آشنایی با استایل راک و سایر سبک های مشابه

5 دقیقه مطالعه
استایل راک

استایل راک علاوه بر اینکه یک نوع سبک لباس پوشیدن محسوب می‌شود در عین حال سلیقۀ موسیقی شما را نیز نشان می‌دهد. هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این موضوع شود که سبک موسیقی مورد علاقه شما به شکلی روی جنبه‌های دیگر زندگی شما نیز تأثیر می‌گذارد. سبک و استایل شما و طرز لباس پوشیدنتان هم یکی از مواردی است که می‌تواند تحت تأثیر این مسئله، عوض شود. اگر به ستارگان موسیقی راک دقت کرده باشید اولین چیزی که در آنها باعث جلب‌توجه می‌شود شیوۀ لباس پوشیدن آنهاست. در این مطلب راجع به استایل راک استاری و همچنین زیرمجموعه‌های آن مثل متال و پانک صحبت می‌کنیم. با ما همراه شوید!



استایل راک از چه زمانی مد شد؟

سبک موسیقی راک

به طور کلی سبک موسیقی راک بود که باعث شد چیزی به اسم استایل راک استار نیز به وجود بیاید. این سبک موسیقی در دهه 1950 میلادی به وجود آمد زمانی که گروه‌های مختلف سبک‌های فولکلور را با هم ترکیب کردند و یک سبک جدید را به وجود آوردند. مشهورترین چهرۀ این سبک الویس پریسلی است که به‌تنهایی توانست راک اند رول را به یک ترند محبوب تبدیل کند.

افزایش محبوبیت موسیقی راک موجب شد تا تغییرات اساسی در صنعت مد ایجاد شود. با گذشت زمان شلوارهای گشاد، پیراهن‌های تنگ و کت های چرمی موتورسواری تبدیل به نمادهای این سبک شدند. به این ترتیب بود که سبک راک به وجود آمد. حالا که یک تاریخچۀ کلی راجع به این سبک می‌دانید وقت آن است که در مورد لباس‌ها و طرز پوشش این سبک بیشتر صحبت کنیم.

طراحانی که از استایل راک پیروی می‌کنند

طراحان لباس زیادی وجود دارند که محصولاتی به سبک راک را به بازار عرضه می‌کنند. از جمله مشهورترین آنها می‌توان به الکساندر مک کویین، سنت لوران و آندریاس کرونتالر اشاره کرد. اگر یکی از طرفداران پروپاقرص این سبک هستید باید برندهای این طراحان را دنبال کنید.

ویژگی لباس های استایل راک

سبک راک اند رول

اما چه چیزهایی هستند که جزو نشانه‌ها و ویژگی‌های سبک راک اند رول محسوب می‌شوند؟ در این بخش راجع به این ویژگی‌ها صحبت می‌کنیم و آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اولین نشانۀ محسوس برای شناخت سبک راک داشتن کمد لباسی پر از رنگ‌های مشکی است. به بیان دیگر رنگ سیاه را می‌توان یکی از نشانه‌های بارز این سبک لباس پوشیدن به‌حساب آورد.

دومین چیزی که در این استایل بسیار مطرح است وجود سگک‌ها و گل‌میخ‌ها در لباس است. گل‌دوزی‌ها در این سبک نقشی ندارند و جای آن را سگک‌ها و گل‌میخ‌ها گرفته‌اند.

این سبک و استایل را نمی‌شود جزو استایل‌های رسمی به‌حساب آورد و در گروه استایل‌های کژوال و غیر رسمی جا می‌گیرد؛ اما در عین حال پیچ و تاب‌های هیجان‌انگیزی نیز در دوخت و بافت‌ها دیده می‌شود که لباس های راک استاری را جذاب می‌کند.

در نهایت باید گفت که چرم لاکی، چرم مصنوعی و جین از پارچه‌های محبوب در این سبک محسوب می‌شوند و بدون آنها راک معنایی ندارد. لباس های پیشنهادی برای طرفداران راک در پایان چند مورد از لباس‌هایی را که طرفداران راک حتماً باید امتحان کنند را به شما معرفی می‌کنیم و امیدواریم که با کمک مطالب این بخش بهتر بتوانید در هنگام خرید، لباس‌های مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

تاپ و تیشرت

تیشرت استایل راک

برای انتخاب تاپ و تیشرت به سبک ستارگان راک به سراغ گزینه‌هایی بروید که شعارها و تصاویر ستارگان راک روی آنها دیده می‌شود. شما یک طرفدار راک هستید پس باید با این روش میزان علاقه خودتان به این سبک موسیقی را نشان بدهید! پیراهن‌های چهارخانه با طرح‌های حیوانی و تاپ‌های مشکی رنگ طرح‌دار هم گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانید به آنها فکر کنید.

کت و کاپشن

کت چرم استایل راک

وقتی صحبت از کت و کاپشن در سبک راک می‌شود هیچ‌وقت نمی‌توانید بی‌خیال کاپشن‌های موتورسواری بشوید. این نوع کاپشن‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از این استایل محسوب می‌شوند. کت‌های جین، کت‌های مشکی رنگ برای ست‌شدن با شلوار جین، کت‌های خز مصنوعی و پالتوهای پلنگی موارد دیگری هستند که می‌توانید جایگزین کت‌های چرمی موتورسواری کنید. با این وجود اگر یک طرفدار پروپاقرص راک هستید هنوز هم کت‌های چرمی در ابتدای لیست خرید شما قرار دارند.

شلوارهای جین

شلوار جین مناسب استایل راک

شلوار جین جزو محبوب‌ترین پوشاک در سراسر جهان است و در کمد لباس همۀ ما حداقل چند شلوار جین پیدا می‌شود. برای دنبال‌کردن سبک راک شما بیشتر به شلوار جین تیره احتیاج دارید تا رنگ‌های روشن. جین‌های چرمی و روکش‌دار و همچنین طرح‌های حیوانی یا پلنگی هم با این سبک همخوانی دارند. برای تکمیل این استایل می‌توانید بوت‌های سبک و کفش‌های پاشنه بلند را امتحان کنید.

لباس ها و دامن راک اند رول

لباس سبک راک

با اینکه لباس‌ها و دامن‌ها در راک اند رول جایگاه خاصی ندارند؛ اما در کنار بوت‌ها و کت‌های چرمی می‌توانید به آنها فرم و حالت خاصی بدهید. بیشتر سعی کنید برای لباس‌های مجلسی به دنبال رنگ‌های تیره و طرح‌های حیوانی باشید تا سازگاری بیشتر با سبک شما داشته باشند.

بوت و نیم بوت راک اند رول

بوت راک اند رول

در استایل راک اند رول یکی دیگر از موارد تعیین‌کننده همان بوت‌ها و نیم‌بوت‌های چرمی است که به سبک شما جهت می‌دهد. چکمه‌های زیپ‌دار و سگک‌دار بهترین انتخاب برای این نوع استایل محسوب می‌شوند و اگر می‌خواهید رنگ و لعاب بیشتری به آن بدهید طرح‌های پلنگی مناسب شما خواهد بود.

اکسسوری های راک اند رول

اکسسوری سبک راک

اکسسوری و لوازم جانبی برای هر نوع استایلی لازم و ضروری است و سبک راک اند رول هم از این قاعده مستثنی نیست. گردنبندهای چندلایه، زیورآلات با طرح جمجمه، عینک آفتابی، جوراب‌شلواری‌های توری، دستمال سر یا باندانا و کلاه‌های موتورسواری از جمله اکسسوری‌هایی هستند که نماد این سبک به شمار می‌روند.

امیدواریم با خواندن این مطلب در انتخاب صحیح لباس های سبک راک اند رول به شما کمک کرده باشیم. نظرات خودتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید و اگر علاقه‌مند به اخبار دنیای مد هستید پیج اینستاگرام ژومنت را دنبال کنید!