با استایل جذاب استریت بیشتر آشنا شوید

11 دقیقه مطالعه
استایل خیابانی

استایل خیابانی یا استریت استایل یکی از محبوب ترین اصطلاحات دنیای مد در قرن بیست و یکم  است. هرکسی درک خاص خود را در مورد این سبک مد دارد. در همه زمان‌ها زنان و مردان مد وجود دارد که باعث می‌شود در میان جمعیت برجسته دیده شوند. همچنین باعث می‌شود دیگران الهام بگیرند. استایل استریت به گونه‌ایی است که افراد فردیت خود را با لباس نشان می‌دهند و تکه‌ای از دنیای درون خودشان را به نمایش می‌گذارند. سبک خیابانی در خیابان‌های پاریس، کافه‌های میلان یا در کنار پارک لندن قرار دارد، با انفجارهای رنگ، ساختار، طراحی و مهم‌تر از همه شخصیت افراد زنده می‌شود. در این مقاله علاوه بر مفاهیم اولیه، به معرفی برترین استایل خیابانی در هفته مد نیویورک نیز می‌پردازیم. پس به خواندن این مقاله در مجله مد و فشن ژومنت ادامه دهید!


تاریخچه  استایل خیابانی

قبل از شروع به آشنایی با این سبک ساده و در عین حال پرطرفدار بهتر است با تاریخچه و مفهوم آن آشنا شویم. استایل خیابانی راه زیادی را پیموده تا از یک رویه اجتماعی و فرهنگی خاص پذیرفته شود. و به بخش مهمی از صنعت انبوه مد وارد شود. سبک خیابانی در انگلستان در دهه پنجاه و در دوره بازسازی پس از جنگ کشور ظاهر شد، زمانی که اولین اختلافات با سیاست‌های دولتی بیشتر به تضادهای شدید تبدیل شد. در این زمان نسل جدید همراه با ایجاد خرده فرهنگ‌های مختلف از روند جدیدی از کار دستی به نام "خودت انجام بده" رونمایی کرد. جوانان شروع به دوختن لباس‌های جدید و بازسازی لباس‌های کهنه با توجه به دیدگاه‌های موسیقی، سیاسی و... خود کردند. استایل خیابانی به جوانان اجازه داد آزادانه دیدگاه‌ها و شخصیت خودشان را بیان کنند. از آن زمان، تمام گرایش‌های مد روز جوانان علاقه خاصی را در طراحان، استایلیست‌ها و تولیدکنندگان جدید لباس برانگیخت. همین امر باعث نفوذ قابل توجه استریت استایل به دنیای مد و فشن شد.

تکامل استریت استایل

استایل خیابانی که به عنوان پدیده قرن بیستم شناخته می‌شود تا پایان جنگ جهانی دوم تاثیری نداشت. با وجود این، سبک خیابانی وجود داشته و همواره بخشی از فرهنگ بشری به حساب می‌آید. بسیاری از برندها به استایل خیابانی کمک کردند. در آن زمان، کریستین دیور اولین برند مد بود که سبک خیابانی را برای زنان معرفی کرد.

تاریخچه  استایل خیابانی

استایل خیابانی یا استریت استایل چیست؟

استایل خیابانی را می‌توان به‌عنوان سبک خاصی از لباس تعریف کرد که از فرهنگ مد بریتانیا نشات گرفته است. این سبک استایل با لباس‌های اسپرت و یا کژوال ارتباط بیشتری دارد. اما می‌توان گفت که قالب دقیقی برای استایل خیابانی وجود ندارد. و می‌توان آن‌ها را به‌عنوان هر ظاهری که توسط هر فردی در کنار هم قرار می‌گیرد توصیف کرد. از آنجایی که هرکس سبک خاصی دارد که برای خودش منحصر به فرد است. استریت استایل یک رویکرد جامع نسبت به مد است که شامل سبک‌هایی مختلفی مانند : استایل گوتیک، بوهو، استایل آوانگارد ، هیپی و .. می‌شود.

چرا استریت استایل محبوب است؟

سبک خیابانی پس از معرفی شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد توجه قرار گرفت. استایل استریت از طریق هیپ هاپ، اسکیت بورد و البته پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رایج شد، که به همین دلیل است که یک سبک جسورانه‌تر است. به عنوان مثال لباس‌های گشاد، کفش‌های کتانی راحت، با طرح‌هایی که عموماً پذیرفته نمی‌شوند، اساساً مدل‌های این سبک هستند. با محبوبیت روزافزون اینستاگرام در بین تمام گروه‌های سنی، و ایجاد فشن بلاگرهای مختلف، استایل خیابانی راهی سرگرم کننده برای ایجاد سبک های جدید همراه با سرگرمی و انرژی شد.

