مصاحبه اختصاصی با ساغر ناظم و الیانا زنگوئی خالقان برند مونه

5 دقیقه مطالعه
معرفی برند مونه و طراحان آن

برند مونه (Mooneh)  توسط دو طراح خوش‌سلیقه شیرازی به نام‌های ساغر و الیانا ایجاد شده است. به دلیل همکاری تازه آن‌ها با فروشگاه ژومنت استایل، مصاحبه‌ای با این دو طراح جوان انجام شده است. در این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت، با افتخار به معرفی برند مونه و طراحان لباس آن می‌پردازیم. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید!


بیوگرافی الیانا و ساغر

ساغر ناظم متولد ۲۵ مهر ۱۳۷۲ و الیانا زنگوئی، متولد ۲۷ مهرماه ۱۳۷۷ که در شهر شیراز ساکن هستند. هر دوی آن‌ها رشتهٔ مد را به‌صورت آکادمیک دنبال نکردند و ساغر فارغ‌التحصیل کارشناسی معماری و الیانا لیسانس رشته مهندسی پزشکی و دانشجوی ارشد رشته IT است. دوستی آن‌ها را ساغر این‌گونه بیان کرد:

دوستی ما از کلاس زبان شروع شد و بعد از اتمام کلاس نیز تا مدتی با هم دیگر در ارتباط نبودیم. بعد از آن با هم چند بار بیرون رفتیم و طی این شروع دوستی، رفت‌وآمدها و ساعت‌ها صحبت‌کردن؛ متوجه شدیم چقدر نقطه‌نظر مشترکی با هم دیگر داریم. و در خیلی از مسائل هم سو و هم عقیده هستیم. به‌عنوان‌مثال در روابط، در انتخاب و در سبک پوشش خیلی هم سلیقه بودیم.

تولد برند مونه Mooneh

برند مونه Mooneh

ساغر ناظم و الیانا زنگوئی، دو دوست که در همه چیز هم عقیده هستند به استایل کردن علاقه زیادی داشتند و به‌صورت اتفاقی در مسیر طراحی قرار گرفتند. یکی از دوستان مشترک این دو طراح، به آن‌ها پیشنهاد کار در یک فروشگاه را به‌عنوان استایلیست داد و همکاری آن‌ها از آنجا شروع شد. انتخاب، استایل کردن اجناس، چیدمان و دکور کردن و... فروشگاه همه چیز بر عهدهٔ آن‌ها بود.

ساغر ناظم درباره شروع همکاری آن‌ها این‌گونه گفت:

ما ساعت‌ها درباره اینکه کاری را با هم شروع کنیم صحبت می‌کردیم، باوجوداینکه آن زمان کار من و الیانا چیز دیگه‌ای بود؛ اما می‌خواستیم یک کاری رو استارت بزنیم و با هم همکاری داشته باشیم و پیشنهاد استایلیست بودن فروشگاه، ما را در این مسیر قرارداد.

زنگوئی و ناظم در مرداد 1400، با سرمایه اولیه خیلی کم و بدون حمایت، اما به‌صورت جدی به تولید شال و روسری تحت عنوان برند مونه مشغول شدند و در همان فروشگاه آن‌ها را به فروش می‌رساندند. به‌ مرور زمان علاقه آن‌ها بیشتر شد و تصمیم گرفتند طراحی را به‌صورت تخصصی دنبال کنند. ساغر دوره فشن و دوخت و الیانا نیز دوره طراحی و رنگ‌شناسی را گذراندند. سپس با تلاش این دو طراح خلاق و حمایت خانواده، برند مونه را گسترش دادند و به تولید پوشاک پرداختند.

طراحان برند مونه mooneh

علت نام‌گذاری برند مونه

کلمه مونه (Mooneh) ریشه فارسی و فرانسوی دارد و به معنای ایده است. الیانا به مجله ژومنت این‌گونه گفت:

از آنجاکه من و همکارم مدام به دنبال سبک‌های مختلف بودیم و برای تولید هر کار از جاهای مختلف ایده می‌گرفتیم این اسم زیباترین اسم به نظرمان آمد و از طرفی تلفظش هم برای اکثر مردم راحت است و در ذهنشان می‌ماند. در نهایت سادگی و‌ مینیمال بودن اسم نشان‌دهنده سبک‌کاری ماست.

