استایل مناسب خواستگاری

مریم موسوی 7 ماه پیش
7 دقیقه مطالعه
استایل مناسب خواستگاری

خواستگاری و مراسم "بله برون" از مراحل مهم و تعیین کننده در زندگی هر فرد است. خواستگاری مراسم مهمی برای افرادی است که می‌خواهند از مرحله زندگی مجردی عبور کنند و برای زندگی به همراه یک شخص دیگر آماده شوند. این مراسم حتی می‌تواند در ازدواج‌های سنتی اولین نقطه تأثیرگذاری افراد و خانواده‌هایشان بر یکدیگر باشد. از این رو هر جزئیاتی می‌تواند مهم باشد و بدون شک لباس و استایل مناسب خواستگاری مهم‌ترین تأثیر را در این فرآیند می‌گذارد. در ادامه این مقاله از جهات مختلف استایل مناسب خواستگاری و مراسم بله برون را مورد بررسی قرار خواهیم داد و به معرفی اصول کلی برای انتخاب لباس مناسب خواهیم پرداخت. با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله می‌توانید جزئیات را به خوبی با یکدیگر ست کنید و بهترین استایل را برای مراسم خواستگاری خود انتخاب کنید.


اصول کلی انتخاب لباس و استایل مناسب خواستگاری

استایل مناسب خواستگاری

انتخاب لباس مناسب برای خواستگاری می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر انتقال پیام‌های اساسی به طرف مقابل در این مرحله از زندگی شما داشته باشد. با انتخاب درست لباس می‌توانید شخصیت، سلیقه و بخشی از عقاید و فرهنگ خود را در حین این مراسم منتقل کنید. همچنین بعضی از افراد برای ثبت خاطرات خود از این مرحله فیلم و عکس تهیه می‌کنند در نتیجه انتخاب مناسب لباس می‌تواند باعث زیباتر شدن خاطرات ثبت شده شما شود.

در ادامه به اصول عمومی انتخاب لباس مناسب برای خواستگاری پرداخته‌ایم تا به شما کمک کنیم؛ با اعتماد به نفس و با استفاده از لباس مناسب، این مراسم را سپری کنید:

استفاده از لباس متناسب با اندام خود

لباس و استایل مناسب خواستگاری

یکی از اصول اولیه و مهم در انتخاب لباس برای هر مراسم مهمی به ویژه خواستگاری، تناسب لباس با قد و اندام شما است. اگر ایراد اندامی دارید سعی کنید از لباس‌هایی با برش مخصوص اندام خود استفاده کنید تا ایرادات پنهان شود و یا لباسی بپوشید که برش آن سبب بولد و مشخص شدن ویژگی‌های مثبت بدن شما شود. همچنین توجه داشته باشید که باید از پوشیدن لباس‌های بزرگ یا کوچک بپرهیزید و لباسی را انتخاب کنید که دقیقاً اندازه شما باشد.

بهترین رنگ برای استایل مناسب خواستگاری

بهترین رنگ برای استایل مناسب خواستگاری

رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، نیز نقش مهمی در انتقال احساسات و روحیات شما دارند. برای خواستگاری، بهتر است از ترکیب رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش و یا رنگ‌های پاستلی استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند نیلی، گلبهی، نباتی و سفید به عنوان گزینه‌های معمولاً مناسب برای خواستگاری شناخته می‌شوند. البته پیش از هر چیزی توجه کنید که رنگ انتخابی باید در مرحله اول با روحیات و سلیقه شما همخوانی داشته باشد.

بهترین پارچه‌ها برای لباس خواستگاری

برای خواستگاری چی بپوشیم؟

جنس لباس نیز یکی از فاکتورهای مهم در تهیه لباس مناسب خواستگاری است. لباس‌های نرم و راحت که به شما اجازه حرکت آسان می‌دهند انتخاب مناسبی خواهند بود. مثلاً، پارچه‌های نرم با ایستایی بالا برای لباس‌های مردانه و پارچه‌های نرم و ظریف برای لباس‌های زنانه مناسب هستند. در زیر، به برخی از پارچه‌هایی که برای لباس خواستگاری مناسب هستند اشاره شده:

