معرفی انواع فریم عینک به همراه انواع شکل فریم عینک

6 دقیقه مطالعه
انواع فریم عینک

اگر به‌تازگی باید از عینک استفاده کنید با انواع مختلف فریم عینک مواجه می‌شوید که این شما را دچار سردرگمی می‌کند. اما با آشنایی انواع فریم عینک ، شما یک انتخاب عالی و یک تجربه سرگرم‌کننده و مفیدی خواهید داشت. اما چگونه می‌توانید از بین انواع قاب عینک انتخاب درستی داشته باشید؟ در ادامه این مقاله اکسسوری از مجله مد و فشن و ژومنت، با انواع فریم عینک بیشتر آشنا می‌شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!


فول فریم Full-Rimmed

اگر یک سبک جسورانه همان چیزی است که به دنبال آن هستید، فریم‌های لبه کامل عینک ممکن است بهترین گزینه شما باشد. این فریم‌ها شیشه عینک شما را کاملاً محصور می‌کنند که در نهایت یک جفت عینک محکم و درعین‌حال شیکی را ارائه می‌دهند. مزیت فریم کامل، محافظت خوب آن از شیشه عینک شما است.

فول فریم Full-Rimmed -  انواع فریم عینک

بدون فریم Rimless

فریم عینک بدون قاب،  بهترین انتخاب برای کسانی است که به‌ظاهر و استایل مینیمال علاقه دارند. این فریم تنها شامل دسته عینک و بخش متصل‌کننده شیشه و یا همان پل می‌شوند. همچنین در فلزات مختلف از جمله تیتانیوم تولید می‌شوند. عینک‌های بدون فریم، سبک و مدرن هستند که بدون اینکه صورت شما را تحت‌الشعاع قرار دهند، استایل شما را جذاب می‌کنند.

بدون فریم Rimless - انواع فریم عینک

نیمه فریم Semi-Rimless

اگر به دنبال بهترین‌های دنیا هستید، فریم‌های عینک نیمه ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشند. این قاب‌های هیبریدی مینیمالیسم، تنها در قسمت بالایی و یا پایینی شیشه (معمولا در قسمت بالا) قرار می‌گیرند و روی صورت حجیم دیده نمی‌شوند. یکی از مزیت‌های این نوع فریم عینک، این است که می‌توانید شیشه بیشتری نسبت به فول فریم استفاده کنید. این فریم‌ها سبک و کلاسیک هستند.

انواع فریم عینک - نیمه فریم Semi-Rimless

انواع فریم عینک، پل دار Low Bridge Frame

هدف ساخت این قاب عینک، برای افرادی است که پل بینی پایینی دارند که باعث ناهماهنگی انواع فریم عینک بر روی صورت این افراد می‌شود. این نوع قاب عینک در فول فریم بیشتر دیده می‌شود.

انواع فریم عینک، پل دار  Low Bridge Frame

فریم عینک وایر Wire Frame

مدل وایر و یا همان قاب عینک سیمی مانند فول فریم و یا نیمه فریم هستند؛ اما با این تفاوت که یک سیم نازک فلزی  دورتادور شیشه عینک قرار می‌گیرد. این فریم‌ها سبک مینیمال دارند که ظاهری کلاسیک را برای شما می‌سازند. این نوع فریم عینک به‌صورت سنتی از شیشه‌های گرد پشتیبانی می‌کنند، اما باتوجه‌ به دوباره ترند شدن این قاب‌ها می‌توانید در فریم‌های گربه‌ای و یا قلب نیز استفاده کنید.

انواع فریم عینک - فریم عینک وایر Wire Frame

انواع شکل های فریم عینک

شکل قاب عینک می‌تواند یک عامل تعیین‌کننده اصلی در انتخاب فریم شما باشد. با شکل مناسب فریم، می‌توانید بر بهترین ظاهر را همراه با عینک داشته باشید. به همین دلیل، ما توصیه می‌کنیم فرم فریم خود را بر اساس ساختار کلی صورت خود و بر اساس سلیقه شخصی خود هنگام خرید عینک انتخاب کنید. در ادامه به معرفی 14 شکل فریم عینک می پردازیم.

1.مدل عینک مستطیلی Rectangular eyeglass

فریم عینک مستطیلی تنها در قاب‌های نیمه فریم و یا بدون فریم مانند شکل هندسی‌اش دارای گوشه‌های تیز است. مدل عینک مستطیلی، انتخاب خوبی برای افرادی است که صورت‌های بیضی، گرد یا قلب دارند و به دنبال فریم زاویه‌دار و درعین‌حال باریک هستند.

مدل عینک مستطیلی Rectangular eyeglass

2. مدل عینک بیضی‌شکل Oval eyeglass

مانند فریم مستطیلی، فریم‌ عینک بیضی برای افرادی که به دنبال ظاهری باریک و ظریف هستند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این قاب‌های بیضی‌شکل، انتخاب خوبی برای افرادی با صورت‌های مربع، مستطیل، بیضی و یا مثلثی شکل هستند.

مدل عینک بیضی‌شکل Oval eyeglass

3. مدل عینک گرد Round eyeglass

عینک‌های گرد حسی کلاسیک و یکپارچه‌سازی با چهره‌هایی مانند جان لنون و استیو جابز را تداعی می‌کنند. این قاب عینک نمادین است و همان‌طور که قبل گفتیم معمولاً با فریم وایر ساخته می‌شوند.

مدل عینک گرد Round eyeglass

4. مدل عینک مربعی Square eyeglass

اگر صورت کوچکی دارید و به دنبال قاب عینک شیک و کلاسیک می‌گردید؛ مدل عینک مربعی ما در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف مناسب شما است. عینک‌های مربعی برای افرادی که صورت‌های گرد و بیضی دارند، مناسب است. به این دلیل که شکل زاویه‌ای موردنیاز را برای جبران ویژگی‌های گردتر صورت فراهم می‌کند.

مدل عینک مربعی Square eyeglass

5. انواع فریم عینک، مدل بزرگ Large eyeglass

قاب‌های بزرگ عینک معمولاً به شکل ذوزنقه‌ای هستند. قاب ذوزنقه‌ای که اولین بار در اواسط قرن بیستم معرفی شد، در طول سال‌ها مد شده و از مد افتادند؛ اما اخیراً به دلیل فرهنگ پاپ، محبوبیت بیشتری کسب کردند. مدل عینک بزرگ برای هر نوع صورت مناسب است؛ اما اگر صورت کوچکی دارید؛ پیشنهاد می‌کنم از این فریم استفاده نکنید.

انواع فریم عینک، مدل بزرگ Large eyeglass

6. مدل عینک شاخی Horn eyeglass

فریم‌های عینک شاخی که به فریم چشم‌گربه‌ای نیز معروف هستند، به‌راحتی با ظاهر شاخ‌دارشان شناسایی می‌شوند. این قاب‌ها با ظاهری قوی و قدیمی، انتخابی عالی برای بسیاری از افراد، به‌خصوص آنهایی که صورت‌های بیضی و مستطیلی دارند.

مدل عینک شاخی Horn eyeglass

7.عینک برولاین Browline eyeglass 

برولاین که به معنای "خط ابرو" است، با الهام از مدهای دهه 50 و 60 میلادی طراحی شده است. این قاب عینک اخیراً با قدرت کامل بازگشته است. عینک‌های برولاین که برای تقلید از روشی که ابروهای صورت را قاب می‌کنند طراحی شدند و در مانند ابرو در بالای چشم خودنمایی می‌کنند. فریم عینک برولاین، ظاهری بسیار مردانه دارند و برای افرادی که صورت‌ کشیده دارند، مناسب است.  

عینک برولاین Browline eyeglass

8. مدل عینک خلبان eyeglass Aviator

عینک خلبانی یکی از پرطرفدار ترین مدل در بین عینک طبی و عینک آفتابی  است. این عینک محبوب تقریباً با انواع فرم‌های صورت همخوانی دارد. عینک خلبانی بیشتر در فریم‌های وایر تولید می‌شوند.  

مدل عینک خلبان eyeglass  Aviator

9. عینک چشم گربه ای Cat eye eyeglass 

این فریم در قسمت دسته‌ها به سمت بالا کشیده می‌شود و یک حالت چشم‌گربه‌ای به عینک می‌بخشد. این فریم در بین خانم‌های شیک‌پوش بسیار محبوب است و برای فرم صورت مربعی و یا لوزی شکل مناسب هستند.

عینک چشم گربه ای Cat eye eyeglass

10. انواع فریم عینک، اورسایز Oversized eyeglass

عینک‌های اورسایز حتی از عینک ذوزنقه‌ای یا large  نیز بزرگ‌تر هستند. این فریم‌ها برای خانم‌ها و هم آقایان و همچنین برای مناسب هستند.

انواع فریم عینک - عینک اورسایز  Oversized eyeglass

11. عینک هندسی Geometric eyeglass

فریم عینک هندسی دارای زوایای تیز و اشکال جسورانه و غیرنرمال است. این سبک ‌ترند، چشم‌نواز و آوانگارد است که این روزها بسیارترند و پرطرفدار هستند و استایل شما را بسیار خاص می‌کنند.

 عینک هندسی  Geometric eyeglass

12. عینک کوچک Small eyeglass

این فریم برای صورت‌های کوچک بسیار مناسب است. در چند سال اخیر عینک‌های فریم بزرگ ‌ترند شده بودند و الان عینک کوچک احیا شده است. در شکل‌های مختلفی مانند مستطیل، گرد، هندسی و یا چشم‌گربه‌ای نیز موجود هستند.

عینک کوچک Small eyeglass

13. عینک‌های متوسط Medium eyeglass 

عینک‌های بزرگ و یا کوچک حد تناسب برای بسیاری از فرم‌های صورت ندارند؛ اما سایز عینک متوسط یک حد وسط مناسبی است که شما می‌توانند به‌راحتی از میان انواع فریم عینک، انتخاب درستی داشته باشید.

عینک‌های متوسط Medium eyeglass  

14. عینک قلبی شکل Heart-Shaped eyeglass

وقتی صحبت از عینک‌های فانتزی می‌شود، قاب عینک قلبی است گزینه خوبی می‌تواند باشد. این فریم در حالت  و جنس‌های مختلف از جمله پلاستیک تولید می‌شوند. مدل عینک قلبی بدون فریم آنقدر شیک و منحصربه‌فرد است که نمی‌توانید به‌سادگی از انتخاب آن دست بکشید.

عینک قلبی شکل   Heart-Shaped eyeglass

به نظر شما کدام فریم عینک جذاب و شیک تر است؟ در بخش دیدگاه نظر خود را برایمان بنویسید. برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای مد نیز می‌توانید پیج ژومنت استایل را در اینستاگرام دنبال کنید.