بهترین استایل الویس پریسلی، پادشاه دنیای مد

5 دقیقه مطالعه
استایل الویس پریسلی

الویس یک نماد سبک بود. او حتی در روزهای اول کارش نیز بدون هیچ زحمتی خونسرد بود. الویس روی صحنه هر چیز فانتزی و پر زرق و برقی را می‌پوشید. اما استایل های روزمره‌ی‌ او شامل بلوز، شلوار چین‌دار و کفش‌های دو رنگ هم می‌شد. اکثر افرادی که به مد و فشن علاقمند شدند؛ مدیون الویس، اولین ستاره راک اند رول هستند. اساسا، الویس در لباس‌های سبک راک راحت‌تر بود. در آن زمان سبک خاص پریسلی در دنیای مد ترند بود. همه سعی می‌کردند که از استایل الویس پریسلی تقلید و یا ایده بگیرند. پریسلی علاوه بر شهرت در خوانندگی در مد نیز بسیار خوش تیپ و بسیار شیک ظاهر می‌شد. او می‌دانست چه چیزی خوب به نظر می‌رسد و چگونه می‌تواند ارزش وقتش را بسنجد. به افتخار و مناسبت تولد او، در اینجا بهترین استایل‌های الویس پریسلی را با هم مرور می‌کنیم.


استایل الویس پریسلی Jailhouse Rock

یکی از تیپ های خاص الویس پریسلی که همگی آن را می‌شناسند. ظاهر جین مشکی و راه‌راه‌های عمودی است. این تنها نمونه‌ای در این لیست است که الویس در آن جین می‌پوشد، اما او در این استایل به قدری درخشید که به یکی از استایل‌های خاص او تبدیل شد. او در فیلم Jailhouse Rock از زندانیان خواسته بود که لباس‌های جین بپوشند و در مورد پول صحبت کنند. الویس مقاومت کمی در برابر قانون بدون لباس جین خود نشان داد و برای اولین بار استایل جین را امتحان کرد.

استایل الویس پریسلی Jailhouse Rock

کت و شلوار طلایی

استایل الویس پریسلی با کت و شلوار خیره کننده طلایی با طراحی Nudie Cohn به یکی از ظاهرهای جذاب او تبدیل شد. شاید این ظاهر را بر روی جلد آلبوم" 50,000,000 طرفداران الویس ممکن نیست اشتباه کرده باشند"، دیده باشید. این یکی از معدود دفعاتی بود که او این استایل را استفاده کرد. با این حال، همین تیپ همیشه یک ظاهر نمادین خواهد بود که بیانگر شاه بودن او در دنیای مد است.

استایل الویس پریسلی

لباس سرهمی طرح عقاب آمریکایی

الویس چندین لباس سرهنگی مختلف داشت که توسط بیل بیلو ساخته شده بود که تا سال 1973 بسیاری از لباس‌های الویس را می‌ساخت. ممکن است تعجب کنیم که چگونه استایل نماد مد، از لباس‌های ساده و محافظه‌کارانه به لباس‌های کامل در روز تغییر کرد. اما همین لباس های جذاب الویس پریسلی بود که او را به پادشاه هالیوود تبدیل کرد. این استایل الویس پریسلی، با یک شنل و یک کمربند بزرگ با طرح عقابی بیشتر شبیه یک خودنمایی در دنیای مد بود که در  Aloha به نمایش درآمد! این تیپ خاص پریسلی، بلافاصله به یک ظاهر کلاسیک برای او تبدیل شد.

لباس های جذاب الویس پریسلی

استایل الویس پریسلی با کت و شلوار چرمی مشکی

مارلون براندو در سال 1953 در فیلم The Wild One بدون شک با یک استایل جذاب ظاهر شد که البته در آن زمان یک ترند مد بود. Belew می‌خواست آن ظاهر را با استفاده از شاه دنیای مد بازسازی کند. کت و شلوار چرم مشکی کامل که یک بار دیگر توسط بیل بیلو طراحی شده بود؛ توسط این خواننده جذاب دیده شد. او در طراحی این استایل بسیار موفق بود و پس از آن یک افسانه متولد شد. همچنین این ظاهر، به یکی از تیپ های خاص الویس پریسلی تبدیل شد.

