۵۰ استایل برتر تاریخ اسکار - پارت ۱

8 دقیقه مطالعه
۵۰ استایل برتر اسکار
جشنواره اسکار یکی از پربیننده ترین رویدادهای فرش قرمز در جهان است ( البته در کنار مراسم مت گالا ) . اسکار ۹۷ در ۲۷ مارچ مطمئنا یکی از بهترین و به یادماندنی ترین لحظات مد را ارائه کرده. همانطور که میدانید در این مراسم ها از درخشان ترین ستاره های هالیوود انتظار می رود که از دراماتیک ترین چهره و استایل خود رونمایی کنند. زیرا استایلیست ها اغلب بهترین لباس های خود را نگه میدارند. میخواهیم به استایل های برتر تاریخ اسکار در تمام دوران این مراسم از دید مجله Vouge نگاهی بیاندازیم.

این فهرست بسیاری از چهره های نمادین را بررسی می کند ، بعنوان مثال سال گذشته Janelle Monáe با لباس شنل دار رالف رولن و همچنین لباس پرادای آبی آسمانی لوپیتا نیونگو در سال ۲۰۱۴، زمانی که این بازیگر نامزد دریافت جایزه ۱۲ سال بردگی شد، مورد علاقه مردم بود و یا چه کسی لباس براق Gucci شارلیز ترون در سال ۲۰۰۴ ، زمانی که او بهترین بازیگر زن برای فیلم Monster شد را فراموش می کند؟ که از آنجا به نظر می رسد که نقش یک ستاره هالیوودی را پذیرفت.

و لباس بوهمینی شکل کامرون دیاز از Emanuel Ungaro Couture و غیره .یا اگر به گذشته برگردیم ، لباس شفاف باربارا استرایسند توسط Arnold Scaasi که در سال ۱۹۶۹ پوشیده شد گواه این است که سرگرمی های روی فرش قرمز همیشه برنده است. حالا نگاهی بیاندازیم به استایل های برتر اسکار از دید مجله ووگ:

 

زندایا با لباسی از Valentino در سال ۲۰۲۱ جزء بهترین استایل های تاریخ اسکار 

زندایا به ندرت قدم هایی که در این راه را باید بردارد را از دست می دهد و قدم های تکراری بر نمیدارد و لباس اسکار ۲۰۲۱ او یکی از بهترین لباس های او در تمام دوران است. رنگ زرد به تنهایی یک نمایش جذاب است . چیزی که من دوست دارم این است که او با برشی جذاب این لباس کلاسیکی که تا زمین کشیده شده را تبدیل به لباسی مدرن کرده . یک طراحی که احساس تازگی و سرگرم کننده ای را می دهد و یک تعادل عالی بین زرق و برق دار بودن و سادگی لباس ایجاد کرده است .

-کریستین آلر ، نویسنده مد و استایل ووگ



آماندا سِیفرید با لباسی از Giorgio Armani در سال ۲۰۲۱

طراحی که توسط خود جورجیو آرمانی صورت گرفت استایل آماندا را در این مراسم دراماتیک کرده ، لباسی که تور قرمز آن با رگه های زیبای که در طول لباس کشیده شده. این استایل کلاسیک و قدیمی هالیوود الهام گرفته از گل های هیبیسکوس است.

-کریستین آلر ، نویسنده مد و استایل ووگ



رجینا کینگ با لباسی از Louis Vuitton در سال ۲۰۲۱

رجینا با انتخاب یک طرح جسورانه، یک ریسک بزرگی کرد که در آخر نتیجه هم داد . تولید این لباس جذاب بیش از ۶۲۰۰۰ پولک ، ۳۹۰۰ کریستال و تقریبا ۱۴۰ ساعت طول کشید.

