انواع انگشتر مردانه و کاربرد آن‌ها

5 دقیقه مطالعه
انواع انگشتر مردانه

انگشتر مردانه یکی از پراستفاده‌ترین اکسسوری‌ها در انواع استایل‌های مردانه و پسرانه است، که در این مقاله انواع انگشتر مردانه را به همراه کاربرد آن‌ها معرفی خواهیم کرد. همچنین در ادامه‌ی مقاله نکات خرید انگشتر مردانه را به شما خواهیم گفت، پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما هم فردی هستید که از انگشتر استفاده می‌کند؛ این مقاله را از دست ندهید.


انگشتر مردانه

انگشترها علاوه بر تاثیر زیبایی که در استایل شما می‌گذارند، باعث سلامت بدن و فعالیت درست قلب می‌شوند، مخصوصا انگشترهای سنگ‌دار!


در ادامه‌ی مقاله هر نکته‌ای که برای خرید انگشتر لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت.
بسیاری از مردم تصور می‌کنند که انگشترهای مردانه موجود در بازار تنها به انگشترهای عقیق و زمرد و یا رینگ‌های ساده مناسب ازدواج ختم می‌شوند، اما می‌شود گفت که این تصور تقریبا غلط است. انگشترهای مردانه امروزه تنوع بالایی دارند و آقایان با توجه به استایل‌هایی که برای آن روز دارند، می‌توانند انگشتر مناسب استایل خود را انتخاب کنند. اکسسوری انگشتر مردانه از لحاظ جنس، حلقه، نگین‌دار یا بدون نگین، سنگ‌دار یا بدون سنگ و … به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. هرکدام از این دسته‌ها از لحاظ قیمت و سبک استایل با هم متفاوت هستند. شما بهتر است قبل از خرید انگشتر، معنی انگشتر در هر انگشت را نیز بدانید تا بتوانید خرید بهتری مناسب با استایل خود داشته باشید.

جنس‌های رایج انگشتر‌های مردانه را به چند دسته تقسیم می‌شوند که مواردی را باهم بررسی می‌کنیم.

1-انگشتر مردانه نقره

یکی از پرطرفدارترین انگشترها بین آقایان، انگشترهای نقره هستند. ماندگاری این مدل انگشتر در برابر انگشترهای طلا و پلاتین کمتر است اما به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب این مدل انگشتر، باعث شده است محبوبیت بالایی را بین جوانان و نوجوانان بدست آورد.

2-انگشتر مردانه طلا

از پرفایده‌ترین مدل انگشتر می‌توان به انگشترهای طلا اشاره کرد. انگشترهای طلا می‌توانند در مقابل آب مقاوم باشند. شما با خرید انگشتر طلا علاوه بر زیبایی که به استایل‌تان اضافه می‌کنید، یک سرمایه به سرمایه‌هایتان نیز اضافه می‌کنید. طلا هم در رنگ سفید هم در رنگ طلایی در بازار موجود هست و شما می‎‌توانید با توجه به موقعیت استفاده و علاقه شخصی، رنگ مناسب را انتخاب کنید.

3-انگشتر مردانه پلاتین

در بین فلزهایی که از آن‌ها انگشتر درست می‌‌شود، پلاتین گران‌ترین فلز است. اگر که هنگام خرید انگشتر به مبلغ آن فکر نمی‌کنید و فقط می‌خواهید که یک اکسسوری جذاب و شیک برای استایل‌های خود تهیه کنید، سراغ انگشترهای پلاتین بروید. شما به کمک این مدل انگشتر می‌توانید یک استایل مردانه و یا پسرانه جذاب به خود هدیه بدهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از اکسسوری‌هایی که استایل شما را از این رو به آن رو می‌کنند، مطلب 6 مورد از اکسسوری‌های استایل مردانه که‌ استایل شما را جذاب می‌کند را از دست ندهید. 

 

4-انگشتر مردانه ورشو

ورشو در واقع یک نوع آلیاژ است، که اگر بخواهیم جزئیات این آلیاژ را مشخص کنیم به 3 فلز تقسیم می‌شود. از ترکیب فلز روی، نقره و نیکل، ورشو بدست می‌آید. انگشترهای ورشو امروزه هم اصل در بازار موجود هست هم تقلبی و برای خرید آن بهتر است که به این مسئله حتما دقت کنید. این مدل انگشتر هم برای آقایان و هم برای بانوان در تنوع بسیار بالا قابل استفاده هستند. ورشوهای مردانه ضخامت بالاتری دارند تا دچار خمیدگی در برابر فشار کار زیاد نشوند. برخی از انگشترهای ورشو مردانه به گونه‌ای طراحی شدند که نگین در آن‌ها دیده می‌شود اما بسیار نامحسوس و جذاب!