اینستاگرام برای بسیاری از علاقه‌مندان به مد بستری برای آزمایش‌ها و سبک‌های سرگرم کننده فراهم می‌کند. آنچه در زندگی واقعی احمقانه به نظر می‌رسد، در اینستاگرام یکسان نیست. این به افراد اجازه می‌دهد تا بدون تمسخر، چیزهای جدید را آزمایش کرده و امتحان کنند. به همین دلیل این سبک ترکیبی از رنگ‌ها و سبک‌هایی شد که رایحه‌ای کاملا متفاوت از سبک‌های دیگر را به ارمغان می‌آورند. و به همین دلیل یکی از دلایل محبوبیت استایل خیابانی این است که هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد. همه چیز در مورد این است که چه چیزی برای فرد مناسب است و چگونه آنها خود را به بهترین شکل در اجتماع بیان می‌کنند.

چرا استریت استایل محبوب است؟

چگونه یک استایل خیابانی عالی داشته باشیم؟

سبک خیابانی بهتر است به صورت ارگانیک باشد. این به سلیقه و نظر هر کس در مورد اینکه با چه لباسی راحت است و با آن اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت، بستگی دارد. اگر از قبل به سبک شخصی فعلی خود اطمینان دارید و می‌توانید آن را به خوبی انجام دهید، که کار شما راحت است و می‌توانید هر ظاهری را به زیبایی به نمایش بگذارید. اما اگر هنوز سبک خودتان را پیدا نکرید، با چند تست و آزمون و خطا می‌توانید سبک شخصی‌تان را پیدا کنید و امضای شخصی خود را داشته باشید.

اضافه کردن چاشنی جذابیت با اکسسوری

اکسسوری ها راهی برای بیان شخصیت درونی یک فرد هستند. به طور مشابه، استایل خیابانی به فرد کمک می‌کند تا با مردم در مورد اینکه چه کسی هستند ارتباط برقرار کند. همچنین هویت‌های چندگانه و ریشه فرهنگ و سنت آنها را نشان می‌دهد. استایل استریت همچنین به نشان دادن حال و هوای فرد برای آن روز کمک می‌کند. با اضافه‌کردن چند اکسسوری مناسب به سبک و استایل خود می‌توانید استایلتان را جذاب کنید.

کلاه کپ

کلاه کپ یکی از لوازم جانبی هایی است که مطمئنا برای همیشه مد روز خواهد ماند. این کلاه برای "مدرن کردن" ظاهری شامل یک کت کلاسیک و یا یک ژاکت اسپرت بی‌نظیر است. توصیه می‌کنیم روی مدل‌هایی با رنگ‌های خنثی شرط‌بندی کنید، این مدل‌ها برای هر کمد لباسی مناسب هستند.

اکسسوری کلاه در استایل خیابانی

کلاه برت

کلاه سطلی اکسسوری است که از شما در برابر باران محافظت می‌کند و ظاهر شما را زیباتر می‌کند. اینفلوئنسرهای مد در این فصل مدل‌هایی مانند: کرکی یا چاپی را انتخاب می‌کنند. این کلاه را می‌توان با ظاهر معمولی و کلاسیک‌تر ترکیب کرد.

کلاه در استایل خیابانی

زیورآلات

جواهرات برای ایجاد جلب توجه در ظاهر غیر رسمی و همچنین تکمیل یک لباس شب برای یک مهمانی یا رویداد اجتماعی بسیار ضروری است. به‌عنوان مثال: جواهراتی مانند گوشواره‌های بزرگ آویزان از جنس سنگ مروارید بهترین گزینه می‌تواند باشد. به هر حال، چنین جواهراتی به یک جفت نیاز ندارند، گوشواره‌های تک در حال حاضر در اوج محبوبیت هستند.

زیورآلات در استایل خیابانی

عینک

عینک‌هایی با جنس استایل مینیمالیسم برای فصل‌های پاییز و زمستان بهینه هستند. پیشنهاد می‌کنیم که مدل‌هایی با قاب مشکی و بدون قاب برجسته را انتخاب کنید. این مدل‌ها را می‌توان با یک کت راسته شیک و یا کت اورسایز ترکیب کرد.

عینک استایل خیابانی

اهمیت استایل خیابانی

به طور خلاصه، استایل خیابانی روشی بدون دردسر برای به نمایش گذاشتن یک ظاهر خاص یا ترکیبی از چندین ظاهر است که با روحیه صاحب آن زمان مطابقت دارد. همچنین هویت شخصی را برجسته می‌کند و در عین حال فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و نظام‌های اعتقادی مختلف را از طریق رویکردهای خلاقانه به مد به عنوان یک هنر نمایشی ترسیم می‌کند.

