همه چیز درباره نحوه ست کردن رنگ زرد

12 دقیقه مطالعه
نحوه ست کردن رنگ زرد
زرد جزو سه رنگ اصلی در نقاشی است و یکی از درخشان‌ترین رنگ‌ها در بین تمام رنگ‌های طیف نوری است. این رنگ، رنگی است که بیش از همه توجه ما را به خود جلب می‌کند. زرد یک رنگ روشن و شاد است که احساسات شاد و مثبت را برمی‌انگیزد. این رنگ عمدتاً در هنرهای باستانی استفاده می‌شد و در بسیاری از ادیان مقدس است. با ما در این مقاله همراه باشید تا با تاریخچه، نحوه ی استایل و ست کردن رنگ زرد و هرآنچه در مورد این رنگ جذاب لازم است بدانید بیشتر آشنا شوید!


بهترین استایل با رنگ زرد

اگر دنبال کننده‌ی مد باشید می دانید که سال گذشته پنتون رنگ زرد را رنگ سال معرفی کرد. همچنین برای اولین بار دو سایه مکمل، خاکستری و زرد به عنوان رنگ ترند انتخاب شدند، که بسیار هم پر طرفدار هستند. برخلاف ترندهای قبلی، این رنگ فقط از طریق کیف‌ها و کفش‌ مورد توجه واقع نشده است. مدل‌هایی با لباس‌ سرتاپا یک‌رنگ، تقریباً در همه‌ی فشن شوهای بهار و تابستان ۲۰۲۲، به نمایش گذاشته شدند.

رنگ زرد-فشن شو های بهار و تابستان ۲۰۲۲

استایل تک رنگ زرد 

ساده‌ترین راه برای ست کردن رنگ زرد این است که از این رنگ به‌صورت تک در استایلتان استفاده کنید. البته اگر علاقه‌ای به جلب توجه زیادی ندارید می‌توانید از زرد لیمویی استفاده کنید. اگرچه ممکن است استفاده از این رنگ در سبک مونوکروم کمی زیاده‌روی به نظر برسد؛ اما گزینه‌ای بی‌خطر برای روزهایی است که وقتتان کم است.

استایل تک رنگ زرد

علاوه بر این، استفاده از یک رنگ در استایل زمان مشخصی ندارد و شما می‌توانید هر زمان جدا از ترند سال آن را بپوشید. رنگ پر زرق و برق نیز جذابیت‌های خودش را دارد.

ست کردن رنگ زرد

چه رنگ هایی را می توان با رنگ زرد ست کرد؟

در سال‌های نه‌چندان دور، رنگ زرد، رنگ مورد علاقه‌ای برای پوشیدن نبود. این رنگ در چند سال اخیر محبوب شده است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این رنگ پر جنب و جوش را استایل کنید، خواندن این مطلب را ادامه بدهید تا همه چیز را در مورد آن بدانید. ترکیب‌های فوق‌العادۀ زیادی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را برای ست کردن رنگ زرد انتخاب کنید. بسیاری فکر می‌کنند که پوشیدن این رنگ یک حرکت جسورانه است. این احتمالاً به این دلیل است که واقعاً زرد برای مدت طولانی مد نبود؛ اما خوشبختانه همه چیز در حال تغییر است.

 رنگ هایی که با رنگ زرد ست می شود

ست کردن رنگ زرد و سفید

همان‌طور که می‌دانیم، سفید از نظر فنی یک رنگ نیست، اما آنچه مهم است این است که کاملاً با لباس‌های زرد ست می شود. در عین سادگی این ترکیب درخشندگی زرد را بسیار متعادل می‌کند. همچنین می‌توانید آن را با هر سایه‌ای از این رنگ پر جنب و جوش بپوشید؛ زیرا سفید جزو رنگ‌های خنثی است. اگر لباس سفید در کمد لباس خودتان دارید، آن را با کفش‌، کیف و یا گوشواره‌های زرد ست کنید تا رنگ‌آمیزی درخشانی به استایل خودتان بدهید. البته توجه داشته باشید که لباس کاملاً زرد را فقط با چند رنگ سفید نپوشید بلکه بهتر است آن را با رنگ‌های زنده‌تر دیگر ترکیب کنید!

