اصول ست کردن رنگ بنفش

شیدا رضایی 2 سال پیش
8 دقیقه مطالعه
ست کردن رنگ بنفش

بنفش در دستهٔ رنگ‌های خاص، جذاب و زیبا قرار گرفته است و ست‌ کردن رنگ بنفش با دیگر رنگ‌ها کار چندان سخت و دشواری نیست. با داشتن کمی اطلاع قبلی دررابطه‌با اینکه چه رنگ‌هایی مکمل رنگ بنفش هستند و این رنگ را با چه رنگ‌هایی می‌توان ست کرد، دیگر نگران نحوه ست‌کردن آن نخواهید بود و به‌راحتی با دیگر رنگ‌ها از آن استفاده می‌کنید. در باره نحوه ست‌کردن این رنگ، در ادامه مطلب ایده‌های جالبی به شما پیشنهاد می‌دهیم.


رنگ بنفش دارای درجه‌های مختلفی است که شامل بنفش کم‌رنگ که به نام رنگ نیلی هم معروف است تا بنفش تیره که به رنگ ارغوانی شباهت دارد. درجه‌های گوناگونی از این رنگ وجود دارد که در استایل‌های زنانه بسیار کاربردی است. اگر به دنبال راهی برای جذاب‌تر شدن با رنگ بنفش هستید تا پایان مقاله ما را دنبال کنید.

دلیل انتخاب رنگ بنفش

از آن دسته رنگ‌هایی که رکورد محبوبیت را شکسته است و افراد با آن حس شیک و خاص بودن در وجودشان زنده می‌شود، بنفش است. این رنگ تا به امروز جزو آیتم‌های پرتکرار در کمد لباس است. همچنین دیزاینرها از معجزه آن در طراحی و دوخت لباس غافل نشدند. اگر کالکشن‌های مد 2020 مانند مجموعه پاییز و زمستان آلا جانسون (Ulla Johnson)، آلبرتا فِرِتی (Alberta Ferretti) و ریچارد ملون (Richard Malone) را مورد بررسی قرار دهید متوجه حضور درخشان این رنگ در طراحی‌ها خواهید شد. شما با در نظر گرفتن رنگ پوست خود می‌توانید هر درجه از رنگ بنفش را در استایل استفاده کنید.

چه رنگ هایی با رنگ بنفش هماهنگ هستند؟

در اینجا به یک پرسش کلی و مهم که راجع به رنگ‌های هماهنگ با رنگ بنفش است، روبه‌رو می‌شویم. بنفش جزء رنگ‌های ثانویه است که از ترکیب دو رنگ اصلی قرمز و آبی تشکیل می‌شود. به همین خاطر، تمام ‌رنگ‌هایی که هماهنگ با قرمز و آبی هستند، با بنفش نیز سازگاری دارند و می‌توانید از آن‌ها در استایل خودتان استفاده کنید.

رنگ بنفش دارای مکمل‌هایی هم هست که از آن هنگام ست کردن رنگ بنفش، استفاده می‌کنند.

مکمل های رنگ بنفش در ست لباس

1. ست کردن رنگ بنفش و آبی در لباس

انتخاب رنگ آبی از گزینه‌های درست و بسیار زیبا در ست‌کردن با بنفش محسوب می‌شود. از طرفی نیز این دو رنگ در طیف رنگی نسبتاً مشابهی قرار گرفته‌اند. از اکسسوری با رنگ‌های بنفش بیشتر در ست خود استفاده کنید. چرا که جذابیت استایل شما را چندبرابر خواهد کرد. اما در درجه‌بندی رنگ‌ها دقت لازم را داشته باشید! برای مثال اگر در لباس خود از بنفش تیره استفاده کرده‌اید، اکسسوری‌تان را به رنگ بنفش روشن انتخاب کنید.

ست کردن رنگ بنفش و آبی در لباس

2. رنگ بنفش و قرمز

قرمز و بنفش از رنگ‌هایی هستند که در کنار یکدیگر انرژی بالایی دارند و باعث نشاط و شادی می‌شوند. در کنار این ترکیب رنگ از کفش و اکسسوری‌هایی با رنگ‌های مشکی، بژ، قرمز، سفید و... استفاده کنید.

رنگ بنفش و قرمز

3. ست کردن رنگ بنفش و صورتی 

ترکیب این دو رنگ استایلی شیک و دخترانه را تشکیل می‌دهد. ست متشکل از رنگ‌های پاستلی (رنگ‌هایی با غلظت کم)، استایلی با ترکیب رنگی آرام و چشمگیر را به شما هدیه خواهد داد.

آشنایی با نحوه ست کردن رنگ صورتی در استایل این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا از این رنگ دخترانه بیشتر و حرفه‌ای‌تر در استایلتان به کار ببرید.