ترند بهاری 2023 استایل استریت

استایل‌های خیابانی بهاری در حال حاضر در سرتاسر جهان شروع به ظهور کردند. بهار 2023 ترکیبی از ساده پوشی،  میکاپ ساده و تمرکز بیشتر بر درخشش پوست است. بنابراین از دیدن کراپ تاپ، دامن، بلوزهای نازک و جین فراوان تعجب نکنید.

یکی دیگر از فصل‌های هفته مد نیویورک 2023 (New York Fashion Week) با استایل خیابانی بهار تابستان، پرشور شروع شد. در این فصل، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان NYFW با ترکیب رنگ‌های روشن یا تک رنگ حضور دارند. این یک حرکت عالی برای خارج شدن از زمستان و ورود به فصل زیبای بهار است.

در اینجا برترین ترندهای استایل خیابانی ترند را برای شما به صورت خلاصه جمع آوری کردیم.

کراپ تاپ

انواع کراپ ها در چند سال اخیر بسیار ترند شدند واین ترند همچنان ادامه دارد. که برای زیر مانتو و کت مخصوصا در هوای گرم بسیار عالی هستند. به عنوان مثال کراپ تاپ را می توانید با یک ژاکت جین، مانتو کتی، ست کت شلوار و یا شلوارهای فاق بلند بپوشید.

ترند بهاری 2023 استایل استریت کراپ تاپ

استایل مونوکروم

اولین استایل خیابانی زنانه را با استایل جذاب مونو شروع می‌کنیم. تناسب سر تا پا تک رنگ همیشه یک حرکت سرگرم‌کننده است. این رنگ کاملا سبز چیزی جز جذابیت نیست. یک ست همسان از اولا جانسون با بافت‌های مختلف و استفاده از لباس تور، قطعا استایل جذاب خیابانی را برای بهار و تابستان ایجاد می‌کند.

استایل خیابانی زنانه  2023 NYFW

شومیز حریر

بلوز و شومیز حریر ترند سال 2023 هستند. این نوع شومیز ها برای دورهمی نیز بسیار کاربردی هستند. برای استایل خیابانی می توانید آن را زیر کت کوتاه، مانتو کتی خود بپوشید.

استایل خیابانی شومیز حریر

کت بلیزر را به کراپ تبدیل کنید

بلیزرها در چند سال اخیر بسیار ترند و پرطرفدار هستند. اگر در دورهمی یا مهمانی های دوستانه از کت بلیزر و کراپ استفاده می کردید بهتر است امسال تغییری در استایل خود بدهید. با ترکیب این دو می توانید به روز باشید و بدرخشید. کت بلیزر با برش مدل کراپ، ظاهر بهتری خواهید داشت.

ترند بهاری 2023 استایل استریت

پارچه های پر زرق و برق

امسال پارچه های پر زرق و برق و درخشان بسیار پر طرفدار هستند. این نوع پارچه ها قبلا برای مهمانی مناسب بودند اما می توانید برای استایل استریت خود نیز از آن ها استفاده کنید.

استایل استریت ترندبهار 2023

اورال

پیراهن های ساحلی، لباس سر همی و یا اورال ها یکی از محبوب ترین گزینه‌ ها برای بهار و تابستان 2023 خواهند بود. با انتخاب طرح و الگوی مناسب با سلیقه ی خود می توانید استریت استایل خود را از بقیه متمایز کنید. حتی می توانید روی اورال خود یک کت نیز بپوشید.

اورال استریت استایل

سبزبپوشید

رنگ سبز یک رنگ مناسب برای فصل گرما به ویژه بهار است. سبز یکی از رنگ هایی است که برای کمد هر خانم علاقمند به دنیای مد ضروری است. شما می توانید سر تا پا سبز بپوشید؛ اما اگر پوشیدن تمام رنگ برای شما مناسب نیست، ترکیب رنگ را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید : ست رنگ سبز با لباس های رنگ مختلف

ست سبز در استریت استایل

ست کت و شلوار

ست کت و شلوار یکی از استایل های خیابانی است که هیچ وقت از مد نمی افتد. با توجه به نوع پارچه آن، در هر فصلی می توانید این ست را بپوشید. کت و شلوار اور سایز نیز یکی از استریت استایل هایی است که در مواقع غیر رسمی می توانید آن را بپوشید. کت و شلوار اسپرت نیز یکی از استایل های جذاب و راحت این روزها است.

