رنگ‌های مناسب فصل زمستان کدامند؟

5 دقیقه مطالعه
رنگ‌های مناسب فصل زمستان

درسته که هرکس در لباس پوشیدن و استایل فردی ممکن است سلیقه‌های متفاوتی داشته باشد، اما برای استایل جذاب‌تر لازم است که از قوانین مد و پوشاک پیروی کنید و بهتر است که به بایدها و نبایدهای مهم در لباس پوشیدن دقت کنید. در هر فصل یک سری از رنگ‌ها وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید یک استایل اصولی و جذابی را تجربه کنید، در این مقاله به معرفی رنگ‌های مناسب فصل زمستان می‌پردازیم. در ادامه با توجه به رنگ پوست به شما خواهیم گفت که استفاده از کدام رنگ زمستانی برای شما مناسب است. پس ما با همراه باشید.


رنگ‌های مناسب فصل سرد

قدیم‌ها معمولا توصیه می‌شد که در فصل زمستان یا همان فصل سرد سراغ لباس‌هایی با رنگ تیره برویم. زیرا لباس تیره نور آفتاب را در زمان کمتری جذب خود کند. این مسئله باعث می‌شود، شما تایم طولانی‌تری را به دور از سرما بمانید. امروزه اما با پیشرفت دنیای نامحدود مد و فشن افراد زیادی رنگ‌های تیره را در کنار رنگ‌های روشن برای فصل زمستان به عنوان ست زمستانی خود انتخاب می‌کنند که در ادامه به شما این مکمل‌های رنگی جذاب زمستانه را به همراه رنگ‌های زمستانی و در انتها انتخاب رنگ براساس رنگ پوستتان معرفی خواهیم کرد.

ترکیب رنگی آبی و نارنجی

یکی از ترکیب رنگ‌هایی که در فصل زمستان می‌توانید با خیالی راحت سراغ آن بروید، آبی و نارنجی است. شما با استفاده از این دو رنگ در استایل‌تان هم خود را در برابر سرما حفظ می‌کنید و هم خوش‌استایل تر از همیشه در فصل زمستان ظاهر می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم که هنگام استفاده از این دو رنگ پایه‌ی استایل را یا آبی و یا نارنجی در نظر بگیرید و رنگ متقابل را به عنوان اکسسوری و یا آیتم‌های ریز در استایل‌تان استفاده کنید.

انتخاب لباس از یک خانواده رنگی

طراحان لباس تاکید دارند که در فصل زمستان تمرکز بر روی یک خانواده رنگی می‌تواند باعث شود که استایل زمستانی شما بسیار منظم‌تر و هماهنگ‌تر از همیشه باشد. به فرض مثال استفاده از خانواده رنگی قهوه‌ای برای فصل زمستان می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای خوش‌تیپ‌تر به نظر رسیدن شما باشد. شما با استفاده از یک طیف رنگی در استایل می‌توانید به خودتان یک استایل مونوکروم زمستانه جذاب هدیه دهید.

ترکیب رنگی زرد و بنفش

بنفش به تنهایی رنگی است که مناسب فصل زمستان است و ترکیب آن با رنگ زرد باعث می‌شود مخاطب در نگاه اول از استایل شما حیرت‌زده شود. اگر پوست صورتتان تیره است استفاده از بنفش سلطنتی را به شما به شدت توصیه می‌کنیم که در جلوتر با شما مفصل‌تر راجع به رنگ پوست‌ها صحبت خواهیم کرد. اگر فردی هستید که از امتحان کردن استایل‌های جدید هراسی ندارد، استفاده از این دو رنگ را برای فصل زمستان به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم. بهتر است رنگ زردی که انتخاب می‌کنید خیلی روشن نباشید و سراغ زردی بروید که مایل به خردلی و یا زرد تیره باشد.

