کالکشن مردانه لویی ویتون 2020

5 دقیقه مطالعه
کالکشن مردانه لویی ویتون 2020
برند پرآوازه لویی ویتون در دنیای مد یکی از قدیمی ترین نام های موجود در دنیای فشن است. این خانه مد لوکس فرانسوی هر ساله کالکشن هایی را برای فصل های مختلف سال به افراد خوش سلیقه و شیک پوش معرفی می کند که مورد علاقه طرفداران مد و فشن است. در این مطلب می خواهیم راجع به کالکشن مردانه لویی ویتون 2020 برای فصل تابستان صحبت کنیم و طرح های جذاب آن را به شما نشان بدهیم. همراه ما باشید تا از آخرین اخبار دنیای مد مطلع شوید!

تاریخچه لویی ویتون به شکل مختصر

تاریخچه کوتاه لویی ویتون

لویی ویتون (Louis Vuitton Malletier) یک خانه مد و کمپانی لوکس فرانسوی است. شخصی به نام لویی ویتون در قرن 19 میلادی موسس این کمپانی بود. اسم این شخص برای ادای احترام تا کنون روی این کمپانی باقی مانده است. حروف اختصاری LV نمادی است که روی اکثر محصولات این شرکت به چشم می خورد. محصولات LV شامل پوشاک، کیف های لوکس، کالاهای چرمی، کفش، ساعت، جواهرات و اکسسوری می شود. این خانه مد بین المللی که در جهان کاملا شناخته شده است محصولات تولیدی را از طریق بوتیک ها، فروشگاه های بزرگ عرضه کننده پوشاک و همچنین وب سایت خود به فروش می رساند.

کمپانی LV با بیش از 168 سال قدمت یکی از باسابقه ترین خانه های مد جهان است. دفتر مرکزی این برند در پاریس، پایتخت فرانسه، قرار دارد. بیش از 19000 نفر برای این کمپانی کار می کنند و لویی ویتون سال ها به عنوان باارزش ترین برند لوکس جهان انتخاب می شد. LV بیش از 460 فروشگاه در سراسر جهان دارد که در بیش از 50 کشور واقع شده اند. لوئیس ویتون دوبار در سال کالکشن محصولات جدید خودش را منتشر می کند. از این مجموعه ها یکی مربوط به فصول گرم سال، یعنی بهار و تابستان و دیگری مربوط به فصل های سرد سال است. آنچه در ادامه می بینیم مجموعه تابستانه این کمپانی برای مردان در سال 2020 است.

کالکشن مردانه لویی ویتون 2020

کالکشن لویی ویتون مردانه 2020

در ماه ژوئن همزمان با فرارسیدن گرمای تابستان در میدان عمومی پلیس دوفین پاریس نزدیک رود سن، ویرژیل آبلو، کالکشن مردانه لویی ویتون 2020 را به نمایش گذاشت. ویرجیل آبلو کارگردان هنری جوان کمپانی LV است. او که اصالت آمریکایی دارد از سال 2018 این سمت را در کمپانی LV عهده دار شده است. او در ابتدا می خواست نمایش خود را در پل پونت نوف در نزدیکی محل کارش اجرا کند اما برای این کار با مشکلاتی رو به رو شد. به همین خاطر درنهایت محل فعلی که یک بافت تاریخی محسوب می شود (و رو به روی کلیسای نوتردام قرار دارد.) انتخاب شد.

طراحان برای این مجموعه سعی کرده بودند از لباس های کودکانه الهام بگیرند به نوعی که هر لباس یادآور روزهای نوستالژیک دوران کودکی در تابستان باشد. برای تکمیل این حس حتی اکسسوری ها و اسباب بازی های مینیاتوری مثل برج ایفل هم به کالکشن اضافه شده بود. پارچه های رنگارنگ، بادکنک هایی با علامت LV که توسط مدل های منتخب حمل می شد و دسته های گل همه برای این بودند که خاطرات گذشته را تداعی کنند. ایده استفاده از بادکنک ها زمانی به ذهن ویرژیل آبلو خطور کرد که فیلمی با نام "بادکنک قرمز" را دید. این فیلم درباره پسربچه ای است که در پاریس به دنبال بادکنکی می دود.

نمایش مجموعه تابستانه لویی ویتون برای مردان

کالکشن لویی ویتون 2020

آبلو می گوید برای انتخاب محل نمایش معیارهای زیادی را در نظر گرفتیم. هدف نهایی این بود که دیدنی ترین پس زمینه از پاریس را داشته باشیم که این هدف محقق شد. او در توجیه انتخاب خیابان های پلیس دوفین گفت شما ممکن است هر روز از کنار موزه لوور عبور کنید، از جلوی کلیسای نوتردام رد شوید یا برج ایفل را ببینید. تمام این مناظر فوق العاده شاید به دلیل دل مشغولی هایی که دارید و دغدغه های روزانه تان چندان به چشم نیاید. اما همین صحنه های دیدنی وقتی در یک کارت پستال یا عکس جا می گیرند آن حس واقعی را به شما منتقل خواهند کرد. بنا به گفته های آبلو، آنچه تیم آنها سعی در انجامش داشتند این بود که عکس های به جا مانده از نمایش دقیقا همین حس را در بیننده ایجاد کنند.

خلاقیت در طراحی کالکشن مردانه لویی ویتون 2020

مجموعه تابستانه لویی ویتون مردانه

بدیهی است که خلاقیت بخش بزرگی از روند طراحی لباس را شامل می شود. طبیعتا با در نظر داشتن این موضوع از یک برند معتبر و لوکس انتظار می رود که در پشت هر طرح و ایده ای که ارائه می دهد یک خلاقیت خاص و فلسفه ای مشخص قرار داشته باشد. کالکشن 2020 مردانه لویی ویتون هم از این قاعده مستثنی نیست.

معنای گل ها

طراحی کالکشن مردانه لویی ویتون 2020

ویرژیل آبلو در توجیه طرح های خاص خود و اینکه چرا بر نمایش گل ها و طراحی آنها بر روی لباس ها تاکید شده است نکات جالبی را بیان کرد. از دید او گل ها استعاره ای برای نشان دادن تنوع هستند. او یک مثال ساده را برای اثبات این ادعا می آورد. "شما وقتی به یک میدان می روید به گل ها دقت کرده اید که چه قدر زیبا و شگفت انگیز هستند؟ هر گلی ظاهر خاص خودش را دارد و از نظر شکل و اندازه با گل های دیگر متفاوت است."

از نقطه نظر ویرژیل گل هایی که در لباس ها به کار رفتند تنوع و تفاوت های میان انسان ها را نشان می دهد. به همین خاطر در کنار شلوارهای گشاد و کوتاه این مجموعه، یک سری طرح های آزمایشی مثل کراوات های پهن و ضخیم، جیب های سه بعدی و مواردی از این قبیل نیز امتحان شد. آبلو از علایق شخصی و آرزوهای خود هم می گوید که همیشه دوست داشته لباس های مردانه روی فرش قرمز حالتی گویا و واضح داشته باشند. ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد.

شما می توانید عکس های کامل این رویداد را در وب سایت رسمی LV از طریق این لینک ببینید.

شما چه نظری درباره این موضوع دارید؟ به نظر شما با توجه به این طرح ها LV تا چه اندازه توانسته به هدف خودش دست پیدا کند؟ دیدگاه خودتان راجع به کالکشن تابستانه لویی ویتون 2020 را با ما در میان بگذارید. اگر پیگیر اخبار دنیای مد هستید با عضویت در سایت ژومنت می توانید آخرین اخبار این صنعت را دنبال کنید.