اصول ست کردن لباس رنگ آبی

5 دقیقه مطالعه
اصول ست کردن لباس رنگ آبی

رنگ آبی یکی از سه رنگ اصلی و رنگ سرد به حساب می آید که از قوانین رنگ‌های سرد نیز پیروی می‌کند. همه‌ی رنگ‌های سرد از خصوصیت آرامش بخشی برخوردار هستند. لباس‌های آبی خاصیت ترکیب پذیری‌شان با سایر رنگ‌ها بسیار بالا است. به همین علت در خیلی از استایل‌ها می‌توانید نشانه‌ای از رنگ آبی را ببینید. در این مقاله ما به شما می‌گوییم که لباس آبی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود و به شما کمک می‌کنیم تا با دانستن مکمل رنگ آبی، قوانین ست کردن لباس آبی را بدانید و با دانستن این قوانین استایل های جذاب‎‌تری داشته باشید.


روش ست کردن رنگ آبی

انتخاب رنگ درست برای لباس‎‌ها یک مسئله بسیار مهم است که حتما باید موقع لباس پوشیدن به آن توجه داشته باشید. در این مقاله به روش‌های ست کردن رنگ آبی می‌پردازیم و به شما رنگ‌هایی که با رنگ آبی همخوانی دارند را معرفی می‌کنیم. در ادامه متوجه خواهید شد که رنگ آبی با چه رنگ لباس‌هایی ست می‌شود و با چند ایده برای بهتر لباس پوشیدن آشنا خواهید شد.

روش ست کردن رنگ آبی

ست لباس آبی و سفید

سفید یکی از رنگ‌هایی به حساب می‌آید که با همه‌ی رنگ‌های دیگر همخوانی دارد و علت این موضوع می‌تواند خاصیت خنثی بودن رنگ سفید باشد. ترکیب رنگ آبی و سفید به شما اعتماد به نفس و آرامش می‌دهد. از این ترکیب رنگی می‌توانید در مراسم‌های خاص و یا مصاحبه‌های شغلی‌تان استفاده کنید، در کل بخواهیم بگوییم ترکیب رنگ سفید و آبی می‌تواند یک حالت رسمی به استایل شما دهد.

ست کردن لباس آبی و سفید

روح بخشیدن به رنگ آبی به کمک رنگ نارنجی

همانطور که در اول مقاله به شما گفتیم، رنگ آبی یک رنگ سرد است و قرار گرفتن رنگ سرد در مقابل یک رنگ گرم به استایل شما روح می‌بخشد و جلوه‌ی شادی را برای استایل شما ایجاد می‌کند. رنگ نارنجی در چرخه‌ی رنگ مکمل آبی است. به همین علت ترکیب این دو رنگ بایکدیگر ترکیب جذاب و حتی از نظر روانشناسی رنگ هم، بامعنی است.

ترکیب رنگ آبی و نارنجی

ست کردن لباس آبی و صورتی

این ترکیب رنگ خیلی مورد استفاده جوانان خوش‌پوش قرار گرفته است. دلیل این موضوع می‌تواند علاقه‌ی جوانان به استایل‌های پاستلی باشد. رنگ صورتی بیشتر مورد علاقه خانم‌هاست اما با قرار گرفتن رنگ صورتی در مقابل رنگ آبی باعث می‌شود که آقایان هم سراغ این ترکیب رنگی بروند. استفاده از این دو رنگ در استایل‌تان به شما تجربه‌ی یک استایل مدرن و جذاب را می‌دهد.

استایل کردن آبی و صورتی

ست کردن لباس آبی و رنگ خردلی

ترکیب رنگ آبی و خردلی مورد استفاده‌ترین و پرطرفدارترین ترکیب رنگی در پاییز و زمستان است. که استایل شما را به سمت سبک کژوال می‌برد. با توجه به اصول ست کردن رنگ آبی، شما به کمک این دو رنگ می‌توانید استایل‌های زیبایی را تجربه کنید و به استایل‌تان روح ببخشید، دقت کنید اگر به جای رنگ خردلی می‌خواهید از رنگ زرد استفاده کنید سراغ زردی بروید که پررنگ است.

ست کردن لباس آبی با خردلی

ترکیب رنگ برنده; آبی و قهوه‌ای

این ترکیب، بهترین ترکیب رنگ کت و شلوار بین آقایان است. در فصل زمستان اگر می‌خواهید با این دو رنگ، استایل زمستانی‌ای داشته باشید می‌توانید یک سارافون یا بافت آبی را با یک پالتوی قهوه‌ای استایل کنید و یا به صورت بالعکس.

