آراز فضائلی موسس تهران تایمز

5 دقیقه مطالعه
آراز فضائلی  آراز فضایلی

آراز فضائلی یکی از طراحان موفق و تاثیرگذار ایرانی می‌باشد که از کودکی به خارج ایران مهاجرت کرد، لباس خیلی از افراد مشهور توسط او طراحی شده است. امروزه آراز فضائلی یک مجله اینترنتی به اسم تهران تایمز راه‌اندازی کرده است که در ادامه علت تاسیس این مجله را متوجه خواهید شد. اگر که علاقه مند به شناخت مشهورترین طراحان لباس هستید در این مقاله همراه ما باشید.


آراز فضائلی کیست؟

آراز فضائلی تحصیلات خود در رشته‌ی مد و فشن را در دانشگاه پارسونز واقع در پاریس شروع کرد، بعدها برای ادامه تحصیل به دانشگاه اِسمُد رفت. تفاوت دو دانشگاهی که آراز در آن تحصیل کرده شیوه تدریس آنهاست، زیرا دانشگاه پارسونز به روش آمریکایی پیش می‌رود و دانشگاه اِسمُد به روش فرانسوی و خب قطعا تجربه داشتن در دو روش متفاوت به او کمک بسیاری کرد.

علت انتخاب رشته‌ی مد برای آراز فضائلی سوای علاقه‌ی شخصی او، ارتباط مستقیم داشتن رشته‌ی مد با خلاقیت می‌باشد. او خیلی دوست داشت که از رشته‌ی هنری که انتخاب کرده بود به درآمد برسد که پس از گذراندن یک راه طولانی و سخت به هدف خود رسید. آراز فضائلی صاحب یک برادر می‌باشد، او از کودکی مشغول فعالیت‌های هنری مانند: مجسمه سازی، نقاشی و ... می‌شد.

در حال حاضر او شهر پاریس در کشور فرانسه را برای زندگی و کار خود انتخاب کرده است، منطقه‌ای که او برای زندگی در پاریس گزینش کرده است محله‌ی 16 پاریس می‌باشد که ساکنین آن اکثرا خانم‌های میانسال هستند و او معتقد است که توجه افراد میانسال به جزئیات و حتی لباس‌ها بیشتر است.

موسس تهران تایمز

بنیان‌گذار مجله اینترنتی تهران تایمز آراز فضائلی می‌باشد که علت اصلی تاسیس این مجله اینترنتی نشان دادن هنرهای ایرانی به فرهنگ غربی می‌باشد، زیرا از نظر آراز فضائلی کشور ایران المان‌های دست نخورده بسیاری دارد که به این المان‌ها خیلی کم لطفی شده است.

در تهران تایمز هنرمندان جوان و زنان موفق معرفی می‌شوند، علت این معرفی این است که تفکر اکثریت جامعه بر این اساس است که زنان باید مشغول فعالیت‌‌هایی همچون پرستاری، معلمی و یا فضاهای خصوصی و درون خانه باشند، برای تغییر این طرز تفکر آراز فضائلی کوچک‌ترین قدم خودش را برداشت.

او معتقد است زنانی که خارج از چارچوب‌های اجتماع فعالیت می‌کنند باید الگویی باشند برای بقیه‌ی زنان. مجلات مد معتبر و معروفی مانند ووگ و گاردین تهران تایمز را از بهترین مجلات دیجیتالی می‌دانند و این مسئله خیلی به معروف شدن تهران تایمز کمک کرد.

آراز فضائلی

طراحی‌های آراز فضائلی

در طراحی‌های آراز فضائلی معمولا نقوش سنتی ایرانی دیده می‌شود، او سعی دارد سنت ایران را نشان همه‌ی مردم جهان بدهد و تا به امروز موفق بوده است.

امروزه آراز فضائلی دیگر کالکشن طراحی نمی‌کند و به صورت تکی طراحی‌های خود را ارائه می‌دهد. مهم‌ترین مسئله‌ای که او قبل طراحی به آن توجه دارد اهمیت به پارچه (بافت و الیاف) می‌باشد که این مسئله به او در طراحی‌هایش کمک بسیاری می‌کند.

آراز فضائلی

آراز فضائلی

هفته مد 2016

در هفته‌ی مد بهار و تابستان 2016 آراز فضائلی چندین اثر از خود را در سالن یک هتل بزرگ در نزدیکی شانزه‌لیزه به نمایش گذاشت.

این رویداد برای آراز فضائلی بسیار سودمند بود به این علت که بوتیک له سوئیت نخستین کالکشن او را برای فروش برگزید.