الیانا و ساغر - طراحان برند مونه

محصولات برند مونه

محصولات این برند براساس فصل، ترند سال و سادگی پارچه انتخاب می‌شود و هدف برند مونه این است که کارهای ساده و شیکی را تولید کنند تا افراد بتوانند آن‌ها را سال‌ها در کمد خود داشته باشند. محصولات برند mooneh بسیار گسترده است و نمی‌توان تمامی محصولات را نام برد. اما بخشی از آن ها را اینجا لیست می‌کنیم، به‌عنوان‌مثال: پالتو، بارانی، شومیز، وست، تاپ و... .

کالکشن‌ها

مجموعه‌های این برند بر اساس فصل و رنگ فصل انتخاب می‌شوند. کالکشن‌های این برند به‌صورت ساده و مینیمال و متناسب با مد روز و نیاز جامعه طراحی و دوخته می‌شوند. این برند تلاش می‌کند تا بهترین‌ها را ارائه دهد به همین دلیل برای هر کالکشن، معمولاً دو یا سه ماه قبل‌ از فصل موردنظر، برای طراحی، نمونه‌گیری، دوخت، عکاسی و ادیت کارها زمان می‌گذارند.

محصولات برند مونه

خرید محصولات برند مونه

طراحان مونه هر دو نوع فروش، آنلاین و حضوری را به دلیل برندسازی ترجیح می‌دهند. اما برای خرید آسان شما محصولات mooneh را می‌توانید به‌صورت عمده و یا تک به‌صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی پوشاک ژومنت استایل تهیه کنید.

ست بارانی زنانه کوتاه و شلوارک | کد 03128

برند مونه

مشاهده محصول

علت همکاری با ژومنت استایل

ساغر و الیانا علت همکاری با ژومنت استایل را این‌گونه بیان کردند:

به علت اطلاعات کاملی و به‌روز که در زمینه مد و فشن به مخاطبین ارائه می‌دهند.

گسترش برند Mooneh

این دو طراح و کارآفرین خلاق شیرازی برند خود را گسترش دادند و به‌صورت تیمی کار می‌کنند. در کنار آن‌ها چند خیاط، برش‌کار و چرخ‌کار نیز حضور دارد. علاوه بر این، ساغر و الیانا بلندپرواز هدف گسترش برند خود را در سطح بین‌المللی دارند و به فکر صادرکردن محصولات برندشان نیز هستند و رشد برندشان و مطرح‌شدنش در دنیا را می‌توان بزرگ‌ترین آرزوی این دو طراح جوان دانست.

محصولات برند مونه

آینده فشن از نظر دو طراح شیرازی

هفته مد بین‌الملل بر روی طرح‌ها بسیار تأثیرگذار است و باعث می‌شود طراحان لباس برای طراحی و تولید کارهای خوب ترغیب شوند. دنیای فشن و مد در ایران با محدودیت‌های زیادی مواجه است؛ ولی ما در مونه تمام تلاشمان را می‌کنیم که در عین هماهنگی با دنیای مد، طرح‌ها را نیز به سبک ایران تولید کنیم.

طراح موردعلاقه ناظم و زنگوئی

آن‌ها بیان کردند که طراح خاصی را دنبال نمی‌کنند و بیشتر از سبک‌های موجود پیروی می‌کنند.

احساس خالقان Mooneh

بزرگ‌ترین ترس این دو طراح به خصوص در ابتدای شروع کارشان، به‌هم‌ریختن شرایط پوشاک مزونی و تولید لباس‌های بی‌کیفیت، از سمت تولیدکننده‌هاست که این ترس‌ها تا حدودی زیاد بر طرف شدند؛ اما با وجود برطرف‌شدن این ترس‌ها در یک سال گذشته و اینکه اکثر مردم تفاوت پوشاک مزونی و تولیدی را متوجه هستند، قدرت خرید مردم پایین است و این مسئله ناراحت‌کننده برای این دو طراح است.

برند مونه - mooneh

با وجود این مشکلات شغلشان برای آن‌ها لذت‌بخش است و حسشان را به تیم ژومنت این‌گونه بیان کردند:

لحظات سخت بسیار زیاد است و در کل کار تولید بسیار سخت است؛ اما با برنامه‌ریزی در کنار تیم وظیفه‌شناس سعی می‌کنیم کارها به‌خوبی پیش برود. در کل اینکه مدام با رنگ، استایل و پارچه سروکار داریم و نتیجه یک کار خوب و باکیفیت می‌شود و همچنین می‌توانیم کارهایمان را روی تن آدم‌های مختلف ببینیم برایمان بی‌نهایت جذاب، لذت‌بخش و قشنگ است.   

نظر شما درباره طراحان برند مونه چیست؟ اگر قصد دارید طراح شیرازی دیگری را بشناسید، پیشنهاد می‌کنم مصاحبه اختصاصی ساینا مفاضی را نیز مطالعه کنید