ست کردن رنگ زرد و سفید

ست کردن رنگ زرد و آبی

گفته می‌شود که متضادها جذب یکدیگر می‌شوند که این در مورد رنگ‌ها نیز قطعاً صدق می‌کند. نقطه مقابل زرد، آبی است و این یکی از جذاب ترین ترکیب لباس های موجود است. با اضافه کردن چند قطعه از آبی سرمه‌ای، ظاهر شما تکمیل می‌شود. می‌توانید کاملا زرد بپوشید و کفش و کیف آبی و یا سرمه‌ای بپوشید. گزینۀ شلوار جین را هم فراموش نکنید! شلوار جین یکی از بهترین گزینه‌ها برای ترکیب با هر نوع طیف، از این رنگ است.

استایل زرد و آبی

در ترکیب استایل به صورت برعکس نیز همین‌طور است؛ اگر لباس آبی دارید، می‌توانید آن را با چند اکسسوری زرد تازه کنید.

ست کردن رنگ زرد و آبی

ست کردن رنگ زرد و قرمز

این دو، جزو رنگ‌های قوی و گرم هستند. پوشیدن ترکیبی از آن‌ها می‌تواند تاثیر قدرتمندی در استایل شما داشته باشد. این ترکیب رنگ به خصوص در فصل پاییز که برگ‌ها به همان اندازه رنگارنگ هستند زیبا به نظر می‌رسد. می‌توانید به سادگی شلوار قرمز را با یک ژاکت زرد ساده ست کنید. همچنین می‌توانید یک لباس قرمز و یک ژاکت کشباف پشمی زرد به همراه برخی لوازم جانبی قرمز مانند دستبند یا رژ لب را برای ست کردن با رنگ زرد انتخاب کنید.

استایل زرد و قرمز

بالعکس این ترکیب نیز فوق‌العاده عمل می‌کند -به جز قسمت رژ لب- اما اگر به آن علاقه دارید جسور باشید و آن را امتحان کنید. ولی مراقب باشید که سایه‌ها را نیز هماهنگ کنید! به‌عنوان مثال، زرد خردلی به خوبی با قرمز روشن همخوانی ندارد و قرمز سالمونی گزینه‌ی مناسبی برای جفت شدن با زرد طلایی نیست.

ترکیب رنگ زرد و قرمز

ست کردن رنگ زرد و نارنجی

یکی دیگر از رنگ‌های گرم که می تواند به خوبی با رنگ زرد هماهنگ شود، نارنجی است. این ترکیب، غیر معمول اما مطمئناً جالب است. یک لباس زرد با کفش و کیف نارنجی و همچنین برعکس کاملاً ست می‌شود. حتی می‌توانید یک لباس نارنجی بپوشید و آن را با کمربند و کفش زرد ست کنید. همین امر در مورد شلوار و پیراهن نیز صدق می‌کند. شلوار و پیراهن را با یک کمربند نارنجی و برخی لوازم جانبی دیگر مانند دستبند یا گوشواره ترکیب کنید. از ترکیب لباس‌های نارنجی و زرد نترسید و این ترکیب را امتحان کنید!

استایل زرد و نارنجی

ست رنگ زرد و سبز

ترکیب این دو به‌ویژه در زمانی عالی عمل می‌کند که هردو در سایه‌های روشن‌تر استفاده شوند. به‌عنوان مثال، ترکیب سبز لیمویی با زرد لیمویی می‌تواند عالی باشد. همین امر در مورد سایه‌های تیره‌تر نیز صدق می‌کند؛ رنگ زرد خردلی به‌خوبی با سبز زمردی هماهنگ می‌شود. این دو را هرطور که می‌خواهید ترکیب کنید و درنهایت یک لباس عالی خواهید داشت.

 ست رنگ زرد و سبز

ست رنگ زرد و بنفش

در مبانی رنگ شناسی در لباس مکمل رنگ زرد، رنگ بنفش است. یکی دیگر از ترکیب‌های پر جنب و جوش برای داشتن استایلی جذاب، ترکیب این دو است. شما می‌توانید زرد را با هر دو سایه روشن‌تر و تیره‌تر بنفش ترکیب کنید و مطمئناً نتیجۀ آن خیره‌کننده به نظر می‌رسد. می‌توانید در ماه‌های تابستان از سایه‌های روشن‌تر آن‌ها استفاده کنید، زیرا هردو بسیار ملایم و لطیف هستند. سایه‌های تیره‌تر برای فعالیت‌های روزمره مناسب‌تر هستند. از آنجایی که امسال رنگ بنفش به عنوان رنگ سال انتخاب شده است؛ ترکیب این دو رنگ بی‌نظیر است.

استایل زرد و بنفش

زرد و قهوه ای

ترکیب این دو می‌تواند منجر به سبک کمی حرفه‌ای‌تر از استایل غیر رسمی شود. اگر این کار را به درستی انجام دهید می‌توانید در اولین مصاحبه شغلی خود از آن استفاده کنید و یا حتی بر روی همکارانتان تأثیر زیادی بگذارید.

ست رنگ زرد و قهوه ای

بهترین انتخاب در مورد این ترکیب، پوشیدن بوت‌های قهوه‌ای با شلوار، دامن، پیراهن و یا لباس زرد است. می‌توانید یک ژاکت کشباف پشمی قهوه‌ای برای تکمیل استایل خودتان به همراه رژ لب قرمز اضافه کنید.

ست رنگ زرد و قهوه ای

زرد و خاکستری

یکی دیگر از لباس‌های حرفه‌ای که می‌توانید بپوشید، لباسی متشکل از این دو رنگ است. یک کت و شلوار خاکستری با پیراهن زرد تمام چیزی است که برای یک لباس عالی نیاز دارید.

استایل زرد و خاکستری

استایل زرد و خاکستری

یکی دیگر از ترکیب‌های جالبی که می‌توانید امتحان کنید، پوشیدن شلوار زرد با یک لباس خاکستری است. ممکن است کمی غیر رسمی‌تر باشد، اما مطمئناً می‌تواند تأثیر بسیار خوبی بر جای بگذارد.

استایل زرد و خاکستری

زرد و سیاه

این لیست را با رنگ دیگری که از نظر فنی رنگ نیست به پایان می‌رسانیم. درست است که لباس‌های مشکی تقریباً با هر چیزی از جمله رنگ زرد ست می‌شوند و جزو پرطرفدارترین رنگ‌ها محسوب می‌شود اما اگر تمام مشکی می‌پوشید، رنگ زرد همان چیزی است که برای تغییری کوچک و در عین حال بی‌نظیر به آن نیاز دارید.

استایل زرد و سیاه

ایمی سانگ، بلاگر مشهور، یکی از طرفداران استایل مونوکروم، نیز از این دو ترکیب برای جذابیت استایلش استفاده کرده است.

استایل مشکی و زرد

همچنین می‌توانید شلوار مشکی را با یک پیراهن زرد یا یک لباس زرد را با کفش های مشکی ست کنید.

استایل مشکی و زرد

حتی برعکس این حالت، در صورتی که تمام مشکی می‌پوشید، امکانپذیر است. فقط کافی است مشکی را با یک هدبند یا کیف زرد ترکیب کنید تا کمی رنگ به ظاهر‌تان بیاورید. این ترکیب رنگ برای مجالس رسمی و غیررسمی مناسب است، بنابراین می‌توانید آن را در یک جلسه کاری یا برخی مناسبت‌های جذاب‌تر بپوشید.

ست مشکی و زرد

طرح های مناسب برای ترکیب با رنگ زرد

به جای ترکیب کردن رنگ ها شما می‌توانید با لباس طرح‌دار استایل خودتان را دوچندان جذاب کنید. در ادامه می‌ببینید چه طرح‌هایی را می‌توان با این رنگ ست کرد.

رنگ زرد با طرح گل

زرد به تنهایی رنگی است که بسیاری از ما را یاد تابستان و خورشید می‌اندازد. چند گل به آن اضافه کنید و یک ترکیب تابستانی عالی را برای خودتان به وجود بیاورید.

رنگ زرد با طرح گل

رنگ زرد با طرح شطرنجی

شطرنجی یکی از طرح‌هایی است که مرتباً مد می‌شود و از مد می‌افتد. در این چند سال اخیر، محبوبیت لباس‌های چهارخانه افزایش یافته است به‌طوری که دامن‌ها و شلوارهای چهارخانه زرد بسیار محبوب شدند.

رنگ زرد با طرح شطرنجی

سبک‌های چهارخونه معمولا با رنگ مشکی ترکیب می‌شوند که همان‌طور که در بالا ذکر شد ترکیب فوق‌العاده‌ای است.

رنگ زرد با طرح شطرنجی

رنگ زرد با طرح راه راه

طرح‌های راه‌راه را روی لباس‌های زرد در ترکیب با سایه‌های روشن‌تر با سفید می‌توان دید. این مدل بیشتر روی لباس، دامن و پیراهن چاپ می‌شود و برای ماه‌های تابستان انتخابی عالی هستند. همچنین می‌توانید چند لباس راه راه به رنگ زرد و مشکی پیدا کنید. با توجه به طراحی آن، این سبک نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد، اگرچه امسال چندان ترند نیست.

