در هفته مد کپنهاگ بهار تابستان 2024 چه گذشت؟

5 دقیقه مطالعه
هفته مد کپنهاگ بهار تابستان 2024

هفته مد کپنهاگ به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین هفته‌های مد در تقویم مد تثبیت شده است. این هفته مد شامل فشن شو و همچنین استایل خیابانی جذاب اسکاندیناوی که در پیاده‌روها می‌شود. بخش فشن شو نیز شامل طراحان آینده‌نگر، مبتکر و متعهد به مد پایدار می‌شود که برندهای نوپا نیز در این بخش طراحی‌های خود را به نمایش می‌گذارند. در این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت به بررسی استایل خیابانی و برندهای جدید مد در هفته مد کپنهاگ بهار تابستان 2024 می‌پردازیم.


هفته مد کپنهاگ چیست؟

هرسال در ماه آگوست، صنعت مد در دانمارک برای یکی از ارزشمندترین زمان‌های تقویم صنعت مد، یعنی هفته مد کپنهاگ آماده می‌شود. کل برنامه شامل فشن شو، استایل خیابانی، رویدادها می‌شود که از دوشنبه تا جمعه ادامه دارد.  

سیسیلی ثورسمارک، مدیرعامل هفته مد کپنهاگ، در باره این هفته هیجان‌انگیز گفت:

هفته مد کپنهاگ به یک ستون اصلی در تقویم‌های جهانی تبدیل شده است. صنعت مد و شبکه خلاق گسترده‌تر ما پایتخت دانمارک در حال حاضر به  شهر پر جنب‌وجوش تبدیل شده است.

علت متمایز بودن هفته مد کپنهاگ

چیزی که به طور مداوم CPHFW را از سایر هفته‌های مد متمایز می‌کند، تمرکز آن بر مد پایدار است و در تلاش برای ایجاد تغییرات اساسی در نحوه اجرای رویدادها است. همچنین برای الهام بخشیدن و تشویق صنعت به برداشتن گام‌هایی در جهت سبزتر شدن محیط‌زیست نیز در تلاش است.

بیشتر بخوانید: بهترین برندهای کفش ناشناخته براساس مد پایدار

هفته مد کپنهاگ  بهار تابستان 2024

قوانین هفته مد کپنهاگ

تمامی هفته‌های مد دارای قوانین و ضوابط خاصی هستند و این هفته مد نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که گفتیم کپنهاگ بر اساس مد پایدار و استفاده از موادهای سازگار با محیط ‌زیست است. به همین علت به‌تمامی برندها، به‌خصوص طراحان تازه‌وارد از یک سال قبل اطلاع داده می‌شود تا استانداردها را رعایت کنند.

هفته مد کپنهاگ بهار تابستان 2024

طبق گفته مجله فوربز، حداقل نیمی از مجموعه‌های ارائه شده از مواد بازیافتی ساخته شدند و طرح‌ها سرشار از خلاقیت بودند.  بسیاری از مجموعه‌های نمایش‌داده‌شده در این هفته مد بهار 2024، شامل  ترکیب الگوها و خلاقیت‌های نامتقارن جالب می‌شد. همچنین نوآوری و خاطره‌انگیز بودن لباس‌های خیابانی، این هفته را جذاب کرد. جای تعجب نیست که رشد هفته مد کپنهاگ در سال‌های اخیر، منجر به گسترش این برنامه شده است به‌گونه‌ای که در این فصل اجرا می‌شود.

سیسیلی ثورسمارک، می‌گوید:

ما نه‌تنها به‌عنوان یک هفته مد، بلکه به‌عنوان یک سازمان، به رشد خود ادامه می‌دهیم و مرحله‌ای را می‌سازیم تا رهبران نوظهور و یا حتی تثبیت‌شده، از سرتاسر کشورهای شمال اروپا را موردتوجه قرار دهیم. ما بسیار خوشحالیم که در این هفته، برندهای باتجربه‌ای که سال‌ها در کنار ما بودند، و همچنین برندهای جدید و نوپا را در کنار خود داریم.    


برندها در هفته مد کپنهاگ 2024

در کنار فهرست برندهای قدیمی مانند: گانی و ساکس پاتس، برندهای جدیدی از جمله: نیوتلنت، نیکلاس اسکوگارد و رولف اکروث و برندهای Vain و Deadwood نیز طراحی‌های خود را در این هفته رونمایی کردند. چند برند نوپا را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

1.برند گانی

برند گانی این فصل از مد را با پرداختن به یک موضوع بحث برانگیز یعنی تأثیر هوش مصنوعی در صنعت مد را همراه با سوپر مدل عصر جدید، پالوما السسر، به پایان رساند. رد پای هوش مصنوعی در تمامی بخش فشن شو گانی به خوبی دیده می شد. این برند از ChatGPT برای نمایش خود استفاده کرد. مدل های سایز پلاس نیز برای گانی کت واک کردند.

