ظاهری جذاب با استایل کالج یا پرپی

9 دقیقه مطالعه
استایل کالج یا پرپی

هنگامی که به سبک و استایل پرپی فکر می‌کنید، ممکن است چیزهای زیادی به ذهنتان خطور کند. ممکن است لباس‌های ساده و با رنگ پاستیلی را تصور کنید، یا شاید یک مجموعه کلاسیک رنگ خاکی را تصور کنید. ترکیب‌های پرپی زیادی وجود دارند. اگر به استایل کالج علاقه دارید؛ این مطلب را از دست ندهید تا با این استایل جذاب به طور کامل آشنا شوید!


استایل کالج (پرپی) چیست؟

برای درک بهتر از استایل پرپی (perppy style) بهتر است بدانیم که این سبک دقیقا چیست. استایل کالج از فرهنگ جوانان دانشگاه‌های کلاسیک آمریکا و دانش‌آموزان طبقات متوسط و بالا، سرچشمه می‌گیرد. به زبان ساده، این یک سبک از لباس است که دارای رنگ‌های کلاسیک و چاپ است. اما این بدان معنا نیست که با دنبال کردن استایل پرپی، کمد شما کاملاً پر از شلوار جین می‌شود. این سبک شامل، دامن، لباس و همچنین بلوزهای کلاسیک با پاپیون می‌شود.

افراد علاقه‌مند به استایل کالج

استایل preppy شباهت‌های زیادی با سبک کلاسیک دارد، بنابراین ممکن است متوجه شوید که به هر دو عنصر علاقه دارید. شخصیت‌های علاقمند به استایل پرپی، عاشق لباس‌های بافتنی‌ و راه‌راه هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند کفش‌های تخت با الیاف طبیعی از جمله چرم و پشم بپوشند.

افراد علاقمند به استایل کالج

استایل پرپی زنانه

این سبک نیز مانند بقیه سبک‌های دنیای مد و استایل شامل قوانین مخصوص خود می‌شود. استایل کالج دخترانه شامل قوانین زیر می‌شود:

  • کفش‌ها همیشه صاف هستند. به عنوان مثال :کفش‌های لوفر و یا حتی صندل.
  • شلوار همیشه یک انتخاب مناسب است.
  • دامن در استایل پرپی دخترانه، تقریباً همیشه تا زانو یا کمی بلندتر است.
  • لباس‌ها همیشه ساده و بدون یقه یا آستین‌های فانتزی هستند.
  • پیراهن‌های دکمه‌دار، ژاکت‌های یقه گرد، بافت پشمی و پالتو از دیگر لوازم اصلی سبک کالج هستند.

بیشتر بخوانید: 10 مدل از پرطرفدارترین انواع شلوار جین زنانه در دنیای مد

استایل کالج مردانه

یک استایل پرپی جذاب مردانه می‌تواند شامل : پیراهن آکسفورد دکمه‌دار، کت توید، و ژاکت‌ با کفش‌های راحتی باشد. سایر لباس‌های سبک پرپی شامل ژاکت‌های یقه‌دار، شلوار راسته، پیراهن هنلی با پالتو های اسپرت و یا کت‌های بلند است. شلوار جین، را می‌توان با کت بلیزر هوشمندانه ترکیب کرد. برای قسمت کفش، می‌توانید از کفش‌های راحتی معمولی یا نیم‌بوت در استایل کالج مردانه استفاده کنید.

استایل کالج مردانه

اصول استایل کالج

سبک پرپی کلاسیک اما به روز است. در این قسمت بایدها و نبایدهای استایل پرپی را با هم مرور می‌کنیم.

بایدها

  •  لباس‌های اصلی را انتخاب کنید و بقیه استایل خودتان را با توجه به رنگ آن ست کنید.
  •  روی اکسسوری‌های جدید سرمایه گذاری کنید. استفاده از جواهرات جدید، یا انتخاب رنگ کراوات متفاوت، جان تازه‌ای به استایل شما می‌دهد.
  •  برای جذابیت بیشتر می‌توانید از استایل مینیمال زنانه ایده بگیرید.

نبایدها

  • از یقه‌های بسته و لباس‌های زاپ‌دار اجتناب کنید.
  • لازم نیست کل استایلتان پرپی باشد.
  • می‌توانید همیشه از کفش‌های پاشنه‌بلند استفاده نکنید. ظاهر خودتان را با یک صندل زیره می‌توانید شیک نگه دارید.
  • از رفتن به سمت پالت‌های رنگ تیره خودداری کنید.   

اصول استایل کالج

چگونه استایل کالج داشته باشیم؟

هنگامی که به سبک پرپی فکر می کنید، ممکن است چیزهای زیادی به ذهنتان خطور کند. ممکن است لباس‌های تمیز و متناسب با رنگ پاستیلی را تصور کنید، یا شاید یک مجموعه کلاسیک خاکی و نوار دریایی را تصور کنید. ترکیب‌های زیادی برای استایل کالج وجود دارد. بنابراین کمد لباس خودتان را مرتب کنید تا بتوانید  ظاهری شیک داشته باشید. این کار همچنین سبک کلاسیک شما را نیز به نمایش می‌گذارد.