ست کردن رنگ بنفش و صورتی

4. بنفش و سفید

رنگ سفید نقشی اساسی در ست لباس‌ها دارد و باعث بیشتر به‌چشم‌آمدن آن می‌شود و جلوهٔ ویژه‌ای به رنگ‌هایی که در کنار آن قرار می‌گیرند، می‌دهد. هر چه غلظت رنگ بنفش در کنار سفید بیشتر باشد، ست شما چشم‌نوازتر می‌شود.

بنفش و سفید

5. بنفش و مشکی

ازآنجاکه رنگ مشکی با همهٔ رنگ‌ها همخوانی دارد، اگر در کنار بنفش نیز قرار بگیرد با آن سازگار است و یک ترکیب خاص را به وجود می‌آورد. استفاده از دو رنگ با درجهٔ بالای رنگ، استایلی فوق‌العاده جذاب را تشکیل می‌دهد. سعی کنید از اکسسوری‌هایی با رنگ‌های بنفش و مشکی در ست خود استفاده کنید، چرا که از همخوانی بالایی برخوردارند.

توصیه هایی برای ست کردن لباس مشکی که حتما به آن نیاز دارید!

ست رنگ بنفش و مشکی

6. ست کردن رنگ بنفش و کرم

برای داشتن استایلی با رنگ‌های چشم‌نواز و متعادل، از ترکیب لباس با دو رنگ بنفش و کرم استفاده کنید. اگر بنفش تیره را در ست خود به کار بردید بهتر است که آن را در کنار رنگی به‌روشنی رنگ کرم قرار بدهید. دو رنگی که در تضاد با یکدیگرند بی‌شک ترکیبی جذاب را به وجود می‌آورند.

مطلب ترکیب رنگ کرمی برای آشنایی بیشتر با این رنگ به شما کمک زیادی می‌کند.

ست کردن رنگ بنفش و کرم

7. بنفش و خاکستری

بنفش جزو رنگ‌های ثانویه است و خاکستری یک‌ رنگی خنثی؛ این دو در کنار یکدیگر ترکیب چشم‌نوازی را ایجاد می‌کنند. دقت داشته باشید که در انتخاب رنگ بنفش از آن با پایین‌ترین درجهٔ رنگ استفاده کنید. چرا که بنفش تیره در کنار خاکستری، ست جالبی نخواهد شد.

بنفش و خاکستری

8. استایل مونوکروم با رنگ بنفش

منظور از ترکیب بنفش و بنفش، استفاده از ست سرتاپا بنفش با درجه‌های مختلف رنگ است! استفاده از بنفش تیره در کنار بنفش روشن، یک ترکیب شیک و خاص را می‌سازد و هم چنین استایل شما را در عین سادگی و مینیمال بودن، زیباتر جلوه می‌دهد.

استایل مونوکروم با رنگ بنفش

9. ست کردن رنگ بنفش و سبز

با کنار هم قراردادن این دو رنگ، ستی زیبا و جذاب را برای خود رقم خواهید زد. ترکیب‌های روشن این دو رنگ در کنار یکدیگر همخوانی خوبی دارند و پوششی چشم‌نواز را برای شما ایجاد می‌کنند. همچنین در کنار این ست زیبا می‌توانید از اکسسوری‌هایی به رنگ‌های نارنجی، طلایی و یا قرمز استفاده کنید. عینک‌های آفتابی با رنگ فریم قرمز گزینهٔ مناسبی به‌عنوان اکسسوری برای این ترکیب هستند.

ترفندهای ست کردن لباس رنگ سبز در استایل را از دست ندهید!

ست کردن رنگ بنفش و سبز

10. ست رنگ بنفش و زرد در لباس

از مکمل‌های دیگر رنگ بنفش که باعث ایجاد تضاد بیشتری بین دو رنگ می‌شود، می‌توان به رنگ زرد اشاره کرد که در دستهٔ رنگ‌های اصلی قرار دارد و در کنار رنگ بنفش یک ترکیب فوق‌العاده جذاب را ایجاد می‌کند.

ست رنگ بنفش و زرد در لباس

11. ست کردن رنگ بنفش و نارنجی

اگر به دنبال رنگی با غلظت بیشتر هستید، رنگ نارنجی گزینه‌ی خوبی است که هماهنگ با رنگ بنفش است. چرا که در ترکیب آن از رنگ زرد، استفاده شده است. رنگ زرد از رنگ‌های گرم است و همخوانی بالایی با رنگ بنفش دارد.

اگر شیفتهٔ این ترکیب زیبا شده‌اید، از انتخاب آن دست نکشید! برای این ترکیب از اکسسوری‌های زیادی استفاده نکنید و هرچه ساده‌تر باشید، زیبایی استایل شما بیشتر خواهد شد. یک عینک به همراه یک دستبند و کیف‌دستی با رنگ‌های ملایم و زیبا، برای این استایل کافی است.

