آوا هاشمی، خالق برند اشه یا هاشه

4 دقیقه مطالعه
آوا هاشمی، خالق برند اشه یا هاشه

برند اَشه (HÂSHÉ) و یا با تلفظ عامیانه هاشه، یکی از برندهای ایرانی است که شهرت جهانی دارد. خالق این برند آوا هاشمی ، بافرهنگ، معماری و هنر خاورمیانه بزرگ شده است که این فرهنگ غنی، همیشه منبع الهام برای طراحی‌های او بوده است. همچنین او با طراحی‌های بی‌نظیر و با ظریف خود توانست توجه همگی را به خود جلب کند. ظرافت تنها شیک‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین موردی است که در کمد لباس زنانه یافت می‌شود. با همه استایلی همخوانی دارد و هرگز نیز کهنه نمی‌شود. اگر مشتاق هستید تا با داستان برند هاشه بیشتر آشنا شوید این مقاله از مجله مد و فشن ژومنت را از دست ندهید.


بیوگرافی آوا هاشمی

آوا هاشمی متولد 1371، کودکی تا 9 سالگی خود را در ایران سپری کرد و سپس با خانواده به دبی مهاجرت کرد. او برای تحصیل به دانشگاه بوستون امریکا  رفت و به مدت یک سال در رشته مهندسی برق تحصیل کرد. اما به دلیل علاقه شخصی به دیزاین تصمیم گرفت تا چند واحد در رشته فشن نیز تحصیل کند. در نهایت او در رشته مدیریت و بازاریابی فارغ‌التحصیل شد.

جایگاه ورزش در زندگی آوا هاشمی

هاشمی به ورزش یوگا علاقه دارد و همچنین در زمستان به اسب‌سواری مشغول است. اما به گفته این طراح جوان، به دلیل مشغله کاری که دارد، نمی‌تواند به‌صورت منظم ورزش کند.

آوا هاشمی

تولد برند اشه (هاشه) HÂSHÉ

آوا هاشمی در دوران تحصیل در رشته فشن، به طراحی کیف برای مصرف شخصی خود مشغول بود و کار طراحی را به‌صورت جدی دنبال نمی‌کرد. اما در ژوئن 2010، زمانی که او ۱۹ساله بود، با تشویق استادش توانست شروع به طراحی کالکشن به‌صورت حرفه ای کند. و این‌گونه برند هاشه (House of Hashé) از این محیط غنی فرهنگی متولد شد. برند اشه هنر و معماری را دوباره به تصویر می‌کشد و آنها را به قطعات مد روز تبدیل می‌کند.

محصولات برند Hâshé

برند اشه در ابتدا تنها کیف‌دستی را تولید می‌کرد؛ اما با گسترش این برند، آوا هاشمی به طراحی و تولید لباس‌ها و اکسسوری‌های زنانه نیز پرداخت و چرخشی مدرن بر ظرافت سنتی را به نمایش گذاشت.  همه محصولات این برند نمادی از گرد هم آمدن فرهنگ‌های مختلف و دیدگاه‌های منحصربه‌فرد در زیبایی‌شناسی هستند. این برند ایرانی دست‌ساز با اشکال غیرمتعارف و توجه چشمگیر به جزئیات، باعث شد تا برند هاشه در مدت کوتاهی به شهرت جهانی برسد.

طراحی کیف

آوا هاشمی باسابقه خود در رشته مهندسی و هنر، موفق شد طراحی مکانیکی را در تمام خلاقیت‌های خود بگنجاند. اجزای مختلف کیف‌های دستی برند  Hâshé به طور دقیق مهندسی و تولید می‌شوند؛ تا طول عمر بالا، ظاهر بی‌نظیر و طراحی منحصربه‌فرد را تضمین کنند.


