بررسی زیباترین جواهرات در آخرین هفته مد پاریس 2023

9 دقیقه مطالعه
زیباترین جواهرات در آخرین هفته مد پاریس 2023

زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023 یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در هفته مد بهار تابستان پاریس 2023 است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد. آخرین هفته ژانویه همیشه یک زمان خاص از سال در پاریس است، زمانی که این شهر هر دو سال یکبار میزبان نمایش‌های مد لباس بالا و ارائه جواهرات است.

اغلب سال‌ها در ساخت، مجموعه‌های جواهرات ترکیبی استادانه از هنرهای زیبا، صنایع دستی دقیق، کمیاب‌ترین سنگ‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر در طراحی را نشان می‌دهند. در حالی که برخی از بزرگ‌ترین خانه‌های جواهرات از جمله Van Cleef & Arpels و Piaget، امسال از این کار صرف نظر کردند. همچنین برند بی‌رقیبی مانند Bulgari قصد دارد هفتاد و پنجمین سالگرد طراحی ساعت ماری Serpenti خود را در ماه می جشن بگیرد و در این مراسم شرکت نکرد. این غیبت باعث شد تا بقیه برندها از این فرصت استفاده کنند تا بهترین و درخشان‌ترین اثر خودشان را نشان بدهند. برای کشف خیره‌کننده‌ترین اکسسوری هفته مد پاریس 2023 به خواندن ادامه دهید!


بوشرون Boucheron

بار دیگر، مدیر خلاق Boucheron و ذهن خلاق Galerie 2019 Claire Choisne در حال بازنویسی قوانین جواهرات عالی است. برای آخرین مجموعه خود، این برند به کلیپ‌های آکوامارین و الماس 1937 که ملکه فقید الیزابت دوم در تولد 18 سالگی خود دریافت کرد، ادای احترام می‌کند. این خط با عنوان "مثل یک ملکه" (Like a Queen)  شامل 18 تفسیر مدرن از جواهرات نمادین، سنجاق‌های پوشیده، حلقه‌های کوکتل، دستبند، گوشواره، و گردنبندهای قابل تغییر است که برای پوشیدن هر جنسیتی ایجاد شده است. از جمله نکات برجسته، یک دستبند آکوامارین و الماس با طراحی تقریباً یکسان است که با لاک آبی پر جنب و جوش معاصر به‌روز شده است. ست مهتابی یکی از نکات برجسته این مجموعه است.

زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023-بوشرون  Boucheron

این گردنبند از طلای سفید، الماس و 175 مروارید آکویا ساخته شده است و می‌توان آن را به سه روش مختلف پوشید. این گردنبند دارای یک بند با دو طرح آرت دکو است که با چندین رشته از بهترین مرواریدهای آکویا به هم متصل شده‌اند. گیره را می‌توان به‌عنوان یک جفت سنجاق سینه یا به عنوان زینت مو برداشت و استفاده کرد. همراه این اکسسوری گوشواره‌های آویزی است که نقش آرت دکو را روی گردنبند بازتاب می‌دهد.

زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023-بوشرون  Boucheron

شوپارد Chopard

شوپارد به جای معرفی یک مجموعه جواهرات جدید، الماس‌ها و سنگ‌های قیمتی جدیدی را به نمایش گذاشت. هر سنگ خیره‌کننده محور یک جواهرات جدید خواهد بود که به‌طور خاص برای برجسته‌کردن زیبایی به‌صورت نادر طراحی شده است.

اکسسوری هفته مد پاریس 2023 برند شوپارد

این رویکرد منحصر به فرد، تعهد رئیس و مدیر هنری شوپارد، Caroline Scheufele، را برای شکار سنگ‌های نفیس از سراسر جهان برجسته می‌کند. اکسسوری هفته مد پاریس 2023 برند شوپارد شامل یک جفت یاقوت کبود زرد بیضی شکل از سریلانکا است. یک یاقوت سرخ ده قیراط و یک یاقوت کبود سلطنتی 26.70 قیراطی می‌شود.

