صفر تا صد استایل مینیمال زنانه

7 دقیقه مطالعه
استایل مینیمال زنانه
تا به حال از شلوغی کمد لباس خودتان سردرگم شدید؟ نمی‌دانید چه استایلی برای روز انتخاب کنید؟ اگر شما هم از حجم زیاد لباس‌هایتان کلافه شدید؛ مد مینیمال بهترین گزینه برای ایجاد حس خوب برای شماست. مد مینیمالیستی به معنای داشتن حداقل لباس در کمد لباس شماست که احساس خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به مطالعه این مطلب ادامه بدهید تا ببینید چگونه می‌توانید کمد لباستان را به سبک مینیمالیستی تبدیل کنید و استایل مینیمال زنانه جذابی داشته باشید.


مد مینیمال چیست؟

قبل از شروع بررسی قوانین و اینکه چگونه استایل مینیمال زنانه داشته باشیم بهتر است با معنای مد مینیمال آشنا شویم. مینیمالیسم یعنی از حذف چیزهای غیر ضروری و نگهداری تنها چیزهایی که ارزش و حس خوب را برای شما فراهم می‌کنند. مد مینیمالیستی به معنای داشتن حداقلِ لباس‌های مناسب در کمد لباسی است که در عین حال حس خوبی به شما می‌دهند. مینیمال نقطه مقابل روایت مصرف‌گرای مدرن است و دلیل خوبی هم دارد. به‌خصوص در یک بازار جهانی که می‌خواهد شما بیشتر و بیشتر مصرف کنید.

شعار مد مینیمالیسم این‌گونه می‌گوید:

هی! آیا تا به حال به این فکر کردید که عمداً کمتر داشته باشید؟

به‌عنوان مثال بدهی، به‌هم‌ریختگی و استرس کمتر. در نتیجه بدهی و استرس کمتر برای شما، باعث می‌شود حس خوبی داشته باشید و تمرکزتان بر روی موضوعات مهم و اصلی زندگیتان باشد. به این ترتیب انرژی شما برای چیزهای کم ارزش هدر نمی‌رود. می‌پرسید چگونه؟ ابتدا از لباس‌هایتان شروع کنید!

ویژگی مد مینیمال

خطرات فست فشن به خوبی شناخته شده است. روند رو به رشدی در مخالفت با مصرف گرایی و مد سریع وجود دارد. مد پایدار و مینیمال از مخالفان سرسخت این مد هستند. پیروی از این نوع مد مزایایی مانند زمان بیشتر، کاهش استرس و همچنین سلامت مالی و پایداری بهتر را به همراه دارد. بهترین بخش مد پایدار این است که همه ما می‌توانیم همین الان کاری انجام دهیم که بر شادی و ردپای کلی ما در این سیاره تأثیر بگذارد.

استایل مینیمال زنانه

کمد لباس به سبک مینیمال

بعد از مرتب کردن کمد لباسی، این چهار نکته را در نظر داشته باشید:

  • تعداد لباس‌ها ربطی به این سبک ندارد.
  • مد مینیمال در مورد ایجاد و نظم خاص به سبک شخصی است. تنها قانون مینیمالیسم این است که خودتان را از شر افراط خلاص کنید.
  • مینیمالیسم به معنای یکنواختی نیست. کمد خودتان را رنگارنگ و همه‌کاره نگه دارید.
  • بهتر است وسایل اضافی را دور نیندازید. می‌توانید آن‌ها اهدا کنید، بفروشید یا هدیه بدهید.

ویژگی شخصیت‌های علاقه‌مند به سبک مینیمال

اولین خصوصیتی که می‌توان نام برد این است که؛ شما به تک رنگ و استایل مونوکروم علاقه دارید.

ساده‌پسندی در استایل مینیمال زنانه

اگر به طور طبیعی شخصیتی مینیمال دارید، لباس‌هایی را ترجیح می‌دهید که ساده باشند. به‌عنوان مثال برای ایجاد استایل مینیمال زنانه، کافی است که لباس تک رنگ را انتخاب کنید. کفش‌های طرح‌دار زیبایی دوچندانی به استایل شما می‌بخشد.

استایل مینیمال زنانه

شیفته پالت خنثی

افراد علاقه‌مند به سبک مینیمال، پالتی از رنگ‌های خنثی را ترجیح دهند. آن‌ها اگر به سراغ الگوها بروند، احتمالاً طرح‌های راه راه ساده یا طرح‌های کوچک‌تر را برای استایل مینیمال دخترانه خود انتخاب می‌کنند.

مینیمالیست در همه جا

اگر کمد لباسی به سبک مینیمال دوست دارید، احتمالاً دوست ندارید در خانه شاهد شلوغی زیادی باشید.

ویژگی‌های استایل مینیمال دخترانه

مد مینیمالیسم را می‌توان یکی از سبک‌های محبوب در صنعت مد دانست. به گونه‌ایی که بسیاری از طراحان مشهور مد سبک مینیمال را در کت واک ها خودشان به نمایش می‌گذارند. با این حال، مجبور نیستید مانند یک مدل، کمد لباس خودتان را برای این سبک و استایل آماده کنید. استایل مینیمال زنانه با بسیاری از فرم‌های بدن به خوبی هماهنگ می‌شود. یک کمد کوچک برای این سبک کافی است. از آنجایی که این سبک جزئیات زیادی را شامل نمی‌شود، این سبک کمد می‌تواند طولانی‌تر از یک کمد لباس مدرن شیک و تازه به نظر برسد. یک استایل مینیمال علاوه بر اشاره به سبک استایل یکپارچه، به داشتن وسایل کمتر در کمد لباس و انجام کارهای بیشتر با حداقل وسایل نیز اشاره دارد.

