بوتاکس مو در خانه

8 دقیقه مطالعه
بوتاکس مو در خانه

همه ما به دنبال زیبایی  هستیم و می‌توان گفت خط‌قرمز هرکسی زیبایی اوست در این مقاله به بخشی جزئی از زیبایی که می‌تواند جذابیت شما عزیزان را در طول روند زندگی بیشتر کند می‌پردازیم. بوتاکس مو در خانه شاید در نگاه اول کم‌اهمیت به نظر بیاید؛ ولی کاملاً در اشتباه هستید اگر نسبت به آن بی تفاوت باشید. به دلیل آنکه هرچه موی شما شاداب و جذاب باشد شما هم جذاب‌تر دیده خواهید شد پس حتماً حتماً تا آخر این مقاله ما را دنبال کنید!


 بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو درمان مرطوب کننده است که موهای آسیب دیده شکسته یا خیلی خشک را ترمیم می کند.  همچنین به‌عنوان یک نرم‌کننده کاملاً عمیق و به‌صورت نیمه‌دائمی بر روی مو عمل می‌کند و طی مدت‌زمان مشخصی موی شما را صاف می‌کند.  این برای افرادی که به طور منظم موهای خود را رنگ می کنند ایده آل است؛ زیرا تارهای آسیب دیده توسط مواد شیمیایی و رنگ زدایی را بازسازی می کند.   این ترکیبی از مولکول های فعال است که برای تقویت و حالت دادن به موهای شما کار می کند. می توانید درمان را در سالن انجام دهید یا با انتخاب یک محصول  بوتاکس موی خوب،  خودتان این کار را انجام دهید.  اگر شما به فکر ترمیم موهایتان هستید، اما می‌خواهید در هزینه‌های گران سالن‌ها صرفه‌جویی کنید، به خواندن ادامه دهید تا با روش های بوتاکس مو در خانه آشنا شوید و تا بتوانید نرمی و درخشندگی موهای خود را بدست آورید.

بوتاکس مو  در منزل چگونه است

فواید کلی بوتاکس مو:

  1. باید گفت انواع مختلفی از بوتاکس مو وجود دارد؛ ولی همگی آنها عملاً تقویت‌کننده موی سر هستند. این درمان حاوی ویتامین B است که اکسیژن لازم را به پوست سر می‌رساند و مویی سالم و شاداب را خلق می‌کند و اسیدهای چرب نظیر امگا 3 که خاصیت اصلی آن پرپشتی مو است را به وجود می‌آورد.
  2. دومین فایدۀ مهم آن دفع اثرات پیری مو و کار اصلی و مهم آن ترمیم آسیب‌های داخلی و خارجی مو است. بوتاکس یک عمل غیرشیمیایی است و با خیال راحت می‌توانید موهای وز و خشک خود را به موی نرم و صاف و خوش‌حالت تبدیل کنید.

چه موهایی نیاز به بوتاکس دارند؟

بوتاکس مو برای هر نوع مویی مناسب است و اکثر افراد برای درخشندگی بیشتر و جلوگیری از وزشدن موهای خود از آن استفاده می‌کنند. باید اضافه کرد افرادی که موهای آسیب‌دیده دارند علاقه بیشتری در مقایسه با بقیه نسبت به این روش دارند و این شیوه به بازسازی مو کمک فراوان می‌کند. خانم‌های باردار هم به‌راحتی می‌توانند از این روش استفاده کنند؛ چون مواد شیمیایی ندارد و هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند.

بوتاکی مناسب همه نوع مویی است

ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

از آنجایی که این یک درمان نیمه دائمی است، نمی توانید انتظار داشته باشید که بوتاکس مو برای همیشه باقی بماند. ماندگاری آن اصولاً بین 3 تا 4 ماه است. البته ناگفته نماند با رعایت درست و اصولی می‌توانید بین 5 تا 6 ماه به‌راحتی از آن نگهداری کنید و ماندگاری آن به خودتان خیلی بستگی دارد.