از آن زمان به بعد همکاری آراز فضائلی با بوتیک له سوئیت آغاز شد، در هفته‌ی مد 2016 مردم با مدی روبرو شدند که گرچه ریشه در قدیم داشت و با دیدن‌شان یاد قدیم می‌افتادند اما طراحی‌ها بسیار نو بودند. آراز فضائلی در طراحی‌های خود در هفته مد 2016 از لباس‌های دوران قاجار الهام گرفته بود.

آراز فضائلی

همکاری با بوتیک له سوئیت

بوتیک له سوئیت یک بوتیک خیلی بزرگ در منطقه‌ی لوکس پیرشارون پاریس می‌باشد، نام صاحب این بوتیک اکا یو کوردیزه می‌باشد که یک خانم اوکراینی موفق به حساب می‌آید.

صاحب بوتیک له سوئیت تمامی بخش‌های بوتیک را جدا کرده است و در طبقات بالا اتاق‌های ویژه‌ای برای مشتریان خاص خود در نظر گرفته است. آراز فضائلی کلکسیون های خود را در این بوتیک رونمایی می‌کند، علاقه‌ی او به مانکن‌هایی که دست‌هایشان چوبی می‌باشد بیشتر از بقیه‌ی مانکن‌ها می‌باشد زیرا آراز را یاد قدیم می‌اندازد.

از دیگر طراحانی که در بوتیک له سوئیت می‌توانید طراحی‌های او را ببینید ایرج معینی می‌باشد. آراز فضائلی معتقد است که قدیمی‌ها خیلی بهتر لباس می‌پوشیدند چه در دنیای واقعی و چه در دنیای کارتونی.

آراز فضائلی طراح لباس ایرانی

فعالیت در بوتیک لباس‌های اوت کوتور

آراز فضائلی مدتی برای آموزش دوخت لباس های اوت کوتور پیش شهلا نامدار می‌رفت. شهلا نامدار صاحب یک آتلیه‌ی تخصصی مد در شهر پاریس می‌باشد که به صورت اوت کوتور فعالیت می‌کند، تمام دانتل‌های مورد استفاده‌ی این آتلیه با دست دوخته می‌شوند به صورتی که در دانتل‌ها درزی مشاهده نمی‌شود.

درسته که آراز فضائلی علاقه‌ی شخصیش به لباس‌های مینیمال و ساده می‌باشد اما تجربه دوخت لباس‌های اوت کوتور برای او خیلی هیجان‌انگیز و مثبت بود.

مطلب پیشنهادی: تاریخچه برند جیونچی

طراحی های آراز فضائلی

آراز فضایلی

آراز فضایلی

کلکسیون آراز فضایلی به نام صنایع دستی هیچ‌وقت نمی‌میرد

منبع الهام آراز فضائلی در کلکسیون صنایع دستی هیچ‌وقت نمی‌میرد فرش و نمادهای بلوچ‌دوزی بر روی لباس بود. در این کلکسیون بار دیگر آراز هنر ایرانی را نشان مردم جهان داد، برخی از طراحی‌های این کلکسیون برای فروش نبود و فقط برای رساندن یک مفهوم طراحی شده بودند.

آراز در طراحی‌های این کلکسیون خلاقیت زیادی به خرج داده بود به فرض مثال یکی از طراحی‌هایش به صورت پازلی بود، یعنی با قرار دادن یک تکه از لباس بر روی تکه‌ی دیگر لباس مدل جدیدی از آن را تجربه خواهید کرد. در ادامه طراحی‌های این کلکسیون را بررسی می‌کنیم:

1-طراحی جلیقه‌ی فرش به همراه بیش از 1000 عدد مروارید که با شلوار قرمز برای مدرن به نظر رسیدن ست شده بود.

2-طراحی یقه‌ با جنس فرش برای پالتوهای این کلکسیون.

جالب است بدانید که آراز فضائلی در طراحی‌های این کلکسیون به هیچ صنایع دستی‌ای آسیب وارد نکرده است و به اسم انتخابی خود برای کلکسیونش پایبند ماند.

آراز فضایلی

آراز فضائلی

آراز فضائلی

طراحی اکسسوری های کلکسیون صنایع دستی هیچ‌وقت نمی‌میرد تماما با سولماز پناهی بود.

آراز فضائلی

سخن پایانی

اکنون که با آراز فضائلی آشنا شدید به نظر شما آراز چجور آدمی است؟ دیدگاه او را نسبت به مد و فشن دوست دارید؟ او یکی از موفق‌ترین و شناس‌ترین طراحان ایرانی می‌باشد که در کارش خیلی محبوب شده است. خوبی طراحی‌های آراز فضائلی این است که سنت ایرانی را می‌توان به شیوه‌ی مدرن دید و مردم جهان با سنت ایرانی بیشتر آشنا شوند، دوست دارید در مقاله‌های بعدی به زندگی کدام طراح سر بزنیم؟