بیوگرافی فرناز سلمانی طراح لباس

6 دقیقه مطالعه
فرناز سلمانی طراح لباس

یکی از شناخته شده‌ترین و مهم‌ترین مشاغل در صنعت مد طراحی لباس است و سالانه بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه در تلاش‌اند تا با تکیه بر توانایی و استعدادهای خود و همچنین گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های مرتبط وارد این شغل پرطرف‌دار شوند. پرورش طراحان لباس تنها به کشورهایی همچون فرانسه و ایتالیا که مهد مد و فشن دنیا هستند خلاصه نمی‌شود و در بسیاری از کشورها همچون کشور خودمان ایران طراحان لباس باذوق و استعدادی متولد می‌شوند. در حال حاضر فرناز سلمانی یکی از خلاق‌ترین و پرطرف‌دارترین طراحان لباس ایرانی است که در دو کشور ایران و ترکیه مشغول به فعالیت است. مهم‌ترینهدف او موفقیت در عرصه جهانی است. در این مطلب بیوگرافی فرناز سلمانی طراح لباس ایرانی را برای شما مخاطبان آماده کرده‌ایم و نگاهی داریم به برخی از بهترین طرح‌های او؛ اگر شما هم به این موضوع علاقه‌مندید تا انتها همراه ما باشید!


معرفی و بیوگرافی فرناز سلمانی طراح لباس ایرانی

بیوگرافی فرناز سلمانی طراح لباس ایرانی

فرناز سلمانی طراح لباس موفق و مشهور ایرانی است. او در  25 بهمن سال 1367 در تهران چشم به جهان گشود و در حال حاضر با 35 سال سن یکی از جوان‌ترین طراحان لباس موفق ایرانی است. فرناز در کشور ترکیه و در یکی از مناطق شهر زیبای استانبول زندگی می‌کند. فرناز در خانواده‌ای روشن فکر متولد و بزرگ شده است که همواره با فراهم کردن زمینه‌های لازم فرصت شکوفایی استعدادها و کشف نبوغ و پرورش خلاقیت را به او داده‌اند. او یک خواهر به نام فریال نیز دارد که در زمینه میکاپ فعالیت می‌کند و در حال حاضر  به عنوان یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای مشغول به کار است.

شروع فعالیت فرناز سلمانی طراح لباس ایرانی

فرناز سلمانی طراح لباس

فرناز فعالیت در عرصه مد را از سن پایین و با تمرکز بر طراحی لباس آغاز کرد. فرناز سلمانی در همان سنین جوانی موفق شد تا برند شخصی خود را ثبت و راه‌اندازی کند. او مزون تهران خود را در سال 2012  افتتاح کرد و در سال 2018 موفق شد تا با افتتاح مزون خود در کشور ترکیه فعالیت خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهد. فرناز در حال حاضر علاوه بر شهر تهران، در نیشان تاشی ترکیه نیز یک مزون لباس دارد.

تأثیر فرهنگ ایرانی بر طراحی‌های فرناز سلمانی

فرناز سلمانی طراح لباس جوان ایرانی

فرناز در سایت برند خود با افتخار عنوان کرده است که یک طراح لباس ایرانی است و در کشور ایران متولد و بزرگ شده است. او از ایران به عنوان کشوری غنی از سنت و فرهنگ‌های منحصربه‌فرد یاد کرده است که هرکدام از آنها می‌تواند الهام‌بخش برای عرصه مد باشد.

این طراح جوان همواره سعی کرده است تا برای طراحی و خلق لباس‌هایش از فرهنگ و سنت ایرانی که با پوست و گوشت او آمیخته شده است الهام بگیرد و با کمک این پیشینه و در هم آمیختن فرهنگ و هنر ایرانی با آموخته‌های آکادمیک در زمینه مد، لباس‌هایی زیبا و منحصر به فرد را خلق کند. در حال حاضر طراحی‌های فرناز در دو زمینه لباس و کفش انجام و ارائه می‌شوند.

حضور فرناز در مجلات معتبر

استعداد بی‌نظیر فرناز سبب شده است تا نام این طراح لباس ایرانی تاکنون دو بار در مجلات مختلف ذکر شود. مجلات marieclaire و هارپر بازار ترکیه هر دو مقالاتی درمورد فعالیت فرناز در زمینه مد و فشن و طراحی لباس منتشر و از کارهای و طراحی‌های او تمجید کرده‌اند.