رنگ زرد با طرح راه راه

رنگ زرد با طرح پلنگی

احتمالاً بهترین الگوی که می توانید در مورد رنگ زرد بپوشید، طرح پلنگی است. این رنگ معمولاً با مشکی ترکیب می‌شود و می‌توانید سایه‌های زیادی را در ترکیب با آن پیدا کنید. چکمه، کیف پول، کت، کلاه و پیراهن پلنگی به طور قابل توجهی محبوب هستند.

رنگ زرد با طرح پلنگی

از ترکیب رنگ ها با زرد نترسید؛ اگرچه ما رنگ‌هایی را لیست کردیم که به خوبی با آن همخوانی دارند، اما در کل از ست کردن همزمان چندین رنگ نترسید و خلاق باشید.

ترکیب رنگ ها با زرد در استایل

جواهرات مناسب با لباس رنگ زرد

اگر نمی‌دانید چه اکسسوری را می‌توانید با لباستان ست کنید نگران نباشید! در این بخش از مقاله برای پبداکردن انتخاب درست به شما کمک می‌کنیم. رنگ‌های همزاد و یا رنگ‌هایی که از ترکیب رنگ‌های سبز و زرد به وجود می‌آیند بهترین گزینه برای ست کردن با رنگ زرد هستند.

جواهرات مناسب با لباس رنگ زرد

دقت کنید که جواهرات باید ساده باشند تا حس تعادل ایجاد کنند و ظاهری برازنده را برای شما رقم بزنند. در انتخاب جواهرات زیاده‌روی نکنید زیرا استفاده‌ی بیش از حد، توجه را از لباس شما دور می‌کند.

جواهرات مناسب با لباس رنگ زرد

 اگر هنوز برای انتخاب زیورآلات خود مطمئن نیستید، مروارید بهترین گزینه برای ست با رنگ زرد به‌خصوص در مراسم‌های رسمی است. می‌توانید مروارید را با یک لباس مجلسی زرد یا حتی لباس‌های کوتاه‌تر آن را بپوشید. 

جواهرات مناسب با لباس رنگ زرد-مروارید

جواهرات مناسب با لباس رنگ زرد-مروارید

همچنین پیشنهاد می‌شود از گوشواره‌های آویزان برای بهترشدن استایل خودتان استفاده کنید. طلای سفید، رزگلد و یا نقره بهترین گزینه برای لباس‌های رنگ تیره هستند. از کیف نیز به عنوان اکسسوری غافل نشوید. یک کیف دستی یا کلاچ فوق‌العاده شیک بدون تحت الشعاع قرار دادن توجه از لباس، استایل شما را جذاب می‌کند.

اکسسوری مناسب با لباس رنگ زرد

آرایش مناسب با لباس زرد

انتخاب لباس مناسب یک چیز است، اما اینکه بفهمیم چه آرایشی باید با آن انجام بدهیم چیز دیگری است. آرایش پایه با لباس زرد باید طبیعی و ساده باشد. ظاهری روشن و براق روی صورت شما کافی است. برای اینکه بی عیب و نقص و در عین حال طبیعی به نظر برسید، از کانسیلر شروع کنید. همچنین می‌توانید به جای کرم پودر، یک مرطوب‌کننده رنگی خوب انتخاب کنید.

آرایش مناسب با لباس زرد

برای آرایش چشم، می‌توانید از خط چشم رنگی زرد که جزو ترندهای آرایشی 2022 هم هست استفاده کنید. جایگزین مناسب دیگر برای این خط چشم این است که آرایش چشم دودی را امتحان کنید که تقریباً با هر چیزی هماهنگ می‌شود همچنین بهتر است لب‌های خودتان را خنثی نگه دارید.

آرایش مناسب با لباس زرد

آرایش مناسب با لباس زرد

اگر چشم‌ها و گونه‌های شما آرایش طبیعی دارند، می‌توانید با یک رژ لب قرمز پررنگ به جذابیت استایلتان کمک کنید. این یک ظاهر عجیب و غریب با دو رنگ گرم و برجسته است. اما دقت کنید در آرایش چشم زیاده‌روی نکنید تا حواس‌پرتی را به حداقل برسانید.

آرایش مناسب با لباس زرد

در آخر برای رژ گونه می‌توانید از رنگ‌هایی مانند هلویی، مرجانی، صورتی گرم و نارنجی برای زیبا به نظر رسیدن استفاده کنید.

