بهترین برندهای کفش ناشناخته براساس مد پایدار

4 دقیقه مطالعه
بهترین برندهای کفش زنانه براساس مد پایدار

همیشه وقتی اسم کفش به گوشمان می‌خورد، تعدادی از برندهای مطرح به ذهنمان می‌آید. با توجه به ظهور و رشد فست فشن , پیدا کردن محصولات مناسب که برای زمین هزینه‌ای نداشته و در عین حال قیمت به صرفه‌ای داشته باشد دشوارتر می‌شود. ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله یک‌سری از برندهای کفش بر اساس مد پایدار که کمتر شناخته شده هستند را معرفی کنیم و پیرو رسالت تیم ژومنت مطابق با گذشته قدم برداریم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!


فلسفه‌ی مد پایدار محصولاتی کاملا حمایت‌گر از سیاره زمین هستند. محصولاتی که شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ تولید آن را فراموش کرده بودند. البته هزینه بالای فراهم کردن و تولید مواد اولیه این محصولات هم در فراموشی این شرکت‌ها بی‌تاثیر نبوده است. اما در چند سال گذشته به مرور زمان برندهایی روی کار آمدند که اتفاقا هدفشان صرفا رعایت مد پایدار و حمایت کره زمین است
برندهای کفش براساس مد پایدار

کفش های قابل بازیافت Reformation

این برند که بخاطر لباس‌های شیک و قیمت‌های مناسب خود در کمترین مدت زمان معروفیت مناسبی کسب کرد. ریفورمیشن در شرکت خود در لس آنجلس کفش هایی را تولید می‌کند که کاملا مطابق با مد پایدار است. برند Reformation کفش‌های خود را با ۷۰ درصد آب کمتر و ۵۲ درصد CO2 کمتر تولید می‌کند. این برند توجه ویژه‌ای به بازیافت محصولات خود دارد. امروزه کاملا می‌توان کفش‌های این برند را ۱۰۰ درصد بازیافت کرد.

برند کفش مد پایدار

بیشتر بدانید: فست فشن (Fast Fashion) چیست؟

NEOUS یکی از برندهای کفش براساس مد پایدار

نئوس یکی از اولین برندهای مستقل در زمینه تولید کفش بود که از سال ۲۰۱۷ توسط وانیسا آنتونیو سردبیر سابق مجله هارپرز شروع به کار کرد. وانیسا از تجربه ۸ ساله خود در زمینه مد، برای طراحی و استراتژی تولیدات ایمن در قالب تولید کفش براساس مد پایدار در شرکت خود استفاده کرد. حال پس از گذشت ۶ سال این برند کفش، به‌دلیل پاشنه‌های جذاب و آوانگاردش و دوری از فست فشن شهرت دارد.

برندهای کفش مد پایدار

کفش های ظریف برند Miista

برند اروپایی میستا از سال ۲۰۱۰ در زمینۀ تولید کفش فعالیت می‌کند. میستا بعد از گذشت ۱۰ سال کارخانه خود را راه‌اندازی کرد و نشان داد که چگونه می‌توان ردپای کربن را از تولیدات کم کرد.

کفش های طبیعی

Vagabond 

واگابُند، یک برند تولید کننده کفش سوئدی است که از دهه ۱۹۷۰ تاکنون در این حوزه فعالیت می‌کند. این برند در یک دهه اخیر پا به بریتانیا گذاشته است. پس از یک دوره طولانی ترند بودن کفش های پانکی با زیره‌های بامزه، اکنون این برند محصولات جالب‌تری را روانه بازار کرده است. واگابند چکمه‌های بزرگ چلسی و دوچرخه سواری را با طرح‌های بزرگتر تطابق داد. ناگفته نماند که این برند نیز مانند دیگر برندهای ذکر شده در این مقاله از برندهای کفش براساس مد پایدار محسوب می‌شود.

برند پایدار کفش

Penelope Chilverz برند پایدار اسپانیایی

تصور می‌کنم که با شنیدن اسم پنه‌لوپه بی شک یاد پنه‌لوپه کروز بازیگر اسپانیایی می‌افتید! پنه‌لوپه چیلورز شخصی بود که در اسپانیا کفش‌های راحتی عالی را سفارش می‌داد تا برایش بدوزند و پس از مدتی برندی با این نام به‌وجود آمد. اما همه چیز از آنجایی شروع شد که در سال ۲۰۰۴ همسر پرنس ویلیام، کیت میدلتون، یکی از طرفداران اصلی مد پایدار کفش‌هایی از این برند را مورد استفاده قرار داد. (او هنوز هم از کفش‌های این برند استفاده می‌کند). این مجموعه از آن به بعد پیشرفت چشمگیری داشت و چکمه‌های چلسی و حتی صندل‌ها و کفش هایی بر اساس مد پایدار را تولید کرده است.

برند کمتر شناخته شده کفش

برند ترک Manu Atelier

این برند توسط تعدادی از دختران که در یکی از مجموعه‌های تولید چرم و صنایع دستی در استانبول مشغول به کار بودند در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد. آنها ابتدا با تولید کیف‌های چرمی کار خود را شروع کردند و سپس با تولید یک بوت Duck در سال ۲۰۱۹ همه نگاه‌ها را به سمت خود جلب کردند. این مدل کفش در اینستاگرام وایرال شد و بعد از آن افرادی مثل جسی بوش و ژانت مدسن از آن استفاده کردند. تولیدگنندگان این محصول همچنان با طراحی‌های پیشگامانه و تولید کفش هایی براساس مد پایدار بر سر زبان‌ها هستند.

شما در ایران و یا کشورهای دیگر چه برندهایی را می‌شناسید که مطابق با مد پایدار در بازار پیش می‌روند؟ نظرات خود را در ارتباط با این مقاله در قسمت دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید و اگر به موضوعات مرتبط با فشن علاقه دارید حتما در سایت ما عضو شوید!