معرفی رنگ سال 2023

شیدا رضایی 1 سال پیش
5 دقیقه مطالعه
رنگ سال 2023
بر اساس انتخاب سازمان بین المللی رنگ پنتون (pantone)، یکی از شرکت‌های مشهور آمریکایی، رنگ سال 2023 را سایه‌ای از گروه قرمز به رنگ سرخابی با نام Viva Magenta 18-750 معرفی کرده‌اند. مسئولین کمپانی پنتون این رنگ را که از طبیعت الهام گرفته است به عنوان رنگ سال انتخاب کردند. برای آشنایی بیشتر با این رنگ و کاربرد آن در زندگی روزمره در ادامه مطلب با ما همراه باشد!

سرخابی رنگ سال 2023؛ نماد توانایی و قدرت

رنگ سال 2023

موسسه رنگ پنتون به مدت دو دهه است که رنگ سال را انتخاب می‌کند. افراد نیز برطبق آن دکوراسیون منزل و یا لباس‌های خودشان را ست می‌کنند. رنگ ویوا مجنتا یا همان سرخابی به‌عنوان رنگ سال 2023 مفاهیمی مثل قدرت، جسارت، شور و هیجان را القا می‌کند و یکی از رنگ‌های زیبا و جذابی است که برای این سال انتخاب شده است.

سرخابی در بین رنگ‌های قرمز و آبی قرار دارد و جز رنگ‌های گرم و خنک محسوب می‌شود. ویوا مجنتا بیشتر ما را به یاد خاک‌های سرخ جزیره هرمز در خلیج فارس می‌اندازد. ساکنان این جزیره بیش از 150 سال است که این رنگ را تولید کرده‌اند اماویوا مجنتا هیچ‌گاه در لیست قدیمی‌ترین رنگ‌ها قرار نگرفته است! با این وجود دنیای امروز از آن به‌عنوان رنگی مدرن و تازه استقبال می‌کند.

روانشناسی رنگ ویوا منجا (Viva Magenta 18-750)

رنگ سال 2023

در دنیای روانشناسی، رنگ‌ها تاثیر مستقیمی روی روحیه افراد می‌گذارد چرا که هر رنگ نشان دهنده یک نماد است. ویوا مجنتا که به عنوان رنگ سال 2023 مورد انتخاب داوران قرار گرفته، حس شجاعت را به انسان منتقل می‌کند و ترس از هر چیزی را از شما دور می‌کند. همچنین مرجع جهانی رنگ نیز ویوا مجنتا را سرشار از انرژی و شور و نشاط می‌داند. این مرجع افراد به استفاده از این طیف سرخابی تشویق می‌کند.

همچنین رنگ ویوا مجنتا را می‌توان از دیدگاه روانی و عاطفی نیز مورد بررسی قرار داد. امروزه روابط اجتماعی بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و بر این اساس زندگی افراد به نحوی دیجیتالی پیش می‌رود. پنتون بر این باور است که ویوا مجنتا در این بین حس جسارت و سرگرمی، اعتماد به نفس و انسانیت را در افراد به یک حد وسط و تعادل می‌رساند و همچنین زندگی دیجیتالی را با زندگی طبیعی شما ترکیب و تعادلی جذاب را برای شما به‌وجود می‌آورد.

برخی افراد بر این باورند که رنگ سرخابی شباهتی به تن قرمز ندارد! اما کتاب تطبیق رنگ‌های پنتون این رنگ را در تن قرمز-زرشکی که به‌عنوان تعادلی بین رنگ گرم و سرد است، معرفی می‌کند.

نحوه انتخاب رنگ سال در مؤسسه پنتون

رنگ سال 2023

شرکت پنتون (pantone) اولین انتخاب رنگ را در سال 2000 میلادی آغاز کرد و از آن زمان تاکنون یکی از بهترین مؤسسات برتر در انتخاب رنگ سال شناخته شده است. متخصصین این مؤسسه در انتخاب رنگ سال از افرادی نظیر طراحان مد، روانشناسان و تولیدکنندگان محصولات کمک می‌گیرند. آن‌ها باتوجه به انحرافات و گرایش‌هایی که در دنیا و جامعه اتفاق می‌افتد، دست به انتخاب رنگ می‌زنند. آن‌ها همچنین به جنبه‌های دیگری از جامعه مانند مد و فشن، بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی و سیاست نیز توجه دارند.

اهمیت رنگ سال سازمان پنتون در تولید محصولات

رنگ سال 2023

رنگ‌های سالی که براساس معیارهای موسسه پنتون انتخاب می‌شود، تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت محصولات و خرید آن‌ها در زمینه مد، طراحی و بسته‌بندی دارد. سرخابی یکی از رنگ‌هایی است که به‌راحتی می‌توان از آن در طراحی محصولات استفاده کرد و اثری چشمگیر را شاهد بود.

رنگ سال 2023 که با نام ویوا مجنتا شناخته شده است، حس قدرت، نشاط، سرزندگی و امید به زندگی را در افراد زنده میکند و تعادلی بین زندگی دیجیتالی و دنیای واقعی ایجاد به‌وجود می‌آورد.

کاربرد ویوا مجنتا رنگ سال 2023 در زندگی روزمره

رنگ سال 2023

از آنجایی که سرخابی رنگی گرم و جذاب است از آن در بخش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در ادامه با کاربردهای این رنگ بیشتر آشنا می‌شوید.

دکوراسیون منزل

طراحان دکور داخلی منزل افرادی شجاع در انتخاب رنگ برای فضای خانه هستند. از این روز می‌توانند در انتخاب رنگ روکش‌های کاناپه‌ها از سرخابی استفاده کنند که این کار دکوری شیک و زیبا را شکل می‌دهد. آن‌ها در انتخاب دیگر وسایل برای چیدمان فضای خانه نیز برای رنگ‌بندی می‌توانند از سرخابی استفاده کنند.

سبک و استایل

اگر خواهان حس قدرت هستید و زمان زیادی را صرف به‌دست آوردن این حس می‌کنید، کافی ست در استایل‌تان از لباس‌هایی به رنگ سرخابی استفاده کنید تا نماد قدرت و سرزندگی در شما شکوفا شود. بهتر است سرخابی را همراه با خاکستری، آبی و سرمه‌ای تن کنید تا جلوه‌ای زیبا و دیدنی به شما ببخشد.

از این رنگ به‌عنوان رنگ مو نیز می‌توان استفاده کرد. کافی است نوک موهایتان را به رنگ سرخابی دربیاورید. با این کار علاوه بر اینکه از رنگ سال حمایت کرده‌اید، جذابیت موهایتان را هم بیشتر می‌کنید. همچنین برای میکاپ صورت، رنگ لاک ناخن‌ها و... نیز می‌توانید از این رنگ کمک بگیرید.

رنگ سال 2023 در صنعت بسته‌بندی

براساس آمار گرفته شده در فروش محصولات، مشخص شده است که 85 درصد مشتریان به سمت کالاهایی که رنگ جذاب و چشمگیرتری دارند، رفته‌اند. پس تولیدکنندگانی که قصد دارند در زمینه فروش محصولات پیشرفت کند و با بازخورد بالایی از مشتریان روبه‌رو شوند باید در طراحی کالاهایشان از رنگ‌های گرمی مانند سرخابی استفاده کنند.

کلام آخر

از آنجایی که ویوا مجنتا برگرفته از طبیعت است، انسان را بیشتر به سمت طبیعت جذب می‌کند و همین باعث می‌شود حس امیدواری در انسان شکوفا شود و برای ادامه زندگی شور و نشاط بیشتری داشته باشد. آیا تا به حال تجربه استفاده از رنگ سرخابی را داشته اید؟ شما نیز نظرات خودتان در رابطه با این رنگ را با ما در ژومنت به اشتراک بگذارید!