داستان تولد برند رالف لورن Ralph Lauren

افسانه عمادی 10 ماه پیش
8 دقیقه مطالعه
برند رالف لورن Ralph Lauren

برند رالف لورن (Ralph Lauren) که متعلق به بنیان‌گذار افسانه‌ای آن است، یک برند نمادین در مد آمریکایی است که همیشه مترادف با پوشاک باکیفیت است و بر اساس یک سبک زندگی ساخته شده است. پیراهن‌های چوگان، استایل آماده و طرح‌های لوکس، رالف لورن را به یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ مد تبدیل کرده است. اما آیا می‌دانید این برند چگونه داستان موفقیت خود را آغاز کرد؟ در این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت، با تاریخچه برند رالف لورن، از آغاز فروتنانه او تا رسیدن به سلطنت مد، و تأثیری که او بر صنعت مد داشته است، آشنا خواهید شد.


تاریخچه برند رالف لورن Ralph Lauren

در 14 اکتبر 1939 در بلاروس پسری در خانواده یهودی لیفشیتز به دنیا آمد که رالف نام داشت. در آستانه جنگ جهانی دوم، خانواده بنیان‌گذار آینده خانه مد افسانه‌ای به ایالات متحده آمریکا در برانکس (نیویورک) نقل‌مکان کردند. پدر خانواده تصمیم گرفت نام خانوادگی خود را تغییر دهد تا در بین مردم محلی برجسته نشود و لیفشیت ها لورن شدند. رالف جوان برخلاف دیگر بنیان‌گذاران معروف برندهای مد، مانند لاندو سیمونتی، هیچ جذابیتی به هنر نداشت و حتی تحصیلات فنی در اقتصاد را انتخاب کرد که در کالج باروخ تحصیل کرد. بااین‌حال، مقدر نبود که او از کالج فارغ‌التحصیل شود، زیرا در آن زمان درگیری ویتنامی آغاز شد و همه جوانان 18 تا ۲۸ساله برای خدمت در ارتش با احتمال اعزام به ارتش در آینده اعزام شدند.

با این‌حال، رالف خوش‌شانس بود و زمانی که آموزش نظامی خود را به پایان رساند، ویتنام شمالی و جنوبی آتش‌بس اعلام کردند. پس از خدمت در ارتش، در حال حاضر در زندگی غیرنظامی، لورن با دختر زیبایی به نام ریکی لوبی آشنا شد. آن‌ها کمتر از یک سال بعد، ازدواج کردند. او برای تأمین مالی زندگی خود، و در فروشگاه برادران بروکس (Brooks Brothers) به‌عنوان دستیار فروش مشغول به کار شد. در آن زمان بود که او توانست استعداد خود را در طراحی کشف کرد. سپس در بیو برومل (Beau Brummell)، تولیدکننده کراوات به‌عنوان طراح فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز سلطنت برند رالف لورن

سال 1967 شروعی عالی برای خانواده لورن بود. رالف 50000 دلار وام گرفت و برند خود را تأسیس کرد که نام آن را "Polo Fashion" گذاشت. این برند همان‌طور که از نامش مشخص است؛ به طور کامل به لباس‌هایی برای بازی چوگان اختصاص داشت.

به نظر شما چرا این ورزش خاص را انتخاب کرد؟

همه چیز بسیار ساده است. ورزش چوگان مخصوص افراد اشرافی و یا افرادی با سطح مشخصی از ثروت است. این طراح مد که رویای میلیونر شدن را در سر می‌پروراند می‌خواست افراد ثروتمند برای خرید محصولاتش با او تماس داشته باشند. رالف لورن از سبک استایل پرپی (perppy) از لیگ آیوی که برای اولین‌بار هنگام تحصیل در کالج با آن روبرو شد، برای طراحی لباس چوگان الهام گرفت که  موفقیت زیادی را نیز برای او به ارمغان آورد.   به‌گونه ایی که او توانست جایزه "Coty" را برای اولین بار در تجارت مدلینگ خود در سال 1970 دریافت کند.

لورن با سرمایه گذاری تمام روح و اشتیاق سالم خود در تجارت، توانست شرکت پوشاک پولو خود را به محبوب‌ترین شرکت در آمریکا تبدیل کند.  او تصمیم گرفت از نام خود برای تبلیغ برند خود استفاده کند، به همین دلیل نام شرکت را از "Polo Fashion" به "Polo Ralph Lauren" تغییر داد. او با همین تغییر نام برند توانست آگاهی برند خود را در یک سال تا 300% افرایش دهد.