  • پارچه ژاکارد ایستایی مناسبی دارد و برای استایل‌های کلاسیک و انواع کت‌ها بسیار مناسب است
  • پارچه ساتن به جلب توجه و براق بودن و زیبایی خود معروف است. لباس‌های ساتن به طور خاص برای مراسم‌های خواستگاری و جشن‌های عروسی مناسب هستند.
  • اگر می‌خواهید یک استایل گران‌قیمت داشته باشید به سراغ پارچه مخمل بروید. مخمل معمولاً با رنگ‌های غنی مانند برگندی، آبی دریایی و زرشکی ترکیب تأثیرگذاری دارد و برای دوخت شومیز و پیراهن‌های ساده بسیار مناسب است.
  • کرپ باربی یکی دیگر از انواع پارچه با ایستایی مناسب است که می‌تواند برای دوخت انواع کت‌وشلوار و پیراهن به کار برود.

تناسب لباس خواستگاری با شخصیت شما

انتخاب استایل مناسب خواستگاری

استایل خواستگاری باید کاملاً با شخصیت شما و محیط ملاقات شما همخوانی داشته باشد. اگر شما همیشه یک آدم شیک هستید و از شیک و کلاسیک بودن لذت می‌برید از لباس‌هایی با برش‌های رسمی و سبک کلاسیک استفاده کنید. اما اگر شما را به سادگی و علاقه‌مندی به سبک مینیمال می‌شناسند بهتر است از لباس‌های ساده با رنگ‌های ملایم و برش‌های ساده استفاده کنید و این سبک خود را به نمایش بگذارید.

انتخاب هوشمندانه لباس خواستگاری

موقعیتی که برای خواستگاری انتخاب شده است نیز نقش مهمی در انتخاب لباس دارد. اگر در مراسمی رسمی و در حضور بزرگان خانواده هستید که به سنت‌ها اهمیت می‌دهند بهتر است از لباس‌های مجلل و رسمی استفاده کنید. اما اگر در یک ملاقات اولیه در یک محیطی غیررسمی هستید به سراغ لباس‌های بروید که کمی ساده‌تر و راحت هستند.

اصول عمومی انتخاب لباس برای خواستگاری می‌توانند به شما در انتخاب لباس مناسب کمک کنند. با توجه به فاکتورهای گفته شده یعنی اندازه متناسب، رنگ، جنس، فرهنگ و شخصیت شما و تطبیق با موقعیت، می‌توانید لباسی مناسب برای یک مراسم خواستگاری انتخاب کنید که به افزایش اعتماد به نفس شما کمک می‌کند و هیچ جای پشیمانی از بابت استایلتان برای شما باقی نمی‌گذارد.

انتخاب اکسسوری مناسب برای استایل خواستگاری

اکسسوری مناسب استایل خواستگاری

انتخاب اکسسوری‌های مناسب برای مراسم خواستگاری می‌تواند به جلب توجه و افزایش جذابیت شما کمک کند. در این بخش، به نکات مهم انتخاب اکسسوری‌هایی که برای مراسم خواستگاری مناسب هستند، می‌پردازیم:

تطابق و هماهنگی با لباس:

اولین نکته در انتخاب اکسسوری‌ برای استفاده در مراسم خواستگاری، تطابق آن‌ها با لباسی است که انتخاب کرده‌اید. اگر لباس‌هایی انتخاب کرده‌اید که رنگ ملایم دارند و بسیار مینیمال و ساده هستند و از سبک‌های مدرن پیروی می‌کنند، اکسسوری‌های شما نیز بهتر است مینیمال، کم تعداد، مدرن و متناسب با استایل شما باشند. همچنین اگر فکر می‌کنید استایل شما بیش از اندازه ساده است و احساس یکنواختی ایجاد می‌کند با کمک اکسسوری به جذابیت آن بیفزایید.

در روز خواستگاری از چه جواهراتی استفاده کنیم؟

جواهرات از اکسسوری‌های معمول در مراسم خواستگاری هستند. انتخاب گونه و اندازه جواهرات به سلیقه و استایل شما بستگی دارد. معمولاً انگشتر، دستبند و نیم‌ست‌های گوشواره و گردنبند جواهرات محبوب مراسم خواستگاری هستند. انتخاب الماس‌ها یا سنگ‌های قیمتی برای جواهرات می‌تواند استایل خواستگاری شما را تکمیل کند.

ساعت نیز یک اکسسوری مهم و کاربردی برای خواستگاری است. انتخاب یک ساعت با طراحی شیک و مناسب موقعیت می‌تواند به استایل شما افتخار و کلاس اضافه کند. استفاده از اسمارت‌واچ‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است از ساعت‌هایی با طراحی کلاسیک استفاده کنید.

کیف و کفش

کفش مناسب استایل خواستگاری

انتخاب کیف و کفش مناسب نیز بسیار مهم است. حتی اگر مراسم خواستگاری شما در خانه برگزار می‌شود بهتر است از یک صندل روفرشی شیک و زیبا که استایل شما را تکمیل می‌کند استفاده کنید. استفاده از انواع صندل و کفش به استایل شما رسمیت بیشتری می‌بخشد.

کروات و یا دستمال‌گردن

اکسسوریها استایل مناسب خواستگاری در آقایان

استایل خواستگاری تنها مختص خانم‌ها نیست و آقایان نیز باید با استایل مناسبی در مراسم حاضر شوند. استفاده از یک کروات و یا دستمال‌گردن می‌تواند به استایل آقایان حاضر در مراسم به ویژه خواستگار رسمیت بیشتری بدهد. در این مورد استفاده از پاپیون توصیه نمی‌شود.

آراستن مو و یا حجاب استایل

آراستن موها نیز به عنوان یک اکسسوری مهم در نظر گرفته می‌شوند. حالت موی شما باید تمیز و منظم باشد. برای آقایان، اصلاح موی سر و ریش و برای بانوان، انتخاب حالت موی مناسب و متناسب با لباس و استایل خواستگاری و یا استفاده از شال و توربان‌های مناسب بسیار مهم است.

استایل زیبا خواستگاری

عطر

استفاده از عطر نیز می‌تواند جذابیت و جلب توجه را افزایش دهد. شاید این جمله کمی عجیب به نظر برسد؛ اما بهتر است از عطری استفاده کنید که با استایل شما هماهنگ است.عطری که در روز خواستگاری استفاده می‌شود، باید ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی داشته باشد و به درستی انتخاب شود. بهتر است عطر انتخابی رایحه‌ای خنک و معتدل داشته باشد. عطرهای سنگین و تند ممکن است آزاردهنده شوند و برای برخی از افراد حاضر در مراسم واکنش‌های آلرژیک ایجاد کنند. عطر روز خواستگاری نباید خیلی قوی باشد، اما باید پایداری مناسبی داشته باشد و تا پایان مراسم دوام بیاورد. رایحه‌های میوه‌ای، گلی، یاسمن، لیمو و نارنج  بوهایی هستند که حس تازگی را به عطر اضافه می‌کنند و حس جذابیت به وجود می‌آورند.

عطری که در روز خواستگاری استفاده می‌شود، باید خاص و متفاوت باشد. در واقع، این عطر باید به خاطر بماند و اثری خوب روی دیگران داشته باشد؛ بنابراین، انتخاب یک عطر کلاسیک و منحصر به فرد می‌تواند به شما کمک کند. رایحه‌های پیچیده و گمراه‌کننده ممکن است تأثیر معکوس داشته باشند. بهترین عطرها برای این موقعیت، عطرهایی هستند که با پوست شما همخوانی و حس ملایمی دارند.

در نهایت، انتخاب عطر روز خواستگاری به سلیقه شخصی شما و همچنین استایل و موقعیت خواستگاری بستگی دارد. برای پیدا کردن عطر مناسب، ممکن است لازم باشد تعدادی عطر را امتحان کنید تا به عطری برسید که بهترین تاثیر را میگذارد.

استایل زیبا برای خواستگاری

سخن آخر

شما می‌توانید هزار ترکیب پیراهن، شومیز، دامن، شلوار، کت و غیره را برای استایل خواستگاری خود به کار ببرید. اما چیزی که در نهایت منجر به انتخاب یک استایل مناسب می‌شود آگاهی از اصول اولیه در انتخاب آیتم‌ها و ست کردن آنها با یکدیگر است. برای آشنایی با انواع سبک و استایل و ایجاد ست‌های اصولی با توجه به سبک‌های فشن می‌توانید ما را در مجله آنلاین ژومنت دنبال کنید و سایر مقالات مرتبط با استایل را مطالعه کنید.