نگاهی به زندگی بیوتی بلاگر معروف،الناز گلرخ

7 دقیقه مطالعه
الناز گلرخ

الناز گلرخ اینفلوئنسر، میکاپ آرتیست و مدل ایرانی مقیم دبی است. این بیوتی بلاگر موفق در موضوعاتی از جمله آرایش، مد و سبک زندگی محتوا ایجاد می کند. به مطالعه این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت ادامه دهید تا با  زندگی شخصی و حرفه ایی او بیشتر آشنا شوید و علت شهرت او را متوجه خواهید شد.


درباره الناز گلرخ

 الناز گلرخ متولد 22 بهمن  1364 در خانواده پنج نفری در تهران است. او فارغ التحصیل رشته گرافیک در دانشگاه علامه امینی تهران است. او در کنار تحصیل به کلاس های آموزش میکاپ رفت و بلافاصله کار خود را به عنوان آرایشگر در سالن آرایشی در پونک تهران آغاز کرد؛ و به استقلال مالی رسید و الناز خیلی سریع در کار خود حرفه ایی شد و با مدل ها و بازیگران معروفی همکاری داشت.

زندگی حرفه ایی الناز گلرخ

این بیوتی بلاگر موفق در کنار تحصیل به کلاس های آموزش میکاپ رفت و بلافاصله کار خود را به عنوان آرایشگر در سالن آرایشی در پونک تهران آغاز کرد؛ و به استقلال مالی رسید و سالن آرایشی خود را تاسیس کرد. الناز  گلرخ خیلی سریع در کار خود حرفه ایی شد. و با بیش از 10 سال سابقه در دنیای زیبایی، فهرست مشتریان پر ستاره از مدل و بازیگران نیز دارد. به مثال بازیگران مطرح ایرانی مانند: مهناز افشار، طناز طباطبایی و سحر دولتشاهی هستند.

زندگی حرفه ایی الناز گلرخ

او  سفر خود را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام  برای ترویج مهارت های خود به عنوان یک هنرمند حرفه ای در سال 2013 آغاز کرد. او در ابتدا نمونه کارهای خود  در تهران را در اینستاگرام پست می کرد. اما بعد از مهاجرت پیج او به سمت بلاگری نیز رفت و زندگی شخصی و روزانه خود نیز برای طرفداران خود به اشتراک گذشت.  الناز گلرخ بعد از مهاجرت به دبی چنل یوتیوب خود را راه اندازی کرد. و در آن به آموزش میکاپ مشغول است.

موفقیت

یکی دیگر از موفقیت های الناز گلرخ، برگزاری کلاس میکاپ در سال 2017 به عنوان اولین استاد  در وسط دریا بود. که همچنین برنده جوایز زیبایی جهان وطنی 2017 برای بهترین میکاپ آرتیست شد و توسط میکاپ آرتیست معروف بریتانیایی شارلوت تیلبری برای آموزش گریم انتخاب شد . که در نهایت در اکتبر 2017 روی جلد Cosmopolitan Middle East قرار گرفت. 

این بیوتی بلاگر و مدل جذاب در سپتامبر 2021،  نامزد جوایز اینفلوئنسر USA Today در رده بهترین آرایشگر سال نیز شد.

الناز گلرخ روی جلد Cosmopolitan Middle East

مصاحبه الناز گلرخ با مجله Cosmopolitan Middle East

بخشی از صحبت های او با این مجله را بایکدیگر می خوانیم :

انتقال حس زیبایی

هیچ تعریف مشخصی از زیبایی وجود ندارد. من فکر نمی کنم یک استاندارد برای همه صدق کند. به عنوان یک تأثیرگذار، بزرگترین هدف من این است که به مردم بیاموزم که هر زنی به روش خودش زیباست. به نظر من، وقتی به زندگی به مثبت ترین حالت ممکن نگاه می کنی، زیبایی به چشم می خورد. آنجلینا جولی از این نظر بت من است. او از زیبایی ظاهری به خیلی بیشتر تبدیل شده است. زیبایی فقط داشتن صورت زیبا نیست، بلکه داشتن یک قلب، روح و ذهن زیباست. زیبا بودن یعنی خودت بودن. نیازی نیست که دیگران شما را بپذیرند؛ فقط خودت را بپذیر و به آنچه هستی اطمینان داشته باش.

سبک آرایش

من دوست دارم هر روز آرایش سبک و طبیعی داشته باشم و از کرم پودر مایع دوری کنم و ترجیح می دهم فقط از پودر فشرده، رژگونه و ریمل استفاده کنم. پاک کردن آرایش مهم‌تر از آرایش کردن آن است و یک رژیم مراقبت از پوست برای زیباتر شدن و زیبا کردن پوست ضروری است. من خودم را خیلی جدی میگیرم من هفته ای دو بار از ماسک جوان کننده استفاده می کنم و صورتم را کاملا تمیز می کنم تا تمام آرایش پاک شود.

سبک زندگی الناز گلرخ

تناسب اندام برای او بسیار مهم است. و او درباره سبک زندگی خود اینگونه گفت :

من همیشه هر روز صبح یک ساعت می دوم و دوباره در طول روز بین تعهدات کاری تمرین می کنم. گفته می شود، استراحت و تفریط نیز ضروری است. من عاشق رفتن به سینما و خوردن پاپ کورن برای استراحت هستم.