سرتا پا تک رنگ نپوشید

انتخاب رنگ‌ها به شما بستگی دارد، اما استفاده‌ی رنگ‌های خالص در ظاهرتان باعث جذابیت نمی‌شود. از بازی با رنگ‌های آماده نترسید!

انفجار رنگ‌ها در استایل شما، قطعات خنثی در ظاهرتان را متعادل می‌کند و در نهایت کل ظاهر شما جذاب‌تر می‌شود. حتی می‌توانید یک تغییر اساسی در استایل خودتان داشته باشید و از ترکیب کردن نترسید. به‌عنوان مثال، شلوار قرمز، با یک پیراهن آبی یا یک پیراهن سفید با یک کت ترنچ خاکستری ترکیب کنید. از رنگ‌های پرطرفداری مثل سبز زمردی، صورتی، آبی، زرد و مرجانی غافل نشوید.

چگونه استایل کالج داشته باشیم؟

طرح‌دار بپوشید

اینکه بخشی از ظاهرتان طرح‌دار و دارای چاپ باشد؛ می‌تواند در یک لحظه استایل شما را از مینیمالیستی یا مدرن به حالت پرپی تبدیل کنند. پیشنهاد می‌شود، یکی دو مورد تک رنگ بپوشید و بقیه استایلتان طرح‌دار باشد. به‌عنوان مثال پیراهن و یا پالتوهای ترند مانند چهارخانه که این روزها حسابی پرطرفدار نیز هستند.

برای ایجاد ظاهری دنج و زمستانی به سراغ یک پلیور بافت بروید. ظاهر جذاب فقط برای تابستان نیست. برای استایل پرپی در هوای سرد، کافیست یک پلیور را روی پیراهن دکمه‌دار بپوشید.

چگونه استایل کالج داشته باشیم؟

مدل مو استایل پرپی

مدل مو نقش مهمی در ظاهر شما دارد و باید در انتخاب آن دقت کرد. مدل موی شما تنها یک راه دیگر برای منحصربه‌فرد بودن شما است.

مدل موی مردانه به سبک پرپی

مدل موی پرپی مردانه بسیار ساده است. و سبک کلاسیک معاصر را برای کوتاهی مو انتخاب کنید.  برای مدل موهای کوتاه کافیست، آن‌ها را به عقب شانه کنید و در امتداد آن را به صورت کج بزنید. و برای بخش کنار موهای خود از پماد مو مات استفاده کنید. البته اگر مات شدن موی خود را دوست ندارید می توانید  ژل‌های براق‌ تر را بخ موهای خود بزنید.

مدل موی مردانه به سبک پرپی

مدل موی پرپی دخترانه

برای مدل موی دخترانه به سبک پرپی، کافیست مدل دم اسبی آن ها را ببندید. فر و یا براق کردن موها نیز می تواند به زیبایی شما کمک کند. البته می توانید کمی خلاق باشید و از اکسسوری های استایل کالج به موهای خود بزنید.  برای آشنایی با این اکسسوری ها، به مطالعه ادامه دهید.

پاپیون مو

پاپیون‌ها یکی از شیک‌ترین اکسسوری‌هایی هستند که می‌توانید به موهای خود اضافه کنید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید یک پاپیون زیبا را در موهای خود بگنجانید. به عنوان مثال می توانید تنها یک پاپیون تکی بزرگ در موهایتان بزنید. و یا می توانید موهایتان را با یک دسته پاپیون کوچکتر ببندید.

مدل موی پرپی دخترانه

هدبند مو

هدبندها نیز هنوز یک اکسسوری شیکی، برای روزهایی است که مدل موی مناسبی ندارید. از آنجایی که هدبندها به همان اندازه محبوب هستند، هدبندهای مختلفی وجود دارد  که می توانید در ظاهر خود تنوع ایجاد کنید. گزینه های زیادی برای انتخاب  دارید. به عنوان مثال می توانید از هدبند های ساده و یا طرح دار، تزئین شده با مهره با توجه به لباس هایتان استفاده کنید. اما پیشنهاد می کنم با توجه به سبک استایل کالج ظاهری کلاسیک داشته باشید.  از هدبند با پاپیون گشاد نیز می توانید همزمان استفاده کنید.

