راهنمای خرید بوت و نیم بوت

5 دقیقه مطالعه
راهنمای خرید بوت نیم بوت

برای فصول سرد سال بوت، نیم بوت و به طور کلی چکمه‌ها از مدل‌های پرفروش کفش هستند که طرفداران زیادی دارند. اگر شما هم قصد خرید کفش ساق بلند را برای زمستان امسال دارید راهنمای خرید بوت و نیم بوت ما را حتماً مطالعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم نکاتی را به شما گوشزد کنیم که در حین خرید این مدل کفش‌ها باید در نظر بگیرید. پس تا انتها ما را همراهی کنید!


چرا به راهنمای خرید بوت و نیم بوت احتیاج داریم؟

هر فصل از سال استایل مخصوص به خودش را دارد. اگر بخواهید همیشه ظاهری موجه و آراسته داشته باشید نباید از این نکته غافل شوید. حتی اگر خیلی در قید دنیای مد و فشن نباشید باز هم مسئلۀ دیگری هست که شما را وادار می‌کند تا طرز لباس پوشیدن خودتان را تغییر بدهید. برای فصل‌های گرم سال لباس‌های خنک و کفش‌های جلوباز برای مقابله با گرمای هوا انتخاب‌های مناسبی هستند. این قاعده برای پاییز و زمستان برعکس است؛ در این فصل شما به لباس‌های گرم و ضخیم و کفش‌های مقاوم نیاز دارید.

کفش های اسپورت و ورزشی در روزهای بارانی به‌سادگی لک می‌گیرند و تمیزکردن آنها نیز دشوار خواهد بود. به همین دلیل بهتر است سراغ بوت و نیم بوت هایی بروید که مناسب قدم‌زدن در هوای بارانی و برفی هستند. حالا بیایید تا در مورد اینکه کدام کفش ساق بلند مناسب شماست صحبت کنیم.

راهنمای خرید نیم بوت

نکات مهم خرید نیم بوت

تخت کفش

اولین نکته‌ای که در راهنمای خرید بوت و نیم بوت باید به آن اشاره کنیم بحث جنس تخت کفش است. راحتی در حین استفاده یکی از دلایل اصلی خرید کفش به حساب می‌آید. حتماً شنیده‌اید که می‌گویند پاها قلب دوم انسان هستند. این جمله برای آن است که میزان توجه و اهمیت مراقبت از پاها را به ما یادآوری کند. تخت کفش و جنس آن اولین چیزی است که تأثیر مستقیم بر راحتی کفش دارد. اگر هنگام راه‌رفتن با کفش پای شما اذیت می‌شود یا ظرف مدت کوتاهی احساس خستگی می‌کنید نشان این است که مشکلی وجود دارد.

در هنگام خرید بوت و نیم بوت ابتدا توجه کنید که به چه نوع محصولی نیاز دارید و کجا قرار است این کفش را بپوشید. چکمه‌های بلند که گاهی تا زیر زانو هم می‌رسند بیشتر مناسب مجالس هستند و به دلیل داشتن پاشنه‌های بلند چندان برای پیاده‌روی ایده‌آل نیستند. پس اگر برای مجالس رسمی و میهمانی‌ها قصد خرید کفش دارید بهتر است سراغ بوت های بلند بروید.

بوت بلند تخت

تفاوت کفش کوهنوردی و پیاده روی

افراد ورزشکار به‌خصوص کوهنوردان به دنبال کفش‌های مخصوص کوهنوردی می‌گردند که هم دوام و استحکام بالایی داشته باشند و هم در محیط‌های کوهستانی احساس راحتی به پاها بدهند. برای این منظور نیم بوت های کوهنوردی گزینۀ مناسبی هستند. تخت این کفش‌ها ضخامت بالایی دارد و از مواد خاصی تولید می‌شود که انعطاف‌پذیری کمی دارند. ظاهر جذاب و فریبندۀ این نیم بوت ها شاید وسوسه برانگیز باشد اما هرگز آنها را برای استفادۀ روزمره نخرید! کفش های کوهنوردی به هیچ عنوان برای پیاده‌روی مناسب نیستند.

