با ادکلن های تابستانه 1402 بوی گل بده!

شیدا رضایی 10 ماه پیش
6 دقیقه مطالعه
ادکلن های تابستانه  1402

اگر از آن دسته افرادی هستید که به استایل خود اهمیت می‌دهند پس یقیناً استفاده از ادکلن یکی از ارکان اصلی و روتین در سبک و استایل شخصی شما است. همان‌طور که می‌دانید با فرارسیدن فصول گرم میزان استفاده از عطرهایی با رایحه خنک در بین افراد افزایش می‌یابد. در این مطلب فهرستی از بهترین ادکلن‌ های تابستانه 1402 زنانه و مردانه با رایحه‌ای خنک و خوشبو را معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید با این ادکلن‌ها در هر استایلی به زیبایی بدرخشید.


به دنبال بهترین عطر تابستانی هستید؛ اما نمی‌دانید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ همان‌طور که می‌دانید گرمای طاقت‌فرسای تابستان، نیاز دسترسی افراد به آیتم‌های خنک‌کننده را افزایش می‌دهد. یکی از این آیتم‌ها در استایل، ادکلن‌ها هستند. معمولاً ادکلن‌های تابستانی باید رایحه‌ای خنک داشته باشند. در این میان ماندگاری و پخش بوی بالا از بهترین ویژگی‌های یک عطر و ادکلن خوب و مناسب است.

ادکلن های تابستانه زنانه و مردانه 1402

همه افراد با فرارسیدن فصول گرم به دنبال عطر و ادکلن‌هایی خنک هستند. بوی رایحه عطر در استایل، تا حد زیادی شخصیت شما را بازگو می‌کند. معمولاً باشخصیت‌ترین افراد از ادکلن‌هایی با رایحه ملایم و خوشبو استفاده می‌کنند. در ادامه به معرفی بهترین ادکلن‌های زنانه و مردانه تابستانه 1402 با رایحه خنک و خوشبو می‌پردازیم.

1. ادکلن تابستانه مردانه بلو اطلس آتلانتیس

ادکلن تابستانه مردانه بلو اطلس آتلانتیس

اگر به دنبال عطری با رایحه جدید و خاص هستید، آتلانتیس یکی از آیتم‌های پیشنهادی برای شما است. این ادکلن مردانه با الهام از جنگل‌های بالی طراحی می‌شود. رایحه دهانه این ادکلن مرکباتی است و هنگام محوشدن نت‌های بالایی، ترکیبی شگفت‌انگیز از میوه‌ها و گیاهان به مشام می‌رسد. پس از ماندگاری، ترکیبی شیرین از مشک را جای می‌گذارد. ادکلن آتلانتیس فاقد هرگونه مواد نگهدارنده، رنگ‌های مصنوعی، فتالات و پارابن است و به‌صورت استاندارد تولید می‌شود. آتلانتیس به‌عنوان یکی از عطرهای خنک مردانه با ماندگاری بالا به شمار می‌رود.

  • نت اولیه: تکه‌های لیمو، انگور سیاه و ترنج
  • رایحه میانی: اسطوخودوس، هلو، زردآلو و گیاه مریم‌گلی
  • اسانس پایه: خزه بلوط، بنفشه، دانه آمبرت، زنجبیل و مشک

2. دولچه گابانا لایت بلو او اینتنس پور هوم یکی از ادکلن های تابستانه مردانه 1402

دولچه گابانا لایت بلو پور هوم یکی از ادکلن های تابستانه مردانه 1402

عطر لایت بلو (Light Blue) می‌تواند انتخابی کلاسیک برای شما باشد. Light Blue یک ویژگی چوبی آبزی دارد که رابطه مستقیمی با مواد سازنده آن پیدا می‌کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید برای طراحی شیشه این عطر از رنگ آبی استفاده شده است که ذهن را به سمت چشم‌اندازی از دریا و ایجاد حس خنکی می‌کشاند.

  • نت اولیه: گریپ‌فروت یخ‌زده و پرتقال ماندراین
  • رایحه میانی: آب دریا و ارس
  • اسانس پایه: چوب عنبر و مشک

3. ادکلن تابستانی مردانه ژان پل گوتیه له بو

ادکلن تابستانی مردانه ژان پل گوتیه له بو

ادو تویلت له بو (Le Beau) انتخابی ایده‌آل برای آقایان خوش استایل است. این ادکلن با رایحه ترنج شیرین و درعین‌حال کمی تلخ، پذیرای شما می‌شود. استفاده از چوب نارگیل در تولید این ادکلن، حس مردانگی را به عطر القا می‌کند. دانه تونکا که به‌عنوان رایحه اصلی این عطر است، اسانسی از تنباکو، وانیل، چوب، بادام و نت شکلاتی را جای می‌گذارد.

  • نت اولیه: ترنج
  • رایحه میانی: چوب نارگیل
  • اسانس پایه: دانه تونکا

4. ادکلن خنک مردانه بولگاری آکوا پور هوم آتلانتیکو

ادکلن خنک مردانه بولگاری آکوا پور هوم آتلانتیکو

ادو تویلت آکوا پور هوم آتلانتیکو (Aqva Pour Homme Atlantiqve) با الهام از قدرت اقیانوس اطلس ساخته شده است و حس رفتن به اعماق دریا را در افراد تداعی می‌کند. نت دریایی افزودنی در این ادکلن معمولاً سبک، مطبوع و ازنیک است. همچنین نت‌های کهربایی که در تولید آکوا پور هوم آتلانتیکو به کار می‌رود، سنگین و عمیق‌تر است؛ بنابراین ترکیب این دو نت با یکدیگر، شما را به اعماق اقیانوس می‌برد. 

