برند هرمس و تاریخچه آن

5 دقیقه مطالعه
برند هرمس

احتمال زیاد شما هم فردی هستید که اگر از برند هرمس استفاده نمی‌کنید، حداقل یکبار اسم این برند را شنیده‌اید. همراه با این برند همیشه قیمت‌های گزاف و بالای آن هم به یاد همه‌ی ما می‌آید. اما همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم این گرانی بدون علت هم نیست, درست مثل کالاهای ارزان که عمر زیادی ندارند. این برند تاکنون از مواد اولیه باکیفیت و اصلی برای تولید محصولات خود استفاده کرده است و اکثر کالاهای این برند دست‌ساز هستند و زمان زیادی صرف تولید آنها می‌شود. این دلیل عمده شهرت Hermes در بین برندهای معروف مد است.

هرمس به محصولات انحصاری خود افتخار می کند و آن‌ها را فقط به چشم یک محصول نمی‌بیند بلکه به آنها به عنوان یک اثر هنری نگاه می‌کند. در مقاله های قبلی به شما برند هاکوپیان را معرفی کردیم که از برندهای معروف ایران است اما این بار سراغ یک برند معروف جهانی رفتیم. ما در این مقاله قصد داریم که این برند لوکس و خاص را بیشتر بشناسیم و در موردش با شما صحبت کنیم پس پیشنهاد می کنم که اگر علاقه مند به صنعت مد و فشن هستید در این مقاله ما را همراهی کنید.


معرفی برند هرمس

برند هرمس که گاه با اسم پاریس هرمس نیز از آن یاد می‌شود یکی از تولیدکنندگان کالاهای لوکس و خاص فرانسوی به حساب می‌آید. در صنعت مد و فشن ، Hermes جایگاه بسیار بالایی را دارد، زیرا این برند تمامی نیازها را از کوچکترین تا بزرگترین آن‌ها رعایت کرده است. یکی از توجهات چشمگیری که هرمس به محصولات خود دارد اهمیت به طراحی جزئیات در محصولات است.

تأسیس

هرمس در سال 1837 میلادی تاسیس شد و اوایل کار خود را با محصولاتی مانند: کالاهای چرمی، لوازم تزئینی، عطر، اکسسوری و جواهرات، لباس‌های آماده و… شروع کرد. لوگوی برند هرمس به شکل یک کالسکه دوک است که توسط یک اسب هدایت می‌شود. بنیانگذار هرمس فردی به اسم تیری هرمس بود که در یکی از شهر های آلمان با مادری آلمانی و پدری فرانسوی چشم به به جهان گشود.

در سال 1828 میلادی تیری هرمس به همراه خانواده خود به کشور فرانسه نقل مکان کرد. از اولین دستاوردهای تیری هرمس تاسیس یک کارگاه افسار و یراق اسب و کالسکه در شهر پاریس بود، که این موضوع Hermes را به اشراف‌زادگان نزدیک کرد. تیری هرمس در این زمینه جوایز و مهارت‌های زیادی را بدست آورد. در سال 1880 میلادی، پسر تیری هرمس به نام چارلز-امیل بر جای پدر خود نشست و مدیریت برند هرمس را در دست گرفت. در سال 1900 میلادی چارلز امیل به همراه فرزندان خود برای اولین بار کیفی به اسم Haut a courroies را برای سوارکاران طراحی و تولید کرد که سوارکاران بتوانند زین اسب را با خود حمل کنند.

پس از چارلز امیل

بعد از بازنشسته شدن چارلز امیل هرمس، پسران او آدولف و امیل موریس مدیریت برند هرمس را بر عهده گرفتند و نام این برند را به هرمس فرس (برادران هرمس) تغییر دادند.

برادران هرمس شروع به طراحی و تولید زین‌های منحصربه‌فرد کردند و این مسئله باعث شد که حق و حقوق انحصاری تولید زیپ برای کالاهای چرمی به این برند تعلق بگیرد و سپس در سال 1918 میلادی این برند توانست اولین کت چرمی و زیپ‌دار خود را مخصوص بازی گلف برای ادوارد شاهزاده ولز طراحی و تولید کند.

یکی از دلایل موفقیت برند هرمس همکاری فامیلی آنها بود زیرا بعدها دامادهای امیل موریس به شرکای این برند اضافه شدند. در سال 1922 میلادی برند هرمس اولین کیف دستی چرمی خود را به بازار عرضه کرد و در 2 سال بعد Hermes توانست در ایالات متحده بوتیک‌های مجللی را بزند. یکی از کالاهای لوکس Hermes کیف چرمی Sac a depeches است. در سال 1937 میلادی هرمس یکی از کالاهای لوکس خود را رونمایی کرد که روسری‌هایی از جنس ابریشم بودند. در فاصله کوتاهی این روسری‌های ابریشمی با فرهنگ فرانسه ادغام شدند.

در سال 1938 میلادی با الهام از نقاشی‌ها، کتاب‌ها و اشیاء هنری، این برند اکسسوری‌های زیبا مانند دستبند معروف این برند به اسم Chaine d'hersmes، ژاکت و لباس‌های سوارکاری را طراحی و تولید کرد. بعد از استقبال بی‌نظیر از روسری‌های ابریشمی، در سال 1949 میلادی، کروات‌های ابریشمی هرمس نیز وارد بازار شد. اسم اولین عطر این برند لوکس Eau d'Herme's است. برند هرمس امروزه یکی از برندهای موفق جهانی به حساب می‌آید که حتی در تولید و طراحی اکسسوری‌های خود از طلای 18 عیار استفاده می‌کند. رقابت با برند هرمس امروزه بسیار کار سختی است، زیرا این برند تمامی استراتژی‌های استاندارد جهانی را رعایت می‌کند.

کالاهای لوکس

برند هرمس

نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود یک دید کلی در مورد فرایند تولید این برند به شما می‌دهد. در واقع این نکات مشخص می‌کند که برند هرمس با همه‌ی برندها فرق می‌کند:

  1. واردات ابریشم‌های استفاده شده در محصولات از کشور برزیل.
  2. تجارت موفقیت‌آمیز خانوادگی.
  3. استفاده از لوگوی کاملا مناسب و فکر شده.
  4. مدت تولیدهای طولانی توسط هر فرد مشخص شده برای هر محصول.

مشهورترین طراحان برند هرمس

برند هرمس همیشه برای طراحی و ساخت محصولات با ارزش خود از افراد با دانش بالا بهره برده است. این همکاری برای طراح انتخاب شده می‌تواند فرصت خوب و مناسبی برای شناخته شدن باشد. چند تن از این طراحان سرشناس عبارتند از:

  • برنارد سنتر
  • ورونیک نیچانیان
  • کریستف لمر
  • ژان پل گوتیه
  • و…

صاحب کنونی برند هرمس کیست؟

سهام برند هرمس امروزه در بازار بورس معامله می‌شود، اما همچنان 75 درصد بیشتر دارایی‌های این برند متعلق به خانواده دومانی است.

کالاهای مشهور برند هرمس چیست؟

در انتها چند مورد از کالاهای مشهور و مورد پسند افراد از این برند را به شما معرفی می‌کنیم که طرفداران زیادی دارند.

1-کیف بیرکین

محصولات برند هرمس

این کیف نخستین بار در سال 1984 میلادی عرضه شد و امروزه افراد زیادی برای خرید این کیف ابتدا ثبت نام می‌کنند و مدت زمانی حدود 2 الی 3 سال منتظر می‌مانند تا کیف به دستشان برسد.

2-کیف کِلی

کیف های برند هرمس

طراحی این کیف در سال 1930 میلادی اصلاح شده است. مدت زمان ساخت این مدل کیف، حدود 25 ساعت کار و 2600 دوخت است.

3-کیف کنستانس

کیفیت محصولات برند هرمس

4-دستبند Herme's clic clach

اکسسوری برند هرمس

این دستبند میناکاری شده است، در طراحی این دستبند حرف H که نماد برند هرمس است به خوبی دیده می‌شود. صدایی که در باز و بسته شدن قفل این دستبند به گوش می رسد، منبع الهام طراح این دستبند است. امروزه این مدل دستبند هرمس در رنگ‌های مختلف و در دو مدل زنانه و مردانه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

5-دستبند Herme's collier de chien

تاریخچه برند هرمس

در طراحی این دستبند قلاده سگ منبع الهام طراح آن بوده است. امروزه می‌توانید این دستبند را با چرم‌های پوست حیواناتی مانند: کروکودیل، مارمولک و… تهیه کنید.

6-کمربند کنستانس

اکسسوری برند هرمس

7-پتوی هرمس آوالون

پتوی هرمس

مواد اولیه این پتو ترکیبی از پشم مرینو و کشمیر است که در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در دسترس قرار دارد. پتوی آوالون اولین بار در سال 1988 میلادی تولید شد.

8-صندل اوران

داستان برند هرمس

9-روسری‌های ابریشمی معروف

برند هرمس

ابریشم مورد نیاز تولید این روسری‌ها حاصل حدود 250 عدد پیله‌ی پروانه است که مورد استقبال و استفاده‌ی ملکه انگلستان (الیزابت دوم) نیز قرار گرفت.

10-ساعت هرمس کیپ کاد

برند هرمس

سخن پایانی

امروزه سلبریتی های معروفی همانند ویکتوریا بکهام، کیم کارداشیان و جنیفر لوپز از محصولات این برند استفاده می‌کنند. امروزه محصولات تقلبی هرمس نیز وارد بازار شده‌اند که قیمت و کیفیت پایین‌تری دارند. شما چه دیدگاهی در مورد این برند معروف دارید؟ نظرات خودتان را در ژومنت با ما به اشتراک بگذارید و ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید!