27 ایده مدل مو مناسب صورت های کشیده

شیدا رضایی 6 ماه پیش
10 دقیقه مطالعه
مدل مو مناسب صورت های کشیده

افرادی که صورتی کشیده و بلند دارند اغلب به دنبال مدل مویی هستند تا فرم صورت را برجسته کند. انتخاب مدل مو مسئله‌ای فراتر از شیک‌پوشی شما است. این را بدانید که شما متنوع و ساده‌ترین فرم صورت را دارید. هنگام انتخاب مدل مو، حالت بخش چتری مو بسیار مهم است؛ گویی تمام زیبایی صورت به آن بستگی دارد! در این بخش از مو و زیبایی ژومنت با ما همراه باشید تا با چشمگیرترین مدل مو مناسب صورت های کشیده آشنا شوید.


هر فرم صورتی منحصربه‌فرد است. ویژگی‌ها و شکل آن بهانه‌ای می‌شود تا شما به دنبال انتخاب مدل مویی مناسب باشید. انتخاب مدل مو برای صورت‌های کشیده چندان کار دشواری هم نیست! افرادی همچون سارا جسیکا پارکر، لیو تایلر، هیلاری سوانک، و کلی ریلی از آن دسته چهره‌های مشهوری هستند که فرم صورتشان کشیده و بلند است و درعین‌حال به زیبایی می‌درخشند. اگر شما در انتخاب مدل مو مهارت دارید و می‌دانید چه مدلی را امتحان کنید اجزای چهره‌تان برجسته می‌شود، تبریک می‌گوییم، شما این مهارت را دارید که به‌راحتی فرم اصلی صورت خود را به شکل بیضی تغییر دهید و یا بسیار جذاب و شیرین به نظر برسید.

چگونه تشخیص دهیم فرم صورتمان کشیده است؟

اگر صورتی با زاویه فک مربعی‌شکل بیشتری نسبت به صورت گرد دارید، فرم صورت خود را مستطیلی در نظر بگیرید. درصورتی‌که قسمت چانه نرم و هر دو طرف صورت دارای انحنای بیشتری نسبت به صورت مستطیلی دارد، شکل کلی صورت خود را کشیده و بلند در نظر بگیرید.

ترفند انتخاب بهترین مدل مو مناسب صورت های بلند

دررابطه‌با انتخاب مدل موی مناسب این نکته را در نظر بگیرید که چگونه خطوط و بافت‌ها در مدل مو فرم مستطیلی شکل صورت شما را اصلاح می‌کند؟ با درنظرگرفتن این موضوع می‌توانید مدل موی موردعلاقه خود را با فرم صورتتان تنظیم کنید و از انتخاب آن لذت کافی را ببرید. 

شما می‌توانید با استفاده از چتری‌های خود قسمت پیشانی را بپوشانید. ازاین‌رو خطوط رویش مو پنهان می‌شود. همچنین صورت بلند شما، کوتاه به نظر می‌رسد. مدل‌های چتری صاف یا کمی مورب یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای صورت‌های بلند است. لایه‌های فر، موج‌دار و خطوط صاف پایین مو از جمله حالت‌هایی هستند که می‌توانید برای آرایش موی خود در نظر بگیرید.

همچنین افرادی که علاقه به مدل موی باب دارند این نکته را فراموش نکنند که موهای پشت را کوتاه‌تر از موی جلو نکنید! با انجام این تکنیک صورت شما بلندتر از حد معمول به نظر می‌رسد.

جذاب ترین مدل مو مناسب صورت های کشیده

در این بخش انتخاب با شما است که قصد دارید چهره خود را کلاسیک نشان دهید یا ظاهر خاص خود را برجسته کنید. به هر حال در ادامه نمونه هایی از مدل موی های مناسب چهره های کشیده را برایتان ارائه کردیم. شما می توانید به دلخواه هر کدام که مورد پسندتان بود را انتخاب کنید.

1. برش شانه شگی

برای آرایش مو به این مدل، لایه‌هایی پر حجم از موهای خود را به شکل موجی حالت دهید. ازاین‌رو فرم صورت شما در یک قاب موردتوجه قرار می‌گیرد.