ست کت و شلوار استایل خیابانی

استایل خیابانی جین

جین جزو استایل پایه ثابت است. ژاکت های تزئین شده جین ، شلوار جین تکه تکه شده و یا استایل سر تا پا جین را می توان به عنوان ترند انتخابی دخترانه باحال تأیید کرد. اگر به سبک راک اند رول نیز علاقه دارید حتما این استایل خیابانی دخترانه را از دست ندهید.

استایل خیابانی جین

کراپ و جین

این یکی از ترکیب‌های راحت و مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد لاغر اندام است. یک شلوار جین زاپدار، یک کراپ سفید و یک ژاکت چهارخانه مدل شنل بسیار مناسب به نظر می‌رسید. برای خوش فرم کردن استایل، یک جفت کفش پاشنه بلند و یک کمربند بهترین گزینه هستند.

استایل خیابانی زنانه  2023 NYFW

بافت یقه اسکی با دامن جین

جین یکی از لباس‌های محبوب است که هیچ گاه تکراری نمی‌شود. دامن جین بلند نیز یکی از آیتم‌های خوب برای ساخت استایل ساده است. یک لباس بافت و کیف قرمز را در کنار دامن جین و کفش پاشنه بلند والنتینو ست کنید تا ظاهری سرگرم‌کننده و ساده داشته باشد. آماده شدن با این لباس زمان زیادی از شما نمی‌گیرد اگر همیشه عجله دارید این ظاهر می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

استایل خیابانی زنانه  2023 NYFW

استایل خیابانی مردانه NYFW

هر سال، ما با آخرین روندهای حاکم بر دنیای مد آشنا می‌شویم. از فشن شو تا خیابان‌ها، به صورت آنلاین و همه‌جا، مدی وجود دارد که ما را کاملا مجذوب خود می‌کند. اکسسوری‌ها، کیف، شلوار جین گشاد و پیراهن‌های جسورانه، سبک‌های سرگرم‌کننده و تازه‌ای وجود دارد که برای ماه‌های گرم‌تر عالی هستند.

پیراهن های با طرح بزرگ

پیراهن‌های چاپ شده زمانی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها بودند که با پیراهن‌های هاوایی در دهه 30 محبوبیت پیدا کردند. این تکه‌های لباس جسورانه راهی عالی برای زیباتر کردن یک لباس معمولی مانند یک شلوار جین یا شلوار است. برندهایی مانند Louis Vuitton و Amiri سبک‌های زیادی برای انتخاب دارند، اما می‌توانید گزینه‌های مقرون به صرفه‌ای را نیز پیدا کنید که جلوه دلخواه را ارائه می‌دهند. بسته به طرحی که ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک سبک کلاسیک با درختان نخل یا کمی گرافیکی‌تر، از جمله رنگارنگ یا شامل ش لوگو انتخاب کنید. بقیه لباس‌هایتان را ساده نگه دارید تا طراحی برند واقعاً متمایز شود.

استایل خیابانی مردانه NYFW

چهارخانه

چهارخانه یکی از پارچه‌هایی است که هرگز از مد نمی‌افتد. این مدل ها در فصل بهار نیز در حال افزایش هستند. این طرح الگویی آسان برای ترکیب با لباس‌های روزانه شماست و فوراً استایل شیکی را برای شما رقم می‌زند. انواع مختلفی از چهارخانه بسته به سبک دلخواه شما وجود دارد. طرح‌های بزرگ محبوبیت زیادی دارد. با توجه به رنگ های موجود در خط‌های پارچه می‌توانید بقیه استایلتان را با آن ست کنید.

استایل خیابانی مردانه 2023 NYFW

پیراهن مردانه طرح دار

طبیعت به همه چیز اطراف ما انگیزه می‌دهد، بنابراین مناسب است که بر صنعت مد نیز تأثیر بگذارد. در این فصل ما بر پیراهن الهام گرفته از طبیعت تمرکز می‌کنیم. این پیراهن‌های ترند ایده‌آل هستند. آن را با جین، یک شلوار پررنگ یا کلاسیک بپوشید تا حسی شیک و آرام داشته باشید. از امتحان کردن آن در سایه‌های روشن، از جمله قرمز، سبز یا آبی نترسید. همیشه می‌توانید سیاه و سفید بپوشید تا حس مینیمالیستی بیشتری داشته باشید.

استایل خیابانی مردانه 2023 NYFW

استایل خیابانی راهی بی‌نظیر برای افرادی است که به مد و فشن علاقه دارند و راه رفتن و نمایش این علاقه مانند حضور آن‌ها در باند فشن شو ها است. نظر شما در مورد این سبک استایل چیست؟