انواع کت و جلیقه زنانه

5 دقیقه مطالعه
کت و جلیقه زنانه

خانم های بسیاری علاقه‌مند به سبک و استایل رسمی و کلاسیک هستند، این دسته از افراد باید در استایل‌های خود خلاقیت زیادی به خرج بدهند وگرنه استایل‌های یکنواخت و تکراری خواهند داشت. برای خلاقیت داشتن در استایل های رسمی و کلاسیک، کافی است به ترندها و فشن شوها دقت داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا با جدیدترین انواع کت و جلیقه زنانه آشنا شوید که یکی از آیتم‌های کلاسیک به حساب می‌آیند.


جدیدترین کت و شلوار جلیقه‌های زنانه

امروزه با پیشرفت صنعت مد و فشن، کت‌های زنانه نیز پیشرفت بسیاری داشته‌اند و مردم دیگر به کت‌ها فقط در قالب استایل رسمی نگاه نمی‌کنند. در کت‌های زنانه خلاقیت بسیاری در قسمت برش‌ها و طراحی‌ها ایجاده شده است که بسیار مورد پسند طرفداران مد است.

در ابتدا کت و شلوار فقط به‌عنوان یک یونیفرم رسمی شناخته می‌شد اما خوشبختانه دیگر این‌طور نیست. حالا در کمد لباس بسیاری از خانم‌ها، کت و شلوار و جلیقه دیده می‌شود و این خودش یک پیشرفت بزرگ در صنعت مد و فشن به حساب می آید.

مطلب پیشنهادی: مرتب کردن کمد لباس در 30 دقیقه

امروزه خانم‌ها باتوجه به قرار ملاقاتی که دارند، نوع کت و شلوار خود را انتخاب می‌کنند. به‌عنوان مثال اگر یک قرار کاری داشته باشد کتی که رسمی‌تر باشد انتخاب می‌شود و در قرارهای دوستانه کتی که مدرن‌تر و به‌روزتر است انتخاب می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم در استایل با کت و شلوار و جلیقه دیگر محدودیت وجود ندارد و احتمالا کت و جلیقه یک عضو جدا نشدنی کمد شما هستند.

کت و جلیقه زنانه چیست؟

معمولا کت، شلوار و جلیقه سه آیتمی هستند که در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا از لحاظ پوششی کت‌ها پوشیده هستند اما در عین حال ظاهر شیک و منحصر به‌فردی دارند. خانم‌ها در مصاحبات کاری، قرارهای دوستانه، قرارهای رسمی و مهمانی‌ها از کت و شلوار و جلیقه زنانه استفاده می‌کنند.

شما برای خلاقیت در استایل کردن کت و شلوار و جلیقه‌تان می‌توانید سراغ کمربندهای چرمی و شیک و یا اکسسوری مناسب بروید.

مناسب‌ترین پارچه برای دوخت کت و جلیقه زنانه

در این قسمت با پارچه‌های مناسب دوخت و تولید کت و جلیقه زنانه آشنا می‌شویم تا اگر قصد خرید و یا دوخت دارید بتوانید راحت‌تر عمل کنید.

1-پارچه پشمی

اگر کتی که می خواهید انتخاب کنید برای نیمه‌ی دوم سال باشد، انتخاب پارچه پشمی بهترین گزینه است. پارچه پشمی بسیار بادوام و دارای مقاومت بالاست، درصد چروک‌پذیری این پارچه بسیار کم است. وزن و بافت پارچه‌های پشمی متفاوت هستند که با توجه به استفاده‌ی خود می توانید میزان وزن و بافت پارچه پشمی را انتخاب کنید.

کت و جلیقه زنانه

2-پارچه کتان

برای کت و جلیقه‌های تابستانی بهتر است از پارچه‌های کتان استفاده کنید، پارچه کتان را می‌توانید در رنگ و ضخامت‌های مختلف تهیه کنید. نوع نازک کتان به دلیل ضخامتی که دارد بسیار خنک و راحت است و مناسب فصل گرماست. از این پارچه بیشتر در تولید کت و جلیقه‌های بهاری استفاده می‌شود.

کت و جلیقه زنانه

از نوع ضخیم کتان در طراحی و تولید کت و جلیقه‌های پاییزی استفاده می‌شود؛ تفاوتی که کتان ضخیم با کتان نازک دارد، این است که کتان ضخیم آب را از خود عبور نمی‌دهد.

3-پارچه پلی استر

معمولا افرادی که می‌خواهند کت و جلیقه‌ی ضد چروک را تولید کنند از این نوع پارچه استفاده می‌کنند. استفاده از این پارچه پیشنهاد نمی‌شود چرا که مصنوعی است و از نظر کیفیت به خوبی دیگر پارچه‌ها نیست.

کت و جلیقه زنانه

4-پارچه ابریشمی

یکی از ارزنده‌ترین پارچه‌های مناسب کت و شلوار، ابریشم است. از این پارچه برای دوخت و تولید جلیقه‌های مجلل و مجلسی استفاده می‌شود، طراحی کت یا جلیقه‌ای که قرار است با این نوع پارچه دوخته شود باید کاملا برازنده و هماهنگ باشد.

کت و جلیقه زنانه

5-پارچه فاستونی

پارچه ی فاستونی یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین نوع پارچه مناسب کت و شلوار است. پارچه‌ی فاستونی مدل‌های متفاوتی دارد: به‌عنوان مثال مخلوط پشم و کرک، مخلوط پشم و پلی استر؛ بهتر است سراغ آن نوعی بروید که مواد پلاستیکی ندارد.

کت و جلیقه زنانه

مطلب مرتبط: پارچه های مناسب کت های پاییز و زمستانی

انواع کت و جلیقه زنانه

امروزه جلیقه و کت در جنس‌های چرم و جین هم دیده می‌شود که مناسب افرادی هست که استایل‌های مدرن و متفاوتی دارند، در این بخش به بررسی انواع کت و شلوار زنانه می‌پردازیم.

1-کت و جلیقه اسپرت زنانه

این نوع کت و جلیقه ظاهری اسپرت تر به نسبت بقیه کت و جلیقه ها دارد، استفاده از این کت‌ها راحت‌تر است و شما می‌توانید در ملاقات‌های دوستانه خود از این نوع کت و جلیقه استفاده کنید. جنس کت‌های اسپرت می‌تواند جین، چرم و یا کتان نازک باشد.

2-کت و جلیقه مجلسی زنانه

از این مدل کت و جلیقه در مجالس، مهمانی ها وعروسی ها بیشتر استفاده می شود، معمولا این کت ها دارای تزئینات دستی هستند و با بقیه کت ها به کل فرق دارند. جلوه ی کت های مجلسی بسیار با شکوه و زیبا می باشد که ممکن است با هر پارچه ای دوخته شده باشد.

3-کت و جلیقه های رسمی زنانه

همانطور که از اسم این کت ها معلوم است، مکان استفاده ی این کت ها قرار های رسمی می باشد. رنگ این کت و جلیقه ها معمولا سنگین می باشد، بهترین پارچه برای دوخت این مدل از کت و جلیقه، پارچه ی فاستونی می باشد زیرا ایستایی بیشتری به کت می دهد.

کت و جلیقه زنانه

جلیقه زنانه چیست؟

جلیقه لباسی است که به همراه کت و شلوار و یا به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلیقه مدل‌های متفاوتی دارد که جلوی آن‌ها معمولا دکمه و یا زیپ می‌خورد در تصاویر زیر جدیدترین جلیقه‌های زنانه را مشاهده می‌کنید.

کت و جلیقه زنانه

کت و جلیقه زنانه

کت و جلیقه زنانه

نکات استایل با کت و شلوار چیست؟

  1. توجه به پوشش سر خود و هماهنگی بین آن با استایل.
  2. هماهنگی بین رنگ کفش و رنگ شلوار.
  3. توجه به استفاده از اکسسوری‌های مناسب و جذاب برای بهتر دیده شدن.
  4. بهتر است موقع استفاده از کت، زیر آن جلیقه بپوشید تا زیبایی استایل شما از همیشه بیشتر باشد. ترکیب کت و شلوار با جلیقه همیشه برنده است.

کت و جلیقه زنانه

سخن پایانی

امیدواریم با مطالعۀ این مقاله انواع کت و جلیقه را شناخته باشید و در موقعیت‌های متفاوت بتوانید بهترین استایل را ایجاد کنید. مجله اینترنتی ژومنت در تلاش است تا با ارائه مطالب تخصصی و پوشش آخرین اخبار دنیای مد یک مرجع معتبر فارسی برای علاقه‌مندان به این حوزه باشد؛ با درج نظرات و پیشنهادهای سازنده به ما در بهبود کیفیت مطالب کمک کنید و ما را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.