برش شانه شگی، مدل مو مناسب صورت های کشیده

2. بنگ بیرکین، مدل مو مناسب صورت های کشیده

یکی از بهترین حالت‌های مو مختص صورت‌های بلند است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید قسمت چتری تا بالای ابرو و بخش‌های دیگر تا شانه قرار دارد. اگر دوست داشتید که زیباتر به نظر برسید، کمی حالت موج‌دار به موهایتان بدهید.

بنگ بیرکین، مدل مو مناسب صورت های کشیده

3. باب لایه ای

مدل موی باب یکی از بهترین استایل‌ها برای مو است که در این بخش افرادی با فرم صورت بلند نیز می‌توانند از انتخاب آن لذت ببرند. برای آرایش مو به این مدل، ابتدا اندازه موهایتان تا زیر چانه و بالاتر از شانه باشد. سپس لایه‌هایی متنوع ایجاد کنید و به طور نامنظم حالت دهید.

باب لایه ای، مدل مو مناسب صورت های کشیده

4. برش لایه ای شانه

همان‌طور که از اسم این مدل مو پیدا است اندازه و بلندی مو تا شانه قرار می‌گیرد. با ایجاد یک فرق وسط و تبدیل مو به دو لایه و دادن حالتی امواجی به بخش پایینی مو، یک استایلی خاص به موهایتان بدهید تا فرم صورتتان زیباتر جلوه کند.

برش لایه ای شانه، مدل مو مناسب صورت های کشیده

5. Deep Side، مدل مو مناسب صورت های کشیده

اگر به دنبال یک تغییر راحت و آسان برای ظاهر خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم یکبار این مدل مو را انتخاب کنید و از امتحان آن هرگز پشیمان نشوید. برای اینکه موهایتان را به مدل Deep Side حالت دهید، ابتدا یک فرق کج ایجاد کنید؛ در مرحله بعد از بخش میانی تا پایین مو را با یک لوازم حرارتی مو، لایه‌های موج‌دار را ایجاد کنید.

Deep Side، مدل مو مناسب صورت های کشیده

6. برش بلند لایه ای

خانم‌هایی که چهره‌ای بلند و کشیده دارند، به این فکر نکنند که تنها را رسیدن به جذابیت، انتخاب مدل موهای صاف و یکدست است. مدل موهای لایه‌ای بدون شک در جایگاه بالاتری از مدل‌های دیگر قرار دارد. به‌نحوی‌که امروزه محبوبیت چشمگیری در بین خانم‌های زیبارو دارد. تصویر زیر یکی از مدل‌های لایه‌ای است که با نام برش بلند نیز معرفی می‌شود. برای اینکه موی خود را این‌گونه فرم دهید، باید چتری شما تا زیر چانه و بخش دیگر مو تا پایین‌تر از شانه قرار بگیرد. حال لایه‌هایی موج‌دار با تارهای موی خود ایجاد کنید و از جذابیت خود لذت ببرید.

برش بلند لایه ای، مدل مو مناسب صورت های کشیده

7. شگ فرفری

این مدل مو مناسب برای اشکال مختلف صورت به‌خصوص فرم‌های مستطیلی و بلند است. به همین دلیل است که هرگز از مد نمی‌افتد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید تمام لایه‌های مو حالتی فر دارند.

شگ فرفری، مدل مو مناسب صورت های کشیده

8. لایه های بلند

برای اینکه چهره کشیده شما برجسته باشد، انتخاب مدل موی لایه بلند جواب‌گو است. لایه‌ها هر چه حالتی موج‌دار داشته باشند، فرم صورت شما شیک‌تر به نظر می‌رسد.

لایه های بلند، مدل مو مناسب صورت های کشیده

9. حاشیه پرده دار، مدل مو مناسب صورت های کشیده

در این بخش اصل ماجرا قسمت چتری موی شماست. همان‌طور که از نام این مدل مو مشخص است، بخش چتری مو مانند پرده به دونیم تقسیم می‌شود و کمی به عقب حالت می‌گیرد. اندازهٔ بخش‌های دیگر مو نیز تا روی شانه است.

حاشیه پرده دار، مدل مو مناسب صورت های کشیده

10. فرفری پیکسی

مدل‌های فرفری پیکسی از آیتم‌های پرطرف‌دار برای صورت‌های بلند و کشیده نیستند؛ اما این توانایی را دارند که تعادلی بین پهنای صورت و حجم ایجاد کنند.

با داشتن یک روتین موی فر مناسب، هرگز به دنبال صاف‌کردن موی خود نمی‌روید!