- کریستین آلر، نویسنده مد و سبک ووگ

جانل مانی با لباسی از Ralph Lauren در سال ۲۰۲۰

Janelle Monáe یکی از آن ستاره‌هایی است که می‌تواند تقریباً هر رنگ یا سیلوئت را روی فرش قرمز نشان دهد، و چه کسی بهتر از او این لباس شنل دار پولکی رالف لورن را میتوانست روی فرش قرمز مراسم اسکار ۲۰۲۰ به تن کند؟

من عاشق استایل او هستم زیراکه او سبک فوق العاده غیر متعارف و حتی کمی آینده نگر را انتخاب می کند و در عین حال لباس او خیلی زیبا و پرزرق و برق است.

- کریستین آلر، نویسنده مد و سبک ووگ


جِما چان در لباسی از Valentino در سال ۲۰۱۹

به این می گویند یک مد لباس ; چیزی که طرحی خارق العاده را پیاده کند و حرف برای گفتن داشته باشد. لباس جِما عین کلمه مد و فشن را معنی می کند راحت به نظر می رسد و جیب هم دارد.

- لوسی ژانگ، معاون مدیر رسانه های اجتماعی ووگ


بیلی پورتر با لباسی از Christian Siriano در سال ۲۰۱۹

وقتی برای اولین بار ظاهر بیلی پورتر را دیدم ، خیلی لذت بردم و به فکر فرو رفتم . این نه لباس مجلسی بود و نه یک لباس رسمی مردانه ، بلکه بازیگری بود که خود را بصورت باشکوهی نشان می داد . یک لحظه نمادین در صحنه اسکار

- کاساندرا پینترو، تهیه کننده سرمقاله ووگ



تسا تامپسون با لباس Chanel Couture در سال ۲۰۱۹

من عاشق تفسیر جدید شانل از این لباس ستون دار کلاسیک بودم که تسا تامپسون در اسکار ۲۰۱۹ پوشیده بود. پانل های پولک دار و روفله های ظریف آن کمی حالت سرگرم کننده ای به استایل کلاسیک آن اضافه کردند.

- کریستین آلر، نویسنده مد و استایل ووگ



آدری هپبورن در لباس Givenchy در سال ۱۹۷۵

در حالی که آدری هپبورن بیشتر به خاطر چهره بامزه و سبک بازی خود در دهه ۱۹۵۰ شناخته می شد ، استایل او در دهه ۶۰ و ۷۰ به دلیل پیچیدگی بازیگوشی اش جایگاه دائمی در تابلوی خلق و خوی من دارد. در واقع باید گفت این لباس که توسط دوست قدیمی او جیونچی طراحی شده خیلی زیباست و با ترکیب آدری یک اثر خیره کننده ایست به همین خاطر استایل او را می توان در بهترین استایل های تاریخ اسکار قرار داد.

- سارا اسپلگز، سردبیر اخبار مد ووگ



جولیا رابرتس در لباس Valentino در سال ۲۰۰۱

من هرگز آن را فراموش نخواهم کرد و دنیای مد نیز این را فراموش نمی کند: جولیا رابرتس با لباس قدیمی والنتینو برای اولین بار برنده اسکار برای فیلم Erin Brockovich شد. لباس مشکی و سفید، مخملی و ساتن والنتینو در آن زمان کلاسیک و شیک بود - و هنوز هم فوق العاده است. که می شود این استایل را جز بهترین استایل های تاریخ اسکار نامید که هنوز هم قابل استفاده است.

- جولی تانگ، ویراستار تجارت ووگ





جسیکا آلبا با لباسی از Versace در سال ۲۰۰۶

بخاطر دارم که وقتی این لباس را دیدم حیرت زده شدم. الان هم که بهش نگاه می کنم، هنوز هم همین حس را دارم. این یک لباس جاودانه است که به زیبایی، چهره او را برجسته تر می کند.در نیمه پایین لباس جزئیاتی ظریف و زیبا به کار برده شده. من عاشق اینم که او آن لباس را با جواهرات مینیمالیستی و یک ظاهر شیک ست کرد. این رنگ باعث می شود که او در حال درخشش بنظر برسد. "پرتویی از آفتاب"

امیدوارم روزی امکانی برای پوشیدن این لباس داشته باشم! و بتوانم یکی از بهترین لباس های تاریخ اسکار را به تن کنم.