فرناز سلمانی طراح لباس ایرانی در ترکیه

احساسات فرناز سلمانی پس از رفتن روی تیتر مجله marieclaire

فرناز دختری است که جرئت می‌کند رؤیاپردازی کند و برای رؤیاهای خود بجنگد و هرگز تسلیم نشود. وقتی اسم او را برای اولین‌بار در مقاله یک مجله مد فرانسوی به نام marieclaire  قرار گرفت در پیامی در صفحه اینستاگرام خود گفت: ” لطفاً یکی منو از خواب بیدار کند؛ آیا این واقعاً دارد برای من اتفاق می‌افتد؟ چون من هنوز فکر می‌کنم رؤیا می‌بینم. او همچنین بیان کرد که از این اتفاق بسیار خوشحال است و احساس افتخار می‌کند. پیام او برای زنانی که با کلمهٔ غیرممکن روبه‌رو می‌شوند این بود که بزرگ رؤیاپردازی کنید؛ چون رؤیا فقط یک کلمه است؛ ولی می‌تواند واقعیت شما نیز باشد، تمرکز کنید و برای چیزی که می‌خواهید بجنگید و هیچ‌وقت تسلیم نشوید.”

او عاشق شخصیت زنانی است که برای تحقق رؤیاهای خود حتی اگر لازم باشد قانون‌شکنی می‌کنند و با جابه‌جایی بسیاری از مرزها برای باور و اعتقاد خود ایستادگی می‌کنند.

هدف فرناز سلمانی

هدف فرناز سلمانی طراح لباس ایرانی

فرناز سلمانی هدف‌های بزرگی دارد او در تلاش است تا با قدم‌های محکم اول در خاورمیانه و بعد در عرصه مد جهانی به طراحی مطرح تبدیل شود. سلمانی می‌خواهد همه او را بشناسند همچنین او دوست دارد تا بتواند روزی  به عرصه مد ایتالیا راه پیدا کند. بسیاری از ما ایرانی‌ها او را از صفحه اینستاگرامش می‌شناسیم و دنبال می‌کنیم. فرناز به‌واسطه طراحی لباس عروس و لباس‌های دیگرش در تهران و استانبول شهرت دارد. او در تلاش است که فشن شویی در شهر دبی برگزار کند و کالکشن‌های فصلی خود را در آنجا نمایش دهد.

اولین فشن شو

او در سال 2020 نخستین فشن شو خود را در شهر استانبول و در سالن هانگاریست به نمایش گذاشت و در این فشن شو سلبریتی‌های ترکی از جمله آژاد پک کان و سیلا با پوشیدن لباس‌های طراحی شده فرناز در این فشن شو حضور پیدا کردند.

ایده‌های طراحی

طراح لباس خلاق فرناز سلمانی

فرناز برای طراحی‌هایش از ساده‌ترین چیزها الهام می‌گیرد. این می‌تواند یک موسیقی خوب یا یک فیلم زیبا برای دهه 50 یا 60 هالیوود باشد یا حتی می‌تواند یک مبلمان آنتیک زیبا در یک فروشگاه قدیمی باشد.

مزون فرناز سلمانی در تهران

این طراح خلاق و بااستعداد انواع سبک‌های لباس عروس را طراحی و آماده می‌کند. مزون لباس عروس فرناز سلمانی به مدیریت شخص خودش است. فرناز لباس‌های عروس مشتریان را باتوجه‌ به سلیقه فردی آنها به زیباترین نحو ممکن آماده می‌کند. او برای آماده‌کردن لباس عروس مشتریان از بهترین متریال‌ها در دوخت کار استفاده می‌کند. در این مزون انواع سبک‌های لباس عروس از لباس به سبک قدیم گرفته تا به‌روزترین لباس عروس‌های مطرح در دنیا قابل‌مشاهده است. همچنین طراحی‌های سفارشی و خاص نیز برای مشتریان انجام و پیاده سازی می‌شود.

مزون فرناز سلمانی

مشتریان

طراح برتر ایرانی

بازیگر ترکی مشهور و لباس فرناز سلمانی

بازیگر ترکی ابرو سهین عثمان که یکی از بازیگران جوان مطرح و مشهور ترکی است و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد برای شرکت در یکی از جشن‌های تلویزیونی خود لباس خود را از برند فرناز سلمانی انتخاب کرده و با لباسی از برند سلمانی در مراسم حضور پیدا کرده بود.

سهین عثمان

فرناز طراح لباس بازیگران زن ایرانی از جمله هنگامه قاضیان نیز است.

طرح لباس عروس سلمانی بر تن بلاگر معروف نبات

اگر با بلاگر جوان نبات که در اینستاگرام فعالیت دارد آشنایی داشته باشید بهتر است بدانید لباس عروس زیبایی که این بلاگر در عروسی خود پوشیده بود و عکس آن را در صفحه اینستاگرام خود گذاشته بود و به لباس عروس پروانه‌ای شهرت دارد از طرح‌های فرناز سلمانی است. نبات این لباس عروس را از مزون تهران این طراح تهیه کرده است. کامنت‌های زیر این پست نبات همه تمجید و تعریف از لباس طراحی شده از فرناز سلمانی است.

اگر که دوست دارید تا بلاگی در مورد کالکشن‌های لباس عروس این طراح لباس داشته باشیم حتماً نظرات خودتان را در قسمت دیدگاه مجله مد ژومنت برایمان بنویسید و ما را آگاه سازید. با عضویت در سایت ما می‌توانید  جدیدترین مطالب در مورد طراحان لباس را به محض انتشار دنبال کنید.