لوگوی برند رالف لورن

موفقیت بی‌سابقه برند ralph lauren، باعث تغییرات بیشتر شد؛ بنابراین لوگوی آن طراحی شد. لوگوی برند رالف لورن از آن زمان تا الان تغییری نداشته است و همان لوگویی است که امروز برای تمام جهان شناخته شده است. لوگوی نمادین رالف لورن، یک بازیکن چوگان  است که به رنگ سیاه با پس‌زمینه سفید به زیبایی طراحی شده است. هر لوگو و نمادی معنی خاصی دارد و این لوگو صرفاً برای نمایش بازی چوگان نیست. بازیکن چوگان به معنای برتری، تجمل و اشراف است، ویژگی‌هایی که برند را از رقبای خود متمایز می‌کند.

لوگوی برند رالف لورن

کالکشن برند Ralph Lauren

در سال 1971 اولین مجموعه لباس برند رالف لورن با لوگوی و نامی جدید منتشر شد. این مجموعه شامل پیراهن مردانه می‌شد که با موفقیت چشمگیری نیز روبرو بود. به‌گونه‌ای که فروشگاه رسمی پولو رالف لورن این مجموعه را در 3 روز اول پس از نمایش به فروش رساند. به نظر شما علت محبوبیت این پیراهن‌های پولو چه بود؟ پارچه استفاده شده در محصولات برند پولو رالف لورن، از نوع پنبه خاصی تولید می‌شود که دارای الیاف صاف و توخالی است.  این نوع الیاف به تیشرت اجازه می‌دهد که جریان هوا به‌خوبی در آن حرکت کند و یا به‌اصطلاح "نفس بکشد".

علاوه بر این ویژگی‌ تیشرت‌های مردانه پولو ضدآب هستند، به این دلیل که قطرات آب مانند پارچه‌های معمولی نمی‌توانند روی الیاف کتان باقی بمانند. به همین دلیل می‌توان گفت که تیشرت‌های نخی مردانه Polo Ralph Lauren ضدتعریق نیز هستند و این یک انتخاب عالی برای ورزشکاران است.

کالکشن برند Ralph Lauren

رقیب اصلی پولو

هیچ برندی بی‌رقیب نیست. به دلیل شباهت در طراحی، سبک و فناوری در تولید محصولات پولو رالف لورن، برند لا مارتینا، رقیب اصلی این برند محسوب می‌شود. اگرچه این دو برند برای پیراهن‌های چوگان مردانه، در یک میدان مبارزه می‌کنند؛ اما تفاوت‌های واضحی با هم دارند. پولو رالف لورن یک برند لباس لوکس برای چوگان، در سبک استایل کژوال یا کلاسیک است. اما برند آرژانتینی لا مارتینا در لباس‌های درجه یک تخصص دارد که بسیار لوکس‌تر هستند و این لباس‌ها برای سبک اشرافی ساخته می‌شوند.

9 فکت جالب درباره خالق برند رالف لورن

رالف لورن یک نام‌آشنا در دنیای مد است. او به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین طراحان این نسل، بیش از نیم‌قرن است که امپراتوری مد خود را رهبری کرد. او در سال 2015 از سمت مدیرعاملی برند رالف لورن کنارگیری کرد، اما همچنان به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد خلاقیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. لورن در خارج از مد نیز فعالیت‌های زیادی دارد. او متعهد به حمایت‌های بشردوستی، تأسیس و حمایت از برنامه‌های متعدد به تحقیقات سرطان و منابع آموزشی است. رالف لورن طراحی است که نمی‌توان به سادگی از کنار نام او گذشت و به همین دلیل در بخش پایانی این مقاله به 9حقایق جالب در مورد این طراح بزرگ می‌پردازیم.

  • خلاقیت در طراحی کراوات

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم او قبل از ثبت برند خود به طراحی کراوات مشغول بود. اما نکته‌ی جالبی که می‌توان اضافه کرد خلاقیت او در طراحی‌اش بود.

کروات‌های طراحی شده توسط رالف لورن را می‌توان "عریض و غیرمعمول" توصیف کرد. برخی از اولین کراوات‌های او از پارچه‌های کهنه تولید می‌شد. این طراحی یک نوع تغییر در طراحی و هنجارشکنی محسوب می‌شد به همین دلیل آن را غیرمعمول یاد می‌کنند. اما همین ویژگی به آنها کمک کرد تا در بازار برجسته شوند و موفق شوند.


  • رالف لورن به عنوان یک شوالیه افتخاری

در یک مراسم خصوصی، لورن به دلیل خدماتش به مد، به عنوان شوالیه افتخاری و فرماندهی به بالاترین نشان امپراتوری بریتانیا انتخاب شد. در ژوئن 2019 توسط شاهزاده چارلز، نشان افتخاری به او اهدا شد که او را به اولین طراح آمریکایی با این عنوان تبدیل کرد.  

رالف لورن به عنوان یک شوالیه افتخاری در کنار شاهزاده چالز

  • کلکسیون ماشین

لورن به ماشین علاقه زیادی دارد و برای خود یک مجموعه بزرگی ایجاد کرده است. در‌این کلکسیون، بیش از 70 خودروی گران قیمت در آن وجود دارد. حتی بخشی از وب سایت برند رالف لورن وجود دارد که به مجموعه عظیم خودروها اختصاص دارد. برخی از وسایل نقلیه گران قیمت شامل فراری تستا روسا مدل 1958، بنتلی 1929 و یکی از دو بوگاتی نوع 57SC موجود است که 41 میلیون دلار ارزش دارد.

رالف لورن در کنار کلکسیون ماشین

  • حضور افتخاری رالف لورن در سریال فرندز

او در فصل 5 سریال پرطرفدار Friends، نقش کوتاهی داشت. که ریچل گرین، شخصیت جنیفر آنیستون برای این طراح کار می‌کرد. او در دو سکانس کوتاه در آسانسور حضور داشت.

حضور افتخاری رالف لورن در سریال فرندز

  • رالف لورن طراح لباس های مردانه فیلم گتسبی بزرگ

فیلم‌ گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) در سال 1974 با بازی رابرت ردفورد، ساخته شد. طراح تمامی لباس های مردانه از جمله تی شرت و کت و شلوار، این شخصیت توسط  طراح افسانه‌ای رالف لورن طراحی شد. آخرین نسخه‌ی فیلم گتسبی بزرگ نیز با بازی بازیگر خوش چهره و خوش استایل لئوناردو دی کاپریو در سال 2013 ساخته شد.

مطلب پیشنهادی: بررسی مدل موی لئوناردو دی کاپریو

رالف لورن طراح لباس های مردانه فیلم گتسبی بزرگ

  • برنده چهار جایزه CDFA

 لورن تنها طراح مد EGOT است که برنده  4 جایزه CDFA است. این جوایز شامل: جایزه یک عمر دستاورد، طراح لباس زنانه سال، طراح لباس مردانه سال و جایزه خرده‌فروش سال می‌شود.  او اولین جایزه یک عمر دستاورد خود را در سال 1992 توسط دوست صمیمی‌اش آدری هپبورن دریافت کرد‌؛ که به گفته او مهمترین جایزه ای است که تا به حال برنده شده است.        

رالف لورن با آدری هپبورن

  • او پیراهن چوگان پولو را اختراع نکرد

برخلاف تصور رایج، لورن در واقع کسی نبود که پیراهن چوگان را اختراع کرد. در واقع توسط رنه لاکوست در سال 1926 اختراع شد، که فکر می کرد پیراهن های تنیس تنگ و خیلی ناراحت کننده هستند.  البته لورن مسئول محبوب کردن این پیراهن، در اواخر دهه 70 است. همچنین او لباس‌های پولو را به یکی از عناصر اصلی و نمادین برند رالف لورن تبدیل کرد.

  • افتتاح فروشگاه شیرینی توسط دخترش

دختر لورن، دیلن، فروشگاه های زنجیره ای آب نبات به نام Dylan's Candy Bar را افتتاح کرد.  او با الهام از فیلم Willy Wonka & The Chocolate Factory از سنین بسیار جوانی، سال‌ها به تحصیل در خارج از کشور، به مزه کردن و کشف آب نبات‌های جدید پرداخت. تا اینکه در نهایت اولین فروشگاه خود را در سال 2001 افتتاح کرد.

  • شروع بازی یانکیز توسط Ralph Lauren

لورن پنجاهمین سالگرد تاسیس برند رالف لورن را در بازی Yankees در سال 2018 جشن گرفت. او به نشانه جشن اولین توپ را پرتاب کرد. لورن آن جشن را به عنوان یکی از بهترین خاطرات خود توصیف کرد و حتی یک مجموعه Polo x Yankees با نسخه محدود نیز طراحی کرد.

نظر شما راجع به سرگذشت جالب برند رالف لورن چیست؟ نظر خود را در بخش دیدگاه با تیم ژومنت در میان بگذارید. و با دنبال کردن پیج اینستاگرام ما می توانید از اخبار دنیای مد و فشن با خبر باشید.

شروع بازی یانکیز توسط  Ralph Lauren