آرایش مناسب با لباس زرد

تا اینجا نحوه‌ی ست کردن لباس و آرایش با رنگ زرد را با هم بررسی کردیم. اما در انتها بهتر است برای شناخت و درک بهتر این رنگ راجع به روانشناسی آن نیز صحبت کنیم.

روانشناسی رنگ زرد

رنگ زرد به عنوان روشن ‌ترین رنگ طیف نوری بیشتر به دانش اکتسابی مرتبط است. این طیف رنگی با سمت چپ یا منطقی مغز طنین‌انداز می‌شود و قوای ذهنی ما را تحریک می‌کند و باعث ایجاد چابکی و ادراک ذهنی می‌شود. به‌طور کلی روانشناسی آن را می‌توان در کلماتی مثل نشاط‌بخش، امید، شادی، سرگرمی، خوش‌بینی، اعتماد به نفس، خلاقیت، خرد، منطق و همچنین نقاط منفی مثل: انتقادی و قضاوت‌کننده بودن، بی‌حوصلگی، بدبینی، فریبکاری و غیر عاطفی بودن خلاصه کرد.

معنای رنگ زرد

روانشناسی رنگ زرد

  • ذهن و عقل

از دیدگاه روانشناسی رنگ، رنگ زرد قوای ذهنی ما را تحریک می‌کند. نیمکره چپ مغز یا بخش تحلیلی را فعال می‌کند و به متمرکز کردن اطلاعات در ذهن کمک می‌کند.

  • شادی و سرگرمی

این رنگ روحیه بخش است. و به ایجاد اشتیاق برای زندگی کمک می‌کند و می‌تواند اعتماد به نفس و خوش بینی بیشتری را بیدار کند.

  • ارتباط ایده‌های جدید

زرد یک ارتباط‌دهنده عالی است. رنگ نتورکر و روزنامه‌نگارهاست که همه در سطح ذهنی کار می‌کنند و ارتباط برقرار می‌کنند. این رنگ جذاب به تصمیم‌گیری کمک می‌کند زیرا به وضوح افکار و ایده‌ها مربوط می‌شود. به‌طور کلی با بیان و ادغام ایده‌ها و افکار جدید مرتبط است.

اثرات رنگ زرد

اثرات رنگ زرد

  • خلاقیت

رنگ ایده‌های جدید، به ما کمک می‌کند تا راه‌های جدیدی برای انجام کارها پیدا کنیم.

  • تصمیم‌گیری سریع

رنگ زرد به تفکر روشن و تصمیم‌گیری سریع کمک می‌کند، اما می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری لحظه‌ای و آنی نیز بشود.

  • انتقادی

رنگ زرد باعث می‌شود افراد از نظر ذهنی تحلیلگرتر باشند و نسبت به خود و دیگران انتقاد کنند.

  • اضطراب

رنگ زرد به سرعت در حال حرکت است، بنابراین زمان بیش از حد در حضور آن می‌تواند منجر به عصبی‌شدن و بی‌ثباتی عاطفی شود.

تنوع رنگ زرد

پالت رنگ زرد

زرد روشن

این رنگ به پاکسازی ذهن کمک می‌کند و آن را باز و هوشیار می‌کند.

زرد لیمویی

زرد لیمویی اعتماد به نفس و نیاز به یک زندگی منظم را افزایش می‌دهد. این رنگ زرد حساسیت ما را نسبت به انتقاد افزایش می‌دهد.

زرد طلایی

این رنگ زرد، رنگ فرد تنهاست که کنجکاوی و علاقه شدیدی به بررسی جزئیات ریز علایق خود دارد. زرد طلایی به انتقاد حساس است.

کرم

ایده‌های جدید را تشویق می‌کند. به غیر از کم رنگ بودن آن می‌تواند نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و نیاز به اطمینان باشد.

طیف تیره زرد

هر چه طیف رنگی تیره‌تر شود نقاط منفی ذکرشده نیز افزایش می‌یابد. به طور کلی نشان‌دهنده تمایل به افسردگی و مالیخولیا، شاکی و بدبین بودن، عدم عشق و ارزش پایین است.

زرد

شما جزو کدام دسته هستید؟ مدام در حال ست کردن رنگ‌ها با یکدیگر هستید یا استایل تک رنگ را می‌پسندید؟ اگر به دنیای مد، سبک و استایل ها علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های دیگر در مجله اینترنتی مد و فشن ژومنت را مطالعه کنید و برای اطلاع از انتشار آخرین مطالب حتما در ژومنت عضو شوید!