فرفری پیکسی، مدل مو مناسب صورت های کشیده

11. باب نامتقارن

این مدل مو از آن دسته آیتم‌هایی است که شما را کیوت و شیک جلوه می‌دهد. تاریخ انقضای مدل موی باب هرگز تمام نمی‌شود و انتخابی ترند و عالی برای جوان نشان‌دادن چهره است. منظور از کلمه نامتقارن در این بخش، ایجاد یک فرق کج و در نهایت بخشی از مو به یک طرف صورت قرار می‌گیرد.

باب نامتقارن، مدل مو مناسب صورت های کشیده

12. لوب کلاسیک

سبک‌ کلاسیک معمولاً جز آیتم‌های محبوب هم در زمینه سبک و استایل و هم دررابطه‌با زیبایی و مو هستند. این مدل مو از لایه‌های موج‌دار تشکیل می‌شود و برای برجسته‌تر شدن چهره خود بهتر است یک فرق کج ایجاد کنید و بخشی از لایه‌های مو را به یک طرف حالت دهید.

لوب کلاسیک، مدل مو مناسب صورت های کشیده

13. باب طول چانه با انتهای بلونت

این مدل مو یکی از گزینه‌های بسیار شیک و عالی است. لایه‌های موج‌دار مدل موی باب این امکان را ایجاد می‌کند تا بلندی صورت کاهش یابد و گونه‌های شما برجسته شود.

باب طول چانه با انتهای بلونت، مدل مو مناسب صورت های کشیده

14. برش کوتاه با چتری های کوبنده

بهترین ترفند برای اینکه شیک و مدرن ظاهر شوید، انتخاب این مدل مو است. برش‌های موج‌دار و چتری‌های کناری این امکان را به شما می‌دهد که صورت خود را به زیبایی به نمایش بگذارید.

برش کوتاه با چتری های کوبنده، مدل مو مناسب صورت های کشیده

15. چتری و برش لایه ای کوتاه

یکی از کارآمدترین آیتم‌ها برای ایجاد تناسب بین اجزای صورت شما، قسمت چتری مو است. اگر به دنبال ظاهری زنانه هستید، با این مدل مو که بخش چتری تا بالای پلک چشم و قسمت‌های دیگر مو با برش‌های لایه‌ای کوتاه حالت داده می‌شود، زیبا به نظر برسید.

چتری و برش لایه ای کوتاه، مدل مو مناسب صورت های کشیده

16. لوب متلاطم با چتری های پرده

اگر می‌خواهید هنگام راه‌رفتن در محیط بیرون، نگاه را به سمت خود جذب کنید، این مدل مو همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. این مدل مو اغلب برازنده افرادی است که موی پرپشتی دارند. باب متلاطم فانتزی با لایه‌های نرم موج‌دار و چتری‌های پرده‌ای، تمام آن چیزی است که ساختار این مدل را روی موی شما پیاده می‌کند.

لوب متلاطم با چتری های پرده، مدل مو مناسب صورت های کشیده

17. موهای موج دار، مدل مو مناسب صورت های کشیده

یکی از بهترین مدل موها برای فرم صورت‌های بلند است که صورت را گرد نشان می‌دهد. برای فر کردن لایه‌های مو از ابزارهای حالت‌دهنده مو استفاده کنید به‌راحتی موی خود را زیباتر از همیشه حالت دهید.

موهای موج دار، مدل مو مناسب صورت های کشیده

18. باب بلوند نامتقارن

اگر می‌خواهید مانند یک چهره هالیوودی بدرخشید، انتخاب مدل موی باب نامتقارن بهترین روش است. مدل مو در این بخش به‌گونه‌ای است که قسمت انتهایی مو صاف و بقیه مو با لایه‌های موج‌دار حجم و بافتی خاص پیدا می‌کند.

انواع تثبیت کننده رنگ مو از کدرشدن و تغییر زودبه‌زود رنگ موها جلوگیری می‌کند.

باب بلوند نامتقارن

19. باب زاویه دار، مدل مو مناسب صورت های کشیده

مدل موی باب از نوع زاویه‌دار، به موهای صاف و یکدست تعلق دارد. اگر شما هم مویی نرم و صاف دارید و بلندی آن تا شانه‌تان است و به دنبال یک مدل موی محشر هستید، باب زاویه‌دار گزینه مناسبی برای حالت بخشیدن به موی شما است.

