چیدمان مبلمان‌ سلطنتی

6 دقیقه مطالعه
چیدمان مبلمان‌های سلطنتی

در این مقاله قصد داریم دررابطه‌با اصول چیدمان مبلمان سلطنتی بیشتر شما را آشنا کنیم. خانه شما جایی است برای آرامش و رضایت اعضای خانواده و عزیزانتان به همین منظور چیدمان درست و هوشمندانه حس رضایت را به شما عزیزان هدیه می‌دهد. پس حتماً حتماً تا آخر این مقاله با ما همراه باشید و نکات مهم را از دست ندهید.


آیا درمورد مبلمان سلطنتی در دکوراسیون چقدر می‌دانید؟

شاید در نگاه اول چیدمان و دکور مبل‌های سلطنتی برایتان سخت به نظر آید و یا حتی فکر به آن شما را کلافه کند. می‌توان گفت اصلاً جای نگرانی نیست ما اینجا هستیم که با راهنمایی هوشمندانه و درست چیدمان این مشکل را برایتان برطرف کنیم. در ادامه به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.

دکوراسیون مبلمان سلتنطی

ایده‌های کاربردی در چیدمان مبلمان سلطنتی

1- چیدمان مبلمان سلطنتی به‌صورت گرد

اگر ساخت خانه شما مربع است می‌توان گفت شانس با شما یار است به دلیل اینکه خیلی راحت می‌توانید مبلمان سلطنتی خود را به‌صورت گرد بچینید و درعین‌حال پذیرایی شما دلبازتر نشان داده می‌شود. فقط کافی است نقطه کنونی سالن خود را در نظر بگیرید و مبل بزرگ‌تر را در بالای سالن قرار بدهید و بقیه تک‌نفره‌ها را در کنار آن به‌صورت گرد قرار دهید به همین راحتی منزل خودتان را جذاب کنید.

مبلمان سلتنطی به صورت گرد

2- چیدمان جذاب مبلمان به‌صورت مربعی

مبلمان سلطنتی در ساخت خانه‌های مربع هم به‌راحتی می‌توانند به‌صورت مربع چیدمان شوند و می‌توان گفت خوش چیدمان هستند. مبل‌ها در سالن‌های پذیرایی مربعی به دلیل فضای استاندارد و خوش‌ساخت بهترین و جذاب‌ترین چیدمان را به شما هدیه می‌دهد. حالا با ما همراه باشید که نحوه دکور آن را برایتان توضیح دهیم. برای این نوع چیدمان کافی است مبل بزرگ‌تر و به‌اصطلاح 3 نفره را بالای سالن قرار داده و مبل 2 نفره را قشنگ روبرو مبل 3 نفره قرار دهید. در آخر مبل‌های تک‌نفره را درست به‌صورت قرینه بین مبل بزرگ‌تر و کوچک‌تر جای‌گذاری کنید. یادتان باشد میزهای جلو مبلی به جذابت مبلتان کمک فراوانی می‌کند و سعی کنید مابین مبلمان خود قرار دهید. قطعاً شما بهترین و خوش‌سلیقه‌ترین هستید و بابت این موضوع به شما تبریک می گم.

چیدمان جذاب مبلمان به‌صورت مربعی

3- چیدمان مبلمان سلطنتی به‌صورت نامتقارن

این چیدمان بیشتر برای خانه‌های بزرگ و دلباز مناسب است به‌گونه‌ای که می‌توانید چیدمان مبل خود را به‌صورت باز و بدون هماهنگی خاصی در کنار هم قرار دهید و اگر مبل شما دارای میز بزرگ است آن را مرکز سالن خود قرار دهید و یک دکور سیلور و یا گلدان خاص می‌تواند دکوراسیون شما دلنشین کند.

چیدمان مبلمان سلطنتی به‌صورت نامتقارن

4- چیدمان در سالن‌های مستطیل‌شکل

سالن‌های مستطیل نسبت به بقیه سالن‌ها کمی سخت‌تر است؛ ولی با انتخاب درست و هوشمندانه این موضوع قابل‌حل شدن است. ما اینجا هستیم که به شما عزیزان کمک کنیم تا به‌راحتی چیدمان جذابی را انجام دهید. فقط کافی است سنتر سالن خود را در نظر بگیرید اگر که سالنتان بزرگ است بهترین گزینه این است که فرش خود را درست وسط پذیرایی پهن کرده و مبل بزرگ‌تر را بالای فرش قرار داده و میز جلو مبلی در این سالن‌ها اصلاً به شما پیشنهاد نمی‌شود؛ چون سالن شما حالت اتوبوس می‌گیرد و در آخر هم مبلمان‌های تک‌نفره را دو طرف مبل بزرگ‌تر بگذارید.

5- چیدمان به‌صورت ال

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توانید مبلمان خود را جای دهید به‌صورت ال است. این نوع چیدمان مبل خیلی ساده است و یکی از  مزیت‌های مهم آن این است که شما فضای اشغالی زیادی ندارید و این امر به شما کمک می‌کند منزلتان شلوغ به نظر نیاید برای این کار  ابتدا باید مبل سه‌نفره خود را در قسمت بالای سالن قرار دهید و مبل دونفره را به‌صورت 90 درجه (زاویه 90) کنار 3 نفره جای‌گذاری کنید و در آخر هم مبل‌های تک‌نفره رو قشنگ روبروی 2 نفره قرار دهید. به همین راحتی در فضاهای ال مانند چیدمان خود را کامل کرده‌اید فقط دقت داشته باشید یکی از اضلاع از دیگری بزرگ‌تر است.

