تنها در 30 دقیقه مرتب کردن کمد لباس خود را به پایان برسانید

6 دقیقه مطالعه
مرتب کردن کمد لباس

مهم نیست که چند عدد چوب لباسی یا مرتب کننده روسری می‌خرید. روزی می‌رسد که به کمد خود نگاه می‌کنید و تعجب می‌کنید که چه‌طور این‌قدر به هم ریخته است! رگبار روزانه لباس‌هایی که بیرون می‌آورید و دوباره می‌پوشید، می‌تواند این فضای کاربردی را به دردسر تبدیل کند. خیلی از ما لباس جدیدی می‌خریم بدون اینکه لباس‌های قدیمی را از کمد خارج کنیم؛ یا ممکن است وسایلی غیر از لباس را در کمد خودمان نگه داریم. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید بعد از مدت کوتاهی به مرتب کردن کمد لباس خودتان نیاز پیدا می‌کنید. در این مقاله ترفندهای مرتب کردن کمد لباس را در نیم ساعت برای شما جمع آوری کردیم.



ترفندهای مرتب کردن کمد لباس 

کری پرینس، یک سازمان دهنده حرفه‌ای معتبر در لس آنجلس می‌گوید:

من توصیه می‌کنم کمد خودتان را به‌صورت فصلی مرتب کنید. انجام این کار به شما این فرصت را می‌دهد که در مورد آنچه که در آن فصل پوشیده‌اید و آن را دوست داشته‌اید (یا آنچه را که کاملا نادیده گرفتید) فکر کنید و قبل از شروع فصل بعدی آن را کمی ویرایش کنید.

بنابراین اگر کمد شما نیاز به تنظیم مجدد دارد، تایمر را تنظیم کنید و شروع کنید: شما 30 دقیقه فرصت دارید تا آن را دوباره قابل استفاده کنید!

1 دقیقه: محتوای کمد خود را جمع آوری کنید

قبل از اینکه درهای کمد را باز کنید، چند کیسه زباله یا سطل زباله پیدا کنید تا به شما در مرتب کردن کمد لباس کمک کند. برای برخی از لباس‌های خودتان باید دو راهکار را انتخاب کنید. راهکار اول بیرون ریختن لباس‌های قدیمی و راهکار دوم اهداکردن لباس‌هایی مانند لباس بارداری است که دیگر به آن نیاز ندارید. در مرحلۀ اول چیزی نخرید. ممکن است وسوسه شوید که چوب لباسی یا باکس‌های بیشتری بخرید تا کمد خودتان را مرتب کنید، اما این خریدها بعدا در چیدمان کمد لباستان شما را با مشکل مواجه می‌کند.

ناگفته نماند که خرید زیاد و رفتن به سمت فست فشن محیط زیست را دچار مشکل می‌کند. سعی کنید با رعایت قوانین مد پایدار مرتب کردن کمد لباس را به پایان برسانید. علاوه بر آماده‌سازی لباس‌هایتان، وسایل نظافتی مانند پارچه‌های مرطوب، پاک‌کننده‌های چند منظوره، جارو و کیسه زباله یا جاروبرقی را به همراه داشته باشید. اگر فکر می‌کنید برای تصمیم‌گیری به کمک نیاز دارید، از یک دوست کمک بگیرید. یک نظاره‌گر می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را دور بیندازید آسان‌تر می‌کند.

 ترفندهای مرتب کردن کمد لباس

3 دقیقه برای مرتب کردن کمد لباس: همه چیز را بیرون بکشید

تخت مکان خوبی برای لباس‌هایی است که از کمد بیرون آوردید. همه چیز را روی تختتان بریزید. امیدواریم که قبل از چیدمان کمد لباسی، لباس‌های شما از قبل سازمان‌دهی شده باشند. به‌عنوان مثال: همه پیراهن‌ها، مانتو، لباس راحتی، مجلسی از قبل دسته‌بندی شده باشند.

مرتب کردن کمد لباس

3 دقیقه: کمدتان را تمیز کنید

اکنون که کمد شما خالی است، قفسه‌ها، میله‌های کمد، دیوارها و گوشه‌های کمد را با پارچه و تمیزکننده پاک کنید، سپس با جاروبرقی یا جارو، کف را از زباله‌ها پاک کنید. فضا نباید خیلی کثیف باشد، بنابراین زیادی وسواس به خرج ندهید.  

3 دقیقه برای چیدمان کمد لباس؛ کافیست به کمدتان نگاه کنید

یکی از ترفندهای مرتب کردن کمد لباس این است که قبل از چیدمان کمد لباسی، یک قدم به عقب بردارید و به فضا نگاه کنید. تا بتوانید درست تصمیم بگیرید.

پرینس می‌گوید:

املاک و مستغلات اصلی درست در جلو هستند، بنابراین به مواردی که بیشترین استفاده را دارند، به آنچه که همیشه برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید یا اینکه کدام چیزها برای آویزان کردن بهتر هستند، فکر کنید.

مرتب کردن کمد لباس

15 دقیقه: چیدمان کمد لباسی

این مرحله مطمئناً بیش از 15 دقیقه طول می‌کشد، اما اگر قاطع باشید و هر چند ماه یک بار آن را انجام بدهید می‌تواند به‌سرعت انجام شود. اکنون زمانی است که شما هرکدام از لباس‌ها را از روی تخت برمی‌دارید و تصمیم می‌گیرید که آیا باید به داخل کمد برگردد یا خیر. در این مرحله از مرتب کردن کمد لباستان کافی است چند سوال از خودتان بپرسید تا بفهمید آیا باید چیزی را نگه دارید یا نه:

  • آیا این لباس مناسب است؟
  • در 12 ماه گذشته آن را پوشیدم؟
  • آیا آن را تعمیر خواهم کرد (برای لباس هایی که آسیب دیدند یا نیاز به تعمیر دارند)؟

اگر به هر یک از این سوالات پاسخ "نه" دادید، آن را در کمد لباسی قرار ندهید!

پرینس می‌گوید:

من همیشه می‌گویم اگر از کلمه "باید" برای توجیه حفظ آن استفاده کنید، این اولین قدم برای دانستن این است که باید آن را رها کنید.

هنگامی که تصمیم خودتان را گرفتید، لباس‌ها را تقریباً در جای مناسب در کمدتان قرار یدهید و به سراغ اقلام بعدی بروید. مرتب کردن کمد دیواری براساس نوع برای چیدمان صحیح کمد لباسی بهتر است. پس سعی کنید براساس نوع، مرتب کنید. به‌عنوان مثال: شال، جوراب، مانتو، شلوار و... همچنین سعی کنید فکرتان را درگیر  لباس‌هایی نکنید که ممکن است روزی آنها را بپوشید.

استایل خودتان را بسازید

سبک و استایل خودتان را پیدا کنید و مطابق با مد روز کمد خودتان را بچینید. هدف این است که در انتهای فرایند مرتب کردن کمد دیواری، کمد شما چیدمان منظمی داشته باشد. پس وسواس فکری نداشته باشید اگر مدام نسبت به چیدمان و دور انداختن و یا اهدای لباس‌هایتان تردید دارید. این درست زمانی است که عزم شما ممکن است از بین برود و یا حتی روند چیدمان کمد لباسی، ممکن است تا حد توقف کند شود.

آیا جدا شدن از لباس سایز کوچک به این معنی است که از خود قدیمی و لاغرتان دست می‌کشید؟ آیا اهدای لباس‌ها برایتان خوشایند نیست و این به این معنی است که قرار است گذشته‌ی خودتان را فراموش کنید؟ همۀ این تفکرات بیش از حد می‌تواند یک کار 30 دقیقه‌ای را به یک کار سه ساعته تبدیل کند یا باعث شود شما پروژه را به کلی رها کنید. سعی کنید با آرامش به مرتب سازی بپردازید و وسواس فکری را کنار بگذارید.

پرینس می‌گوید:

من فکر می‌کنم بهتر است روی چیزهایی که نگه می‌دارید به جای چیزهایی که از آنها خلاص می‌شوید تمرکز کنید. به همه این لباس‌های عالی که در کمد شما باقی مانده‌اند که به شما احساس شگفت انگیزی می‌دهند نگاه کنید!

4 دقیقه: دیزاین عالی

حالا که کمدتان مرتب است و لباس‌ها را سازمان‌دهی کردید نوبت به مرحلۀ بعدی می‌رسد. یکی از ترفندهای مرتب کردن کمد که می‌توانید اجرا کنید چیدمان لباس‌ها براساس رنگ و یا نوع است. اگر از تنوع رنگی در استایل خودتان استفاده می‌کنید حتما برای دیزاین بهتر، لباس‌ها را به‌صورت سایه روشن بچینید. برای راحتی و ایجاد فضای بیشتر می‌توانید شال و یا جوراب‌هایتان را لوله کنید. اگر علاقه‌ایی به این روش ندارید شال‌هایتان را آویزان کنید.

مرتب کردن کمد لباس

1 دقیقه: خلاص شدن از موارد اضافه

چمدان‌هایتان را بیرون بیاورید و لباس‌های اهدایی را درون آن بگذارید و مستقیماً داخل ماشین قرار دهید. هرچه سریع لباس‌هایتان را مرتب کنید که ممکن است بعدا پشیمان شوید. به این ترتیب زمانی که برای چیدمان کمدتان صرف کردید، هدر می‌رود.

مرتب کردن کمد لباس

چه کسی می‌داند؟ شاید تجربه بعدی سازماندهی کمد شما فقط 15 دقیقه طول بکشد! اگر شما از روش‌های دیگری برای چیدمان کمدتان استفاده می‌کنید حتما با ما در میان بگذارید. با دنبال کردن پیج اینستاگرام ما از اخبار دنیای مد زودتر باخبر خواهید شد.