باب زاویه دار، مدل مو مناسب صورت های کشیده

20. چتری بلند

نام دیگر این مدل مو باب با قد متوسط است که مختص صورت‌های بلند است. اگر میلی به انتخاب مدل مو‌های کوتاه ندارید، این مدل چتری برای شما گزینه بسیار ایدئال و مناسبی است.

چتری بلند

21. شگ براق برای موهای ضخیم

جدیدترین مدل موی شگ است که لایه‌های سنگین آن حجم زیادی به چهره می‌دهد. ازاین‌رو فرم صورت در یک قاب به نمایش درمی‌آید.

اگر قصد رفتن به موقعیت‌های خاص را دارید و نمی‌دانید چه مدل مویی را انتخاب کنید، مطلب مدل موی مهمانی ، مجالس و دورهمی ها در این زمینه به شما کمک زیادی می‌کند.

شگ براق برای موهای ضخیم

22. شگ با لایه های چانه و چتری

فر کردن مو تنها راه بهتر نشان‌دادن صورت بلند نیست! شما انتخاب‌های مناسب‌تر دیگری مانند شگ حجیم را دارید که برای موهای بلوند نیز محشر است.

شگ با لایه های چانه و چتری

23. باب موج دار با طول متوسط، مدل مو مناسب صورت های کشیده

تنها کاری که باید انجام دهید تا موی شما به این حالت برسد این است که از بخش کناری سر یک لایه مو جدا کنید و به یک طرف صورت حالت دهید. سپس آن را با اتو مو فر یا موج‌دار کنید. در نهایت برای اینکه بافت مو به هم نریزد و ثابت بماند، کمی اسپری مو به آن بزنید.

باب موج دار با طول متوسط، مدل مو مناسب صورت های کشیده

24. مدل موی موج دار متوسط

این مدل موها که طول متوسطی دارند یکی از متنوع‌ترین گزینه‌ها هستند. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید با ایجاد یک فرق وسط مو به دو لایه تقسیم می‌شود. برای ایجاد لایه‌های موج‌دار از اتو مو یا هر وسیله حالت‌دهنده دیگری کمک بگیرید.

مدل موی موج دار متوسط

25. مدل موی بلند با لایه های امواجی

یک سبک کلاسیک و ماندگار مو برای تکمیل چهره شما گزینه مناسبی است. اگر موهای بلندی دارید و همچنین فرم صورتتان بلند است، به سمت مدل موهای موج‌دار بروید. این مدل موها باعث می‌شود طول موها کمتر شود و مناسب با فرم صورت بلند نیز هست.

با انجام روش های مراقبت از موی بلند، از تارهای موی خود در برابر آسیب های احتمالی نظیر موخوره، شکنندگی و ضعیف شدن محافظت کنید.

مدل موی بلند با لایه های امواجی

26. شگ متوسط با لبه Wispy، مدل مو مناسب صورت های کشیده

این مدل مو یکی از سبک‌هایی است که یادآور تیلور سویفت است. شگ متوسط با حاشیه‌های ژولیده تنها انتخابی است که شما را شبیه تیلور سویفت ستاره زن هالیوودی می‌کند. این مدل مو مناسب تمام جنس موها، از جمله موهای نازک یا ضخیم است.

شگ متوسط با لبه Wispy، مدل مو مناسب صورت های کشیده

27. مدل موی باب گرد

معمولاً باب انتها گرد حجم زیادی دارد و حالت پفی به مو می‌دهد. برای اینکه موی خود را به این حالت در آورید، قبل از سشوار کشیدن، مقداری اسپری حجم دهنده روی تارهای مو بزنید. حال موی مرطوب خود را با یک برش گرد به‌گونه‌ای شانه کنید تا حالت پفی به خود بگیرد.

یک دوره کامل برای سلامت موی خود با انجام راهکارهای نجات مو از موخوره و وز شدن مو را بگذرانید.

مدل موی باب گرد

کدام مدل مو را بیشتر دوست داشتید؟ اگر شما هم مدل مویی مد نظرتان دارید حتماً آن را به ما معرفی کنید. حال که تا پایان مطلب همراه ما بودید خوشحال می‌شویم در مجله ژومنت عضو شوید و مقالات دیگر را به‌محض انتشار مطالعه کنید.