رنگ آبی در فصل زمستان

رنگ آبی یکی از رنگ‌هایی هست که از طیف روشن تا طیف تیره آن را می‌توانید در فصل زمستان بپوشید. از طیف‌های خاص آبی مناسب فصل زمستان می‌توان به رنگ آبی صدفی اشاره کرد. شما به کمک رنگ آبی می‌توانید حتی یک استایل زمستانه‌ی مونوکروم از طیف رنگی آبی داشته باشید و خودتان مقدار جذابیت و شیکی این استایل را تجربه کنید.

ترکیب سبز و قهوه‌ای

شما با استایلی که در آن از رنگ سبز و قهوه‌ای استفاده شده است در فصل زمستان به شدت خاص و شیک به نظر می‌رسید. شما می‌توانید یک پالتوی سبز انتخاب کنید و با کمک یک شال‌گردن قهوه‌ای استایل خود را کامل کنید (یا حتی بالعکس).

رنگ شتری در زمستان

رنگ شتری را در آیتم‌های مختلف زمستانه ممکن است زیاد دیده باشید، استایل با رنگ شتری شما را بی‌نهایت خوش استایل نشان می‌دهد، پس به نظر ما حتما یک آیتم با رنگ شتری برای فصل زمستان در کمد لباس‌های خود قرار دهید.

استفاده از رنگ‌های خنثی در زمستان

از دیگر رنگ‌هایی که در فصل زمستان به شدت مشاهده می‌شود، رنگ‌های خنثی است. ست کردن رنگ‌های خنثی از دیگر رنگ‌ها راحت‌تر است به همین علت رنگ‌های خنثی را در فصل زمستان بیشتر مشاهده می‌کنید. رنگ‌های خنثی شامل مشکی، خاکستری، کرمی، سفید و … است.

انتخاب رنگ لباس براساس رنگ پوست

اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای که حتما باید به آن دقت کنید رنگ پوستتان است. ممکن است شما خوش رنگ‌ترین لباس را انتخاب کنید اما چون مناسب رنگ پوستتان نیست زیبایی خودش را آنطور که باید نشان ندهد و اینطوری شما یک خرید غیر هوشمندانه انجام دادید. افراد بسیاری به این مسئله بی‌توجه هستند و از میزان اهمیت این مسئله باخبر نیستند، اما لازم است بدانید که هنگام خرید افراد حرفه‌ای لباس‌های رنگی را بر روی پوست خود می‌گذارند تا از خرید خود اطمینان لازم را بدست آورند. پس برای اینکه خرید لباس‌های بهتری داشته باشید در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

اگر رنگ پوست شما روشن است: شما خیلی خوش شانس هستید زیرا تقریبا تمامی رنگ‌ها مانند: تیره، روشن، خنثی و … به شما می‌آید و می‌توانید خودتان را در انتخاب رنگ محدود نکنید.

اگر رنگ پوست شما گندمی است: بهتر است سراغ رنگ‌هایی بروید که با رنگ پوستتان همخوانی دارد مانند رنگ قهوه‌ای، کرمی، زیتونی و … اینطوری تناسب بین رنگ پوست و لباستان به خوبی رعایت می‌شود.

اگر رنگ پوست شما تیره است: به شما توصیه می‌کنیم سراغ رنگ‌های تیره نروید تا پوست صورتتان تیره‌تر نشود. مناسب‌ترین رنگ‌ها برای شما رنگ‌های خنثی و روشن است. فقط دقت کنید که اگر رنگ روشن انتخاب می‌کنید کل استایل‌تان به آن رنگ نباشد تا استایل‌تان از حالت زمستانی به حالت تابستانی تبدیل نشود.

سخن پایانی

در آخر انتخاب رنگ یک مسئله کاملا سلیقه‌ای است که شما می‌توانید هر رنگ که مورد پسندتان هست را برای این فصل انتخاب کنید، اما با در نظر گرفتن مواردی که در این مقاله به شما گفته شد می‌توانید در فصل زمستان خوش‌استایل‌تر به نظر برسید و علاوه بر آن زمان بیشتری را توسط لباستان گرم بمانید. اگر به موضوع این مقاله علاقه‌مند بودید، لایک و نظر خود را برای ما و سایر مخاطبان به اشتراک بگذارید.