انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه

افسانه عمادی 10 ماه پیش
6 دقیقه مطالعه
انواع لباس زیر و مایو

داشتن انواع لباس زیر و مایو از واجبات کمد هر خانم شناگری است. چه در هوای سرد به مقصدهای گرمسیری یا تعطیلات بهاری و تعطیلات تابستانی، فصل شنا هرگز به پایان نمی‌رسد. چه در حال آماده‌شدن برای روزهای مطبوع تابستانی که در کنار استخر سپری می‌کنید یا برای تعطیلات در کناردریا برنامه‌ریزی می‌کنید، هیچ‌چیز بهتر از استایل خوب و جذاب در یک مایو نیست. می‌دانیم که شما همیشه به دنبال جذاب‌ترین و زیباترین لباس‌های شنا هستید. به همین دلیل است در این مقاله از مجله اینترنتی مد و فشن ژومنت ما لیستی از انواع لباس شنا و مایو و سؤالات متداول خرید آن را برای شما جمع‌آوری کردیم.


مایو زنانه یک‌تکه One-Piece Swimsuits

مایوهای یک‌تکه در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه داشتند. عمدتاً به این دلیل که پتانسیل زیادی برای پنهان‌کردن چربی‌های شکم ارائه می‌دهند. این نوع مایوها نیز به این دلیل محبوب هستند که بسیاری از فرم‌های بدن را صاف می‌کنند و از نظر پوشش و حمایت انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند.

مایو زنانه یک تکه

لباس شنا تانک Tank Swimsuit

یک لباس شنا تانک نام خود را از بندهای ضخیم و تاپ مانند آن گرفته است. این سبک بند اغلب حمایت و پوشش بهتری را در مقایسه با لباس شنای اسپاگتی، هالتر یا مایو یک شانه ارائه می‌دهد.  

مایو نامتقارن Asymmetrical Swimsuit

برای جذابیت بیشتر در کنار استخر، مایو با برش نامتقارن می‌تواند جذاب باشد. همان‌طور که از نام آن پیداست، این مایو دارای ویژگی‌های نامتقارن مانند بند تکی یا برش‌های جالب است. اگر می‌خواهید سادگی و جذابیت را با هم داشته باشید مایو نامتقارن بهترین گزینه در انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه است.

مایو زنانه نامتقارن 

مونوکینی Monokini، جذاب‌ترین انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه

مونوکینی از نظر فنی یک مایو یک‌تکه است، اما از طریق بریدگی‌های استراتژیک در قسمت میانی، توهم دوتکه بودن را ایجاد می‌کند. اگر به مایو یک‌تکه علاقه دارید اما می‌خواهید استایل خاص و جذابی داشته باشید این مایو را امتحان کنید. مایو زنانه مونوکینی، پوشش کمی بیشتر از یک مایو دوتکه ارائه می‌دهد.  

مایو بدون بند Strapless Swimsuit

مایو دکلته و بدون بند برای شنا زیاد مناسب نیستند و ممکن است شما احساس راحتی نکنید. اما جنس آن به‌گونه‌ای است که محکم به‌دور سینه می‌چسبد و در حرکات سبک باعث ناراحتی فرد نمی‌شود. این نوع مایو برای روزهایی که قصد فعالیت زیاد ندارید ایده‌آل است.  

مایو بدون بند

لباس شنا غواصی Rashguard Swimsuit

مایو راشگارد و یا غواصی یک انتخاب عالی برای ورزش‌های آبی است. این مدل دارای آستین‌های بلند و یقه‌ای بلند است که از شما در برابر نور خورشید محافظت می‌کند و از آسیب‌دیدن تخته‌های موج‌سواری و تخته‌های پارویی جلوگیری می‌کند.

لباس شنا غواصی زنانه  

مایو دور گردنی تک تکه Halter One-Pieces

مایو دورگردنی دارای بندهایی است که به‌جای اینکه از روی شانه‌های شما برود دور گردن شما می‌پیچد. این استایل نه‌تنها از نظر ظاهری شیک و خنک به نظر می‌رسد، بلکه سینه شما را خوش‌فرم‌تر نشان می‌دهد. برای کسانی که علاقه به مدل های سوتین پوش دارند این مدل از انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه بهترین گزینه است.

دامن تک تکه Skirted One-Pieces

اگر می‌خواهید کمی پوشش بیشتری داشته باشید و همچنان جذاب باشید؛ یک مایو یک‌تکه دامن بهترین راه‌حل است. این مدل لباس شنای ساده دارای یک دامن مانند است که قسمت بیشتری از قسمت بالای ران و پشت شما را می‌پوشاند.  

لباس شنا تانک Tank Swimsuit-مایو نامتقارن Asymmetrical Swimsuit-مونوکینی Monokini-مایو بدون بند Strapless Swimsuit-لباس شنا غواصی Rashguard Swimsuit-مایو دور گردنی تک تکه Halter One-Pieces-دامن تک تکه Skirted One-Pieces

مایو دوتکه Two-Piece Swimsuits

یک مدل لباس شنای جاودانه هستند که به دلیل ظاهری جذاب و راحتی در پوشیدن، بسیار محبوب هستند. بیکینی یک گزینه عالی از انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه است که برای کسانی است که می‌خواهند آفتاب بگیرند و یا برنز کنند. به دلیل دوتکه بودن، ست‌کردن آن‌ها ساده است. بیکینی برای افرادی که فرم بدنی گلابی، مثلث و ساعت شنی دارند بسیار مناسب است.

بیکینی بندی String Bikini، محبوب‌ترین انواع مدل مایو و لباس شنا زنانه

این نوع مایو روی سینه‌ها و قسمت پایینی آن را پوشش می‌دهد و تکه‌ها را با یک نخ به هم می‌بندند. بیکنی‌های بندی گاهی اوقات به‌عنوان بیکینی مثلثی نیز شناخته می‌شوند، زیرا قسمت بالایی شبیه مثلث هستند.  

بیکینی باندو Bandeau Bikini

بیکینی باندو به سبک تاپ دکلته بیکینی اشاره دارد که یک‌تکه بدون بند است که دور سینه می‌پیچد. طرح‌های مختلفی از مدل‌های لباس شنا باندو وجود دارد از جمله: در قسمت جلو آن گره یا پیچ دارد و یا با اکسسوری فلزی تزیین شده است.  

بیکینی کمر بلند High-Waist Bikini

این بیکینی به دلیل شورت فاق بلند و یا کمر بلند تا ناف را پوشش می‌دهد. اگر به دلیل داشتن کمی چربی در ناحیه زیر شکم اعتمادبه‌نفس پوشیدن مایو دوتکه را ندارید؛ بیکینی HIGH WAIST  را حتماً امتحان کنید.  

بیکینی با نیم‌تنه بلند Longline Bikinis

این بیکینی بر عکس بیکینی کمر بلند است، مانند نیم‌تنه قسمت بالایی آن بلند است و پوشش بیشتری در قسمت بالایی ایجاد می‌کند. بیکینی لانگ لاین تا زیر سینه امتداد دارد و قسمت بیشتری از قسمت بالای شکم را می‌پوشاند.  

مایو دوتکه Two-Piece Swimsuits-بیکینی بندی  String Bikini-بیکینی باندو Bandeau Bikini-بیکینی کمر بلند High-Waist Bikini-بیکینی با نیم‌تنه بلند Longline Bikinis-بیکینی هالتر Halter Bikini-بیکینی زیر سیم Underwire Bikini-مایو تانکینی Tankini Swimsuit

بیکینی هالتر Halter Bikini

تاپ بیکینی هالتر دارای بندهایی است که به‌جای اینکه از روی شانه‌های شما رد شوند، دور گردن شما می‌افتد و یا حلقه می‌زند. این باعث می‌شود که سینه‌ها کمی فرم بگیرند و حجم داشته باشند. در بعضی از ست‌های بیکینی هالتر در قسمت پایین و شورت آن از بغل گره می‌خورند.   

بیکینی زیر سیم Underwire Bikini

تاپ بیکینی زیر سیم یکی دیگر از گزینه‌های مایو برای افرادی است که خواهان پوش و حجم بیشتر در قسمت سینه هستند. این نوع مایو به شکل سوتین است و در اندازه‌های سوتین فروخته می‌شود؛ اما با مواد مقاوم در برابر آب تولید می‌شود.

مایو تانکینی Tankini Swimsuit

مایو زنانه تانکین، یک انتخاب عالی برای افرادی است که می‌خواهند لباس شنا شاد بپوشند. این نوع مایو ظاهر یک‌تکه دارد اماجزو لباس شناهای دوتکه محسوب می‌شود. به این دلیل که از بالا و پایین جداگانه تشکیل شده است. قسمت بالا تنه تانکین مانند تاپ است و تا روی ناف را می‌پوشاند.

دامن شنا Swim Skirts

به نظر می‌رسد که ترند دامن‌های کوتاه نسبت به لباس‌های معمولی در حال گسترش است و به طور رسمی وارد دنیای مایو شده است. ترکیبی منحصربه‌فرد از لباس‌های شنا و ترند Y2K، نمای مدرن از پوشش کلاسیک و تغییر جدیدی به ست‌های بیکینی است. دامن‌های بیکینی یکی از موارد است که  استایل را بسیار جذاب می‌کند. دامن‌ها روی پایین تنه به گونه ای بسته می‌شود که شما به راحتی می‌توانید با آن شنا کنید به این دلیل که جنس آن با بیکینی یکی است. همچنین می‌توانید در کنار استخر بنشینید و شیک باشید.

امیدوارم این مطلب مفید بوده باشد تا شما بتوانید با خواندن این مطلب راهنمایی مناسبی برای انتخاب و خرید مایو خود انتخاب کرده باشید. اگر هرکدام از این مایوها را دارید، در قسمت دیدگاه‌ها بگویید که تا چه حد از آن راضی هستید و نظرات خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.