هفته مد کپنهاگ 2024- برند گانی

2.برند نیکلاس اسکووگارد

این برند نیز تقریباً نوپا است و نیکلاس اسکووگارد برند خود را در سال 2020 راه‌اندازی کرد و از آن زمان به کاوش در تاریخ و فرهنگ پاپ علاقه نشان داد. کلکسیون بهار 2024 این برند با نام "مجموعه 07" رونمایی شد. این مجموعه از رابطه بین نقاش دانمارکی گردا وگنر و همسرش لیلی البه الهام گرفت. استفاده از مخمل، تور، پولک‌ها و پارچه‌های متالیک و طرح‌های الهام‌بخش انتخاب‌های جسورانه‌ای بودند. تزیینات پر شترمرغ و بندهای کمربند روی لباس‌های توری، و همچنین سگک‌های بزرگ‌تر از حد معمول نیز از جزئیات برند  Nicklas Skovgaard بودند.

هفته مد کپنهاگ بهار تابستان 2024 - برند نیکلاس اسکووگارد

3. برند Baum Und Pferdgarten

این برند برای کالکشن بهار 2024 خود، شهر کپنهاگ را از دید یک گردشگر معرفی کرد. این مجموعه با آینه گردشگری تابستانی و بسیاری از چهره‌های جدید که هر ساله در شهر کاوش می‌کنند، نمادی‌ترین جاذبه‌ها، نقاط قابل‌توجه و بناهای تاریخی کپنهاگ را برجسته می‌کند. از بندر تاریخی شهر که زندگی دریایی در کپنهاگ مدرن را منعکس می‌کند گرفته تا مجسمه معروف پری دریایی کوچک، عناصر زندگی شهری به طور یکپارچه در مجموعه گنجانده شده است. جین صورتی و الگوهای گل‌های ظریف  در این کالکشن به شکوفه‌های فصلی و کمیاب گیلاس ژاپنی اشاره می‌کردند.

هفته مد کپنهاگ 2024 - برند Baum Und Pferdgarten

4. برند هلمستد

از زمان آغاز به کار خود در سال 2018، برند Emilie Helmstedt به دلیل ادغام طرح‌های خلاقانه و بیان هنر به شیوه خاص خود، شهرت خود را به دست آورد. برند  هلمستد (Helmstedt) باتکیه‌بر این سنت، دنیای عجیب‌وغریب خود را با انبوهی از طرح‌های ابری شکل، الگوهای رنگارنگ و جزئیات عجیب به کپنهاگ آورد. لباس‌های کلاسیک تابستانی این کالکشن باندو و تاپ‌های پپلوم بدون بند با لباس‌های آستین‌بلند و کت صورتی چشم‌نواز می‌شدند. در پایان فشن شو نیز یک لباس ابریشمی با مهره‌های دست‌دوز فوق‌العاده زیبا با همان نقش ابری رونمایی شد.    

هفته مد کپنهاگ 2024 - برند هلمستد

5.برند Deadwood

برند Deadwood که استکهلم مستقراست؛ اولین فشن شوی خود را در هفته مد کپنهاگ بهار تابستان 2024 انجام داد. این برند به موضوعاتی از دیستوپیا، خشکسالی و بیابان‌زایی آینده پرداخت. به همین  تناسب، رنگ‌های ظریفی از شن، بژ، و سفالی باند فشن شو را فراگرفت و تنها چندرنگ پراکنده در سرتاسر آن وجود داشت.

بیشتر بخوانید: ترکیب رنگ کرم

مجموعه بهار تابستان 2024 برند Deadwood بر "اهمیت هدایت مد به مسیری پایدارتر" با همکاری XV Production برای چرخه‌ تولید لباس‌ها و پارچه‌های مرده تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: ست‌کردن لباس رنگ خنثی

هفته مد کپنهاگ 2024 - برند Deadwood

استایل خیابانی هفته مد کپنهاگ 2024

هفته مد کپنهاگ بارانی شروع شد، اما آب‌وهوا مانع از این نشد که برندها را در پایتخت دانمارک حضور نداشته باشند. در استریت استایل شاهد کفش‌های عجیب، لباس با رنگ روشن و استایل‌های متفاوت بودیم. در بخش آخر مقاله چند نمونه از استایل‌های خیابانی از نمایش‌های بهار/تابستان 2024 کپنهاگ را ببینید.

استایل خیابانی هفته مد کپنهاگ 2024