  مدل موی پرپی دخترانه

اسکرانچ مو

اگر یک چیز ثابت در استایل پرپی وجود داشته باشد، این است که مو جزء بزرگی از ظاهر است. اگر هدبند یا پاپیون سبک شما نیستند، اسکرانچ مو یکی دیگر از گزینه های است که می توانید آن را داشته باشید. کش مو اسکرانچ، در رنگ‌ها و چاپ‌های متنوعی تولید می‌شوند که شخصی‌سازی آنها را برای شما آسان می‌کند. برای این کار، به سادگی موهای خود را به سمت بالا  به صورت دم اسبی ببندید. و یا می توانید گیس کنید. اسکرانچی ها یک روش عالی برای ایجاد یک مدل موی کلاسیک و پرپی است.

مدل موی پرپی دخترانه

کفش

کفش‌های استایل کالج کاربردی، راحت و کلاسیک هستند. شما می‌توانید لباس خودتان را با کفش‌های لوفر و یا تخت ست کنید. کفش‌های اسپرت، موکاسین، و بوت انتخاب‌های عالی برای مردان هستند، در حالی که زنان می‌توانند کفش‌های تخت، نیم‌بوت و یا بوت و یا پاشنه‌بلند را برای استایل کالج دخترانه خودتان انتخاب کنند. برای انتخاب کفش گزینه‌های زیادی دارید اما توجه کنید که با توجه به موقعیت و جایی که می‌روید کفش مناسبی را انتخاب کنید.

کفش استایل کالج

اکسسوری

زیورآلات و اکسسوری ها تکمیل کننده‌ی استایل کالج یا پرپی شما هستند. انتخاب اکسسوری‌های مینیمال و کلاسیک انتخاب مناسبی برای استایل شما هستند؛ به‌عنوان مثال از پاپیون، کراوات و یا کمربند استفاده کنید. عینک آفتابی خودتان را این بار به سبک های قدیمی مانند دایره‌ای بزرگ انتخاب کنید. جواهرات ساده و شیک بپوشید. به‌عنوان مثال گوشواره‌های ساده مروارید، دکمه سرآستین و یا ساعت ساده را انتخاب کنید. جواهرات پر زرق و برق یک حواس‌پرتی برای استایل کالج سبک شما است. 

اکسسوری استایل کالج

روسری دور گردن

شاید هیچ عنصر اصلی تر از یک شال گردن برای استایل کالج وجود نداشته باشد. این تکه های پارچه کوچک راه ساده ای برای اضافه کردن رنگ یا طرح بیشتر به ظاهر شما هستند و در عین حال لباس را شیک نشان می دهد. این اسکارف‌ها در پارچه‌ و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با هر چیزی که در آن روز می‌پوشید ست کنید و مدل دهید. برای حالت دهی بیشتر از پارچه‌های نرم‌تری مانند ابریشم استفاده کنید. گره زدن ساده روسری سبک کلاسیکی دارد که می توانید آن را مدل کراوات گشاد ببندید.

اکسسوری استایل کالج

سنجاق سینه

با توجه به گرایشات جدید جواهرات سمت قطعات برجسته، سنجاق‌ سینه جزو اکسسوری های بسیار شیک است که دوباره ترند شد. اگرچه این لوازم جانبی برای مدتی در کانون توجه نبودند، اما راهی شیک برای شخصی کردن هر ظاهری هستند. می‌توانید سنجاق‌های کلاسیک یا منحصربه‌فرد را در هر فروشگاه دست‌فروشی برای چیزی با تاریخ و معنا پیدا کنید. به سادگی این قطعات را روی ژاکت یا لباس خود بچسبانید تا زیبایی بیشتری داشته باشید.

اکسسوری استایل کالج

جوراب شلواری

در حالی که درست است که جوراب شلواری جزو دسته بندی لباس و پوشاک است، اما در هوای سرد بهترین لوازم جانبی دنیای مد است.  جوراب شلواری مشکی بهترین اکسسوری برای افزایش جذابیت ظاهر و گرم نگه داشتن شماست. آن را  به راحتی با شلوارک، دامن  می توانید ست کنید و ظاهری شیکی خواهید داشت.

اکسسوری استایل کالج

استایل کالج به روش سلبریتی ها

استایل preppy سبکی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است. بسیاری از افراد مشهور جوان مانند اما واتسون و اولیویا پالرمو از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم این سبک به سبک کلاسیک نزدیک است و شما می‌توانید از هر دو سبک در استایل کالج دخترانه خودتان استفاده کنید.

استایل کالج به روش سلبریتی ها

به عنوان مثال الکسا چانگ طراح مد انگلیسی، و گوئینت پالترو، سبک پرپی را با سبک کلاسیک ترکیب کردند و استایلی ساده و شیک را برای خودشان رقم زدند.  

استایل کالج به روش سلبریتی ها

امیدواریم که با خواندن این مطلب کاملا با Perppy style آشنا شده باشید. به نظر شما کدام استایل‌های موجود در دنیای مد جذاب هستند؟ اگر قصد دارید از اخبار دنیای مد به محض انتشار مطلع شوید پیج اینستاگرام مجله اینترنتی ژومنت را دنبال کنید و ما را به دوستانتان معرفی کنید.