بوت مخصوص کوهنوردی

اگر بخواهید زیبایی نیم بوت های کوهنوردی را در کنار راحتی در حین پیاده‌روی تجربه کنید پیشنهاد ما این است که نیم بوت های مخصوص پیاده‌روی بخرید. نیم بوت های پیاده‌روی ظاهر زیبایی دارند و تخت آنها بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است. برخی به اشتباه فکر می‌کنند که تخت‌های سبک و نرم دوام و استحکام کمتری نسبت به تخت‌های ضخیم و سخت دارند در صورتی که این‌طور نیست. برای ساخت کفش های پیاده روی که مدام پوشیده می‌شوند و مسافت‌های طولانی با آنها طی می‌شود مواد سبک به کار می‌رود که در عین حال استحکام و کیفیت بالایی دارند.

کفش های کوهنوردی به هیچ عنوان برای پیاده‌روی مناسب نیستند!

نکتۀ آخر در مورد تخت کفش این است که بهتر است تخت کفش شما به‌خصوص در زمستان آجدار باشد تا صاف. این مسئله باعث می‌شود حین راه‌رفتن روی سطوح لیز و لغزنده یا در میان برف لیز نخورید.

راهنمای خرید بوت و نیم بوت چرمی

راهنمای خرید بوت و نیم بوت چرمی

چرم یکی از موادی است که به‌خصوص در ساخت بوت و نیم بوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرقی نمی‌کند که چرم طبیعی یا مصنوعی باشد. در حین خرید حتماً به جنس چرم توجه کنید. چرم مصنوعی با اینکه ظاهر چشم نوازی دارد اما به‌راحتی آسیب می‌بیند. در مقابل نیم بوت چرم خالص بادوام‌تر است ولی وزن بیشتری دارد. نیم بوت های چرم خالص به طور طبیعی در بخش داخلی کفش دارای یک سطح لطیف و خز مانند هستند که پاها را گرم نگه می‌دارد. این دسته از چرم‌ها خود به دو دسته تقسیم می‌شوند یکی چرم واکس‌خور و دیگری چرم جیر. اگر چرم جیر را می‌پسندید بد نیست بدانید سطح آنها راحت‌تر لک می‌گیرد و تمیزکردن لکه‌ها از روی آنها نیز سخت‌تر است.

بیشتر بخوانید: روش شستن کتانی سفید

بند کفش

بند بوت

اینکه به یک مورد جزئی مثل بند کفش اشاره کنیم شاید برای شما عجیب باشد. اما اگر دلیل آن را بدانید به اهمیت آن پی خواهید برد. در کفش های بوت و نیم بوت عموماً در قسمت مچ پا گیره‌ها یا دکمه‌هایی جهت بستن بند کفش تعبیه شده است. به‌مرور و در اثر استفادۀ مکرر از کفش این امکان وجود دارد که بندها دچار فرسایش و ساییدگی شوند. اگر بندهای کفش شما از کیفیت خوبی برخوردار نباشند مجبورید آنها را تعویض کنید. تا اینجا شاید به نظر شما مشکل بزرگی وجود نداشته باشد. اما بد نیست بدانید که بندهای یدکی کفش همیشه همرنگ کفش شما نیستند و یا به آن رنگ دلخواه شما نباشد و این عدم همخوانی بین رنگ کفش و بندهای آن بر زیبایی ظاهری و استایل شما تأثیر منفی دارد.

سایز کفش

سایز بوت

در نهایت می‌رسیم به مهم‌ترین موضوعی که باید به آن اشاره کنیم. حتماً به سایز کفش توجه داشته باشید! اگر کفش سایز کوچک بخرید فشار زیادی به پاهای شما وارد می‌شود. در فصول سرد از آنجایی که معمولاً جوراب‌های ضخیم و پشمی پوشیده می‌شود بهتر است کفشی را انتخاب کنید که کمی جادارتر یا حتی یک سایز بزرگ‌تر باشد تا برای پوشیدن جوراب‌ها با مشکل مواجه نشوید.

امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد تا کفش مناسب فصل زمستان را راحت‌تر پیدا کنید. نظرات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید!