انواع پارچه های مناسب تابستان

5 دقیقه مطالعه
پارچه های تابستانی

روزهای گرم و طاقت‌فرسای تابستان به معنی واقعی کلمه یعنی مبارزه. گرمای هوا شبیه گلادیاتوری است که مستقیماً اعصاب و روان ما را به چالش می‌کشد. خنک بودن لباس می‌تواند تا حد زیادی این فضای غیر قابل‌ تحمل را آسان‌تر کند. کاش می‌شد یک اسپیلت برقی همیشه همراه داشت تا از شر گرمای ذوب‌کنندهٔ هوا در امان ماند؛ اما افسوس که این مسئله جز فانتزی و خیال خام کودکانه چیزی نیست، تابستان از راه می‌رسد و به‌ قصد سوزاندن روی سر و صورتمان می‌تابد و برای خنک ماندن در هوای 108 درجه چاره‌ای جز هوشمندانه لباس پوشیدن نیست. ما برای گرمازده‌ها و کسانی توان تحمل گرمای تابستان را ندارند راهنمایی درمورد پوشیدن خنک‌ترین لباس‌های تابستانی و شناخت پارچه های تابستانی آماده کردیم تا فرصت اندکی تنفس و زندگی در تابستان را فراهم کنیم.

در اینجا بهترین پارچه‌های تابستانی قابل‌ تنفس را به شما معرفی می‌کنیم؛ همراه ما باشید!


پارچه های تابستانی

پارچه های تابستانی

1. پنبه

تفاوتی ندارد که هوا تابستانی خشک باشد یا مرطوب پنبه یک‌پارچه تابستانی مناسب و فوق‌العاده برای زنده‌ماندن تابستان است. پارچه‌های پنبه‌ای رایج‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین پارچه‌هایی هستند که موردپسند همهٔ سلیقه‌ها واقع می‌شوند. الیاف پارچه پنبه از گیاه پنبه به دست می‌آید و هزاران ویژگی ریز و درشت دارد که باعث محبوب‌شدن این پارچه تابستانی می‌شود. بافت نرمی که این پارچه تابستانی دارد با مشناسی طبیعی لباس راحت و خنکی را می‌سازد که بدن شما آزادانه در آن جا خوش می‌کند. مهم تراز همه این که این پارچه تابستانی رنگی طبیعی دارد و البته ماندگاری بالا که در کمتر پارچه‌ای یافت می‌شود.

فایدهٔ پنبه به‌عنوان پارچه تابستانی

پنبه با بافت ظریف و قابل‌تنفس خود به‌عنوان عایق عمل می‌کند. در فصل تابستان شبیه یک کولر همیشه همراه خنک و سرفصل زمستان شبیه یک شومینهٔ گرم است. الیافت طبیعی پنبه به موکول‌های هوا این اجازه را می‌دهند که در پارچه عبور و مرور داشته باشند. هوا از دانه در پارچه می‌چرخد و حس و حال خنکی را برایتان رقم خواهد زد. اگر دنبال یک کولر همیشه همراه هستید این پارچه تابستانی بهترین گزینه برای شماست.

نکته فنی: اگر پنبه را برای پارچه تابستانی لباس خود انتخاب می‌کنید در نظرداشتن باشید که پنبه در کنار تمام اخلاقیات خوب و برازندگی خود یک ایراد اساسی داد و آن این که در خشک‌کن جمع و یا به‌اصطلاح گلوله گلوله می‌شود و بافت لباس را خراب می‌کند. راه‌حل مواجهه با این مشکل هم این است که از نور طبیعی آفتاب برای خشک‌کردن بافت پنبه استفاده کنید.

2. ریون

پارچه های تابستانی

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توانید برای گرمای خانمان‌سوز تابستان انتخاب کنید ریون است. الیاف ریون نازک تراز الیاف پنبه است آن‌قدر نازک که فرصت تنفس برای بدنتان فراهم می‌کند. البته با سبک خاصی که دارد باعث می‌شود در فصل گرما لباس به بدن شما نچسبد. لباس‌های جنس ریون عموماً لباس‌هایی هستند که به زیبایی روی اندام می‌نشینند. پارچه‌های ریون پارچه‌هایی سبک و راحت هستند. اگراز این پارچه تابستانی برای لباسی فری سایز و رها استفاده شود این نوع پارچه در بهترین حالت برای خنک‌کردن شما عمل می‌کند. حسی که پوشیدن پارچهٔ ریون به شما می‌دهد خوابیدن در قلهٔ یک کوهستان خنک و مرطوب است.