انگشترهای سنگ‌دار مردانه

انگشترهای سنگ‎‌دار انواع مختلفی دارند که هرکدام از این سنگ‌ها دارای خاصیت‌های خاص خودشان هستند. در ادامه چند مورد از آن‌ها را به همراه خاصیت آن‌ها به شما معرفی خواهیم کرد.

انگشترهای عقیق مردانه

عقیق از سنگ‌هایی است که رزق و روزی را افزایش می‌دهد، غم‌ها را از شما دور می‌کند و باعث خوشحالی شما می‌شود. سنگ عقیق علاوه بر خواص بالایی که دارد، رنگ خیلی جذابی دارد که با اکثر استایل‌ها ست می‌شود.

انگشترهای یاقوت مردانه

یکی دیگر از پرطرفدارترین انگشترهای سنگ‌دار بین آقایان، انگشترهای یاقوت هستند. استفاده از یاقوت باعث می‌شود شما عزت نفس بدست آورید و می‌تواند درمانی برای بی‌قراری‌های روحی شما باشد.

انگشترهای فیروزه مردانه

زیبایی و اصالت ایرانی را می‌توانید در انگشترهای فیروزه ببینید. سنگ فیروزه خوش یمنی با خودش به همراه می‌آورد و شما را از انرژی‌های منفی دور نگه می‌دارد.

انگشترهای لاجورد مردانه

سنگ‌های قیمتی لاجورد تاثیر بسیاری در درمان بی‌خوابی شما دارد. سوای خاصیت این مدل سنگ، لاجورد رنگ بسیار جذابی دارد که ست کردن آن با لباس‌های شما می‌تواند باعث یک استایل شیک و جذاب باشد.

نکات راهنمای خرید انگشتر مردانه

 انتخاب انگشتر مناسب، ممکن است در لحظه اول کار دشواری به نظر برسد اما با دانستن برخی از نکات این کار دشوار برای شما راحت و قابل انجام می‌شود. در ادامه چند نکته کاربردی برای خرید انگشترها به شما خواهیم گفت.

1-اندازه انگشتر

مهم‌ترین مسئله در انتخاب انگشتر این است که هنگام خرید به نسبت اندازه انگشتر با دستان خود توجه داشته باشید. به فرض مثال، دست‌های باریک و کوچک با انگشترهای جمع و جور و ظریف زیباتر می‌شوند و بالعکس، انگشترهای بزرگ و ضخیم برای دست‌های بزرگتر مناسب هستند.

2-رنگ انگشتر

بهتر است رنگ انگشتری که انتخاب می‌کنید هم‌رنگ با استایل شما باشد، توجه به رنگ بین اکسسوری و لباس باعث می‌شود شما یک استایل هماهنگ و جذاب داشته باشید.

جالب است بدانید که انگشترها در هر کدام از انگشتان شما معانی متفاوتی دارند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

انگشتر مردانه در انگشت اشاره به معنای قدرت و بلندپروازی است. انگشتر در انگشت وسط به معنای تعادل، مسئولیت پذیری و عدالت خواهی است. انگشتر مردانه در انگشت حلقه به معنای تعهد، عشق و ازدواج است. انگشتر در انگشت کوچک به معنای رفاقت و داشتن ارتباطات موثر است. شما با اهمیت دادن به معانی انگشتر در هر انگشت می‌توانید خیلی مرموزانه پیام خود را به مخاطب خود برسانید.

مطالب مرتبط: 8 ست لباس مردانه شیک و ایده‌آل

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم انواع انگشتر مردانه به همراه کاربرد آن‌ها و در ادامه نکات خرید انگشتر مردانه را به شما بگوییم. اکنون که با انواع انگشتر آشنا شدید می‌توانید استایل‌های متنوع و جذابی را برای خودتان رقم بزنید. ممنون که تا انتهای این مقاله همراه تیم ژومنت بودید، در قسمت نظرات، تجربیات خود را در زمینه خرید انواع انگشتر و زیورالات برای ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید مطلبی که دوست دارید در آن زمینه مطلب داشته باشیم را برای ما بنویسید.