12 ایده لباس برای هالووین 1402/ 2023

6 دقیقه مطالعه
ایده لباس برای هالووین

اگر به دنبال ایده لباس هالووینی هستید، برای شروع کافی است ترندهای مد 2023 را مرور کنید تا با کلی ایده لباس مواجه شوید. از hi barbie تا استایل متفاوت سلبریتی ها در مت گالا همگی ایده‌های متنوع برای لباس هالووین است. این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت با کلی ایده لباس مناسب برای هالووین را از دست ندهید!


هالووین چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است با مفهوم این جشن پرطرفدار آشنا شوید. هالووین تعطیلاتی است که هر سال در 31 اکتبر(9 آبان) جشن گرفته می‌شود. این سنت از جشن باستانی سلتیک سامهاین (Samhain) سرچشمه می‌گیرد، زمانی که مردم برای دفع ارواح آتش روشن می‌کردند و لباس می‌پوشیدند. در قرن هشتم، پاپ گرگوری سوم، اول نوامبر را به‌عنوان زمانی برای گرامی داشت همه مقدسین تعیین کرد. عصر قبل از آن به‌عنوان شب یادگاران نام‌گذاری شد که امروزه به‌عنوان هالووین شناخته می‌شود.

باگذشت زمان، هالووین به روزی از فعالیت‌هایی مانند روشن‌کردن فانوس، مجالس جشن، پوشیدن لباس‌های ترسناک و خاص و غذاخوردن تبدیل شد.

علت پوشیدن لباس ترسناک

بسیاری هالووین را به‌عنوان یک تعطیلات بت‌پرستی به دلیل ریشه آن در سامهاین اشتباه می‌گیرند. اما Samhain و سنت‌های آن همچنان نقش مهمی در نحوه جشن‌گرفتن هالووین از جمله لباس پوشیدن در این روز را ایفا می‌کنند. در اصل، این تعطیلات برای شروع زمستان یا قسمت تاریک‌تر سال بود و مردم آن زمان معتقد بودند که دروازه بین دنیای فانی و جهان ارواح در باریک‌ترین حالت خود قرار دارد و به عبارت دیگر قلمرو زندگان برای کسانی که مرده‌اند قابل دسترسی است. و دلیل اینکه مردم در هالووین لباس ترسناک می‌پوشند، ترساندن ارواح است.

هالووین چیست؟ چرا مردم در هالووین لباس ترسناک می پوشند؟

ایده لباس هالووینی

ایده‌های زیادی برای لباس هالووینی وجود دارد. شما می‌توانید از استایل‌های قبلی سلبریتی‌ها نیز ایده بگیرید؛ اما اگر ظاهر به‌روز و ترند می‌خواهید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

  • باربی، دخترانه ترین لباس برای هالووین

امسال احتمالاً "سلام باربی" را دوباره خواهید شنید.  تعداد بی‌شماری استایل باربی برای انتخاب وجود دارد که اکثر آنها فقط به چند اکسسوری نیاز دارند؛ اما لباس باربی کلیشه بهترین گزینه خواهد بود.  این ظاهر را از شخصیت مارگو رابی می‌توانید الگوبرداری کنید و به دنبال یک لباس فوق العاده زنانه و شیک با اکسسوری‌های گل‌دار و البته کفش پاشنه‌بلند باشید.

باربی، دخترانه ترین لباس برای هالووین -  ایده لباس هالووین 2023

  • ونزدی آدامز

بر اساس داده‌های جستجوی اخیر در گوگل، ونزدی آدامز در مسیر تبدیل‌شدن به محبوب‌ترین لباس هالووین امسال قرار دارد. استایل‌های زیادی از ونزدی آدامز را می‌توانید داشته باشید؛ فقط به یاد داشته باشید که پالت رنگ را کاملاً سیاه‌وسفید نگه دارید.

مطلب پیشنهادی: بررسی استایل بازیگران سریال ونزدی

ونزدی آدامز - محبوب ترین استایل هالووین - ایده لباس هالووین 2023

  • آریل از پری دریایی، قدیمی ترین ایده لباس هالویینی

لباس پری دریایی برای هالووین، قدمت خیلی قدیمی دارد و از سال 1989، با اکران اولین انیمیشن اصلی The Little Mermaid آغاز شد. اما امسال، شاهد تغییرات زیادی در نسخه لایو اکشن جدید پری دریایی با بازی هالی بیلی، بودیم. اگر بالاتنه و دامن و یا دم پولک‌دار برای شما سخت است و نمی‌خواهید اتفاقی که برای کیتی پری افتاد برای شما نیز تکرار شود؛ استایل ساده آریل را  به‌عنوان لباس مخصوص هالووین خود انتخاب کنید. یک لباس آبی روشن و هدبند بافتنی ضخیم انتخاب کنید. درهرصورت، آرایش براق پری دریایی  یکی از واجبات این استایل است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به لباس های عجیب کیتی پری؛ سلبریتی خوش آوازه آمریکایی

 ایده لباس هالووین 2023 - آریل از پری دریایی، قدیمی ترین ایده لباس هالویینی

  • پرنسس هلو از انیمیشن The Super Mario Bros

می‌توانیم از انیمیشن پرطرفدار ماریو و یا همان قارچی که همه ما با این نام با آن آشنا هستیم؛ برای لباس مخصوص هالووین خود ایده بگیرید. به‌عنوان‌مثال پرنسس هلو، پرنسس قارچ‌ها، یکی دیگر از دخترانه‌ترین ایده لباس برای هالووین برای کودکان و یا حتی بزرگسالان است. برای این لباس هالووینی دخترانه کافی است یک لباس یا لباس مجلسی صورتی را به همراه تاج و گوشواره فیروزه‌ای و دستکش بپوشید.

بیشتر بخوانید: 22 ایده آرایش و گریم هالووین از سلبریتی محبوب شما

پرنسس هلو از انیمیشن The Super Mario Bros - لباس مخصوص هالووین 2023 - ایده لباس هالووینی

  • ایده لباس هالووین از استایل ریحانا در سوپر بول

تکرار استایل های جنجالی ریحانا انجام می‌دهد قطعاً کمی جاه‌طلبانه است. کافی است سرتاپا قرمز بپوشید. البته رژلب قرمز را نیز فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید : همه چیز در مورد استایل مونوکروم 

ایده لباس هالووین از استایل ریحانا در سوپر بول - لباس مخصوص هالووین 2023

  • مرلین مونرو

فرقی نمی‌کند فیلم جنجالی بلوند را با بازی آنا د آرماس تماشا کرده باشید یا نه، مرلین مونرو یک موضوع ترند در تمامی سال‌ها به‌خصوص سال گذشته توسط کیم کارداشیان بوده است. انتخاب یکی از لباس‌های مرلین مونرو همیشه یکی از جذاب‌ترین لباس‌های مخصوص هالووین است. 

بیشتر بخوانید: بررسی استایل کیم کارداشیان به عنوان نماد مد در 7 سال اخیر

جذاب‌ترین لباس‌های مخصوص هالووین - لباس مرلین مونرو

  • الی از The Last of Us

چه از طرفدار بازی ویدئویی "The Last of Us" باشید و چه عاشق مینی‌سریالش باشید؛ استایل الی یک ایده لباس هالووینی عالی برای سال 2023 است. برای این ظاهر کافی است یک آستین‌بلند خاکستری و پیراهن قرمز بپوشید.

ایده لباس هالووینی عالی برای سال 2023 - الی last of us

  • ایده لباس هالووینی از استایل‌های کنسرت تیلور سوئیفت

سال 2023 رسما سال تیلور سوئیفت است. تیلور در تور بینظیر Eras علاوه بر درخشش در عرصه موسیقی با استایل‌های جذابش نیز خوش درخشید. با بررسی استایل تیلور سویفت در تور کنسرتش می توانید لباس مخصوص هالووین 1402 خود را پیدا کنید.

ایده لباس هالووینی از استایل‌های کنسرت تیلور سوئیفت

  • دختر گاوچران به سبک باربی

سبک باربی تنها به یک لباس باربی محدود نمی‌شود؛ در فیلم باربی استایل‌های زیادی هالووین دخترانه و حتی مردانه وجود دارد. لباس دختر گاوچران یکی از نمادین‌ترین لباس باربی بوده است که شما می‌توانید از آن ایده بگیرید.

دختر گاوچران به سبک باربی - ایده لباس هالوویین 2023

  • مورتیشیا آدامز

وقتی صحبت از لباس پوشیدن به سبک استایل گوتیک می‌شود، خانواده آدامز به‌ویژه مورتیشیا آدامز در صدر جدول قرار می‌گیرد. لباس مشکی بلند، رژ لب مشکی با رز قرمز ترکیبی بی‌نظیر برای لباس مخصوص هالووین 2023 است.

لباس مخصوص هالووین 2023 - مورتیشیا ادامز- سریال ونزدی

  • لباس هالووین مردانه، به سبک تاپ گان ماوریک

 عینک خلبانی و لباس خلبان جنگنده، همیشه جزو استایل‌های شیک بوده است. اگر به فیلم‌های اکشن علاقه دارید، برای هالووین امسال استایل تام کروز از فیلم تاپ گان ماوریک 2 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

لباس هالووین مردانه، به سبک تاپ گان ماوریک

  • اوپنهایمر و انیشتین

به‌تنهایی، ظاهر اوپنهایمر چندان شما را نسبت به روزهای عادی متمایز نمی‌کند. اما وقتی  از دوستتان بخواهید لباس انیشتین بپوشد، همه دقیقاً می‌دانند که شما کی هستید.

بیشتر بخوانید: استایل بازیگران فیلم سینمایی اوپنهایمر

نظرشما درباره این تغییرات در لباس هالووین چیست؟ در بخش دیدگاه نظر خود را برایمان بنویسید. برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای مد نیز می‌توانید پیج ژومنت استایل را در اینستاگرام دنبال کنید.

اوپنهایمر و انیشتین - ایده لباس هالووین 1402 - لباس مخصوص هالووین


لباس سلبریتی ها در هالووین ۲۰۲۳

جودی ترنر اسمیت در هالووین ۲۰۲۳

جودی ترنر اسمیت در مراسم هالووین ۲۰۲۳ لباسی برگرفته از حیوانات پوشید و با لباسی بر گرفته از گاو حاضر شد.

کندال جنر در هالووین ۲۰۲۳

کندال جنر در هالووین ۲۰۲۳ پا به رقابت با خواهرش کیم گذاشت که در مت گالا با استایل مرلین مونرو ظاهر شده بود. او هم استایل دیگری از این بازیگر قدیمی و زیبا انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد مراقبت های زیبایی مرلین مونرو بدانید

ادل - هالووین ۲۰۲۳

ادِل خواننده خوش صدا برای استایل کنسرت آخر هفته خود در لاس وگاس تصمیم گرفت با لباسی از مورتیشیا از خانواده آدامز بر روی صحنه قرار بگیرد.


پاریس هیلتون - هالووین ۲۰۲۳

پاریس هیلتون با لباس مهماندار با الهام از موزیک ویدیو بریتنی اسپیرز در مراسم هالووین ۲۰۲۳ شرکت کرد. کارتر رِئوم پارتنر او نیز با لباس خلبان در این مراسم حضور پیدا کرد.


مگان فاکس - هالووین ۲۰۲۳

مگان فاکس و ماچین گان کلی نیز با لباسی از انیمه معروف Death Note در مراسم هالووین ۲۰۲۳ شرکت کردند.