معرفی انواع سبک دکوراسیون برای آشپزخانه

شیدا رضایی 1 سال پیش
7 دقیقه مطالعه
انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه در جایگاه قلب هر خانه‌ای قرار دارد و باید به دیزاین آن توجه بیشتری داشته باشید. ابتدا با انواع سبک‌های دکوراسیون برای آشپزخانه آشنا شوید و در نهایت بر اساس سلیقه و علایق خود، از آن سبک در چیدمان استفاده کنید. از آنجایی که شما روزانه وقت زیادی را در آشپزخانه سپری می کنید، پس چه بهتر دیزاینی را انتخاب کنید که هنگام وارد شدن به محیط آشپزخانه سرشار از لذت و انرژی شوید. در این مطلب فهرستی از بهترین سبک های دکوراسیون برای آشپزخانه را ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید با بررسی آن‌ها، مناسب‌ترین سبک را انتخاب و در آشپزخانه خود پیاده‌سازی کنید.


همان‌طور که گفتیم آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و اعضای خانواده لحظات شیرینی را در آن می‌گذرانند. یک نکته مهم که در این میان باید به آن توجه شود نوع سبک آشپزخانه است! در این سبک باید این نکته را در خاطر داشته باشید که دکوراسیون آشپزخانه با دیگر آیتم‌های خانه مانند اتاق نشیمن، اتاق‌خواب و... همخوانی داشته باشد. در نتیجه سبکی را که برای چیدمان فضای داخلی خانه استفاده کرده‌اید نیز برای دیزاین آشپزخانه انتخاب کنید.

نمونه‌های سبک‌ دکوراسیون برای آشپزخانه

طراحان تا به امروز سبک‌های زیادی را برای دیزاین داخلی فضای خانه در جهان به رسمیت شناخته‌اند. در اینجا به بررسی نمونه‌هایی از این سبک دکوراسیون‌ها برای چیدمان آشپزخانه می‌پردازیم.

دیزاین آشپزخانه به سبک مدرن

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

به سراغ یکی از محبوب‌ترین سبک‌ها برای دکوراسیون آشپزخانه آمدیم. یکی از ویژگی‌های بارز این مدل دیزاین که آن را از دیگر سبک‌ها متمایز می‌کند، ایجاد سادگی در محیط است. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کابینت‌ها به شکل یک‌تکه با حالتی افقی بدون هیچ‌گونه نقش و نگاری و بدون دستگیره، به‌صورت کاملاً یک‌دست طراحی شده‌اند. در ارتباط با دیگر اجزای آشپزخانه مانند کاشی‌ها و کل فضای آشپزخانه می‌بینید که از هیچ طرح و رنگی الهام نگرفته و ظاهری ساده دارد. زیبایی سبک مدرن در آشپزخانه به استفاده از مواد با بهترین برندها و متریال طبیعی است. در طراحی این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی مانند طوسی، سفید، نقره‌ای و کرمی استفاده می‌شود.

چیدمان آشپزخانه کلاسیک

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

یکی از انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه مربوط به قرن‌های 18، 19 و 20 میلادی است رواج یافته اروپا و آمریکاست. برعکس سبک مدرن که سادگی نماد زیبایی آن است، برای جلوه دادن به دکوراسیون کلاسیک باید از وسایل دکوری و تزئینی بیشتری در چیدمان استفاده کنید. از مواد اولیه بکار گرفته شده در این سبک به چوب و سنگ اشاره می‌شود.

سبک روستایی برای دکوراسیون آشپزخانه

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از بهترین سبک‌ها برای چیدمان دیزاین آشپزخانه است که حس و حال روستا نشینی را در وجود افراد زنده می‌کند. متریال به کار رفته شده در این مدل سبک، چوب است و از رنگ‌بندی مختلفی مانند قهوه‌ای، قرمز و زرد و... در روند طراحی استفاده می‌شود. برای زیبایی بیشتر در چیدمان آشپزخانه از کف‌پوش‌هایی با طرح چوب ‌مانند پارکت و لمینت استفاده کنید. فراموش نکنید که طرح کاشی و سرامیک‌ها نیز چوبی باشد. به‌جای استفاده از وسایل و دکوری‌های تزئینی مدرن، صنایع‌دستی و طبیعی را به کار ببرید. طراحی کابینت‌های قسمت بالایی بدون در انجام شده است و ظاهری شبیه شلف‌های دیواری دارد. دلیل اصلی این‌گونه طراحی، دسترسی آسان‌تر به ظروف و وسایل چیده شده در کابینت است.

سبک صنعتی برای دیزاین آشپزخانه

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

یکی از انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه محبوب و خاص است. در دیزاین صنعتی از تم رنگ‌های خنثی برای طراحی اجزای داخلی استفاده می‌کنند و متریال‌های سخت و خشنی در تهیه اجزا کاربرد دارند. برای مثال برای ساخت قفسه‌ها از فولاد ضدزنگ کمک می‌گیرند. هم چنین چیدمان دیوار به‌وسیله آجرهای قرمزرنگی انجام می‌شود. در حالت کلی ساختار این دیزاین جنبه بتنی و سیمانی دارد. بهتر است برای نورپردازی بالا و طبیعی از لامپ‌های فلزی یا تیره کمک بگیرید. سینک‌هایی که در آشپزخانه‌های سبک صنعتی استفاده می‌شوند، معمولاً از سنگ‌های مرمر با مقاومت بالا و کیفیتی باورنکردنی هستند. از صندلی‌های بلند و فلزی برای چیدمان کنار بار آشپزخانه استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

به تصویر بالا نگاه کنید. اولین چیزی که ذهن پدید می‌شود ظاهر رنگ و رو رفته این دیزاین است. یکی از خصوصیات اصلی سبک روستیک، استفاده از وسایل و دکوری‌های قدیمی در چیدمان آن است. از مزیت‌های این دکوراسیون به ایجاد حس راحتی و آرامش، بی‌ریایی، صداقت و یک‌رنگی اشاره می‌شود. کابینت‌هایی با طرح چوب به رنگ‌های سفید مایل به کرم و فیروزه‌ای، به کار بردن دکوری‌های آجری شکل، دیوارهای سنگی و سقف چوبی از جمله آیتم‌های داشتن یک دکوراسیون آشپزخانه به سبک روستیک است. همچنین برای ایجاد دیزاینی به سبک روستیک، نیازمند فلزات و چوب‌هایی با ظاهر قدیمی، زنگ‌زده و پوسیده هستیم.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

یکی از انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه که خواهان سادگی و زیبایی است. در طراحی آن از خطوط یکدست و منظم بهره برده‌اند. مشخصه اصلی این سبک استفاده از مواد طبیعی در ساخت‌وساز آن است برای مثال استفاده از کف‌پوش‌های چوبی. یکی از آیتم‌هایی که در این سبک موردتوجه قرار دارد، نورپردازی درست و مناسب در محیط است. به‌کاربردن صنایع‌دستی و آثار هنری در این سبک حرف اول را می‌زند. سبک اسکاندیناوی شباهت زیادی با سبک مینیمال دارد.

دیزاین آشپزخانه مینیمال

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون مینیمال با الهام از سبک اسکاندیناوی، به یکی از سبک‌های محبوب برای چیدمان آشپزخانه تبدیل شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید سادگی و رعایت نظم یکی از مشخصه‌های این سبک از دکوراسیون به شمار می‌آید. تمام ظروف و لوازم موردنیاز درون کابینت چیده شده‌اند و خبری از شلوغی و نامنظمی نیست. تم رنگی استفاده شده برای طراحی این دیزاین رنگ‌های خنثی مانند مشکی و سفید است.

دکوراسیون آشپزخانه به سبک پاریسی

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

در طراحی دکوراسیون پاریسی برای آشپزخانه، سادگی و شیک‌بودن یک اصل بسیار مهم است. یکی از رنگ‌های محبوب در این دکوراسیون، مشکی است. دیوارهای براق و خطوط منحنی کابینت‌ها از ویژگی‌های بارز سبک پاریسی است. گچ‌بری از آیتم‌هایی است که زیبایی را در آشپزخانه شما دوچندان می‌کند. در طراحی این دیزاین از رنگ‌بندی مختلفی از جمله رنگ‌های خنثی سفید و مشکی در کنار رنگ‌های طلایی، قرمز، آبی و سبز استفاده شده است. یکی دیگر از آیتم‌هایی که در این سبک از اهمیت بالایی برخوردار است، نورپردازی آن است که به‌صورت کاملاً ملایم انجام می‌شود. تابش مستقیم این نورپردازی به کف‌پوش‌های آشپزخانه، تصویری جذاب را ایجاد می‌کند.

دیزاین آشپزخانه به سبک مدیترانه ای

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

یکی از ویژگی‌های بارز سبک مدیترانه‌ای، ترکیب زیبا و درخشان رنگ‌ها با تم‌های شاد و باطراوت است. برای طراحی این سبک از متریال چوب طبیعی استفاده می‌شود. یکی از نکات که این سبک حائز اهمیت است همرنگی میز، صندلی، دیوار و کابینت‌ها با یکدیگر است. حتی در خرید مبلمان اتاق نشیمن نیز باید به این نکته توجه شود و رنگ مبلمان با میز، صندلی، دیوار و کابینت‌ها در یک رنگ‌بندی قرار بگیرد. ترکیب رنگ در این دیزاین، به زیبا و آرامش‌بخش‌تر شدن فضا کمک زیادی می‌کند. دکوری‌ها و لوازم چوبی استفاده شده در این دیزاین با رنگ‌های کرم، فیروزه‌ای و قهوه‌ای، فضایی مدرن و شیک را ایجاد می‌کند. نورپردازی یکی از آیتم‌های مهم در این سبک از دیزاین است که باید به آن توجه بیشتری شود. بهترین روش برای ایجاد نوپردازی بالا، طراحی پنجره‌های بیشتر و تهیه چندین لوستر زیبا و شیک است.

چیدمان آشپزخانه به سبک هالیوودی

انواع سبک دکوراسیون آشپزخانه

یکی دیگر از سبک‌های پرطرفدار در زمینه دکوراسیون آشپزخانه که از طراحی شیک و تجملاتی بهره می‌برد. دلیل زیبایی این دیزاین، استفاده از دکوری‌ها و لوازم تزئینی با تم رنگی قرمز، آبی، زرد، سفید، سیاه و سبز در چیدمان است. استفاده از دکوری‌های پر زرق‌وبرق جلوه بیشتر و چشم نوازی به این سبک از دیزاین می‌دهد.

این مطلب تا چه میزان برایتان مفید بود؟ شما نیز چند سبک دیگر برای دکوراسیون آشپزخانه را پیشنهاد دهید. اگر به مطالب بیشتری در زمینه دکوراسیون علاقه‌مندید، در ژومنت عضو شوید و در قسمت دسته‌بندی‌ها، دیگر مقالات مرتبط در این زمینه را نیز مطالعه کنید.