  • نت اولیه: ترنج، لیمو، مریم‌گلی و عصاره آب
  • رایحه میانی: عنبر، سیب و آب دریا
  • اسانس پایه: چوب عنبر، نعناع هندی، چوب صندل، بنزوئین و خس‌خس

5. ادکلن زنانه و مردانه تام فورد کاستا آزارا

ادکلن زنانه و مردانه تام فورد کاستا آزارا

اگر از طرفدارن پروپاقرص عطر هستید پس به ادکلن‌های تام فورد نیز علاقه شدیدی دارید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عموماً عطرهای چوبی و خاکی را نسبت به دیگر آیتم‌ها ترجیح می‌دهید، پس کاستا آزارا (Costa Azzurra) می‌تواند انتخابی فوق‌العاده برای خانم‌ها و آقایان خوش‌پوش و شیک پسند در روزهای گرم تابستان باشد. کاستا آزارا در واقع ترکیبی از گیاهان همیشه‌سبز، هوای دریا، چوب و مرکبات است که رایحه‌ای خنک و عالی را برای روزهای تابستانی به وجود می‌آورد.

  • نت اولیه: چوب دریفت، جلبک دریایی، عود، دانه کرفس، هل و دانه آمبرت
  • رایحه میانی: سرو، لیمو، نارنگی، مرت، درمنه و اسطوخودوس
  • اسانس پایه: بلوط، وتیور، الیبانوم و وانیل

6. ادکلن زنانه و مردانه میسون مارتین مارژیلا سیلینگ دی

ادکلن زنانه و مردانه میسون مارتین مارژیلا سیلینگ دی

سیلینگ دی (Siling Day) یکی از پرفروش‌ترین عطرهای زنانه و مردانه تابستانه به شمار می‌رود. با تماشای طراحی شیشه عطر سیلینگ دی، شما سفری کوتاه به اقیانوس را تجربه می‌کنید.

  • نت اولیه: آب دریا، گشنیز، آلدهید و فلفل قرمز شیرین
  • رایحه میانی: زنبق، گل سرخ، سرو کوهی و آمیل سالیسیلات
  • اسانس پایه: جلبک دریایی قرمز، عنبر، چوب کهربا و سدر

7. ادکلن خنک تابستانی زنانه و مردانه آکوا دی پارما کولونیا پورا

ادکلن خنک تابستانی زنانه و مردانه آکوا دی پارما کولونیا پورا

مانند بسیاری از بهترین ادکلن‌های تابستانی، کولونیا پورا (Colonia Pura) نت اولیه مرکباتی است. همچنین نت‌های ازنیک را نیز در خود جای می‌دهد. این نت‌ها باعث می‌شود شما حس کنید لب دریا ایستاده‌اید و بوی تازه دریا به مشام می‌رسد. رایحه این ادکلن زنانه و مردانه فوق‌العاده است و برای روزهای تابستانی انتخابی ملایم و خنک می‌باشد.

  • نت اولیه: ترنج، پرتقال، برگ نارنج و عصاره اوزونیک
  • رایحه میانی: یاس، نرگس و گشنیز
  • اسانس پایه: سدر، نعناع هندی، مشک سفید

8. ادکلن زنانه و مردانه بای کیلیان مونلایت این هیوِن

ادکلن زنانه و مردانه بای کیلیان مونلایت این هاون

این ادکلن زنانه و مردانه طبعی خنک دارد و در شب‌های تابستان برای حضور در دورهمی و مهمانی‌های دوستانه با بای کیلیان مونلایت این هاون شاداب‌تر ظاهر شوید. عطر مونلایت این هيوِن (Moonlight in Heaven) عطری مرکباتی دارد و شیرین به نظر می‌رسد. این ادکلن کمی گران‌قیمت است؛ اما اندازه شیشه عطر آن بزرگ می‌باشد و ازاین‌رو مدت‌زمان زیادی مونلایت را در اختیار دارید.

  • نت اولیه: گریپ‌فروت، لیموترش و فلفل صورتی
  • رایحه میانی: انبه، برنج و نارگیل
  • اسانس پایه: دانه تونکا و خس‌خس

9. مارک جاکوبز دیسی لاو، یکی از ادکلن های تابستانه زنانه 1402

مارک جاکوبز دیسی لاو، یکی از ادکلن های تابستانه زنانه 1402

یکی از ادکلن‌های خنک و شیرین مناسب برای بانوان در روزهای گرم تابستان ادو تویلت دیسی لاو اثر مارک جیکوبز است. 

  • اسانس پایه: تمشک و چوب خیس سواحل

ما هرساله و در ابتدای هر فصل ادکلن‌های ترندی و مناسب هر فصل را معرفی می‌کنیم. پس آیا این مقاله برایتان مفید بود؟ چند ادکلن خنک دیگر را شما میشناسید؟ از چه عطری با چه رایحه‌ای بیشتر لذت می‌برید؟ در این مقاله از ژومنت هدف آشنایی شما با انواع ادکلن‌های زنانه و مردانه مناسب فصل تابستان بود. امیدواریم که این اطلاعات مورد پسندتان قرار گیرد. صفحه ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید دنیای مد و فشن غافل نشوید!