ترفندهای خلاقانه برای چیدمان دکوراسیون منزل به سبک ترکیه ای

شیدا رضایی 1 سال پیش
7 دقیقه مطالعه
دکوراسیون سبک ترکیه ای

حتماً تابه‌حال به تماشای فیلم‌های ترکیه‌ای نشسته‌اید! اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که بازیگران در خانه‌هایی با دکوراسیون‌های لوکس و زیبا ایفای نقش می‌کنند. در طراحی دکوراسیون خانه‌های ترکیه‌ای از سبک‌های مدرن و کلاسیک ایده می‌گیرند و به همین دلیل به‌عنوان یکی از دیزاین‌های شیک و خاص برای منزل شناخته شده است. با ورود به هر خانه‌ای اولین چیزی که باعث جلب‌توجه می‌شود و از همه مهم‌تر اینکه حس آرامش را در شما زنده می‌کند، دکوراسیون داخلی آن است. قصد داریم در این مطلب دکوراسیون سبک ترکیه ای را مورد بررسی و انتقاد قرار دهیم. اگر دوست دارید دیزاین منزلتان را به این سبک بچینید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!


تمام افراد در 24 ساعت از شبانه‌روز زمانی را در محل کار و بیرون از خانه طی می‌کنند و برای استراحت به منزل می‌آیند. برخی دیگر کارشان به‌صورت دورکاری است و شاید مجبور باشند 24 ساعت شبانه‌روز را در خانه بمانند. در این میان به انرژی و آرامش بیشتری برای انجام کارهایشان نیازمندند. دکوراسیون منزل از آن دسته آیتم‌هایی است که در روحیه افراد تأثیر می‌گذارد. سبک‌های مدرن و کلاسیک امروزی باعث ایجاد نشاط و آرامش در فضای خانه می‌شود. دکوراسیون ترکیه‌ای نیز از این دسته سبک‌ها می‌باشد که با الهام از ایده‌های خلاقانه در طراحی حرف اول را می‌زند. در ادامه شما را به تماشا و بررسی انواع ترفندها و مدل‌های دکوراسیون داخلی سبک ترکیه‌ای برای منزل دعوت می‌کنیم.

ترفندهای کاربردی برای دیزاین دکوراسیون منزل به سبک ترکیه ای

وقتی صحبت از دکوراسیون‌های ترکیه‌ای می‌شود، سبک‌های لوکس و مدرن به‌خاطر می‌آید. دیزاین‌های امروزی از سبک‌های فوق مدرن در طراحی بهره می‌برند. سبک ترکیه نمونه‌ای از این دیزاین‌ها است. برای اینکه چیدمان شما از سبکی ترکیه‌ای الهام بگیرد، بهترین ایده استفاده از اکسسوری‌های لوکس و صنایع‌دستی زیبا در دیزاین خانه است. همراه ما باشید تا با این ایده و ترفندهای طلایی بیشتر آشنا شوید.

به کار بردن رنگ های روشن در دیزاین داخلی

دکوراسیون سبک ترکیه ای

یکی از رایج‌ترین انتخاب‌ها برای طراحی دکوراسیون سبک‌های مدرن، استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید است. مبلمان منزل جلوه بهتری در محیط دارد و اگر رنگ‌های سفید آن را تهیه کنید جذابیت فضا دوچندان می‌شود. همچنین کف‌پوش و دیوارپوش‌ها را نیز می‌توانید به رنگ سفید انتخاب کنید. رنگ سفید باعث می‌شود فضا دلباز و بزرگ‌تر دیده شود. برای طراحی دکوراسیون خانه‌های آپارتمانی، استفاده از این رنگ بهترین گزینه است.

زیبایی دکور منزل را با صنایع دستی دو برابر کنید!

دکوراسیون سبک ترکیه ای

وجود صنایع‌دستی اعم از چوبی و سفالی، کاور کوسن‌های مبل و... به‌عنوان دکوری‌های کاربردی است که چیدمان منزل را به بهترین شکل ممکن تبدیل می‌کند. در انتخاب آن‌ها یک نکته را فراموش نکنید؛ آن هم اینکه به رنگ آن‌ها توجه کنید و سعی‌تان بر این باشد که یک یا چند صنایع‌دستی در رنگ‌بندی مختلف را انتخاب کنید. اما از رنگ‌هایی استفاده کنید که درجه رنگ‌بندی نزدیکی به هم دارند. برای مثال رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز بهترین ترکیب را تشکیل می‌دهد.

با اکسسوری های مدرن دکوراسیون خانه را خاص تر جلوه دهید

دکوراسیون سبک ترکیه ای

اکسسوری‌ها از جمله پارمترهایی هستند که زیبایی و مدرنیته بودن را به شکل واقعی در منزل به وجود می‌آورند. از این دسته اکسسوری‌ها به اشیا دکوراتیو ست، گل‌های طبیعی و مصنوعی، پارچه‌های کوسن‌ها، آستر مبل‌ها، چراغ‌خواب‌های ایستاده و رومیزی و پاف‌های جلو مبلی اشاره می‌شود.

استفاده از مبل راحتی با تم رنگی و طراحی خاص

دکوراسیون سبک ترکیه ای

منظور از مبل راحتی همان مبل‌های تک‌نفره یا کاناپه‌ها است. به رنگ‌بندی آن‌ها توجه داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که از آن در طراحی دکوراسیون خود استفاده نکرده باشید. معمولاً طراحی این گونه مبلمان‌ها به شکل منحنی است و از آن‌ها روبروی تلویزیون با نقطه مرکزی اتاق نشیمن استفاده می‌شود.

تمام قسمت های منزل را به سبک ترکیه ای طراحی کنید!

دکوراسیون سبک ترکیه ای

منظور از تمام قسمت‌های منزل چیست؟ یک خانه از چند بخش اصلی مانند اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی تشکیل می‌شود. این قسمت‌ها برای کامل‌تر شدن به طراحی و دکوراسیون نیاز دارند که آن هم با سلیقه شما انجام می‌شود. می‌توانید از انواع دکوراسیون‌ها با سبک‌های مختلف استفاده کنید. در این میان سبک ترکیه‌ای یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های انتخابی شماست. در طراحی و چیدمان این سبک از وسایل و دکوری‌هایی با رنگ‌های مکمل استفاده می‌کنند تا همخوانی بین آن‌ها به وجود آید و به نظر می‌آید مشخصه تشخیص سبک ترکیه‌ای بین دیزاین‌های دیگر، همین موضوع همخوانی وسایل در طراحی و چیدمان باشد.

در طراحی دکوراسیون داخلی منزل سبک ترکیه ای توجه داشته باشید که از یک دیزاین برای طراحی تمام قسمت‌های خانه استفاده کنید. با این کار یک هماهنگی چشمگیر در ظاهر خانه به وجود می‌آید و همین موضوع زیبایی را در فضای منزل دوچندان می‌کند.

دکوراسیون اتاق نشیمن را با سبک ترکیه ای رؤیایی بچینید!

دکوراسیون سبک ترکیه ای

تصویر بالا یکی از ساده‌ترین شکل‌های دکوراسیون منزل به سبک ترکیه‌ ای را به نمایش می‌گذارد. همان‌طور که می‌بینید تمام وسایل از نظر رنگ‌بندی مکمل یکدیگرند و همخوانی دارند. این یک اصل مهم در سبک ترکیه‌ای است که با درنظرگرفتن آن، دیزاینی شیک و ایده‌آل را خواهید داشت. تمام وسایل به‌کاررفته شده در این دیزاین اعم از مبلمان و دکوری‌ها، مدرن و ساده هستند.

نورپردازی یکی از آیتم‌های مهم در هر سبک از دکوراسیون است که در این دیزاین به‌خوبی انجام شده است. برای نورپردازی بهتر، از یک لوستر سقفی و چند لوستر دیواری استفاده می‌شود که جلوه زیباتری نیز به فضای اتاق می‌دهد.

شلف‌های دیواری مکان مناسبی برای قراردادن اشیا دکوراتیو هستند. وجود گل‌های طبیعی و آپارتمانی در خانه باعث ایجاد هوای پاک و پرنشاط می‌شود و در این میان به ایجاد محیطی مدرنیته‌تر کمک می‌کند. میزهای جلو مبلی بهترین مکان برای قراردادن گلدان‌ها و ظروف تزئینی و عتیقه‌ها هستند. برای پوشاندن کف نیز از پادری‌های پشمی در ابعاد دلخواه استفاده کنید. استفاده از پرده‌های ساده جلوه زیباتری به منزل می‌دهد. فراموش نکنید برای ایجاد جلوه زیباتر، پرده‌های ساده به کار ببرید.

دکوراسیون سبک ترکیه ای

از دیگر آیتم‌هایی که وجود آن در هر خانهٔ ترکیه‌ای الزامی است، میز و صندلی برای صرف صبحانه، نهار و شام است. شما در این میان به یک میز و چند عدد صندلی برای چیدمان دور آن نیازمندید. می‌توانید برای نورپردازی بهتر از یک یا دو لوستر آویز سقفی نیز استفاده کنید. برای دیزاین جذاب‌تر، پیشنهاد می‌کنیم یک گلدان با گل‌های طبیعی را در نقطه مرکزی میز قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک ترکیه ای

دکوراسیون سبک ترکیه ای

اتاق‌خواب مکانی برای ایجاد حس آرامش و ازبین‌بردن خستگی به‌وسیله چند ساعتی استراحت‌کردن است. همچنین افراد این مکان را به مطالعه و انجام پروژه‌ها و دیگر کارهای روزمره اختصاص می‌دهند. پس با زیباتر ساختن این فضا، هنگام ورود افراد، انرژی و نشاط آن‌ها بیشتر شده و با پشتکاری قوی‌تر به سراغ کارهای روتین خود می‌روند.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، رنگ‌ها به‌خوبی با یکدیگر همخوانی دارند. در حالت کلی چیدمان کاملاً ساده به نظر می‌آید و فقط از لوازمی که حضورشان در اتاق‌خواب ضروری است استفاده می‌شود.

چیدمان آشپزخانه به سبک ترکیه ای 

دکوراسیون سبک ترکیه ای

آشپزخانه، نقطه مرکزی و قلب هر خانه‌ای است که در طراحی آن باید به جزئیات توجه کنید. در قدم اول در نظر بگیرید که طراحی دکوراسیون منزل شما با دیزاین سایر قسمت‌های خانه مانند اتاق نشیمن و اتاق‌خواب همخوانی داشته باشد. در اصل بهترین کار این است که از یک سبک دکوراسیون برای طراحی تمام بخش‌های خانه استفاده کنید. کابینت‌ها از اجزای مهم در هر آشپزخانه‌ای است و وجود آن‌ها بسیار کاربردی است. پس این میان در انتخاب رنگ، مدل و طرح آن وسواس لازم را به خرج دهید. اغلب در دیزاین‌های ترکیه‌ای، وجود میز بار در آشپزخانه به چشم می‌خورد که فضا را دنج و رمانتیک‌تر می‌کند. برای روشنایی محیط، لامپ‌های آویز سقفی می‌تواند یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌های شما باشد. در دکوراسیون‌های سبک ترکیه معمولاً برای دسترسی آسان به ظروف، کابینت‌های بالایی را بدون در طراحی می‌کنند.

شما به چه سبکی از دکوراسیون داخلی علاقه دارید؟ به نظر شما دیزاین‌های سنتی و قدیمی جذاب‌تر هستند یا سبک‌های مدرن و لوکس؟ مجله اینترنتی ژومنت در تلاش است با ارائه مطالب مفید در زمینه‌های مختلف و کاربردی در زندگی و همچنین انتشار اخبار دنیای مد، اطلاعات کافی را در اختیار شما کاربران عزیز بگذارد. در سایت ما عضو شوید و ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید!