چند اصول مهم هنگام ست کردن گردنبند که حتما باید بدانید!

شیدا رضایی 1 سال پیش
7 دقیقه مطالعه
اصول ست کردن گردنبند

گردنبند یکی از انواع اکسسوری‌های پرکاربرد در استایل‌های زنانه و دخترانه است. این نمونه اکسسوری‌، سبک استایل شما را خاص تر از همیشه نشان می دهد. خوشبختانه می توانید در تمام استایل هایتان چه رسمی یا کژوال، از انواع گردنبندها در مدل‌های مختلف استفاده کنید و بدرخشید. همچنین بجای آویز یک گردنبند به‌تنهایی، دو یا سه مدل متفاوت آن را با یکدیگر ست کنید. اما قبل از هر چیز باید با چند نکته برای ست‌کردن گردنبند آشنا شوید. همچنین قبل از خرید و استفاده از آن، می‌بایست چند نکته را بدانید تا خریدی هوشمندانه‌تر داشته باشید. پس با خواندن این مقاله از اصول ست‌ کردن گردنبند و راهنمای انتخاب بهترین ست آن، آگاه شوید.


گردنبندها انواع مختلفی از نظر ظاهری و جنس دارند. معمولاً گردنبندهای طلا یکی از اکسسوری‌های رایج‌ در بین خانم‌هاست. اولین آیتمی که هنگام استفاده از گردنبند باید موردتوجه شما باشد، نوع یقه لباس است. بسته به قسمت بالاتنه لباس شما باید نوع تناسب گردنبند را تعیین کنید. در این مقاله از اصول ست کردن گردنبند همراه ما باشید تا به بررسی بیشتری درباره نحوه بستن گردن‌آویزها بپردازیم.

اصول ست کردن گردنبند با یقه لباس

اصول ست کردن گردنبند

یکی از آیتم‌های مهمی که جلوه گردن‌آویز را در استایل بیشتر می‌کند، یقه لباس است. از آنجایی مدل و نوع این یقه‌ها از تنوع زیادی برخوردار هستند، در استفاده از گردنبندها نکات و محدودیت‌هایی را باید مدنظر بگیرید. اگر به این اصول بی‌توجه باشید و گردن‌آویزتان را با هر مدل یقه‌ای بپوشید، آن زیبایی و درخشندگی اصلی در استایلتان به چشم نخواهد آمد. پس با رعایت چند اصول ساده که در ادامه به آن می‌پردازیم، بهترین ست گردنبند را به سلیقه خود در استایل داشته باشید.

اصول ست کردن گردنبند با لباس یقه هفت

اصول ست کردن گردنبند

ابتدا به مدل یقه توجه کنید. اگر یقه لباس شما ساده و بدون هیچ طرح و مدلی است، بهترین گزینه انتخاب گردنبندهای پر نقش‌ونگار برای ست شماست.

اصول ست کردن گردنبند

اما در غیر این صورت؛ لباس‌هایی با یقه‌های مدل‌دار، توسط گردنبندهای ساده و بدون زرق‌وبرق بیشتر می‌درخشند. معمولاً لباس‌های هفتی به نحوی طراحی می‌شوند که هنگام پوشیدن آن‌ها، چشم‌های اطراف به سمت قفسه سینه خیره می‌ماند. پس هنگام آویز گردنبند به این نکته نیز توجه کنید.

ایده دیگر ما به شما، ترکیب زنجیر و پلاک با این نوع یقه است. اگر می‌خواهید گردنبند شما زیباتر جلوه کند، از پلاک‌های وی (V) شکل استفاده کنید.

نکته بعدی که باید موردتوجه شما قرار بگیرد، اشاره به طول زنجیر است. در این بخش، طول زنجیر باید به میزانی باشد که انتهای پلاک بین دو سینه قرار بگیرد. از زنجیرهایی با طول زیاد به‌هیچ‌وجه استفاده نکنید! چراکه که با لباس‌های مدل یقه‌هفتی جلوه زیبایی ندارد.

ست بی‌نظیر گردنبند با لباس کیوت یقه دکلته

اکثر افراد در مهمانی‌ها و مراسم باشکوه، با لباس‌های یقه دکلته ظاهر می‌شوند. طراحی این مدل لباس به‌گونه‌ای است که قسمت گردن و کمی از کتف‌ها به طور کامل و خالی در معرض دید است و می‌توانید آن را با گردنبند زیبا بپوشانید. گردنبندهای چوکر مناسب این مدل یقه از لباس هستند. هرچه طول گردنبند کوتاه‌تر باشد، استایل شما جلوه جذاب و خاص‌تری را ایجاد می‌کند. حالت استاندارد طول گردنبند در این بخش، تا زیر استخوان‌های ترقوه تعلق دارد. 

اصول ست کردن گردنبند

در این میان می‌توانید از یک یا دو گردنبند دیگر نیز استفاده کنید. ترجیحاً مدل آن هم رشته‌ای باشد! به دلیل وجود مهره در طراحی این مدل گردنبندها، زیبایی مثال‌زدنی را به همراه دارد.

اصول ست کردن گردنبند با لباس یقه گرد

اصول ست کردن گردنبند

همان‌طور که مشاهده می‌کنید هنگام پوشیدن لباس‌های یقه‌گرد، فضای زیادی از گردن قابل‌رؤیت است. ازاین‌رو می‌توان آن را با گردنبندهای پر نقش‌ونگار پوشاند. توجه کنید که طول گردنبند کوتاه‌تر از خط یقه باشد. لباس‌های یقه‌گرد دارای دو مدل یقه‌ باز و بسته هستند. خوشبختانه به‌راحتی گردنبندهای مناسب آن پیدا می شود. برای لباس‌های یقه‌گرد باز، طول گردنبند باید کوتاه باشد تا گردن شما را درخشان جلوه دهد.

اصول ست کردن گردنبند

در مقابل، ترکیب لباس‌هایی با یقه‌گرد بسته به همراه گردن‌آویزهایی با طول بلند ست چشم نوازی را تشکیل می‌دهد.

ست چشم نواز گردنبند با لباس یقه قایقی

اصول ست کردن گردنبند

ازآنجایی‌که لباس‌های یقه‌قایقی به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که قسمت زیادی از گردن و کتف در معرض دید است؛ بهترین ایده برای زیباتر شدن استایل، استفاده از گردنبندهایی با طول‌های کوتاه و بلند است.

ست گردنبند با لباس یقه خشتی

اصول ست کردن گردنبند

یکی دیگر از لباس‌های کیوت دخترانه و زنانه به مدل‌های یقه‌خشتی یا مربعی اشاره می‌شود. در این نوع لباس، قسمت زیادی از گردن و کتف‌ها خالی است. می‌توانید آن را با زنجیرهایی زاویه‌دار بپوشانید. دقت داشته باشید که برای جلوه بیشتر گردن‌بند، از اندازه‌های کوتاه‌تر آن استفاده کنید به‌نحوی‌که تا بالای یقه لباس باشد.

ایده زیبای تلفیق گردنبند با لباس یقه کج

اصول ست کردن گردنبند

لباس‌های یقه کج زیبایی خاصی دارند و طراحی آن به شکل نامتقارن صورت می‌گیرد. ازاین‌رو برای تکمیل آن و ایجاد تقارن در استایل، از اکسسوری گردنبند نامتقارن کمک بگیرید. زنجیرهای چندلایه نیز از رایج‌ترین گردنبندهایی است که آن را با این مدل لباس می‌پوشند و جلوه بی‌نظیری دارد.

اصول ست کردن گردنبند با لباس یقه اسکی

اصول ست کردن گردنبند

لباس‌های یقه‌اسکی در تمام استایل‌ها از آیتم‌های مناسب و پرکاربرد است. هنگام پوشیدن این لباس، قسمت گردن قابل‌رؤیت نیست و شما می‌توانید از هر گردنبندی با طرح دلخواه استفاده کنید. فقط به یک نکته توجه داشته باشید! برای جلوه بیشتر گردن‌آویز هنگام ست‌کردن با لباس، به سراغ طول‌های متوسط و بلند آن بروید.

ترفند بستن دو گردنبند

آویختن گردنبند به‌صورت چندلایه یکی از کارهای ترند شده است که به‌شدت مورد استقبال مردمی قرار می‌گیرد و افراد به این مدل ترکیب بسیار علاقه‌مندند. شما مجاز هستید از هر نوع گردنبندی چه طلا یا نقره و هر مدلی که در جعبه جواهرات خود دارید برای ست‌کردن گردنبند کمک بگیرید. در ضمن اجباری نیست که تنها دو گردنبند ببندید! می‌توانید سه یا چهار گردنبند را با طول‌های متفاوت در کنار یکدیگر ست کنید. برای اینکه بخواهید گردن‌آویز در استایل شما جلوه بیشتری داشته باشد باید چند اصول ریز و کاربردی را در نظر بگیرید. در ادامه به نکات قابل‌توجه هنگام ست گردنبند به‌صورت چندلایه می‌پردازیم.

قبل از اینکه به سراغ نحوه ست گردنبندهای چند لایه برویم دو نکته زیر را ملکه ذهن خود کنید:

  • طول گردنبندهایی ک زیباترین طرح را دارند کم کنید تا نزدیک صورتتان باشد یا آن را به عنوان لایه اول ببندید.
  • به فاصله‌ای که بین هر لایه از گردنبند قرار دارد توجه کنید.

نحوه آویختن گردنبند در لایه اول

اصول ست کردن گردنبند

در این بخش کار شما بسیار آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید یک گردنبند با طول کوتاه را دور گردن ببندید. همچنین می‌توانید از گردن‌آویزهای چوکر نیز استفاده کنید. در انتخاب طرح و مدل گردنبند دست شما باز است و به‌دلخواه دست به انتخاب بزنید. اگر نوع گردنبند طلا باشد جلوه زیباتری به استایل شما می‌بخشد.

ایده بستن گردنبند در لایه دوم

اصول ست کردن گردنبند

حال باید به دنبال گردنبندی بروید که مکمل لایه اول باشد. توجه به تناسب بین لایه اول و دوم نکته کلیدی است که در صورت درنظرگرفتن آن، ست بی‌نظیری را خواهید داشت. از این طرح و مدلی را انتخاب کنید که کم‌وکاستی‌های لایه اول را بگیرد. مثلاً استفاده از زنجیرهایی ساده با پلاک‌های ظریف جلوه چشمگیری از این دولایه را تشکیل می‌دهد. طرح و مدل گردنبند به عهده خودتان است. اما توجه کنید که اگر بافت لایه‌ها از یکدیگر متفاوت باشند، ست شما جذاب‌تر از همیشه خواهد شد. فاصله بین لایه اول و دوم باید بین 2.5 تا 5 سانتی‌متر باشد.

لایه سوم گردنبند را این مدلی ببندید!

اصول ست کردن گردنبند

همان‌طور که می‌دانید طول سومین لایه گردنبند باید از دولایه قبلی بلندتر باشد. بهتر است برای حفظ تعادل، لایه سوم کمی با دولایه قبلی متفاوت باشد. اگر دولایه اول و دوم گردنبند و زنجیرهایی ساده هستند، لایه سوم را با گردنبندی سنگی با مهره‌ای تکمیل کنید. در غیر این صورت اگر لایه اول شما گردنبندی با تکه‌های مروارید تشکیل داده است، لایه سوم را با یک زنجیر ساده خاتمه دهید.

این اصول و ایده‌هایی که گفته شد راهی آسان‌تر را پیش پای شما برای نحوه درست ست‌ کردن گردنبند می‌گذارد. اما به این معنی نیست که محدودیتی برای اجرای ترفندهایی که در ذهن دارید ایجاد شود. اینها اصولی است که با رعایت آن، نتیجه رضایت‌بخش‌تری خواهید داشت. چند ترفند دیگر را نیز شما معرفی کنید.