معرفی برند ولنتینو یا برند والنتینو

4 دقیقه مطالعه
برند ولنتینو برند والنتینو

برند والنتینو یا ولنتینو (Valentino) در سال 1960 میلادی در رم تاسیس شد. موسس برند والنتینو، والنتینو گاراوانی نام دارد، پس از 2سال کارکردن مداوم در سال 1962، برند والنتینو به نماد مد ایتالیا تبدیل شد برند والنتینو هرساله فشن‌شوهایی برگزار می‌کند، در فشن شوهای برند والنتینو معمولا یک لباس قرمز حتما به نمایش گذاشته می‌شود که امروزه این لباس های قرمز نماد برند والنتینو است.

سبک کاری برند والنتینو بیشتر زنانه است و امروزه عطرهای برند والنتینو نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این برند همانند برندهای مشهور دیگر یک داستان را پشت خود مخفی کرده است، ما در این مقاله سعی داریم شما را با تاریخچه‌ی برند والنتینو آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید!


معرفی برند والنتینو

اسم کامل موسس برند والنتینو، والنتینو کلمنته لودویک گاراوانی است که اکثر او را با نام ولنتینو گاراوانی می‌شناسند. او در سال 1932 در وگرا واقع در شمال ایتالیا متولد شد. گاراوانی از دوران کودکی به صنعت مد و فشن علاقه‌ی زیادی نشان داد و خیاطی را از همان کودکی آموزش دید و از کشور زادگاهش به علت تحصیل در رشته مورد علاقه‌اش به پاریس مهاجرت کرد.

والنتینو گاراوانی اوایل دوران تحصیلش را در مدرسه عالی هنرهای زیبا سپری کرد و سپس در انجمن سندیکای مد پاریس مشغول به تحصیل شد. او برای جذب رزومه و دیدن کار داخل محیط به صورت کاراموز در شرکت‌هایی مثل بالنسیاگا مشغول به کار شد.

گاراوانی بعد از سال‌ها کسب تجربه و کاراموزی‌های متفاوت در سال 1959 میلادی به کشور خودش یعنی ایتالیا بازگشت، بعد از بازگشت او به ایتالیا همه چیز برای او فرق کرد و او تبدیل شد به یکی از تاثیرگذارترین افراد در ایتالیا که توسط رئیس جمهور ایتالیا نشان برتری دریافت کرد.

والنتینو گاراوانی جمله‌ی معروفی دارد که می‌گوید: "من خوب می دانم که زنان چه چیزی می خواهند، آنها می خواهند که زیباتر باشند."

امروزه این جمله خیلی مورد توجه قرار گرفته است.

والنتینو گاراوانی

طراحی های برند والنتینو

والنتینو گاراوانی قبل از تاسیس برند شخصی خود برای برندهای مطرحی مانند: بالنسیاگا، گی لاروش، ژاکت فت و .. فعالیت کرد، همچنین او برای افراد مشهوری مانند الیزابت تیلور لباس دوخت.

گاراوانی همیشه تلاش کرده است که سبک کلاسیک فرانسوی را در طراحی‌هایش رعایت کند، او پس از سال‌ها تلاش به کمک پدر و دوستانش توانست برند شخصی خودش را با نام والنتینو اس.پی.آ (Valentino A.P.A) راه اندازی کند. او در سال‌های اول تاسیس برندش 28 ساله بود اما کارها و طراحی‌های او به‌سرعت مورد توجه افرادی که علاقه‌مند به مد وفشن بودند قرار گرفت.

والنتینو در طراحی‌های خود تناژ قرمز خاصی را گزینش کرد که بعد از سال‌ها به‌خاطر شخص والنتینو آن طیف رنگی قرمز به نام قرمز والنتینو تغییر یافت. در طراحی‌های برند ولنتینو جزئیات بسیاری مانند: گلدوزی، جواهردوزی، مروارید دوزی و... دیده می‌شود، همچنین چاپ‌های برگرفته از حیوانات در لباس‌های والنتینو استفاده می‌شود که همین توجه به جزئیات امروزه امضای برند والنتینو به حساب می‌آید.

والنتینو گاراوانی در طول 50 سال فعالیت خود برای شخصیت‌های مطرح و مشهوری لباس طراحی کرده است و سلبیریتی‌های زیادی با لباس‌های والنتینو بر روی فرش قرمز راه رفته‌اند.

برند والنتینو

برند والنتینو چگونه تاسیس شد؟

کمپانی والنتینو از سال 1959 میلادی در شهر رم فعالیت خود را شروع کرد، اما حدود 3 سال زمان برد تا به شهرت جهانی برسد. شهرت برند والنتینو زمانی اتفاق افتاد که این برند اولین نمایش مد خود را در کاخ پتزی برگزار کرد. در اواخر دهه 60 میلادی به ولنتینو جایزه Neiman Marcus تعلق گرفت که این جایزه حکم اسکار مد و فشن را دارد. همین مسئله سبب شد که او بیش از پیش مورد توجه افراد مشهور قرار بگیرد و بعد از این اتفاق سلبریتی‌های بیشتری برای سفارش لباس خود پیش ولنتینو آمدند.

اولین فروشگاه برند والنتینو در سال 1969 میلادی در شهر میلان افتتاح شد. ولنتینو توانست با کمک حمایت‌های افراد مشهوری مانند دیانا وریلند سردبیر مجله ووگ در کشورهای بزرگ دیگری مانند: پاریس، اسپانیا و... راه پیدا کند و خانه‌های مد زیادی را راه اندازی کند.

در سال 1971 میلادی برند ولنتینو لاین تولید لباس‌های مردانه را نیز آغاز کرد و این مسئله به پیشرفت برند کمک زیادی کرد. بعد از افزایش خط تولید برند ولنتینو دیگر به صورت تخصصی با نام های والنتینو روما (Valentino Roma) و آ.ای.دی والنتینو (R.E.D Valentino) جداسازی شدند. در سال 1998 شرکت والنتینو به ارزش 300 میلیون دلار به رئیس کمپانی فیات فروخته شد.

برند ولنتینو

خط تولید عطر

برند ولنتینو از سال 1978 وارد دنیای عطر شد و اولین عطر خود را در پاریس با نام والنتینو پرفیوم گالا و یا ولنتینو کلاسیک رونمایی کرد. ولنتینو در زمینه عطر بسیار پیشرفت چشم‌گیری داشت و انواع ادکلن، پرفیوم، عطر و ادوتویلت‌های متفاوتی را با توجه به سلایق مردم به بازار عرضه کرد. عطرهای برند والنتینو امروزه یکی از لوکس‌ترین عطرهای دنیا محسوب می‌شوند.

برند والنتینو

موفقیت‌ها

برند ولنتینو بعد از قرن 21 موفقیت‌های بسیاری را بدست آورد که در ادامه باهم به این موفقیت‌ها می‌پردازیم:

  • حضور بازیگر معروف هالیوودی به نام جولیا رابرتز در مراسم اسکار سال 2001 با لباسی از برند ولنتینو.
  • دریافت نشان لژیون دونور (Legion d’Honneur) از ریاست جمهوری فرانسه به نام ژاک شیراک به دلیل خدمات عالی برند ولنتینو به صنعت مد و فشن.
  • دریافت جایزه بین المللی نایمن مارکوس (Neliman Marcus Fashion Award) در سال 1967.
  • تاسیس آکادمی ولنتینو برای علاقه‌مندان به مد و فشن.

برند ولنتینو

برند والنتینو

برند والنتینو

برند والنتینو

سخن پایانی

برند والنتینو به یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین برندهای جهانی تبدیل شده است. اگر علاقه مند به موضوع تاریخچه برندهای معروف مد هستید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از جدیدترین مقالات و مطالب در این زمینه باخبر شوید.