کالکشن کیف برند اشه

کیف‌های جدید برند اشه در دو کالکشن box bag و Nopal Collection تولید می‌شوند. که هر دوی این کالکشن به طرز ماهرانه‌ای از چرم 100% ارگانیک و گیاهی درجه یک مهندسی و در ایتالیا و امارات متحده عربی ساخته می‌شوند. کالکشن نوپال نیز از چرم و کاکتوس نوپال ساخته شده است. همان‌طور که می‌دانید چرم یک ماده پایدار و سازگار با محیط‌زیست است. و کاکتوس نیز چند سال تنها با آب باران و مواد معدنی زمین رشد می‌کند. به همین دلیل آن را به یکی از پایدارترین مواد برای استفاده تبدیل می‌کند. خلاقیت جالب برند هاشه در کالکشن کیف‌هایش، دسترسی کشویی به محتویات داخل آن است.

کالکشن کیف برند اشه - کالکشن  box bag   و Nopal Collection

آوا هاشمی در مصاحبه خود درباره کالکشن کیف‌هایش گفت:

طراحی کیف‌ها مثل لباس‌ها فصلی نیستند و من به‌صورت مدام به طراحی کیف مشغول هستم.

کالکشن کیف برند اشه - کالکشن  box bag   و Nopal Collection

جوایز برند هاشه

پس از حمایت مالی Moët & Chandon در سال 2012 و تولید اولین کالکشن خود در 19 سالگی آوا جایزه "بهترین طراح مد آینده در نیوانگلند" (The Best Upcoming Fashion Designer in New England)  را دریافت کرد و به او اجازه داد تا برندش را در دبی راه‌اندازی کند.    

آوا همچنین به‌عنوان 3 طراح برتر بین‌المللی توسط Saks Fifth Avenue انتخاب شد و در میان 100 شخصیت تأثیرگذار در منطقه خلیج‌فارس قرار گرفت.

هدف کالکشن های هاشه

آوا هاشمی در مصاحبه خود درباره طراحی‌های خود این چنین گفت:

برای ساخت کالکشن‌هایم، جنس پارچه، دوخت تمیز، طراحی بر اساس فرم بدن و دیزاینی که به فروش برسد اهمیت دارد. اما هدف اصلی از طراحی‌هایم این است که فردی که لباس را می‌پوشد، در آن حس و اعتمادبه‌نفس خوبی داشته باشد

کالکشن لباس برند هاشه

و همچنین درباره سایز لباس‌هایش در ادامه گفت:

خیلی با این بخش مد و فشن درباره سایزبندی لباس‌ها موافق نیستم و طراحی لباس برای سایز پلاس نیز نیاز است. اما یک سری از لباس‌ها در سایزهای بزرگ زیاد جالب نمی‌شوند؛ به همین دلیل برند اشه از یک سایزی به بعد را تولید نمی‌کند.  

برند هاشه و مد پایدار

هاشه با احترام به ارزش‌های اصلی خود، به دنیای مد نیز متعهد است. برند اشه با پیروی از مد پایدار، سالانه مجموعه‌های محدودی تولید می‌کند و مواد تولیدی برای ساخت آن‌ها را به‌دقت مورد بررسی قرار می‌دهد. در نهایت هاشه با رعایت مد پایدار مجموعه کلکسیونی جاودانه را طراحی و تولید می‌کند.

گسترش برند اشه Hashé

از زمان تولد آن، این برند بی‌وقفه در حال گسترش در سراسر جهان است و طرح‌هایی را در نمایش‌های مد و شهرهای متعدد در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد؛ و اخیراً به آمریکای شمالی نیز نقل‌مکان کرده است. آوا باتوجه‌به جاه‌طلبی‌های خود در زندگی به زنان قدرت می‌دهد تا برای هدف‌های خود تلاش کنند.

نظر شما راجع به این طراح جوان و موفق چیست؟ اگر به این سبک معرفی برند‌ها علاقه دارید؛ حتما برای ما برند مورد علاقتان را بنویسید. فراموش نکنید با دنبال کردن پیج اینستاگرام ژومنت، اخبار دنیای مد را به روز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: استایل زنان قدرتمند

گسترش برند اشه Hashé - برند هاشه و مد پایدار