اکسسوری هفته مد پاریس 2023 برند شوپارد

شوپارد همچنین دو مجموعه الماس، سه الماس سبز طبیعی از برزیل و سه الماس صورتی طبیعی از آفریقای جنوبی را نشان داد. سبز و صورتی دو تا از کمیاب‌ترین رنگ‌های الماسی موجود هستند و یافتن آنها در اندازه‌های بسیار بزرگ قیراط بسیار نادر است. بزرگترین الماس در این سوئیت یک الماس سبز 4.63 قیراطی است. در حالی که 4.63 قیراط ممکن است برای یک الماس بزرگ به نظر نرسد، اما برای یک الماس سبز رنگ فانتزی بسیار بزرگ است. این الماس‌ها در گوشواره‌های معاصر و یک حلقه قرار می‌گیرند.

اکسسوری هفته مد پاریس 2023 برند شوپارد

دی بیرز De Beers در زیورآلات هفته مد پاریس بهار 2023

اولین فصل از مجموعه جواهرات Metamorphosis High Prelude را در زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023 معرفی کرد. Metamorphosis زیبایی زودگذر فصول در حال تغییر را با استفاده از الماس‌های سفید، قهوه‌ای و فانتزی که در رنگ‌های مختلف طلا قرار گرفتند، جشن می‌گیرد.

Céline Assimon، مدیر عامل برند دی بیرز، گفت:

در این مجموعه، ما زیبایی خود به خودی طبیعت را به پیچیده‌ترین و خلاقانه‌ترین طرح‌های خودمان تبدیل کردیم.

این مجموعه از تکنیک‌های مختلف تنظیم برای نمایش زیبایی الماس‌های طبیعی استفاده می‌کند و چندین قطعه قابل تغییر هستند. گوشواره‌های حلقه‌ای Prelude دارای طلای سفید، رز و زرد با الماس‌های سفید، قهوه‌ای و زرد است. صنعتگران De Beers نقش‌های هندسی مختلفی را با هم ترکیب کردند. به‌عنوان مثال: الماس‌های پاوه، مثلث‌های رزگلد با الماس‌های گرد، مارپیچ‌های طلای زرد و نوار صیقلی از طلای سفید که با الماس‌های حاشیه‌ای تزئین شدند. این زیورآلات هفته مد پاریس بهار 2023 شورش رنگ‌ها و بافت‌ها را به طور جذابی احاطه می‌کند.

زیورآلات فشن شو پاریس 2023

سیندی چائو Cindy Chao

گل سینه نیز می‌تواند در بخش زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023 قرار بگیرد. این سنجاقک با لیبل سفید نمونه کاملی از هنر و صنعتگری است؛ که دارای نشان معتبر Chevalier dans l’Ordre des Arts et Lettres از دولت فرانسه است. این اکسسوری هفته مد پاریس 2023 برخلاف ظاهرش به لطف ساختار تقریباً نامرئی الماس‌ها که به نظر می‌رسد در هوا معلق هستند، سبک وزن است.

چائو از شاخ اونیکس برای بدن سنجاقک استفاده کرد. و روی آن یک الماس گلابی شکل بزرگ به عنوان سر حشره قرار داد. بال‌های آن از بیش از 500 الماس در اشکال و رنگ‌های مختلف ساخته شدند. الماس‌های Ombré pavé از زرد عمیق تا سفید رگه‌های بال‌های درخشان را می‌‌‌پوشانند. الماس‌های بیضی شکل، گلابی و تراش گل رز از آن‌ها در یک قاب فلزی بسیار ظریف آویزان شدند. همچنین الماس‌های زرد و سفید با یاقوت‌های کبود صورتی، گارنت‌های بنفش و دو یاقوت کبود آبی بزرگ تکمیل می‌شوند.

سیندی چائو Cindy Chao  در بخش زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023

گوچی Gucci، زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023

گوچی به کاوش در باغی فانتزی و منحط در جدیدترین نسخه‌های مجموعه جواهرات عالی Hortus Deliciarum ادامه می‌دهد. گیاهان و جانوران در قطعات مجلل با طرح‌های عجیب و غریب که ذاتاً گوچی هستند جان می‌گیرند. این گردنبند نفس‌گیر از ستاره‌های درخشان و آبشارهای قدرتمند الهام گرفتند. ساخت این گردنبند زیبا به بیش از 300 ساعت طول کشید.

قسمت مرکزی گردنبند دارای یک الماس تراش گلابی قابل توجه در یک کمان و یک قوس ستاره دنباله‌دار در بالای آن است. در زیر آن، یک جلوه جذاب با الماس‌های تراش گلابی و مارکیز وجود دارد. طوق گردنبند بازتاب ستاره‌های دنباله‌دار است. در داخل گردنبند 11 ستاره وجود دارد و رشته‌های الماس با طول‌های مختلف دم ستاره‌های تیرانداز و شهاب سنگ‌ها را تداعی می‌کند. این گردنبند بی‌نظیر با یک پاپیون الماس واقعی بسته می‌شود و گوشواره‌های لوستری همسان دارد. 

