طرز تهیه میان وعده های رژیمی در سریع ترین زمان

شیدا رضایی 9 ماه پیش
7 دقیقه مطالعه
طرز تهیه میان وعده های رژیمی

همه افراد برای جلوگیری از ضعف در طول روز به یک میان‌وعده سالم و مقوی نیاز دارند. اما یک میان‌وعده رژیمی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چه نوع خوراکی را رژیمی می‌نامند؟ با ما همراه باشید تا با انواع میان وعده های رژیمی و طرز تهیه آن آشنا شوید و بتوانید در طول روز آن‌ها را تهیه کنید.


طرز تهیه میان‌ وعده های رژیمی بدنسازی

افرادی که برای لاغری و کاهش وزن به سمت از راه درست و استاندارد (بدنسازی) اقدام می‌کنند، برای صرف میان‌وعده باید خوراکی‌هایی با درصد چربی کم و سرشار از مواد پروتئینی را تهیه کنند. موارد زیر به‌عنوان میان وعده‌های رژیمی عصرانه برای شما سالم و مقوی هستند.

1. آجیل

آجیل

مغزهای آجیل به‌تنهایی می‌توانند مقدار زیادی مواد مغذی به بدن انتقال دهند و به‌عنوان یکی از میان‌وعده‌های سالم و خوشمزه معرفی شده‌اند. بادام و پسته از مقوی‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید مقدار پروتئین موردنیاز بدن را تأمین کنید به خوردن روزانه 10 تا 14 عدد بادام نیاز دارید.

2. تخم‌مرغ آب پز

تخم مرغ آبپز

پس از انجام تمرینات ورزشی، خوردن یک الی دو تخم آب امری سالم و مفید برای بدن می‌باشد. نه‌تنها ورزشکاران بلکه افراد عادی نیز می‌توانند از تخم‌مرغ آب پز به‌عنوان یک میان‌وعده سالم و رژیمی استفاده کنند. این خوراک مقوی میزان کلسترول در بدن را تأمین می‌کند و سرشار از پروتئین می‌باشد.

3. طرز تهیه ماست میوه‌ای، یکی از میان وعده های رژیمی

میان وعده های رژیمی

برای تهیه این میان‌وعده رژیمی از ماست چکیده پر چرب و میوه‌های خانواده بری کمک بگیرید. این خوراک خوشمزه سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها توسط میوه‌ها است. با مصرف این خوراک در طی چند روز، بدنی سالم و مقوی داشته باشید.

4. ساقه کرفس به همراه پنیر خامه‌ای

میان وعده های رژیمی

پنیر خامه‌ای خوراکی سرشار از پروتئین است و وعده رژیمی شما را کامل می‌کند. اگر آن را با ساقه کرفس میل کنید که چه‌بهتر! چرا که ساقه کرفس سرشار از فیبر است و در همین حین قدرت چربی‌سوزی نیز دارد. همچنین به‌عنوان آنتی‌اکسیدانی به نام لوتئولین عمل می‌کند و در کاهش التهاب بدن کمک بزرگی می‌کند. اگر پس از انجام تمرینات ورزشی با بدن‌درد مواجه می‌شوید، برای  برای درمان حتماً کرفس بخورید. اگر هم می‌خواهید بدنتان کمی ویتامین جذب کند، به همراه ترکیب کرفس و پنیر خامه‌ای، مقداری هویج میل کنید چرا که سرشار از ویتامین A است.

5. کراکر سبوس‌دار با پنیر کم‌چرب

میان وعده های رژیمی کم چرب

میان‌وعده باید سیرکننده باشد و ترکیب کراکره سبوس‌دار با پنیر کم‌چرب می‌تواند به‌عنوان یک میان‌وعده رژیمی مقوی عمل کند. در اینجا پنیر سرشار از پروتئین و کربوهیدرات است و از آنجایی که نوع کم چرب آن سفارش شده است پس بسیار هم کم کالری است و یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای میان‌وعده رژیمی می‌باشد.

طرز تهیه میان‌ وعده های عصرانه رژیمی

تا اینجا میان‌وعده‌های بدنسازان را برایتان معرفی کردیم. در این بخش قصد داریم به معرفی میان‌وعده‌های عصرانه سرشار از پروتئین سالم برای بدن بپردازیم.

1. شکلات تلخ

میان وعده رژیمی

اگر در محل کار یا هر مکان دیگری هستید و دسترسی به فضای بیرون ندارید، همراه‌داشتن چند عدد شکلات تلخ برای صرف میان‌وعده امری سالم و مقوی برای بدن است چرا که چربی کمی دارد و دارای خواصی باورنکردنی برای قلب است.

2. انواع میوه

میان وعده های رژیمی

مصرف میوه در طول روز امری واجب و سرشار از فیبر و ویتامین برای بدن است. به کمک میوه‌جات می‌توانید میزان کالری موجود در بدن را تنظیم کنید و به‌عنوان یک میان‌وعده رژیمی سیرکننده معرفی می‌شود.

3.طرز تهیه پاپ‌کورن، یکی از میان وعده های رژیمی

پاپ کورن

منظور از پاپ‌کورن همان ذرت بوداده است که میزان فیبر موردنیاز بدن را تأمین می‌کند و دارای حداکثر 100 کالری می‌باشد.

مواد لازم

  • ذرت : 6 فنجان
  • مقداری نمک و روغن

طرز تهیه

برای عصرانه خود به مقدار 6 فنجان ذرت و نمک را در تابه‌ای تفت دهید و درب آن را بگذارید تا تبدیل به پفیلا شود. این غذای خوشمزه می‌تواند فضای معده را پر کند و شما احساس سیری کنید.