استایل الویس پریسلی  با کت و شلوار چرمی مشکی

یونیفرم نظامی

شاید دو سال حضور او در ارتش برای یک ستاره راک که می‌خواست به کشورش خدمت کند مایه غرور بود، اگرچه الویس به وضوح می‌توانست راهی برای گریز از سربازگیری پیدا کند. با این حال، او لبخند بزرگی زد و به‌دنبال راهی برای فرار از سرنوشت خود نبود. او از این فرصت استفاده کرد تا استایل شیک خودش را بسازد. به جرات می‌توان گفت که هیچکس مثل الویس در یونیفرم نظامی جذاب نیست.

استایل الویس پریسلی

کت و شلوار یقه بلند سفید

این کت و شلوار ویژه طرح دیگری از Bill Belew بود. این ظاهر شامل یک پیراهن یقه‌بلند زیر یک کت نخودی دو جیب با شلوار پاچه گشاد، با بوت های سفید می‌شد. همین ظاهر به یکی از لباس های جذاب الویس پریسلی تبدیل شد. در آخر، پادشاه مد، برای تکمیل همه چیز یک روسری قرمز را به‌عنوان کراوات اضافه کرد و با این کار فوراً استایل خودش را در قلمرو جذاب مد ارتقا داد.

لباس های جذاب الویس پریسلی

استایل جذاب الویس پریسلی با کت و شلوار چهارخانه صورتی

لباس فروشی برادران لانسکی (Lansky Bros)، با نام مستعار "لباس برای پادشاه" در ابتدا در منطقه سرگرمی خیابان Beale در ممفیس قرار داشت. این جایی است که الویس اولین و آخرین کت و شلوارش را خرید؛ با توجه به اینکه برادران لانسکی کت و شلواری را که او در آن دفن شده بود طراحی کردند. در ابتدا، برنارد و گای لنسکی به الویس کمک کردند تا کمد لباس خودش را براساس سبک مخصوصش انتخاب کند.

پادشاه مد، رنگ صورتی را برای خودش انتخاب کرد که صورتی به رنگ مخصوص الویس پریسلی تبدیل شد. او بعداً ژاکت شطرنجی صورتی معروف را با شلوارهای مشکی و کفش‌های دو رنگ می‌پوشید.

این یکی از ظاهرهای کلاسیک اوست که در آن زمان به‌طور کامل مورد توجه قرار نگرفت، زیرا تلویزیون‌ها هنوز فقط سیاه و سفید بودند.


ژاکت کلاسیک Speedway

الویس و نانسی سیناترا در سال 1968 در فیلم Speedway بازی کردند و او در دهه 60 در نقش یک راننده ماشین مسابقه ای بازی کرد. این سبک استایل ممکن است کاملاً با طراحان لباس مانند: استیو مک کوئین یا حتی پل نیومن مطابقت داشته باشد. ژاکت Speedway به سبک کاملا آمریکایی است و تقریباً در هر دهه می‌توان آن را پوشید و احساس راحتی کرد.

لباس های جذاب الویس پریسلی

کت و شلوار قرمز

الویس قبل از کت و شلوار طلایی، کت و شلوار با طراحی Nudie به رنگ قرمز را برای فیلم Loving You در سال 1957 به تن کرد. این یک لباس با ظاهر شگفت‌انگیز است که روی آن یک دستمال گردن و یک گیتار آکوستیک قرار دارد. این فیلم در تک‌آهنگ "خرس عروسکی" آن سال نیز به نمایش گذاشته شد. در عکس‌های تبلیغاتی، جنس پیراهن کابوی به نظر می‌رسد که از ابریشم صورتی و قرمز است. همچنین شلوار قرمز دارای دوخت و تزیینات سفید گاوچرانی نیز بوده است. فیلم Loving You جزو فیلم‌هایی است که به راحتی فراموش می‌شود، اما این استایل جذاب الویس پریسلی بود که باعث شد شخصیت او در فیلم به‌یادماندنی شود.

استایل  جذاب الویس پریسلی

بی شک الویس پریسلی یکی از جذاب‌ترین ستاره‌های راک اند رول تا به امروز بوده است. همچنین او با استایل‌های خاصی که داشت به یکی از افراد ماندگار در صنعت مد تبدیل شد. نظر شما راجع به پاشاه دنیای مد چیست؟ اگر به استایل سلبریتی های مختلف علاقه دارید حتما مقاله‌های دیگر مجله اینترنتی ژومنت را هم مطالعه کنید.