راهنمای انتخاب شال گردن های زنانه و مردانه

شیدا رضایی 1 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
راهنمای انتخاب شال گردن
شال گردن یکی از اکسسوری های جذاب و کاربردی برای گرم نگه داشتن گردن افراد است. شال‌ گردن‌های بافتنی در فصول سرد سال استفاده می‌شوند. این اکسسوری علاوه بر اینکه جهت گرم نگه داشتن شما مورد استفاده قرار می‌گیرد، باعث می‌شود استایلی شیک‌تر از قبل را نیز داشته باشید. این مقاله می‌تواند یک راهنمای انتخاب شال گردن خوب و جامع برای شما باشد. در ادامه با ما همراه باشید!

شال گردن‌های زمستانی معمولاً از پشم و یا بافتنی هستند. این شال گردن‌ها اغلب به دور گردن حلقه می‌خورند و از آن در مقابل سرما محافظت می‌کنند. همچنین برخی نواحی صورت را نیز با شال گردن می‌توان پوشاند. شال گردن ها را معمولا با پالتو می پوشند. البته قدمت این اکسسوری حدود 2000 سال است و از دوران باستان تاکنون افراد زیادی از شال گردن استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید شال گردنی خوب و کاربردی را تهیه کنید، قبل از خرید، خواندن یک راهنمای انتخاب شال گردن‌های زنانه و مردانه می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

شال گردن‌ها اغلب از جنس‌های الیاف پشمی، کشمیر، ابریشم، کتان، موی خرگوش، الیاف مصنوعی یا الیاف‌های طبیعی و مصنوعی هستند. که هرکدام از این جنس در موقعیت‌های مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نکاتی که در راهنمای انتخاب شال گردن به آن اشاره می‌کنیم

نوع شال

یک نکته که هنگام خرید شال گردن باید آن را در نظر بگیرید، توجه به نوع شال است. منظور این است که شال گردنی که انتخاب می‌کنید زنانه باشد یا مردانه. معمولاً شال‌ گردن‌های زنانه در رنگ‌های صورتی و قرمز و... با طرح‌های مختلف هستند. در مقابل شال‌ گردن‌های مردانه اغلب بدون طرح و ساده هستند و رنگ‌های خنثی و تیره دارند. حال با توجه به این نکته انتخاب برای شما کمی راحت‌تر می‌شود.

جنس شال

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید این اکسسوری بهتر است مورد توجه شما قرار بگیرد، جنس شال است. در فصول سرد به سراغ شال‌های بافتنی و خزدار بروید چرا که مناسب‌ترین جنس را برای استفاده در فصل‌های پاییز زمستان دارند. در فصول گرم سال نیز بهتر است شال‌های نخی را مورد استفاده قرار بدهید. توجه داشته باشید که شال شما نباید هیچ گونه بیماری پوستی در ناحیه گردنتان را به‌وجود بیاورد و این مسئله به جنس شال شما مربوط است. پس هنگام خرید حتماً با دقت دست به انتخاب بزنید!

و یک نکته دیگر اینکه شالی که انتخاب می‌کنید باید شستشوی آن نیز راحت باشد تا آسیبی به بافت آن وارد نشود.

اندازه شال

مورد بعدی که شما باید آن را در نظر بگیرید، انتخاب اندازه مناسب شال گردن است. منظور از اندازه شال همان طول و عرض آن است که با قد شما ارتباط مستقیمی دارد. افرادی که قدبلند هستند باید شالی با طول بیشتر را انتخاب کنند و افراد قدکوتاه برعکس باید از شال‌های با طول کمتر استفاده کنند. معمولا شال‌ها در طول 125 تا 230 سانتی‌متر تولید می‌شوند. همچنین هنگام انتخاب عرض شال را نیز در نظر بگیرید. اگر گردن باریکی ندارید به دنبال شال‌های با عرض بیشتر بروید در غیر این صورت شال‌هایی نازک با پهنای کمتر را خریداری کنید. تا اینجا متوجه شدید که چه شالی در چه اندازه‌ای را متناسب با قد خود انتخاب کنید. حالا وقت آن است که چند فاکتور دیگر را بررسی کنیم.