چیدمان مبلمان سلطنتی به‌صورت ال

نحوه چیدمان مبل سلطنتی در سالن‌های کوچک

مبلمان سلطنتی در خانه‌های کوچک شاید در نگاه اول جالب به نظرتان نیاید؛ ولی بی شک با انتخاب درست و کاملاً هوشمندانه می‌توانید بسیار دکور جذاب برای خودتان خلق کنید و از آن لذت ببرید. البته به شرطی که در انتخاب رنگ و اندازه مبل خود دقت داشته باشید. رنگ‌های شاد و ملیح منزل شما را دلبازتر نشان می‌دهد و به همین منظور سالن شما بزرگ‌تر دیده می‌شود. در آخر اندازه مبل را سعی کنید کوچک و جمع‌وجور انتخاب کنید تا از چیدمان خود راضی باشید و خانتان شلوغ به نظر نیاید.

نحوه چیدمان مبل سلطنتی در سالن‌های بزرگ

اگر خانه شما دارای سالن  پذیرایی بزرگ است باید گفت به‌راحتی می‌توانید چیدمان مبلمان خود را انجام دهید. فقط در نظر داشته باشید یک‌دست مبل برای سالن شما کافی نیست به دلیل اینکه خیلی از فضای شما خالی می‌شود و اصلاً چیز جذابی نخواهد بود. می‌توانید قسمتی که مبلمان سلطنتی خود را قرار داده و برای میهمانی‌های خاص و به‌قول‌معروف جایی برای نشست‌وبرخاست رسمی باشد. قسمت دیگر سالن خود را از مبلمان راحتی برای تماشای تلویزیون و نشست‌وبرخاست‌های روزمره قرار دهید به همین راحتی سالن خود را پر کنید و چیدمان جذابی خلق کنید.

ست‌کردن مبلمان سلطنتی با میز نهارخوری

امروزه ست  مبلمان و میزهای نهارخوری سلطنتی بسیار موردتوجه قرار گرفته است. تنها کاری که باید در انتخاب آن در نظر داشته باشید این است که سالن خود را تخمین بزنید و باتوجه‌به آن اندازه و مدل را خریداری کنید. اگر سالن شما بزرگ می‌باشد بهتر است نهارخوری شما 12 نفره باشد؛ چون یک حالت سلطنتی جذابی به منزل شما هدیه می‌دهد. برعکس آن اگر سالن شما کوچک است ترجیحاً از میز 4 الی 6 نفره استفاده کنید. رنگ و طرح خیلی مهم است؛ چون شما از ست سلطنتی استفاده می‌کنید نباید فضای خانه شما شلوغ به نظر آید؛ چون جذاب نخواهد بود و جلوه مبلمان و میز از بین می‌رود. میز نهار خوردی را در بالای سالن و ترجیحاً کنار پنجره قرار دهید.

ست‌کردن مبلمان سلطنتی با میز نهارخوری

تلفیق مبلمان سلطنتی و راحتی در کنار هم

اکثر افرادی که علاقه فراوانی به دکوراسیون با سبک کلاسیک دارند به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود تلفیق مبل‌های سلطنتی و راحتی را در کنار هم قرار دهند. البته به شرطی که سالن شما نسبتاً بزرگ باشد تا دستتان برای چیدمان بازتر باشد. مبلمان سلطنتی خود را به‌صورت مربع بچینید و از مبل‌های راحتی کلاسیک می‌توانید استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از رنگ‌های تضاد برای مبل‌های خود انتخاب کنید و در حین حال ساده طراحی شما را جذاب و حرفه‌ای نشان می‌دهد.

تلفیق مبلمان سلطنتی و راحتی در کنار هم

رنگ‌بندی مبل‌های سلطنتی در دکوراسیون

امروزه مبلمان سلطنتی در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت تولید و در بازار عرضه شده است و باتوجه‌به سبک و استایل آنها موردتوجه افراد قرار گرفته است؛ ولی انتخاب رنگ مناسب باتوجه‌به دکوراسیون منزلتان خیلی مهم است اگر شما طرف‌دار سبک‌های کلاسیک هستید به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود از رنگ‌هایی نظیر طلایی، قرمز، آبی فیروزه‌ای، سبز کله غازی در دکور خود استفاده کنید؛ ولی اگر شما جز آن دسته از افرادی که چیدمان‌های لوکس را ترجیح می‌دهند باید گفت رنگ‌های ملیح مثل صورتی کم‌رنگ، کرم گزینه مناسبی است و تلفیق آن با کوسن‌های پولک‌دار بسیار جذاب و شیک خواهد بود. قطعاً شما بهترین انتخاب را دارید.

رنگ‌بندی مبل‌های سلطنتی در دکوراسیون

سخن پایانی

چیدمان مبلمان چه از نظر راحتی شما چه دکوراسیون کار سختی نیست فقط کافی است انتخاب خود را بادقت فراوان و هوشمندانه باتوجه‌به نوع سبک و استایل منزلتان آن‌ها را طراحی کنید و در کنار خانواده حس خوب و خوشایندی داشته باشید. اگر به مطالب مرتبط با دکوراسیون علاقه‌مند هستید با عضویت در مجله ژومنت ما را همراهی کنید.