نحوه ست کردن اکسسوری و لباس مجلسی

5 دقیقه مطالعه
نحوه ست کردن اکسسوری و لباس مجلسی

تعریف درست اکسسوری به این شکل است که شاید به تنهایی کاربرد خاصی نداشته باشد اما به عنوان تکمیل کننده استایل می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. بنابر این موضوع، در این مقاله به اهمیت ست کردن اکسسوری با لباس‌های مجلسی، ست کردن رنگ لباس با اکسسوری، ست کردن اکسسوری با مدل یقه لباس و … می‌پردازیم. اگر که اکسسوری‌های زیادی دارید که نمی‌دانید چگونه آن‌ها را ست کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. خیلی از افراد بدون در نظر گرفتن این مسئله فقط به ظاهر لباس و اکسسوری نگاه می‌کنند و انتخاب درستی عموما انجام نخواهند داد. زیرا ممکن است اکسسوری انتخابی و لباس چه از لحاظ اندازه‌ای و چه از لحاظ رنگی با یکدیگر هماهنگی نداشته باشند. این مسئله سبب می‌شود که از نظر تخصصی استایل شما هماهنگی و تناسب مشخصی نداشته باشد، بعد از خواندن این مطلب متوجه اهمیت بین ست کردن این دو آیتم خواهید شد.


لباس مجلسی و اکسسوری؛ دو آیتم جدا نشدنی!

خلاصه بخواهیم بگوییم، لباس مجلسی بدون اکسسوری آنطور که باید جذابیت خود را نشان نمی‌دهد، این موضوع زن و مرد هم ندارد. اگر که علاقه‌مند به شناخت اکسسوری‌های ایرانی هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله اکسسوریو زیورآلات سنتی ایرانی را مطالعه کنید. ممکن است شما گران‌ترین دانتل را برای لباس مجلسی خود خریداری کرده باشید و در کنار آن یک میکاپ فوق‌العاده در نظرتان باشد، اما تا وقتی یک اکسسوری درست را انتخاب نکنید لباس و میکاپ شما خودشان را به خوبی نشان نمی‌دهند. اگر دقت کنید در مراسم‌ها و مجلس کمتر فردی را بدون اکسسوری مشاهده خواهید کرد. اکسسوری‌ها عموما در تاریکی شب جلوه‌ی بیشتری از خود را نشان مخاطبان می‌دهند و این مسئله استفاده‌ی عموم را از اکسسوری در شب بیشتر کرده است.

انواع اکسسوری و کاربرد آن

لوازم جانبی مانند اکسسوری که می‌توانند شامل انگشتر، گوشواره، سنجاق سر، دستبند و … باشند، علاوه بر ظاهر زیبا می‌توانند ایرادات چهره و بدن را بپوشانند؛ البته اگر درست انتخاب شوند! اکسسوری‌ها انواع مختلفی مانند بدلی، نقره، طلا، برلیان و … دارند که افراد با توجه به در نظر گرفتن شرایط خود انتخاب مناسب را انجام خواهند داد. یک سری از مدل‌های اکسسوری صرفا مناسب استفاده روزمره است و مناسب مراسم و مهمانی‌ها نیستند، پس قبل از خرید اکسسوری بهتر است به این مسئله نیز دقت کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید.

رنگ اکسسوری و رنگ لباس

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در انتخاب اکسسوری باید به آن دقت داشته باشید، رنگ آن است. بهتر است که رنگ اکسسوری و لباس مجلسی‌تان در یک تنالیته و طیف رنگی باشد و خیلی تناقض نداشته باشد، چون اگر رنگ‌های این دو آیتم با هم هماهنگ نباشند ظاهر شما شلوغ و نامنظم به نظر می‌رسد. در ادامه چند پیشنهاد در مورد ست کردن رنگ لباس و اکسسوری به شما خواهیم گفت.

لباس‌هایی با رنگ سرد

لباس‌هایی که رنگ سرد دارند مانند آبی، یاسی و … به همراه زیورآلات نقره‌ای جلوه‌ی زیباتری از خود نشان خواهند داد. اگر رنگ طلایی را به عنوان اکسسوری انتخاب کنید چشم مخاطب را از نگاه کردن به استایل‌تان خسته می‌کنید.