4. سیب پخته با دارچین

سیب زمینی پخته

سیب منبع فیبر و انواع ویتامین است که به‌عنوان یک میان‌وعده سیرکننده معرفی می‌شود. پس از پخت آن مقداری دارچین روی آن بریزید.

5. کره بادام‌زمینی و سیب

کره بادام زمینی و سیب

کره بادام‌زمینی حاوی انواع ویتامین و کمی چربی است؛ اما برای بدن کاملاً مفید و مقوی می‌باشد. سیب را ببرید و مقداری کره بادام‌زمینی را با آن آغشته کنید.

طرز تهیه انواع میان‌ وعده‌ های رژیمی

تا این بخش از مطلب به میان‌وعده‌های رژیمی ساده پرداختیم. در ادامه چندین نمونه میان‌وعده سالم به همراه دستور پخت را برایتان ارائه کرده‌ایم.

1. پنیر کلبه با تخم کتان و دارچین

میان وعده های رژیمی و سالم

این میان‌وعده رژیمی مقوی می‌تواند انتخابی سالم و مطمئن برای شما باشد. پنیر کلبه یک خوراکی پروتئینی است و اگر از نوع پرچرب آن خریداری کنید به دلیل وجود لینولئیک اسید کونژوگه در آن، به کاهش میزان چربی بدن کمک می‌کند. سپس تخم کتان یک میان‌وعده کم‌کالری است که برای کاهش وزن و کنترل قند خون شما گزینه مناسبی می‌باشد. ترکیب پنیر کلبه با تخم کتان و دارچین به‌عنوان یک میان‌وعده با کالری کمتر از 150 گرم و سرشار از 15 گرم پروتئین است.

مواد لازم

  • پنیر کلبه: 2.1 فنجان
  • تخم کتان: 1 قاشق غذاخوری
  • دارچین: 2.1 قاشق غذاخوری
  • مقداری استویا

طرز تهیه

برای درست‌کردن این خوراک رژیمی تمام مواد را در ظرفی با هم ترکیب کنید و میل بفرمایید.

2. طرز تهیه چیپس کلم‌پیچ، یکی از میان وعده های رژیمی

چیپس کلم پیچ

این میان‌وعده رژیمی، منبع اصلی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل «کامفرول» و «کوئرستین» می‌باشد و سرشار از فیبر است. اگر فشارخون بالایی دارید، این خوراک می‌تواند به کاهش آن کمک کند. یک فنجان برگ کلم مکمل مقدار 100% از RDI را برای ویتامین‌های بدن مانند آ، ث، کا است. در ضمن میزان 150 کالری نیز در این میان‌وعده رژیمی موجود می‌باشد.

مواد لازم

  • برگ کلم: 1 فنجان
  • روغن‌زیتون: 1 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1.2 قاشق‌چای‌خوری

طرز تهیه

در ابتدا برگ کلم، روغن‌زیتون و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و برگ‌ها را روی سینی فر بچینید. مدت‌زمان 10 الی 15 دقیقه در دمای 175 درجه سانتیگراد آن را در فر قرار دهید.

3. پودینگ تخم شربتی

پودینگ تخم شربتی

تخم شربی منبع اصلی فیبر است و ازآنجایی‌که غنی از آنتی‌اکسیدان می‌باشد به بهبود عملکرد و سلامت قلب نیز کمک می‌کند. در ضمن میزان کالری موجود در این میان‌وعده رژیمی کمتر از 200 است.

مواد لازم

  • تخم شربتی: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب: ۱/۳ فنجان
  • مقداری استویا
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری
  • کرهٔ بادام‌زمینی: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

تخم شربتی را در ظرفی خیس نمایید و به مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال بگذارید. در نهایت کره بادام‌زمینی، پودر کاکائو و استوریا را به تخم شربتی اضافه کنید و هم بزنید.

4. شیک پروتئین وی

شیک پروتئین

شاید باورتان نشود که پروتئین وی می‌تواند باعث چربی‌سوزی در شما شود و شروع به عضله‌سازی کند. در نهایت بدنی خوش‌فرم را به شما هدیه می‌بخشد. این میان‌وعده رژیمی بین 150 تا 200 کالری دارد و از 20 تا 25 گرم پروتئین برخوردار است.

مواد لازم

  • شیر بادام شیرین نشده: 225 گرم
  • یخ خرد شده: 1.2 فنجان
  • پودر پروتئین: 1 پیمانه
  • مقداری استویا

طرز تهیه

برای تهیه این میان‌وعده، تمام مواد را درون میکسر بریزید و سپس میل کنید.

5. طرز تهیه رولت بوقلمون، یکی از میان وعده های رژیمی

میان وعده های رژیمی

اگر به دنبال میان وعده ای سرشار از پروتئین و کم کالری هستید، رولت بوقلمون را به شما معرفی می کنیم. این خوراک خوشمزه ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد. رولت بوقلمون دارای 20 گرم پروتئین و 180 گرم کالری است.

مواد لازم

  • سینهٔ بوقلمون: ۴ برش
  • پنیر خامه‌ای: ۴ قاشق‌چای‌خوری
  • خیار یا خیارشور: ۴ برش نواری

طرز تهیه

ابتدا 4 بشقاب بردارید و هر کدام از برش‌های بوقلمون را در آن‌ها بگذارید. هر بشقاب را با یک قاشق پنیر خامه‌ای آغشته کنید و به کمک خیار و خیارشور رولت خود را تزیین کنید.

تا اینجا سعی کردیم شما را با انواع میان‌وعده‌های رژیمی سالم و مقوی آشنا کنیم و طرز تهیه آن‌ها را آموزش ببینید. چند میان‌وعدهٔ دیگر را هم شما معرفی کنید. اگر این مطلب برایتان مفید بود در پایین همین صفحه به ما امتیاز دهید.