3. کتان

یک‌پارچه تابستانی فوق‌العاده و البته پرطرف‌دار برای تابستان. پارچه کتان که زود خشک می‌شود و خوش اتوست با بافت نازک و البته تنفس‌پذیر توانسته جایگاه خود را به‌عنوان یک‌پارچه تابستانی فوق‌العاده در قلب هواداران ثابت کند.  کتان با الیاف طبیعی و بافت سبک جزو چک‌لیست بهترین گزینه‌ها در بین پارچه تابستانی است.

4. جین/شامبری

یک نوع پنبهٔ محکم و مقاوم پارچه تابستانی جین را تشکیل می‌دهد. پارچه‌ای تابستانی و عرق‌گیر و البته خنک. البته جین چون پارچه‌ای سنگین است و ایستایی خوبی دارد برای لباس‌های رسمی‌تر مناسب تراست.

ویژگی‌های پارچه های تابستانی خنک

پارچه های تابستانی خنک

باید فرقی بین پارچه‌هایی که برای تابستان انتخاب می‌کنیم و پارچه‌هایی که برای فصل‌های دیگر سال انتخاب می‌کنیم باشد تا هوای ترسناک تابستان را قابل‌تحمل‌تر کند. علاوه بر خنک بودن پارچه اینکه پارچه برای استایل‌های تابستانی مناسب باشد هم اهمیت دارد. پارچه تابستانی از موادی مانند پنبه، لینن و ریون ساخته شده‌اند و به دلیل ویژگی‌های خود، بسیار محبوب در فصل تابستان هستند.

خنک بودن

اگر برای استایل تابستانی خود پارچه تابستانی مناسبی را انتخاب کنید حس بهتری را نسبت به فصل تابستان خواهید داشت.

جذب رطوبت

یک‌پارچه تابستانی خنک و راحت، دارای ویژگی جذب رطوبت است. این ویژگی باعث می‌شود که پارچه‌ها از بدن جذب عرق کنند و بدن را خشک نگه دارند. این ویژگی برای فصل تابستان بسیار مهم است و باعث می‌شود که افراد در طول روز بدن خود را راحت‌تر و خنک‌تر احساس کنند.

ضد چروک

صاف و اتوکشیده بودن یکی از نکته‌های استایلی مهم است که بیشتر از هر چیزی به چشم می‌آید. این که تایم زیادی را در طول روز برای اتوکردن یک لباس در نظر بگیرید اعصاب خورد کن و البته وقت گیراست. یک‌پارچه تابستانی خوب و خنک، دارای ویژگی ضدچروک بودن است. این ویژگی باعث می‌شود که پارچه‌ها بعد از شستشو و یا استفاده، چروک نشوند و به‌راحتی از روی بدن صاف شوند. این ویژگی برای افرادی که به دنبال پوشیدن لباس‌هایی با ظاهری صاف و زیبا هستند، بسیار مهم است.

مقاومت در برابر نور خورشید

پارچه های تابستانی خنک

پارچه های تابستانی خنک، دارای ویژگی مقاومت در برابر نور خورشید هستند. این ویژگی باعث می‌شود که پارچه‌ها در برابر نور خورشید و اشعه UV مقاوم باشند و به‌راحتی خراب نشوند. این ویژگی برای افرادی که بیشتر در فضای باز حرکت می‌کنند، بسیار مهم است.

قابلیت شستشو

لباسی که ما در فصل تابستان برای استفاده روزمره به تن می‌کنیم بیشتر از بقیه لباس‌ها در معرض آلودگی قرارمی گیرد. اهمیت دارد که پارچه تابستانی قبل از هر چیز قابلیت شستشوی آسانی داشته باشد و لکه‌ها به آُانی از روی آن پاک شوند. این ویژگی باعث می‌شود که پارچه‌ها به‌راحتی شسته شوند و پس از شستشو، به حالت اولیه خود بازگردند. این ویژگی برای افرادی که به دنبال پوشیدن لباس‌هایی با ظاهری آراسته و تمیز هستند کاربردی است.

استایل های تابستانی ژومنت

ما در ژومنت 16 استایل تابستانی براساس ترند های سال1402 را آماده کردیم که می توانیدبراساس آنها و پارچه هایی کهبه شما معرفی کردیم شیک تریک و خاص ترین و البته خنک ترین لباس تابستانی را داشته باشید.برای مشاهده استایل های تابستاین ژومنت روی لینک 16 استایل تابستانی دخترانه 1402 کلیک کنید.