مواد تشکیل‌دهنده بوتاکس مو چست؟

برای زیبایی و جذابیت موهای خودتان اگر بوتاکس مو را ترجیح می‌دهید باید نکته‌ای را مد نظر قرار بدهید و آن اصل و غیر اصل بودن مواد است که اهمیت زیادی دارد. بهترین بوتاکس مو خانگی حاوی مواد زیر است:

  • روغن خاویار پپتید
  • انواع کلاژن‌ها
  • ویتامین B-E
  • روغن آرگان
  • نانو کراتین
  • روغن نارگیل

آیا می‌شود در خانه بوتاکس مو انجام داد؟

باید بدانید انجام بوتاکس مو در خانه به‌هیچ‌عنوان نیاز به تخصص خاصی ندارد. شما فقط باید از مواد درجه یک و مرغوب استفاده کنید و به‌راحتی مواد را روی سر خودتان قرار بدهید ک مدت‌زمان آن را در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

انجام بوتاکس مو در خانه

آموزش بوتاکس مو در منزل

  • در ابتدا به‌خوبی موهایتان را شست و شو بدهید و آنها را کاملاً خشک کنید.
  • در قدم بعدی مواد بوتاکس را به‌خوبی هم بزنید و باتوجه‌به بروشور آن با مقدار مناسب آب مخلوط کنید.
  • مواد درست شده را روی موی خشک خود قرار داده و قسمت به قسمت همانند رنگ مو مواد را گذاشته و مطمئن شوید به‌خوبی همه قسمت‌های مو به مواد آغشته شده باشد.
  • در این مرحله زمانی که موادگذاری به اتمام رسید یک کلاه مخصوص حرارت یا همان کلاه رنگ مو روی سر خود قرار داده و به مدت 20 دقیقه سشوار در فاصله و حرارت متعادل موهای خود را گرم کنید.
  • در مرحله آخر پس از کشیدن سشوار موهای خود را به‌خوبی شست‌وشو دهید. دقت داشته باشید از هیچ‌گونه شوینده برای موهایتان استفاده نکنید؛ آب خالی برای این منظور کفایت می‌کند. بعد از آن موهای خود را به‌خوبی سشوار بکشید و از جذابیت موهای خود لذت ببرید.
نکته: دقت داشته باشید اگر مواد بوتاکس شما با آب به‌خوبی مخلوط نشد کمی آن باحرارت بسیار متعادل گرم کنید تا به‌خوبی مواد و آب مخلوط شود.

مراقبت‌های بعد از انجام بوتاکس مو در خانه

زمانی که شما بوتاکس را در منزل و یا سالن‌های زیبایی انجام می‌دهید باید به مدت 48 الی 72 ساعت موهای خودتان را قرنطینه کنید تا مواد بوتاکس به‌خوبی روی سرتان جذب شود. سعی کنید در طول دوره بوتاکس مو تقریباً هر سه روز یک‌بار موهایتان را بشویید که طول بوتاکس موی شما کمتر نشود.

انتخاب شامپوی مناسب خیلی‌خیلی مهم است. بهترین نوع شامپو که هم برای کراتین مو و ابریشم سازی استفاده می‌شود برای بوتاکس مو هم باید استفاده شود. این نوع شامپوها فری سولفات هستند و نوعی که در ترکیبات آن روغن آرگان و نارگیل استفاده شده بسیار مناسب است. نکته‌ای مهم که باید به آن اشاره کرد این است که شامپوهای فری سولفات باعث ریزش مو می‌شود. دلیل این موضوع این است که شامپوهای فری سولفات کف سر را به‌خوبی تمیز نمی‌کنند و کف سر چرب باقی می‌ماند. پس بهتر است هفته‌ای یکبار از شامپوی معمولی استفاده کنید. سعی کنید شامپو به ساقه موی شما نخورد و فقط به ریشه موها شامپو بزنید.

شامپو مناسب بوتاکس مو

سعی کنید بعد از درمان موهای خود حتی‌الامکان از انواع اتو مو و بابلیس و نظیر آن استفاده نکنید؛ چون به‌تدریج از طول عمر بوتاکس شما کاسته می‌شود و از همه بدتر ممکن است موی شما کاملاً بسوزد!

ماسک مو زمانی که بوتاکس مو انجام می‌دهید گزینه خیلی مهمی است و باید در خرید آن کاملاً دقت به خرج بدهید. ماسک موی شما نباید دارای پارابن و سولفات باشد و به شما عزیزان پیشنهاد می‌شود ماسک درون حمام و بیرون حمام را حتماً حتماً استفاده کنید تا مویی شاداب و درخشان داشته باشید.

ماسک مو مخصوص بوتاکس مو

آخرین مراقبتی که باید در نظر بگیرید این است که بعد از 14 روز از بوتاکس مو در خانه می‌توانید از رنگ‌های بدون آمونیاک استفاده کنید و اگر می‌خواهید از دکلره بر روی موی خودتان استفاده کنید حتی‌الامکان بهتر است این کار را انجام ندهید به دلیل اینکه بوتاکس شما را از بین می‌برد؛ ولی اگر دوست داشتید و یا به هر دلیلی مجبور به این کار شدید بعد از 6 ماه گذشت می‌توانید با مشاوره از یک آرایشگر حرفه‌ای این عمل را انجام دهید.

انواع بوتاکس مو موجود در بازار

در حال حاضر با مفهوم بوتاکس مو آشنا شدید. برای انجام بوتاکس مو در خانه، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ویال بوتاکس موی خود را بخرید. مارک ها و انواع مختلفی وجود دارد، بنابراین پیشنهاد می کنم به مطالعه ادامه دهید تا با بهترین محصولات موجود بیشتر آشنا شوید.

1. بوتاکس پریزمکس

بوتاکس‌های پریزمکس یک برند آمریکایی فوق‌العاده است که در سال 2017 فعالیت جدی خودش را شروع کرده است. این برند توانسته محصولات پوستی مراقبت مو با بهترین کیفیت تولید کند که در انواع فروشگاه‌ها به‌راحتی قابل‌تهیه است.

بوتاکس موی پریزمکس

2. بوتاکس نوتری پروفشنال

این برند ساخت کشور برزیل است و به‌صورت کاملاً تخصصی تولیدکننده محصولات مراقبت مو و زیبایی مو است. شعار اصلی این شرکت زیبایی و شادابی موی بانوان است. علیرغم اینکه کارخانه این برند در برزیل است؛ ولی محصولات آن در کشور آمریکا در خیلی از شعب به فروش می‌رسد.

بوتاکس موی نوتری پروفشنال

3. بوتاکس سافتلیس

بوتاکس سافتلیس یک برند آمریکایی است و محصولات خود را فقط در زمینه مو و مراقبت مو در بازار عرضه کرده است و به‌راحتی در فروشگاه‌های بزرگ و برخی سالن‌های زیبایی به فروش می‌رسد. این برند تا به امروز از بهترین محصولات شامپو، نرم‌کننده، کراتین و بوتاکس مو بوده است.

بوتاکس موی سافتلیس

4. بوتاکس اینوار بوتوهیر

این نوع بوتاکس ساخت کشور برزیل است و جز بهترین برند‌هاست. در کنار بوتاکس این برند شامپو و ماسک هم هست و یک پک فوق‌العاده محسوب می‌شود. بوتاکس اینوار برای موهای آسیب‌دیده که در اثر دکلره شدن نامناسب، رنگ شده بهترین گزینه برای انتخاب شماست.

بوتاکس موی اینوار بوتوهیر

5. بوتاکس یونیک

این نوع بوتاکس ساختار گیاهی دارد و برای درمان انواع موهای خشک و دارای موخوره و به‌خصوص موهای آسیب‌دیده استفاده می‌شود و عملاً برای ضد پیری موها و ترمیم‌کننده آن به کار می‌رود. این برند بوتاکس آمریکایی است و در میان آرایشگران بسیار پرطرفدار است.

بوتاکس موی یونیک

6. بوتاکس ریچی

بوتاکس ریچی به‌عنوان نانو بوتاکس شناخته می‌شود و جز آن دسته از بوتاکس‌های ریز مولکول بوده و خیلی راحت و تضمینی وارد کرتکس مو می‌شود. بهتر است در مورد این برند اضافه کرد نیاز به قرنطینه ندارد و مدت‌زمان ماندگاری آن 6 ماه است و جزو برندهای گران و درعین‌حال باکیفیت است.

بوتاکس موی ریچی

کلام آخر:

موی شما در زیبایی شما نقش بسیار مهمی دارد و همه ما در هر سنی و هر موقعیتی که باشیم از زیبایی لذت می‌بریم و این موضوع علاوه بر آن اعتمادبه‌نفس ما را در روابطمان افزایش می‌دهد. اگر به دنبال مطالب بیشتری در زمینۀ مو و زیبایی هستید ثبت‌نام و عضویت در سایت ما را فراموش نکنید تا به‌محض انتشار مطالب جدید از آنها مطلع شوید. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید!