استایل لایه لایه و نکاتی برای پوشیدن لباس به این روش

5 دقیقه مطالعه
استایل لایه لایه

استایل لایه لایه با شروع فصل سرما طرفداران زیادی پیدا می‌کند. در حقیقت لایه لایه پوشیدن لباس یکی از اولین راهکارهایی است که برای غلبه بر هوای سرد به ذهن افراد خطور می‌کند. در این شیوه شما نیازی به تغییر کامل لباس‌هایتان ندارید و با پوشیدن چند لباس بر روی هم برای تغییرات دما آماده می‌شوید. اگر می‌خواهید در فصل زمستان نیز مانند دیگر فصل‌ها شیک و عالی به نظر برسید این مطلب را از دست ندهید!


اصول لایه لایه پوشیدن لباس

اصول لایه ای پوشیدن لباس

اگر با اصول استایل لایه لایه آشنایی داشته باشید و این روش لباس پوشیدن را به شکل صحیح و اصولی انجام بدهید نتیجه‌ای مطلوب را به دست می‌آورید. همه چیز در چند مورد خیلی ساده خلاصه می‌شود که شاید چندان مهم به نظر نرسند اما تأثیر زیادی بر ظاهر شما می‌گذارند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم تا با رعایت آنها ظاهری شیک و خوش استایل داشته باشید.

بخش های زیرین

در ابتدا لباس‌هایی را می‌پوشید که در لایه زیرین قرار دارند. این همان لباس است که با پوست بدن تماس مستقیم دارد و شامل لباس زیر هم می‌شود. اولین و مهم‌ترین نکته برای لایه زیرین لباس این است که باید حتماً تمیز باشند و مسائل بهداشتی در مورد آنها اهمیت زیادی دارد. در عوض این موضوع که ظاهر این لباس‌ها به چه صورت باشد و حتی لک گرفتگی و سوراخ بودن آنها چندان مهم نیست. در حقیقت اگر شما اصول لایه لایه پوشیدن لباس را به‌درستی رعایت کنید این قسمت از لباس‌هایتان را هیچ‌کس به طور مطلق نمی‌بیند.

برای لباس‌های زیرین اما یک موضوع را باید مد نظر قرار بدهید. اگر قصد استفاده از لباس‌های شفاف و رنگ روشن را دارید مطمئن شوید لایه زیری نیز همرنگ با بقیه لباس‌ها باشد تا جلب توجه نکند.

لایه میانی یا دوم

به لایه میانی لایه عایق هم می‌گویند. این بخش از لباس‌های شما باید گرمای بدن را حفظ کند و از نفوذ سرما و رسیدن آن به بدن جلوگیری به عمل آورد. برای این قسمت می‌توانید از بافت‌ها کمک بگیرید. شرایط آب‌وهوایی و تغییرات آن می‌تواند بر نوع لباسی که برای بخش میانی انتخاب می‌کنید تأثیر بگذارد که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

اگر در اوایل پاییز باشید در برخی از ساعات شبانه‌روز همچنان هوای نسبتاً گرم را تجربه می‌کنید. برای این وضعیت می‌توانید لایه میانی را حذف کنید یا اینکه لباس گرم را در کیفتان بگذارید و تنها هنگامی که دمای هوا کاهش پیدا کرد از آن استفاده کنید. برای زمانی که سرمای هوا بیشتر است لایه‌های پشمی و ژاکت‌های سبک کاملاً ایده‌آل هستند. در هنگام یخ‌بندان و سرمای شدید باید به فکر ژاکت‌های ضخیم و یقه اسکی باشید. البته توجه داشته باشید که از لباس‌های سنگین دوری کنید.

بخش بیرونی

در نهایت به لایه سوم یا بیرونی می‌رسیم. برای بخش خارجی معمولاً لباس‌های ضد آب، پالتوهای بلند، کاپشن‌ها، کت‌های چرمی و مواردی از این دست مناسب است. این نکته را مد نظر داشته باشید که لباس‌های بیرونی حتماً قابلیت تنفس داشته باشند چون لباس بسته باعث تعریق می‌شود. همین تعریق در فصل سرد تأثیر لباس‌های گرم را از بین می‌برد و سرما را جذب می‌کند. این لباس‌ها همچنین باید به‌راحتی قابل پوشیدن و بیرون آوردن باشند.

قواعد لایه ای پوشیدن لباس

نکات دیگری در مورد استایل لایه لایه

حالا که در مورد اصول این سبک لباس پوشیدن می‌دانید بیایید چند نکته جزئی راجع به این شیوه لباس پوشیدن را مرور کنیم.

استفاده از ترکیب رنگ مناسب

وقتی چند لباس را همراه هم می‌پوشید یک نکته دیگر که باید به آن توجه کنید این است که از ترکیب رنگ‌های مناسب استفاده کنید. ست کردن رنگ ها با یکدیگر خود یک هنر است. از طرف دیگر نباید در استفاده از رنگ‌ها افراط کنید. اگر بخواهید چندین رنگ را در کنار هم قرار بدهید ظاهر جالبی پیدا نمی‌کنید. سعی کنید حداکثر دو تا سه رنگ را ترکیب کنید. توصیه دیگر ما برای رنگ‌ها این است که ترکیب‌های خنثی و روشن را با هم ست نکنید. برای آشنایی بیشتر با قواعد ترکیب رنگ‌ها پیشنهاد می‌کنیم "مبانی رنگ شناسی" را بخوانید.

نکاتی برای استایل لایه لایه مردانه

استایل لایه لایه مردانه

با اینکه این شیوه لباس پوشیدن در بین خانم‌ها و آقایان مشترک است اما مسلماً تفاوت‌های میان لباس زنانه و مردانه موجب می‌شود که وجه تمایزهایی در این میان بین استایل خانم‌ها و آقایان ایجاد شود. برای لایه‌لایه لباس پوشیدن مردانه باید به جنس پوشاک دقت کنید. بافت و نوع پارچه روی وزن کلی آن تأثیر می‌گذارد. دنبال لباس‌های ضخیم و در عین حال سبک باشید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اکسسوری‌های زمستانی را با این هدف انتخاب کنید که استایل شما را بهبود ببخشند. دستکش‌های چرمی را طوری دستتان کنید که ساعت مچی شما را نپوشاند. اگر همیشه موهای آراسته، پرپشت و مرتب دارید سعی کنید آن را زیر کلاه پنهان نکنید تا همه بتوانند جذابیت‌های شما را ببینند.

استایل لایه لایه زنانه

استایل لایه لایه زنانه

در پایان به قسمت سخت ماجرا می‌رسیم. خانم‌ها به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و روی این مقوله حساسیت بیشتری دارند. اولین موردی که باید برای خانم‌ها ذکر کنیم این است که در هنگام انتخاب لباس‌ها به شکل بدن توجه کنند. حالت فیزیکی بدن تأثیر مستقیمی بر نوع لباسی که قرار است بپوشید می‌گذارد. اگر می‌خواهید قد بلند به نظر برسید لباس‌هایی را بپوشید که تک‌رنگ هستند. هنگام ست کردن دو رنگ از مکمل‌ها استفاده کنید مثل سیاه و سفید، آبی و سبز و مواردی از این دست.

برای اکسسوری‌ها رعایت چند نکته ساده می‌تواند نتیجه‌ای فوق‌العاده را رقم بزند. برای پوشیدن شال در نظر داشته باشید که دو طرف را به شکل مساوی جلوی بدن آویزان نکنید. این کار باعث می‌شود بدن شما چاق‌تر به نظر بیاید. در عوض یک طرف را بلندتر از طرف دیگر در نظر بگیرید. وقتی کت‌های ضخیم را برای زمستان به تن دارید هیچ‌وقت کیف دستی با بندهای بلند با خودتان حمل نکنید. این کار باعث می‌شود تا پایین تنه شما چاق به نظر برسد.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم چند نکته کلیدی برای لایه لایه پوشیدن لباس را به شما یادآوری کنیم. اگر این پست برای شما مفید واقع شده فراموش نکنید که به آن امتیاز بدهید. در مجله اینترنتی ژومنت آخرین اخبار دنیای مد و فشن را می‌خوانید. اگر به این موضوعات علاقه‌مند هستید در سایت ما عضو شوید و ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید!