لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

مریم موسوی 9 ماه پیش
6 دقیقه مطالعه
لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

یکی از ترندهایی که همواره با فصل تابستان از راه می‌رسد و به عنوان معیاری از زیبایی خود را معرفی می‌کند پوست‌های برنزه شده است. در سراسر جهان فصل تابستان فرصتی برای آفتاب گرفتن و تفریحات ساحلی است که به برنزه شدن پوست بدن و صورت منجر می‌شود. بسیاری از افراد که فرصت و یا امکان برنزه کردن پوست به صورت طبیعی را ندارند معمولاً به دنبال روش‌های جایگزین مثل برنزه شدن به وسیله دستگاه‌های سولار و یا لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن می‌گردند. اگر شما هم پوست روشنی دارید و دوست دارید کمی برنزه به نظر برسید با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب بهترین و مؤثرترین روش‌های برنزه کردن به وسیله لوازم آرایشی را به شما معرفی کنیم.


چه کسانی می‌توانند پوست خود را برنزه کنند؟

لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن پوست روشن

پیش از آنکه به سراغ بررسی لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن پوست برویم بهتر است کمی راجع به برنزه شدن اطلاعات کسب کنیم. اغلب افراد با پوست‌های روشن تمایل دارند کمی تیره‌تر به نظر برسند. بعضی از این افراد بارها و بارها آفتاب گرفتن و حضور در مناطق گرم و ساحلی را تجربه می‌کنند؛ اما بدون اینکه تغییری در رنگ پوستشان ایجاد شود فقط دچار کمی سوختگی می‌شوند. این افراد معمولاً با این پرسش در ذهن خود مواجه می‌شوند که چرا دیگر همراهان من برنزه می‌شوند؛ اما تغییری در رنگ پوست من ایجاد نمی‌شود؟

لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن پوست روشن

پوست سفید اغلب به دلیل کمبود ملانین که مسئول تولید رنگ پوست است به ندرت به صورت طبیعی برنزه می‌شود. ملانین پیگمنت طبیعی پوست است که وظیفه پاسخ دهی به اشعه UV را دارد. وقتی پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد ملانین موجود در پوست تلاش می‌کند تا از سلول‌های پوستی محافظت کند این فرایند باعث تیره شدن پوست می‌شود که به برنزه شدن معروف شده است.

چگونه از لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن استفاده کنیم

به دلیل عواملی همچون مضرات قراردادن پوست در معرض اشعه UV و همچنین موارد ژنتیکی که مانع از تیره شدن پوست به صورت طبیعی می‌شوند؛ توصیه می‌شود برای برنزه کردن از روش‌های موقت که با کمک لوازم آرایش میسر هستند کمک بگیرید.

برنزه کردن به کمک پایه برنزه کننده یا برانزر (Bronzer)

برنزه کردن پوست با برانزر

برانزر به نوعی از محصولات آرایشی گفته می‌شود که به پوست کمک می‌کند تا به صورت طبیعی و موقتی رنگی تیره و برنزه بگیرد. این محصول معمولاً به شکل پودر، کرم و یا ژل تولید و عرضه می‌شود. این محصول به طور موقت برای برنزه شدن پوست صورت به کار می‌رود و اغلب برای نقاط خاصی از چهره مانند گونه‌ها و پشت بینی استفاده می‌شود. این محصول با ایجاد سایه تیره‌تر و کمی برق باعث می‌شود بخش‌هایی از چهره به صورت طبیعی بولدتر به نظر برسد.

برنزه کردن با لوازم آرایشی

استفاده از این محصول باعث می‌شود تا به طور کلی چهره شما گرم‌تر و تابستانی به نظر برسد. برای استفاده از برانزر به کمک یک برس آرایشی مناسب و یا یک اسفنج آرایشی مقدار از محصول را برداشته و به قسمت‌هایی از صورت که معمولاً در تماس با آفتاب برنزه می‌شوند بزنید و با حرکات ملایم و ضربه‌ای به سمت بیرون فید و پخش کنید. این کار باعث می‌شود تا پوست صورت شما به حالتی طبیعی برنزه به نظر برسد و جلوی تمرکز زیاد محصول برنزه کننده در یک نقطه را می‌گیرد.

برنزه شدهن با لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

در هنگام تهیه این محصول توجه داشته باشید که بعضی از برانزرها مانند انواع پودر اغلب برای سایه زنی استفاده می‌شوند و قدرت پوشش دهی بالایی ندارند؛ اما بعضی از محصولات نیز مانند برنزه کننده‌های کرمی می‌توانند به عنوان یک زیر ساز با پوشش دهی بالا عمل کنند و باعث شوند تا پوست صورت شما به صورت یک دست کاور شود.

برای انتخاب رنگ برنزر مناسب بهتر است به سراغ رنگ‌هایی بروید که با تناژ پوستی شما هماهنگ هستند و به رنگ پوست شما نیز نزدیک‌ترند. انتخاب برنزر با رنگ متمایز سبب می‌شود تا آرایش شما غیرواقعی و زننده به نظر برسد.

استفاده از لوسیون برنزه کننده برای تیره کردن پوست بدن

لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

لوسیون برنزه کننده (Bronzing Lotion) یک محصول آرایشی – بهداشتی به شمار می‌رود که به شما کمک می‌کند تا پوست بدنتان کمی برنزه و تیره به نظر برسد. این محصول علاوه بر دادن یک تینت رنگی به پوست شما حاوی ترکیبی از مواد مغذی و مرطوب کننده نیز هست که باعث می‌شود پوست شما نرم و لطیف شود.

لوسیون‌های برنزه کننده به شما این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به صرف وقت برای آفتاب گرفتن رنگ پوست برنزه‌ای داشته باشید. این محصول به طور موقت باعث تغییر رنگ پوست شما می‌شود و تا زمان شستشوی بعدی حفظ می‌شود. البته توجه داشته باشید که پس از استفاده، رنگ برنزه کننده این لوسیون‌ها به تدریج محو می‌شود و برای حفظ رنگ اولیه باید به صورت مداوم از این محصول استفاده کنید.

لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن موقت

برای گرفتن نتیجه مطلوب از این محصول آرایشی توصیه می‌شود پیش از استفاده پوست خود را به خوبی بشویید و تمیز کنید و سپس از مقداری کرم مرطوب کننده استفاده کنید و در نهایت با کمک لوسین برنز کننده با رنگی متناسب با پوست خود به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

 در هنگام تهیه این محصول توجه داشته باشید که علاوه بر گرفتن تست حساسیت محصولی با کیفیت تهیه کنید تا در هنگام استفاده باعث رنگ گرفتن لباس‌های شما نشود.

اسپری برنزه کننده محصولی دیگر برای رسیدن به یک پوست برنزه

انواع لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

اسپری‌های برنزه کننده با قدرت پوشش دهی و پیگمنت‌های متفاوتی برای برنزه کردن موقت پوست بدن در بازار عرضه می‌شوند. معمولاً این محصول تا زمان شستشو بر روی پوست می‌ماند و به شما اجازه می‌دهد تا رنگ پوست خود را به شکلی طبیعی برای مدتی کوتاه تغییر دهید.

آشنایی با لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

برای استفاده از این محصول باید ابتدا پوست خود را به خوبی تمیز کنید و مطمئن شوید هیچ‌گونه چربی یا محصول روغنی بر روی پوستتان وجود ندارد. سپس اسپری برنزه کننده را به مقدار کافی از بدن خود فاصله دهید و از ارتفاع مناسب آن را بر روی پوستتان اسپری کنید. معمولاً هر محصول و هر برند دستورالعمل خاصی برای استفاده دارد که همراه با محصول در بسته بندی آن قرار می‌گیرد. پس از اسپری‌کردن این نوع برنزه کننده لازم است به کمک اسفنج و یا پوشیدن دستکش آرایشی محصول را بر روی بدن خود ماساژ دهید تا به شکلی یک دست پخش و جذب شود. در نهایت برای فیکس شدن این محصول باید مقداری صبر کنید تا رنگ برنزه کننده به پوست شما بچسبد.

مقایسه اسپری و لوسیون برنزه کننده پوست

مقایسه لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

اسپری‌ها معمولاً به سرعت بر روی پوست بدن خشک می‌شوند و نتیجه‌ای سریع دارند. این اسپری‌ها اغلب به صورت یکنواخت بر روی پوست پخش می‌شوند و ظاهری طبیعی و بدون خطوط و ترک ایجاد می‌کنند. در مقابل لوسیون‌ها به دلیل داشتن مواد مرطوب کننده با سرعت کمتری بر روی بدن خشک و جذب می‌شوند و نتیجه برنزه کردن را به‌مرورزمان از دست می‌دهند. اما لوسیون‌ها به دلیل شکل و بافتی که دارند می‌توانند به عنوان یک پایه آرایشی مورد استفاده قرار گیرند.

بهترین لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

هرچند هر یک از این محصولات دارای ویژگی و مزایای خاص خود هستند؛ اما تجربه شخصی، نوع پوست و همچنین انتظاراتی که هر فرد از نتیجه کار دارد می‌تواند در انتخاب و ترجیح هریک از این دو نوع محصول تأثیرگذار باشد. پیش از خرید و استفاده از هر نوع اسپری و یا لوسیون برنزه کننده بهتر است راهنمایی و دستورالعمل‌های تولیدکنندگان آن محصول را به دقت مطالعه کنید و تست‌های قبلی را انجام دهید تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود برسید.

استفاده درست از لوازم آرایشی مناسب برنزه کردن

اگر به دنبال نکات آرایشی و استایل هستید و یا می‌خواهید از جدیدترین ترندهای روز باخبر شوید در مجله اینترنتی ژومنت با ما همراه باشید.