به نظر شما طراحی کدام یک از اکسسوری هفته مد پاریس 2023 بی‌نقص است؟

گوچی Gucci،  زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023

دیور Dior

مناسب برای هفته مد، دیور در مجموعه Dearest Dior به دنبال الهام‌گرفتن از لباس‌های مد خود است. این قطعات از توری الهام گرفته شدند که علیرغم رنگ‌آمیزی فلزات گرانبها و پوشیده از الماس‌های طبیعی درخشان، همچنان مانند هوا سبک هستند. مدیر هنری دیور Joaillerie Victoire de Castellane و تیمش تکنیک‌های جواهرات جدیدی از جمله ورقه‌های توری طلایی را برای ایجاد این قطعات به‌کار بردند. این زیورآلات جذاب به‌راحتی مانند توری روی بدن قرار می‌گیرند.

دستبند Dearest Dior از ترکیب رزگلد و الماس سفید برای تاکید بر الهام از توری و همچنین سبک بودن طرح‌ها استفاده می‌کند. در مرکز دستبند یک الماس زیبا قرار دارد. این بر روی یک نقوش فیلیگران طلایی که با الماس میخکوب شده است قرار دارد. این کار جذاب به عنوان یکی از زیورآلات هفته مد پاریس بهار 2023، توسط دو ردیف الماس احاطه شدند. یک ردیف از الماس‌های برلیان گرد که در کنار آن الماس‌های تراش مارکیزی افست قرار گرفتند، که جلوه اکلیلی به قطعه می‌دهد. منحنی‌های تزئین‌شده طلاکاری در اطراف مچ دست، نیز به یک النگوی الماسی منتهی می‌شود. یک گردنبند، انگشتر و گوشواره هم در این کالکشن وجود دارد.

دیور زیورآلات  هفته مد  پاریس بهار 2023

لویی ویتون Louis Vuitton یکی زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023

لویی ویتون در آخرین فصل از مجموعه Spirit خود، مجموعه‌ای با ویرایش دقیق منتشر کرد. این مجموعه بی‌نظیر چهارمین فصل از فرانسیسکا آمفی‌تئاتروف، مدیر هنری ساعت‌ها و جواهرات است. هر قطعه به میراث مزون معتبر ارج می‌نهد، و عناصر طراحی نمادین را به شاهکارهای جواهری تبدیل می‌کند. در مجموعه روح، چهار موضوع از جمله آزادی وجود دارد.

لیبرتی یک اخلاق مهم در Louis Vuitton است که به دلیل پیشینه خانه به عنوان یک شرکت تولید صندوقچه مناسب است. صنعت‌گران آن بیش از یک قرن است که صندوقچه‌های سفارشی درست کردند. که به مشتریانش آزادی کاوش، سفر و دیدن جهان را می‌دهد. در این بخش از جواهرات هفته مد پاریس 2023 سبک صندوقچه و یا جعبه‌ایی شکل کمی متفاوت به خودش گرفت. یک گردنبند آویز الماس به شکل یک جعبه واقعی باز می‌شود و یک یاقوت کبود پنهان در داخل آن آشکار می‌شود.

به نظر شما این نوع گردنبند متفاوت و خاص نیست؟

لویی ویتون  Louis Vuitton یکی زیباترین جواهرات هفته مد پاریس 2023

شانل Chanel یکی از متفاوت‌ترین اکسسوری‌های هفته مد پاریس 2023

شنل به جای انتشار یک مجموعه جواهرات جدید، توجه ما را به ساعت‌های خودش جلب کرد که با تکنیک‌های الهام‌گرفته از مد لباس و جواهرات لوکس تزئین شدند. برند Chanel یکی از تنها مزون‌هایی است که به هر سه ویژگی تسلط دارد، این صفحه‌های ساعت راهی عالی برای نمایش این صنایع دستی هنری هستند. طراحان برای شکل قاب ساعت از بالشتک‌های گنبدی شکلی الهام گرفتند که گابریل شانل، بنیانگذار این برند آن را می‌پوشید.