لباس‌هایی با رنگ گرم

برعکس مورد بالا که گفتیم، مناسب‌ترین رنگ اکسسوری برای لباس‌هایی با رنگ‌های گرم مانند نارنجی، زرد و … رنگ طلایی می‌باشد. شما با اهمیت دادن به رنگ لباس و اکسسوری انتخابی‌تان باعث می‌شوید تا از نظر مخاطبان از همیشه خوش‌استایل‌تر به نظر برسید.

آرایش صورت و اکسسوری

آرایش صورت و اکسسوری کاملا بهم متصل هستند؛ یعنی شما اگر آرایش غلیظی را برای آن شب انتخاب کرده‌اید بهتر است سراغ اکسسوری‌های سنگین و پر زرق و برق نروید و از اکسسوری‌های ظریف‌تر استفاده کنید. اگر هم که آرایش لایت و سبک را انتخاب کردید از اکسسوری‌های سنگین و پر زرق و برق برای جلوه‌ی بیشتر و هماهنگی بین میکاپ و اکسسوری، استفاده کنید.

ست کردن اکسسوری با یقه لباس

یکی از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب اکسسوری برای لباس مجلسی، مدل یقه آن است. لباس‌های مجلسی یقه‌های متفاوتی مانند: دلبری، هفت، حلزونی، خشتی، دکلته و … دارند که طراحی و دوخت هرکدام از آن‌ها متفاوت است. هماهنگی بین یقه لباس و اکسسوری مسئله‌ی بسیار مهمی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اکسسوری مناسب یقه هفت (یقه باز):

مناسب‌ترین اکسسوری برای لباس مجلسی با یقه هفت، گوشواره‌های بلند است. گردنبند نیز انتخاب مناسبی می‌تواند باشد اما باید دقت کنید که اگر پارچه لباستان زرقی برقی است، گردنبند تان خیلی بزرگ و ضخیم نباشد.

اکسسوری مناسب یقه بسته:

اکسسوری مناسب لباس مجلسی‌های یقه بسته گوشواره است. مخصوصا گوشواره‌های بلند و سبک. اگر یقه لباستان خیلی بسته نیست می‌توانید از گردنبندهای سبک و ظریف نیز استفاده کنید.

اکسسوری مناسب لباس آستین بلند:

اگر لباسی که انتخاب می‌کنید آستین بلند است، اصلا سراغ دستبند نروید و در عوض بهتر است سراغ گوشواره و گردنبند بروید. از دیگر اکسسوری‌های مناسب لباس مجلسی‌های آستین بلند، انگشتر است، شما می‌توانید از انگشترهای خاص و شیک با طراحی‌های متفاوت برای مراسم‌های خود استفاده کنید. خرید انگشتر نسبت به سایر اکسسوری‌ها به دلیل متفاوت بودن سایز انگشت‌ها، دشوارتر است.

توجه به اندازه اکسسوری

اندازه‌ی اکسسوری از دیگر مسائلی است که باید به آن دقت داشته باشید تا زیبایی اکسسوری و لباس به یک میزان باشد. به فرض مثال اگر لباس شما مدل ماکسی است بهتر است اکسسوری که انتخاب می‌کنید ضخیم و پر زرق و برق نباشد و اگر لباس شما یک لباس کوتاه است سراغ اکسسوری‌های ضخیم و پر زرق و برق بروید تا تناسب بین آن‌ها رعایت شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم چند نکته در رابطه با اکسسوری‌های مناسب لباس مجلسی را به شما بگوییم تا از آیتم‌های کمد لباستان استفاده بهتر و اصولی‌تری داشته باشید. موضوع این مطلب برای شما کاربردی بود؟ آیا تا حالا پیش آمده که به مراسمی دعوت شده باشید و ندانید که کدام اکسسوری را با کدام لباس‌تان ست کنید؟ اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، آن را با ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید و برای مطلع شدن از آخرین اخبار مد و فشن ژومنت را در اینستاگرام دنبال کنید.