تاریخچه برند بالمین; خانه مد فرانسوی

5 دقیقه مطالعه
تاریخچه برند بالمین

خانه‌ی مد فرانسوی بالمین در سال 1946 میلادی توسط طراح لباس فرانسوی تاسیس شد. در واقع موفقیت او در این زمینه یک ارث خانوادگی است، زیرا پدر پیر بالمین صاحب یک مغازه پارچه فروشی بود و مادر و خواهرش نیز در یک مغازه لباس فروشی مشغول به فعالیت بودند. در این مقاله از مجله اینترنتی مد و فشن ژومنت می‌خوانید که علت محبوبیت و مشهوریت برند بالمین چست!


تاسیس خانه مد بالمین

در سال 1933-1934 میلادی، پیر بالمین مشغول به تحصیل در رشته ی معماری شد، او به نیروی هوایی ارتش پیوست و پس از جنگ بالاخره به رویای خود رسید، و توانست خانه مد بالمین که به‌نام خودش بود را تاسیس کند. پیر بالمین فرصتی پیدا کرد که در خانه‌ی مد خود ایده‌ها و طراحی‌های بی نظیرش را ارائه کند. در سال 1940 میلادی یک انقلابی در مسیر شغلی او اتفاق افتاد و آن چیزی نبود جز ملاقات او با برند دیور که خیلی به پیشرفت این برند، کمک کرد.

پیِر بالمین فرد تاثیرگذار مد در فرانسه

بعد از جنگ جهانی، پیر بالمین پادشاه مد فرانسه بود و طراحی لباس اشخاص مهم مانند آوا گاردنر و ... به او سپرده می‌شد. بالمین تجملاتی بودن و خاص بودن را در اکثر طراحی‌هایی که انجام می‌داد رعایت می‌کرد، او به سراسر جهان برای تدریس مد فرانسوی، سفر کرد. پیر بالمین در سال 1982 میلادی از دنیا رفت و اریک مورتنسن که در واقع از سمت ووگ به عنوان دست راست بالمین معرفی شده بود، جانشین وی شد. اریک مورتنسن به مدت 8 سال جای خالی پیر بالمین را کامل پر کرد و توانست جوایز متعددی را نیز کسب کند.

طراح برند بالمین

یکی از تاثیرگذارترین طراحان برند بالمین، اسکار دلا رنتا نام داشت، او از سال 1993 میلادی تا سال 2002 میلادی مدیریت طراحی‌های برند بالمین را بر عهده داشت، خط فکری او و پیر بالمین خیلی به یکدیگر نزدیک بود و جفت آنها علاقه‌مند به طراحی‌های مینیمال و موقر بودند.

بعد از اسکار دلا رنتا طراحی برند بالمین به کریستف دکارنین سپرده شد. که او کلا سبک طراحی برند بالمین را تغییر داد و به مدت چند سال طراحی‌های این برند از لباس‌های ساده به لباس‌های پر از تزئینات تبدیل شد.
طراح 25ساله فرانسوی به نام اولیویر روستینگ پس از 9 سال جانشین کریستف دکارنین شد، او طراحی های برند بالمین را خیلی به سمت طراحی های فرانسوی برد و از هنرهای شرقی در طراحی هایش الهام گرفت. جالب است بدانید که اولیویر روستینگ مدت زیادی را به عنوان کاراموز در بالمین فعالیت می کرد.

اولیویر روستینگ

برند بالمین و گروه سواچ

امروزه ساعت‌های بالمین بسیار سر زبان‌ها قرار گرفته است، می‌توان گفت که برند بالمین در زمینه ساعت خیلی موفق بوده است و توانسته به خوبی رضایت مشتریان خود را جلب کند. البته ناگفته نماند که در سال 1987 میلادی گروه سواچ مجوز انحصاری تولید ساعت‌های پیر بالمین را خریداری کرد و در سال 1995 میلادی مالکیت این ساعت‌ها به گروه سواچ سپرده شد.

فعالیت‌های خانه مد بالمین

خانه‌ی مد بالمین علاوه بر تولید و طراحی پوشاک درجه یک و باکیفیت، فعالیت‌های دیگری انجام می‌دهد که امروزه هنگامی که نام برند بالمین می‌آید علاوه بر لباس، عطر، لوازم آرایشی، لباس زیر زنانه و جواهرات هم در ذهن‌ها یاد می‌شود. در ادامه با هم به محصولات برند بالمین می‌پردازیم:

عطر و ادکلن بالمین

فعالیت بالمین در زمینه عطر از سال 2012 میلادی شروع شد. عطرهای برند بالمین، یکی از معروف‌ترین‌ برندها در بین عطرهاست. در سال‌های اول فعالیت بالمین در زمینه‌ی عطر سودهای بالا و میلیون دلاری نصیب این برند شد. اما بعد از گذشت چند سال در سال 2017 میلادی درصد سود آن کاهش پیدا کرد.

لوازم آرایشی

شاید لوازم آرایشی بالمین مثل دیگر تولیدات این برند معروف نباشد اما تلاش زیادی برای اعتبار برند خودشان داشته‌اند. همکاری برند بالمین با کایلی جنر در سال 2019 میلادی به گونه‌ای بود که کایلی به عنوان مدیر هنری آرایش، برای کالکشن بهار و تابستان 2020 انتخاب شد و همکاری با برند آرایشی L’Oreal در راستای تولید رژلب در سال 2017 میلادی در بازه‌های زمانی خاص خود بازخورد خوبی داشت.

لباس زیر زنانه

در سال 2017 میلادی، برند بالمین یک کالکشن کپسولی با همکاری برند ویکتوریا سکرت تولید و طراحی کرد و در دسترس عموم قرار داد.

جواهرات

در سال 2022 میلادی برند بالمین اولین مجموعه جواهرات خود را رونمایی کرد و بسیار مورد پسند واقع شد.

وجه تمایز برند بالمین

پس از افتتاح اولین فروشگاه برند بالمین، محصولات برند به سرعت افزایش پیدا کرد و توانست طرفداران زیادی پیدا کند. طراحان برند بالمین تمام تلاش خودشان را می‌کردند تا یک محصول بی نقص و مطابق با هر سلیقه‌ای را ارائه دهند.

اوت کوتور برند بالمین

قبلا در رابطه با اوت کوتور در مقاله‌ی اصطلاحات مرتبط با مد و فشن توضیح داده بودیم، برند بالمین یکی از برندهایی است که کالکشن اوت کوتور از خود رونمایی کرده است. اسم کالکشن اوت کوتور برند بالمین رنسانس است. که از آلبوم موسیقی بیانسه الهام گرفته شده است. طراح کالکشن اوت کوتور برند بالمین الیویر روستینگ نام داشت. او 12 لوک مختلف با موضوع‌های متفاوت که هرکدام از موزیک‌های بیانسه الهام گرفته شده بود را برای این کالکشن طراحی کرد، که در ادامه با هم آنها را مشاهده می کنیم:


سخن پایانی

برند بالمین یکی از برندهای لوکس به حساب می‌آید که به سلیقه‌ی مخاطبان بسیار اهمیت می‌دهد و امروزه در دنیای مد و فشن جز برندهای محبوب به حساب می‌آید. برند بالمین راه طولانی را در راستای موفقیت جهانی طی کرده است. آیا شما به تاریخچه‌ی برندهای موفق جهان علاقه‌مند هستید؟ برند مورد علاقه‌ی خود را در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا در مقاله‌های بعدی به تاریخچه‌ی برند مورد علاقه‌ی شما بپردازیم.