راهنمای انتخاب شال گردن و نحوه بستن آن

راهنمای انتخاب شال گردن

معمولاً افراد زیادی در بستن شال گردن به مشکل برمی‌خورند و همین مسئله باعث می‌شود که استایلی ساده داشته باشند. در ادامه چند روش بستن شال گردن را ارائه داده‌ایم.

ساده‌ترین روش

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای بستن شال گردن همین روش است و زحمت زیادی هم نمی‌خواهد؛ فقط کافی است یک دور شال را به دور گردنتان حلقه بزنید.

  1. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید ابتدا شال را به دور گردن خود بیندازید.
  2. حال یک سمت شال را به دور گردن بپیچید.
  3. طرف دیگر را به همین صورت بپیچید.
  4. شما می‌توانید در صورت خنک بودن هوا، شال را شل ببندید؛ اما اگر با سردی هوا مواجه شدید شال را محکم ببندید تا گردن شما از نفوذ سرما در امان باشد.

راهنمای انتخاب شال گردن

بستن به روش دور گردن

استفاده از این روش برای روزهای بارانی توصیه می‌شود. همچنین چون ابتدا و انتهای شال جدا نیست و دور تا دور گردن را پوشانده است و باد هم شال را نمی‌برد، یکی از مناسب‌ترین راه‌هاست.

  1. در اولین قدم، شال را دور گردن بیندازید به گونه‌ای که یک طرف آن بلندتر و طرف دیگر کوتاه باشد.
  2. سپس طرف بلندتر شال را به دور گردن بپیچید تا فقط قسمت انتهایی شال در دست شما بماند.
  3. شال را باز هم به دور گردن بپیچید.
  4. تا آنجایی که بلندی شال کم شود این پیچش را ادامه بدهید.
  5. حال قسمت انتهایی شال را به داخل فرو ببرید تا دیده نشود.

راهنمای انتخاب شال گردن

بستن به سبک کلاسیک

یکی از روش‌هایی است که در زندگی روزمره و در هوای سرد زمستانی بسیار کاربرد دارد. در این مدل استفاده از شال‌های بلند بهتر است.

  1. اول شال را تا کنید تا زمانی‌که که طول آن به دو نیمه تقسیم شود. طبق تصویر شال را روی گردن بیندازید به طوری که یک سمت آن مانند حلقه و سمت دیگر (انتهای شال) آزاد باشد.
  2. انتهای شال را از حلقه عبور بدهید.
  3. در پایان انتهای شال را بکشید تا محکم شود.

راهنمای انتخاب شال گردن

مدل رسمی

برای این مدل بهتر است از شال گردن‌های با طول کوتاه استفاده کنید.

  1. قبل از اینکه پالتو یا کت را تن کنید، شال را به دور گردن بیندازید به طوری که انتهای دو طرف شال اندازه هم باشد.
  2. سپس به صورت ضربدری رو طرف شال را روی یکدیگر بیندازید.
  3. در آخر پالتو را بپوشید و دکمه‌ها را ببندید. حال فقط رنگ شال شما قابل مشاهده است.

راهنمای انتخاب شال گردن

گالری راهنمای انتخاب زیباترین شال گردن‌های زنانه و مردانه

چند نمونه از زیباترین شال گردن‌ها در جذاب و چشمگیرترین رنگ‌ها که دوست دارید به‌عنوان اکسسوری در استایل خودتان به کار ببرید را در این گالری مشاهده خواهید کرد.

شال گردن های پشمی زمستانه

راهنمای انتخاب شال گردن

بهترین شال گردن های زمستانه کشمیری

راهنمای انتخاب شال گردن

جذاب ترین شال گردن های کتانی

راهنمای انتخاب شال گردن

تا اینجا فهرستی از نکاتی که باید قبل از خرید شال گردن به آن‌ها توجه کنید را ارائه دادیم. این مطلب تا چه میزان یک راهنمای انتخاب شال گردن خوب برای شما بود؟ آیا با خواندن آن نکات جدیدی را یاد گرفتید؟ ژومنت ارائه دهنده به‌روزترین اخبار دنیای مد شما را به خواندن و آگاهی از دیگر مطالب درباره هر آنچه به مد واستایل مربوط می‌شود، دعوت می‌کند. با عضویت در سایت ما از جدیدترین مطالب در این حوزه مطلع شوید!