برای آشنایی بیشتر مطلب راهنمای ست کردن رنگ نارنجی را مطالعه کنید.

بنفش و نارنجی

12. استایل پاستلی با رنگ بنفش

منظور از استایل پاستلی پوشیدن از لباس‌هایی با رنگ‌های ملایم مانند بنفش، صورتی، سبز و آبی است. برای مثال یک پالتو با مانتوی بنفش پاستلی با شلوار یا شال آبی آسمانی بیانگر استایل پاستلی است. پیراهن یا شومیز سبز پاستیلی نیز با شلوار بنفش هم ترکیب فوق‌العاده جذابی است. پیشنهاد دیگر ما به شما ترکیب بلوز نیلی‌رنگ با دامن سبز کم‌رنگ است.

استایل پاستلی با رنگ بنفش

آرایش مناسب با لباس بنفش

برای انتخاب مدل میکاپ، توجه به رنگ پوست، چشم و لباس از نکات اصلی است که به شما کمک می‌کند بهترین میکاپ را انتخاب کنید. در ادامه با چند نمونه از برترین میکاپ‌ها با لباس بنفش، آشنا خواهید شد.

رنگ لباس بنفش شما چه به‌روشنی اسطوخودوس و یا چه آلویی تیره باشد، دست شما در انتخاب میکاپ باز است. شما با کمی دقت و یک تصمیم هوشمندانه، می‌توانید دست به زیباترین میکاپ‌ها بزنید.

آرایش مناسب با لباس بنفش

میکاپی با لباس ارغوانی، بهترین گزینه برای دستیابی به ظاهری جذاب و زیبا برای خانم‌هاست. برای آرایش چشم هرچه سایه تیره‌تر باشد، میکاپ چشم گیراتر خواهد شد. رنگ چشم‌ها تأثیر زیادی در دیده‌شدن این آرایش دارد. هرچه رنگ چشم‌ها تیره‌تر باشد، جذابیت شما چندبرابر خواهد شد.

ازآنجاکه آرایش چشم‌ها و گونه‌ها در عین سادگی غرق زیبایی است، استفاده از یک رژ لب با رنگ بنفش تیره، می‌تواند به این میکاپ خاتمه بدهد.

آرایش مناسب با لباس بنفش

آرایش مناسب با لباس بنفش

چگونه اکسسوری را با لباس بنفش ست کنیم؟

اگر هنگام ست‌کردن اکسسوری با لباس بنفش به مشکل برمی‌خورید نگران نباشید و این نکات را دنبال کنید:

نحوه ست کردن اکسسوری با لباس بنفش

رنگ پوست شما در این بخش اصلی‌ترین پلنی است که تعیین می‌کند از چه جواهراتی و با چه رنگی استفاده کنید. برای خانم‌های با رنگ پوست روشن، گوشواره‌هایی از طلای سفید مناسب‌ترین گزینه است. این اکسسوری‌ها هم با پوست و هم با رنگ لباس همخوانی دارد و ظاهری چشمگیر و جذاب به شما می‌دهد.

نحوه ست کردن اکسسوری با لباس بنفش

بهترین انتخاب برای خانم‌های با رنگ پوست کمی تیره و گرم، طلای زرد و رز گلد است. گوشواره‌هایی با طرح و نقش‌های آبی‌رنگ از گزینه‌هایی است که به‌راحتی با رنگ بنفش ست می‌شود.

نحوه ست کردن اکسسوری با لباس بنفش

استفاده از گردن‌بندهای طلای سفید برای خانم‌های با رنگ پوست گندمی و گرم، یک گزینهٔ مناسب است.

نحوه ست کردن اکسسوری با لباس بنفش

گردن‌بند طلای زرد از گزینه‌هایی است که بیشتر مختص افراد سفیدپوست است و جلوهٔ زیبایی به آن‌ها می‌بخشد.

نحوه ست کردن اکسسوری با لباس بنفش

نحوه ست کردن اکسسوری با لباس بنفش

کیف‌های دستی در سایزهای متوسط و کوچک، برازنده هر خانمی با این استایل است. رنگ کیف‌ها بهتر است از رنگ‌های مکملی باشد که در بالا با آن‌ها آشنا شدید تا ترکیبی شیک و جذاب را پدید بیاورد.

این موارد از اصلی‌ترین نکاتی بود که برای ست کردن رنگ بنفش باید در نظر گرفته شود. شما در حوزهٔ رنگ‌شناسی و ترکیب رنگ تا چقدر اطلاعات دارید؟ آیا مکمل‌های دیگری را برای رنگ بنفش در نظر دارید؟ نظرات خودتان را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. اگر پیگیر اخبار حوزۀ مد و فشن هستید عضویت در مجله اینترنتی ژومنت را فراموش نکنید!