— آکیلی کینگ، دستیار زیبایی ووگ



شارلیز ترون در لباس Gucci در سال ۲۰۰۴ جزء یکی از بهترین استایل های تاریخ اسکار

لباس مجلسی نقره ای و براق گوچی شارلیز ترون یک نمونه ای از تعداد زیاد لباس های ساده ایست که کمتر دیده می شود. با وجود شکل ساده اش، یکی از به یاد ماندنی ترین لباس های تاریخ اسکار است. البته که می توان از تناسب بی عیب و نقص شارلیز هم تشکر کرد. و وقتی ترون در آن سال جایزه بهترین بازیگر زن خود را برای فیلم Monster بدست آورد، قطعا بخاطر استایلش نقش یک ستاره واقعی در سینمای هالیوود برازنده او شد.

- کریستین آلر، نویسنده مد و سبک ووگ


گریس کلی با لباس Edith Head در سال ۱۹۵۵

لباس ساتنی که گریس کلی برای دریافت اسکار سال ۱۹۵۵ خود برای فیلم The Country Girl پوشید، همیشه مورد علاقه من خواهد بود. و توسط Edith Head طراحی شده است.

-کلویی مال، ویراستار مشارکت کننده ووگ



لوپیتا نیونگو در لباس Prada در سال ۲۰۱۴

من از آن دسته نیستم که لباس شاهزاده های خانم دیزنی را روی فرش قرمز اسکار بپذیرم . اما چیز جادویی در مورد لباس لوپیتا که در اسکار ۲۰۱۴ آن را پوشیده بود ، وجود داشت . اول از همه ترکیب رنگ آبی آسمانی کمرنگ با رنگ پوست لوپیتا کاملا مناسب بود و ترکیبی که اغلب در هالیوود نمی بینید. سپس طرحی فوق العاده که بسیار خاص بود . دیدن نیونگو در حال بالا رفتن از پله ها برای دریافت جایزه اش با دنباله ی ابریشمی چین دار پشت سرش به عنوان یکی از بهترین استایل های تاریخ اسکار شگفت انگیز بود. راحتی او در این لباس این لحظه را خاص تر نیز کرده بود.

—چیوما نادی، مدیر اخبار مد ووگ



ماریون کوتیارد در لباس Jean Paul Gaultier در سال ۲۰۰۸

تا به امروز، ماریون کوتیارد در لباس ژان پل گوتیه در اسکار ۲۰۰۸ یکی از لحظات مورد علاقه من در تمام دوران مد است. برنده جایزه بهترین بازیگر زن برای ایفای نقش Edith Piaf در La Vie en Rose، لحظه بزرگ او بود و لباس او نمی توانست بیشتر از این مناسب باشد. شکل دم ماهی متناسب و جذاب او که در عین حال سنگین و متین نیز بود و نمایش جزئیات پیچیده ماهی بسیار زیبا بود.

- لورن والنتی، ویرایشگر ارشد زیبایی ووگ



لورن هاتون در لباس Halston در سال ۱۹۷۵

لورن هاتون در هالستون با خز بزرگی در قسمت بالایی لباس! نیازی به توضیح ندارد!

-کاترین پیرسی، مدیر زیبایی ووگ

 

ناتالی پورتمن در لباس Dior در سال ۲۰۲۰ جزء بهترین استایل های تاریخ اسکار

ناتالی پورتمن و دیور ' یک ترکیب برنده ' اصلا امکان این نیست که ناتالی پورتمن با لباسی از دیور بر روی صحنه ای ظاهر شود و نظرها را به خود جلب نکند. در مراسم اسکار ۲۰۲۰ ناتالی با استایلی فوق العاده جوایز را برد . او یک لباس مجلسی دیور با شنل همسانی که نام کارگردان‌های زن بداخلاق روی آن دوخته شده بود را به تن داشت . (البته که این حرکت او مقداری فمنیستی خوانده شد)

- کلاریسا اشمیت، معاون تهیه کننده ووگ


ادامه بهترین استایل های تاریخ اسکار را می توان در ۵۰ استایل برتر تاریخ اسکار - پارت ۲ ببینید.

گالری تصاویر