سبک زندگی الناز گلرخ

همکاری با برندهای مختلف

مارک جاکوبز، جیوانچی، دولچه گابانا، LVMH و غول صنعت زیبایی لورآل، الناز را به چهره جهانی برندهای خود تبدیل کردند و طبق وب سایت ها، او اولین مدل ایرانی و وبلاگ نویس زیبایی بود که برندهای آنها را در آن سطح نمایندگی کرد. الناز نیز توسط این شرکت استخدام شد. و همچنین با برند های دیگری مانند Dior، Drunk Elephant، Body Shop و Fenty نیز همکاری داشته است.

elnaz golrokh dior

گلرخ به عنوان میکاپ آرتیست باید خود را به روز نگه دارد و از لوازم آرایشی های برند مختلف مطلع شود و برای یکبار آن ها را تست کند. به همین دلیل او در رونمایی کالکشن جدید رر بیوتی سلنا گومز در پاریس شرکت کرد. و در کنار سلنا گومز و حمید فدایی عکس گرفت. او همچنین با سلنا فیلم سلفی گرفت و برای طرفدارانش در پیجش قرار داد.

سلنا گومز الناز گلرخ حمید فدایی

زندگی عاشقانه

او با حمید فدایی، مدل معروف برند فیلا در ایران در پروژه مشترک آشنا شد. و این آشنایی  منجر به رابطه ی این دونفر شد. گلرخ بعد از جدی شدن رابطه خود عکس های دو نفره خود را در اینستاگرام پست می کرد و باعث نقض قوانین جمهوری اسلامی شد وپس از تهدید دولت ایران به بازداشت مجبور به فرار از ایران شد. از زمان فرار به دبی، او به یک اینفلوئنسر معروف تبدیل شد.

الناز گلرخ و حمید فدایی

حواشی الناز گلرخ

همانطور که می دانید مهاجرت او پر سر وصدا بود و او به صورت عادی مهاجرت نکرد. وهمین باعث افزایش فالوور های او شد. بعد از این اتفاقات نیز او به حاشیه سازی ادامه داد. یکی از موارد معروف آن در دوران کرونا بود که او ویدیوایی از خودش و حمید فدایی در حال آواز خواندن به  زبان انگلیسی منتشر کرد. اشتباه تلفظ کردن کلمات ساده در این کلیپ موجب وایرال شدن زیاد این کلیپ شد. این زوج حاشیه ساز بعد از وایرال کلیپشان با شبکه های زیادی مصاحبه کردن و اعلام کردن که هدف آن ها سرگرمی بوده است.

یکی دیگر از حواشی های اخیر او بعد از برنده شدن صدف بیوتی به عنوان بهترین اینفلوئنسر در جشنواره WIBA (world influencers and bloggers awards) در سال 2021 بود. او در استوری اعلام کرد که او برنده ی این جایزه بوده اما به علت شرکت نکردن این جایزه به صدف بیوتی واگذار شد. الناز گلرخ سال بعد برنده ی این جایزه شد.

الناز گلرخ برنده WIBA

کمپین عید الناز گلرخ Lifestyle’s Beauty Stars

یکی دیگر از فعالیت های موفق الناز گلرخ که کمتر از حاشیه های او مورد توجه واقع شد، برگزاری کمپین عید و ماه رمضان او با برند لایف استایل است. کمپین ماه رمضانی Lifestyle’s Beauty Stars طرفداران او را در دبی برای عید هیجان زده کرد.ستاره‌های زیبایی Centrepoint  این بار با حضور الناز گلرخ تکمیل شد. لایف استایل به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین خرده‌فروش‌های منطقه است. که نام خود را به عنوان تک‌فروشی برای تمام محصولات زیبایی، خانه، عطر، لوازم جانبی مد، و سایر محصولاتی مورد نیاز مد و فشن، ساخته است.

کمپین عید الناز گلرخ Lifestyle’s Beauty Stars

در کمپین رمضانی این برند، اینفلوئنسر، مدل و میکاپ آرتیست، الناز گلرخ، چهار مدل سبک آرایش با امضای متفاوت  خود ایجاد کرد که تقریباً هر کسی می‌تواند در ماه رمضان و عید با محصولات زیبایی Lifestyle از آن ایده بگیرد و آن را امتحان کند.

کمپین Beauty Stars شامل آرایش مناسب روز، عصر و مناسبت های مهم مانند عید است. که می‌توانید با مارک‌های معروفی مانند Rimmel، Bourjois و Max Factor نیز به آن دست یابید. کمپین ستاره‌های زیبایی Lifestyle اساساً زندگی آرایش ما را بسیار آسان‌تر کرده است. و با مجموعه‌ای از محصولات آن، می توانید به ظاهری زیبا و جذاب برسید. و اگر مطمئن نیستید که کدام آرایش برای شما مناسب تر است، می توانید از آرایش و گریم های الناز گلرخ ایده بگیرید.

آرایش و گریم های الناز گلرخ

همانطور که می دانید بخشی از درآمد الناز گلرخ به عنوان بیوتی بلاگر و اینفلوئنسر از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب است. به همین دلیل ممکن است حاشیه ی جدیدی از او ببینیم. نظر شما راجع به این بیوتی بلاگر موفق چیست؟ به نظر شما بدون حاشیه هم می توانست به این شهرت برسد؟