women minimal style

قوانین مهم استایل مینیمال زنانه

اگر می‌خواهید کمد لباس مینیمالیستی خودتان را بسازید، این قوانین را در نظر داشته باشید:

  • یک اکسسوری یا یک جزئیات منحصر به فرد را در استایل مینیمال زنانه خودتان برجسته کنید.
  • رنگ‌های خنثی مانند مشکی، سرمه‌ای، سفید و خاکستری را انتخاب کنید تا یک پایه مینیمالیست جذابی بسازید.
  • سبک‌های لباسی را انتخاب کنید که ظاهری یکدست را به نمایش بگذارد.
  • تاپ، شلوار و کت‌هایی را انتخاب کنید که خطوط بدن را دنبال می‌کنند، اما خیلی تنگ و یا خیلی گشاد نباشند.
  • از روسری‌ها، لوازم جانبی، یا جزئیات بیش از حد مد روز دوری کنید.
  • از لباس‌هایی با رنگ‌های یکدست در استایل مینیمال زنانه خودتان استفاده کنید. و یا اگر شامل طرح و یا چاپ می‌شود، از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید.

تاپ 

مانند بقیه کمدهای شما، تاپ شما کلاسیک، ساده و احتمالاً در سایه‌های خنثی خواهد بود. این به این معنا نیست که اگر به دنیای رنگی علاقه‌مندید نمی‌توانید رنگ به استایل خودتان اضافه کنید. با این حال، اگر این کار را انجام بدهید احتمالاً یک پالت رنگی ساده را به یک الگوی پر زرق و برق مانند گل‌ها ترجیح می‌دهید. گزینه‌هایی مانند یک تی شرت آستین کوتاه، یک دامن دکمه‌دار کلاسیک، یک یقه اسکی برای استایل مینیمال زمستانه و یک کراپ به کمد شما ظاهری شیک و کلاسیک می‌دهد که دوست دارید. به‌عنوان مثال چهار تاپ زیر را می‌توانید فصل به فصل، سال به سال بپوشید، و هرگز از مد نخواهند افتاد.

minimal style

کت بلیزر

یکی از آیتم‌های جذابی که در استایل مینیمال زنانه می‌توانید استفاده کنید؛ کت بلیزر است. توجه کنید از کت‌های اورسایز یا مد روز دوری کنید. انتخاب طرح ساده و رنگ‌های خنثی استایل شما را جذاب می‌کند. می‌توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید؛ اما اگر به این رنگ علاقه‌ای ندارید، مجبور به انتخاب آن نیستید. به جای آن می‌توانید از رنگ‌های خاکستری، سفید، خرمایی یا سرمه‌ای در استایل مینیمال خودتان استفاده کنید.

کت بلیزر در استایل مینیمال

شلوار برای استایل مینیمال زنانه

انتخاب شلوار مناسب به بهتر دیده شدن استایل شما کمک بسیاری می‌کند. شلواری را انتخاب کنید که قد شما را بهتر نشان بدهد و خط بصری بهتری در استایل شما ایجاد کند. همچنین برای استایل غیر رسمی، می‌توانید از یک شلوار کوتاه غیررسمی استفاده کنید.

شلوار برای استایل مینیمال زنانه

لباس و دامن استایل مینیمال زنانه

یکی از مهم‌ترین عناصر در کمد لباس مینیمال، یک لباس ساده با جزئیات برجسته است. لباس‌های سرهم و ماکسی نیز برای استایل شما جذاب خواهد بود. انتخاب پارچه نیز یکی از ویژگی های استایل مینیمال دخترانه است که باید به آن توجه کرد.

لباس و دامن استایل مینیمال زنانه

دقت کنید برای استایل مینیمال زمستانه، پارچه‌ای مانند پشم یا ابریشم که سبک وزن هستند را انتخاب کنید. البته پارچه ابریشم بدون فصل است و می‌توانید در تابستان نیز از آن استفاده کنید.

لباس و دامن استایل مینیمال زنانه

کفش

یکی از آیتم‌های اصلی استایل است که کمتر کسی به آن توجه می‌کند. کفش مناسب و تمیز به شیک شدن استایل و ظاهر شما کمک بسیاری می‌کند. با توجه به سبک استایل مینیمالیسم شما می‌توانید کفش‌هایی مانند: اسنیکر، پاشنه‌بلند، صندل، بوت و یا کفش‌های کلاسیک را انتخاب کنید.

کفش در استایل مینیمال زنانه

اکسسوری

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های استایل، اکسسوری است. انتخاب درست اکسسوری به معنای توجه دقیق به جزئیات در استایل مینیمال زنانه است. جواهرات ظریف همیشه انتخاب درستی در ظاهر است.

اکسسوری استایل مینیمال زنانه

اما می‌توانید از یک لوازم جانبی بزرگ هم استفاده کنید که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. به‌عنوان مثال کیف، با جزئیات رنگی یک تضاد جذاب در استایل شما ایجاد می‌کند.

اکسسوری استایل مینیمال زنانه

افراد مشهور، طرفدار سبک مینیمال

سلبریتی‌های زیادی مانند: آنجلینا جولی، آنت بنینگ و شارلیز ترون تنها تعدادی از زنان زیبایی هستند که اغلب سبک ظریف واستایل مینیمال را انتخاب می‌کنند.

افراد مشهور، طرفدار سبک مینیمال

 سبک مینیمال در عین سادگی و ظرافت یکی از جذاب‌ترین استایل‌های زنانه است. شما چه نظری در مورد این سبک دارید؟ اگر به دنیای مد و فشن علاقه‌مند هستید پیج اینستاگرام مجله اینترنتی مد و فشن ژومنت را حتما دنبال کنید تا از مطالب روز این صنعت باخبر شوید!