در انواع جواهرات نیز بررسی کنیم.    

  • دستبند ماکسیمال

دستبند بودا که به‌تازگی ترند روز نیز شده است، به دلیل طراحی‌های متفاوت خود مشهور است و این دستبند 32 میلی‌متری از برند ناتالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دستبند که حس اتصال به یکدیگر را القا می‌کند، دارای هفت زنجیر شیک است که در یک طرح ماکسیمال در کنار هم قرار گرفتند.  

جواهرات مینیمال و ماکسیمال - دستبند ماکسیمال

تمام زنجیرها دارای وزن و سبک‌های متفاوتی هستند که به این دستبند ظاهری امروزی و متفاوت می‌بخشد. این زنجیرها با یک قفل در پشت آن به یکدیگر متصل می‌شوند. کاملاً از نقره استرلینگ ساخته شده و بسیار بادوام است و برای پوشیدن روزمره عالی است. این دستبند را می توان در مدل الماس و یا نگین دار هم پیدا کرد. به گونه ایی که چند ردیف نگین با یک قفل به یکدیگر متصل می شوند.

جواهرات مینیمال و ماکسیمال - دستبند ماکسیمال

  • دستبند مینیمال

در مقابل دستبند بودا، این قطعه بسیار شیک است. این دستبند مینیمال، دارای یک زنجیر با روکش طلا است و با اضافه‌کردن تزیینات ظریف مانند سه خوشه مروارید، زیبایی و طراحی سبک‌وزن آن را متعادل می‌کند. همچنین این دستبند علاوه بر قفل، دارای زنجیر کشویی است در سایزهای مختلف می‌توان آن را تنظیم کرد.

این دستبند مینیمال به‌گونه‌ای شیک است که به هر لباسی می‌توان آن را ست کرد و استایل شیکی را داشت. شما کدام دستبند را می‌پسندید؟

جواهرات مینیمال و ماکسیمال - دستبند مینیمال

  • گردنبند ماکسیمال

جواهرات ماکسیمال باعث می شود توجه بیشتر به سمت آن ها رود. به عنوان مثال گردنبند سبک ماکسیمال دارای قطعات بزرگی هستند که از راه دور نیز به خوبی کامل مشاهده هستند. برای لباس های یقه باز این نوع جواهرات بسیار مناسب است. شاید تصور کنید که جواهرات ماکسیمال به روز نیستند و طرح های شیکی ندارند.  

بولگاری یکی از برندهایی که جواهرات ماکسیمال شیک و خاصی را می سازد.  زندایا، آنا هتوی  و پریانکا چوپرا سفیر این برند هستند.

جواهرات مینیمال و ماکسیمال -  گردنبند ماکسیمال - زندایا، آنا هتوی  و پریانکا چوپرا - بولگاری

  • گردنبند مینیمال

در مقابل طرح‌های بزرگ، جواهرات کوچک و ظریف بسیار پر کاربرد و در همه‌جا قابل‌استفاده هستند. گردنبندهای مینیمال با طرح‌های کوچک مانند قلب، ستاره و اشکال هندسی طراحی و ساخته می‌شوند. طرح‌های مینیمال بسیار گسترده هستند و به این سبک به‌خوبی نشان می‌دهد که برای جذابیت نیاز به طراحی‌های درشت و بزرگ نیست.

جواهرات مینیمال و ماکسیمال -  گردنبند مینیمال

  • انگشتر ماکسیمال

ساعت جزو اکسسوری‌های جذابی است که در نوع‌های مختلف مانند گردنی، جیبی، مچ و حتی انگشتر می‌توانید از آن استفاده کرد. انگشترهای ساعت، این روزها حسابی ترند شدند. این انگشتر ماکسیمال در رنگ و مدل‌های مختلف موجود هستند. پشت آن نیز حالت کشسانی دارد و به‌صورت فری سایز برای هر انگشتی مناسب است.

جواهرات مینیمال و ماکسیمال -  انگشتر ماکسیمال - انگشتر ساعتی

  • انگشتر مینیمال

انگشترهای مینیمال یکی از جذاب و شیک‌ترین انگشترهایی است که می‌توانید همیشه از آن‌ها استفاده کنید و هیچ‌وقت از مد نمی‌افتند. بر خلاف انگشترهای ماکسیمال، این انگشتر و یا حتی بند انگشترهای ظریف، را می‌توانید به‌صورت چندتایی استفاده کنید.

جواهرات مینیمال و ماکسیمال -  انگشتر مینیمال

  • گوشواره ماکسیمال

گوشواره آخرین نوع جواهرات در لیست ما است. ازآنجایی‌که گوشواره‌ها به‌صورت بسیار نزدیک هستند، جواهری عالی برای نشان‌دادن یک سبک خاص و همچنین جلب‌توجه در ناحیه صورت است. به‌عنوان‌مثال گوشواره‌های  ماکسیمال تیلور سوئیفت در مراسم گرمی، توجه همگی را به سمت صورت او برد.

جواهرات مینیمال و ماکسیمال -  گوشواره ماکسیمال - تیلور سویفت

  • گوشواره مینیمال

گوشواره‌های مینیمال سبک خاص و کلاسیکی دارند. انواع گوشواره‌های نگین‌دار، زنجیردار، مدل بخیه، حلقه و... از طرح‌های مختلف این سبک هستند. اگر علاقه به پوشیدن چندین گوشواره مانند مایلی سایرس دارید، پیشنهاد می‌کنم از انواع مختلف گوشواره‌های مینیمال استفاده کنید و استایلتان را خاص کنید.

بیشتر بخوانید: خوش استایلی به سبک مایلی سایرس

  جواهرات مینیمال و ماکسیمال -  گوشواره مینیمال

نظر شما در مورد تفاوت های جواهرات مینیمال و ماکسیمال چیست؟ شما از کدام سبک استفاده می‌کنید. نظر خود را در بخش دیدگاه برای تیم ما بنویسید. برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای مد پیشنهاد می‌کنم صفحه اینستاگرام ژومنت استایل را دنبال کنید.