ساعت Mademoiselle Privé Pique-Aiguilles دارای یک صفحه کامل الماسی است که با الهام از پارچه مشکی با پولک‌های نقره‌ای گلدوزی است. این طرح همچنین ظاهر ده‌ها سنجاق را به یاد می‌آورد که در یک کوسن سیاه فرو رفتند. صفحه طلای سفید این ساعت خاص با رنگ مشکی پوشانده شده است، سپس جواهرسازها از تکنیک تنظیم برف برای یکدسی کامل آن به طور دقیق، با 611 الماس استفاه کردند. تکنیک تنظیم برف دارای الماس‌هایی با اندازه‌های مختلف است که در یک الگوی ظاهراً تصادفی، مانند برف تازه است. کناره‌های قاب طلای زرد 18 عیار نیز با الماس ست است. این ساعت به افتخار دستبند بالشتکی گابریل شنل با یک روبان ناخالص سیاه و یک سگک الماس ساخته شده است.    

شانل Chanel یکی از متفاوت ترین اکسسوری هفته مد پاریس 2023

کارتیه Cartier برند لوکس هفته مد پاریس 2023

مجموعه جهانی Cartier Beautés du Monde که به انگلیسی "زیبایی جهان" است. مکان‌ها، موجودات و سنت‌هایی را جشن می‌گیرد که به خاطر زیبایی نادر و ماندگارشان شناخته شدند. فصل سوم این هفته آغاز شد و پرهای طاووس و پرندگان، فلس‌های ماهی و هنر فرهنگ و پارچه‌های ژاپنی را برجسته کرد. گردنبند اوبی (Obi ) یک قصیده باشکوه از پارچه‌های ژاپنی است که با طرحی از طلوع خورشید تزئین شدند. سبز، قرمز و مشکی یک ترکیب رنگ کلاسیک برند کارتیه هستند که همیشه با الماس‌های طبیعی سفید ترکیب می‌شوند. آویز پایین گردنبند قابل جداشدن است و می‌توان آن را به عنوان سنجاق سینه استفاده کرد.

کارتیه Cartier برند لوکس هفته مد پاریس 2023

Repossi برند تازه‌کار در اکسسوری هفته مد پاریس 2023

برند Repossi  اولین مجموعه جواهرات خود را در سال 2020 رونمایی کرد که ارزش انتظار را داشت. La Ligne که در انگلیسی به معنای "خط" است، تضاد بین خطوط تیز و الماس‌های گلابی شکل را بررسی می‌کند. این زیبایی‌شناسی بسیار متمرکز و محدود که تنها در طلای سفید و الماس ارائه شده است به Repossi اجازه می‌دهد تا طرح‌های منحصر به فرد و ساختار خلاقانه خود را به نمایش بگذارد. مجموعه La Ligne از معماری، هنر مدرن و آرشیو مزون الهام گرفت. به نظر می‌رسد در این مجموعه، الماس‌های گلابی شکل عظیمی در بالای خطوط هندسی و الماسی قطعات شناور هستند.

این مجموعه جذاب شامل چندین گردنبند با طرح‌های مشابه اما طول‌های متفاوت است. به گونه‌ایی که سرآستین‌های نامتقارن، حلقه‌های پررنگ و گوشواره‌های دراماتیک در این مجموعه بی‌نظیر طراحی شدند. نکته برجسته این مجموعه بدون شک گردنبند La Ligne است. قسمت کمان نامتقارن با 398 الماس ساخته شده است. که چندین ضلع دور گردن را می‌پوشاند و از همه زوایا برق می‌زند. یک طرف گردنبند بلندتر است و قسمت جلوی آن با یک الماس گلابی شکل 2.84 قیراطی به گونه‌ای طراحی شده که به نظر می‌رسد انتهای گردنبند معلق است. در مد کلاسیک برند Repossi، الماس گلابی شکل مستقیماً بالای خط قرار نمی‌گیرد، بلکه به‌سمت مرکز قطعه حرکت می‌کند.

Repossi برند تازه کار در اکسسوری هفته مد پاریس 2023

به نظر شما با وجود غیبت برندهای قدیمی، امسال عمکرد این برندها چگونه است؟ کدامیک از کلکسیون جواهرات در هفته مد پاریس را می‌پسندید؟ برای مقایسه بهتر پیشنهاد می‌کنم کلکسیون های دیدنی و جذاب جواهرات هفته مد پاریس 2022 را مطالعه کنید.