ترکیب رنگ آبی و قهوه‌ای

ست کردن لباس آبی و رنگ سبز

این دو رنگ می‌تواند استایلی شیک و آرامش‌بخش را به شما هدیه دهد. بهتر است اگر رنگ سبزی که انتخاب می‌کنید ملایم است در کنارش رنگ آبی ملایم را انتخاب کنید و اگر رنگ آبی پررنگ را انتخاب می‌کنید ترکیب آن با سبز پررنگ می‌تواند خیلی جذاب‌تر باشد.

ست کردن لباس آبی با سبز

استایل کردن لباس آبی و قرمز

شاید اگر این مقاله را قبلا می‌نوشتیم ترکیب این دو رنگ را به شما پیشنهاد نمی‌کردیم. اما امروزه ترکیب رنگ آبی و قرمز می‌تواند ترکیب جذابی باشد. اگر از امتحان کردن این 2 رنگ باهم می‌ترسید پیشنهاد می‌کنیم که استایل آبی داشته باشید و از اکسسوری‌های طیف رنگ قرمز استفاده کنید و آن‌وقت خودتان متوجه معجزه‌ی این دو ترکیب می‌شوید.

استایل کردن رنگ آبی و قرمز

ست کردن رنگ آبی و رنگ طوسی

طوسی و یا خاکستری یک رنگ خنثی است که خیلی توجه بقیه را به خود جلب نمی‌کند و حتی از دید بقیه می‌تواند خیلی کسل کننده هم باشد. اما اگر می‌خواهید که رنگ طوسی را با یک رنگی ترکیب کنید که زیبا و جذاب به نظر برسد و از آن یکنواختی و دلگیری هم در بیاید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ آبی به همراه رنگ طوسی است.

ست کردن رنگ آبی با طوسی

استایل مونوکروم با رنگ آبی

یکی از بهترین استایل‌هایی که با رنگ آبی می‌توانید داشته باشید، استایل مونوکروم است. منظور از استایل مونوکروم با رنگ آبی این است که تمامی بخش‌های استایل‌تان به رنگ آبی باشند، لازم نیست که تمامی انتخاب‌هایتان از یک طیف رنگی آبی باشد و در این موضوع کاملا آزادی عمل دارید و می‌توانید طیف‌های مختلفی از رنگ آبی را با یکدیگر هماهنگ کنید. البته نکته قابل توجه اینجاست که برای استایل کردن لباس‌ها به سبک مونوکروم‌های رنگی احتیاط رعایت رنگ‌ها و طیف‌های رنگی واجب است.

پرهیز از زیاده‌روی در استفاده از آبی براق

اگر در استایل‌تان از آبی شاد، براق و یا پررنگ استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که فقط یک بخش از استایل‌تان به این رنگ باشد و مابقی بخش‌های استایل‌تان را ساده‌تر انتخاب کنید. دقت داشته باشید که شلوغی بیش از حد در استایل هیچ‌وقت انتخاب خوبی نیست.

کیف و کفش آبی با چه رنگی ست می‌شود؟

یکی از پرکاربردی‌ترین رنگ کیف و کفش به رنگ آبی است. زیرا می‌توانید به راحتی آن را با مابقی بخش‌های استایل‌تان هماهنگ کنید. کیف و کفش آبی می‌تواند در همه‌ی مکان‌ها استفاده شود، البته که خیلی بستگی به این مسئله دارد که سبک کیف و کفش‌تان چگونه باشد.

سخن پایانی

ست کردن رنگ آبی اصلا کار سختی نیست و شما می‌توانید طیف‌های مختلف رنگ آبی را در کنار رنگ‌های متنوع، استایل کنید تا جذاب و بی‌نظیر به نظر برسید. انتخاب رنگ آبی در زمان خرید لباس یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید. شما با داشتن لباسی با رنگ آبی می‌توانید تجربه‌های متفاوتی از استایل را برای خودتان رقم بزنید. شما رنگ آبی را دوست دارید؟
در قسمت دیدگاه برای ما رنگ موردعلاقه‌ی خود را بنویسید تا در مقاله‌های بعدی سراغ رنگ‌های موردعلاقه‌ی شما عزیزان برویم، ژومنت را در اینستاگرام دنبال می‌کنید تا از اخبار مد و فشن مطلع باشید.