دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

مریم موسوی 11 ماه پیش
6 دقیقه مطالعه
دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

دیزاین کردن درست منزل باعث ایجاد تغییرات چشمگیری در ظاهر، فضا و احساس قابل انتقال از محیط زندگی ما می‌شود. ساعت‌ها علاوه بر قابلیت نشان دادن زمان به ما، قابلیت اضافه کردن طرح، رنگ و زیبایی به فضای محل زندگی و همچنین انتقال انرژی به ما را دارند. از این رو برای داشتن یک دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی خوب باید به یک سری از اصول چیدمان توجه کنیم و به آنها پایبند باشیم. اگر در خانه خود یک ساعت دیواری و یا رومیزی دارید؛ اما نمی‌دانید که چگونه آن را در منزل خود جای دهید و یا حتی هنوز برای محل زندگی‌تان یک ساعت مناسب تهیه نکرده‌اید و برای انتخاب با مشکل مواجه شده‌اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.


چرا باید در خانه خود از ساعت استفاده کنیم؟

مهم‌ترین دلیل استفاده از ساعت در منزل به نمایش درآمدن زمان است. داشتن حداقل یک ساعت در منزل به ما کمک می‌کند تا زمان را بهتر تنظیم کنیم و به سادگی وقت را مدیریت کنیم. مشاهده زمان در طول روز به ما احساس آرامش و قدرت تنظیم برنامه روزانه را می‌دهد و به ما کمک می‌کند تا بهتر به کارهایمان برسیم. از این رو بهتر است در صورت داشتن فقط یک ساعت در منزل سعی کنید آن را به گونه‌ای قرار دهید تا تمامی اهالی منزل بتوانند به آن دید داشته باشند.

دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

اصول فنگ شویی در دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

در فلسفه فنگ شو ساعت‌ها نقش مهمی در ایجاد تعادل و هماهنگی انرژی‌های موجود در فضای زندگی دارند. برخلاف باورهای منفی درباره انرژی منفی قرار گرفتن ساعت در منزل، فنگ شو به نکات خاصی توجه می‌کند تا از این ابزار زمان، استفاده درست و مؤثری شود.

در فنگ شو توصیه می‌شود تا ساعت دیواری و یا رومیزی را در محلی قرار دهید که برای شما بهره‌وری و راحتی را به ارمغان بیاورد. از این منظر محل استراحت و یا مرکز اتاق بهترین محل قرارگیری ساعت شما است.

جنس ساعت شما قطعاً باید با دکوراسیون منزل شما هماهنگی داشته باشد با این حال در اصول فنگ شو توصیه می‌شود تا ساعت‌هایی با قاب‌های چوبی و یا فلزی و با رنگ‌های ملایم را برای استفاده در یک فضا انتخاب کنیم.

مهم‌ترین اصل انتخاب یک ساعت برای فضای زندگی شما در فلسفه فنگ شو حرکت و صدای آن است. فنگ شو توصیه می‌کند که ساعت دیواری و یا رومیزی‌ای را انتخاب کنید که فاقد هرگونه صدا و جنبش باشد تا موجب برهم خوردن آرامش و تمرکز شما نگردد.

اصول دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

نکات مهم دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

قبل از رفتن به سراغ نکات دیزاین و دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی باید به این نکته اشاره کنم که انتخاب یک نوع ساعت برای استفاده در منزل کاملاً به سلیقه اعضای منزل بستگی دارد. امروزه علاوه بر ساعت دیواری و رومیزی انواعی از ساعت‌های دیجیتال و هوشمند نیز در دسترس عموم قرار دارند که مجهز به امکانات پیشرفته‌ای همچون دستیار صوتی و انواع اعلان‌ها نیز هستند. البته اگر به هماهنگی این آیتم با دکور منزل خود اهمیت می‌دهید بهتر است تنها زمانی به سراغ این نوع ساعت‌های دیجیتال و یا هوشمند بروید که صاحب یک فضا با دیزاین کاملاً مدرن هستید.

نکات مهم دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

ابعاد ساعت خود را متناسب با منزلتان انتخاب کنید

اگر منزلتان دارای فضای بسیار بزرگ و سقفی بلند است بهتر است به سراغ ساعت‌های بزرگ‌تر بروید تا هم با فضای شما هماهنگی داشته باشد و هم صفحه و عقربه‌های آن از فواصل مختلف محل قابل دیدن باشد. چنانچه فضای شما بسیار محدود است؛ مثلاً قصد انتخاب ساعت برای اتاق و یا محل کارتان را دارید و فضای دیوار به شما اجازه استفاده از ساعت دیواری را نمی‌دهد بهتر است به سراغ ساعت‌های رومیزی بروید.

ساعت‌های ایستاده که فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند بیشتر با سبک و دکوراسیون منازل و فضاهای کلاسیک هماهنگ هستند و بهتر است در سالن‌های بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی و ایستاده

بهترین محل برای قرار دادن ساعت دیواری

ساعت‌های دیواری علاوه بر اینکه یک عنصر زیبایی در محل هستند بسیار مورد توجه حاضرین در محل قرار می‌گیرند. پس بهتر است در ارتفاعی از دیوار قرار گیرند که در معرض دید همه قرار داشته باشد و در ارتفاع بسیار بالا و بسیار پایین نباشند. اگر ساعت دیواری در ارتفاع زیادی از زمین قرار گیرد ممکن است نگاه کردن مداوم به آن سبب گردن درد شود و اگر در ارتفاع بسیار پایین باشد ممکن است سایر وسایل موجود در فضا مانع از دیده شدن آن شوند.

دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی

انتخاب سبک ساعت متناسب با نوع دکوراسیون

اگر محل زندگی و کار شما به صورت اصولی دیزاین شده باشد احتمالاً دکوراسیون آن از یکی از سبک‌های مدرن، کلاسیک، وینتج و یا رستیک پیروی می‌کند. خوشبختانه تنوع محصولات موجود در بازار به گونه‌ای است که برای هریک از این سبک‌ها انتخاب‌های بسیاری زیادی برای ما وجود دارد و می‌توانیم به راحتی ساعت متناسب با سبک محل مورد نظر خود را انتخاب کنیم.

دکوراسیون با ساعت دیواری و رومیزی زیبا

ساعت‌های متناسب با سبک دکوراسیون کلاسیک

ساعت پدربزرگ (grandfather clock) را بدون شک همه‌ی ما دیده‌ایم اما ممکن است فقط آن را با این اسم نشناسیم. این ساعت‌ها که اغلب درون یک باکس چوبی قرار گرفته‌اند و دارای یک پاندول هستند یک انتخاب هوشمندانه برای فضاهای کلاسیک به شمار می‌آیند.

ساعت دیواری مناسب با دکوراسیون کلاسیک

ساعت معمولی: ساعت‌هایی که دارای یک قاب ظریف فلزی و یا چوبی هستند و اعداد و عقربه‌هایی بسیار ساده دارند.

ساعت دیواری مناسب با دکوراسیون کلاسیک

ساعت رومیزی (Mantel) این نوع ساعت‌ها که در گذشته بر روی شلف و یا بالای شومینه قرار می‌گرفتند نیز یکی از انتخاب‌های بسیار خوب برای فضاهایی با سبک کلاسیک هستند.

ساعت رومیزی مناسب با دکوراسیون کلاسیک

ساعت‌های متناسب با سبک دکوراسیون مدرن

ساعت دیواری مینیمال: این ساعت‌ها معمولاً دارای یک دیزاین مینیمال هستند و کمتر تمامی اعداد ساعت در آنها به چشم می‌خورد. شکل قاب این ساعت‌ها از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و معمولاً اسکلتی ظریف دارند.

ساعت دیواری مینیمال مناسب با دکوراسیون مدرن

قاب‌های هندسی و ساعت‌های ژئومتریک نیز یکی دیگر از انواع ساعت‌های متناسب با سبک دکوراسیون مدرن هستند که می‌توانید در انتخاب‌های خود از آنها بهره ببرید.

ساعت دیواری مناسب با دکوراسیون مدرن

ساعت‌های هوشمند که معمولاً به شکل رومیزی در دسترس هستند نیز یکی از انتخاب‌های خوب برای فضاهای مدرن هستند.

ساعت هوشمند در دکوراسیون منزل

ساعت‌های خاص با متریال سفارشی: در سبک مدرن شما می‌توانید از فضای امن خود خارج شوید؛ بنابراین اگر منزل و یا فضای شما چیدمانی مدرن دارد و یک طرح خاص برای ساعتتان در نظر دارید می‌توانید دست‌به‌کار شوید و از یک متخصص ساعت‌سازی بخواهید تا این ایده را برای شما پیاده سازی کند.

ساعت دیواری مناسب با دکوراسیون مدرن

سخن آخر

این روزها ساعت نه تنها به عنوان یک عنصر زمانی بلکه به عنوان یک عنصر زیبایی نقش بسیار مهمی را در دکوراسیون منزل ما بازی می‌کند. فرقی نمی‌کند که شما طرفدار کدام یک از سبک‌های دیزاین و چیدمان هستید درهرصورت شما برای فضای خود به یک ساعت دیواری و یا رومیزی نیاز خواهید داشت.

تیم ما در مجله اینترنتی ژومنت نه تنها شما را برای داشتن یک استایل فوق‌العاده یاری می‌کند؛ بلکه برای پیدا کردن یک سبک زندگی زیبا و سالم نیز همراه شماست. نظرات خود را با ما و دیگران در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.