نحوه ست کردن ساعت مچی با لباس های زنانه و مردانه

شیدا رضایی 10 ماه پیش
7 دقیقه مطالعه
ست کردن ساعت مچی با لباس

استفاده از اکسسوری ساعت‌مچی در استایل‌های رسمی و کژوال، یکی از کارهای شایسته‌ای است که هر فرد خوش‌پوشی به آن نیاز دارد. اغلب افراد به دنبال استایلی شیک و متفاوت با ساعت‌مچی هستند. برای این کار ابتدا باید با چندین نکات هنگام ست کردن ساعت مچی با لباس آشنا شوید و آن را در استایلتان رعایت کنید. با ما در ژومنت همراه باشید تا ترفندهای طلایی ست‌ کردن ساعت‌ مچی در استایل را برایتان ارائه دهیم و از آن‌ها برای استایل خود ایده بگیرید.


راهکاری‌های ست کردن ساعت مچی با لباس

خوشبختانه طیف گسترده‌ای از ساعت‌مچی‌ها با جنس و مدل‌های مختلف توسط برندهای زیادی تولید شده است. شما با استفاده از ساعت‌مچی در استایل، علاوه بر اینکه از زمان مطلع می‌شوید، به‌عنوان یک اکسسوری تزئینی ظاهری شیک و جذاب‌تر از همیشه خواهید داشت. اگر می‌خواهید هنگام ست کردن ساعت مچی با لباس استایلتان شیک‌تر باشد، باید دو آیتم ساعت و لباس را در طیف رنگی مشابه انتخاب کنید تا یک هماهنگی شگرفی بین آنها به وجود آید. بسته به موقعیت و مکانی که برای آن حاضر می‌شوید دست به انتخاب بزنید. همچنین در این بخش انتخاب با خودتان است که از چند نوع ساعت در کمد لباستان بهره ببرید یا یک ساعت هماهنگ با اکثر لباس‌هایتان تهیه کنید. انتخاب نهایی با شماست.

ست کردن ساعت مچی با لباس

یکی از مهم‌ترین اصولی که رعایت آن هنگام ست کردن ساعت مچی استایلتان را شیک‌تر می‌سازد، ایجاد هماهنگی رنگ ساعت با آیتم‌های ریزودرشت استایلتان مانند کراوات، کمربند، کفش و... است. درصورتی‌که قصد دارید از یک مدل ساعت‌مچی استفاده کنید پس ابتدا سری به کمد لباستان بزنید و ببینید چه رنگی در کنار لباس‌هایتان هماهنگی بیشتری ایجاد می‌کند. در نهایت ساعت خود را به همان رنگ انتخاب کنید. اگر هم قصد دارید چند مدل ساعت داشته باشید پس کار شما راحت‌تر شد! چرا که می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی با انواع لباس‌های خود بپوشید.

خوشبختانه ساعت‌هایی که بندفلزی دارند با ترکیب هر مدل لباسی می‌درخشند. در ادامه با اصول ست کردن ساعت مچی در استایل‌های زنانه و مردانه بیشتر آشنا شوید.

اصول ست کردن ساعت مچی با لباس زنانه

ست کردن ساعت مچی با لباس

خانم‌ها اگر قصد دارید ساعت‌مچی را با لباستان ست کنید چند نکته را فراموش نکنید!

اندازه ساعت

توجه به اندازه ساعت یکی از نکات اساسی هنگام ست‌کردن است. درصورتی‌که قصد دارید لباس‌های شب زنانه بپوشید از ساعت‌هایی با صفحات متوسط رو به کوچک با بندهای ظریف زنانه استفاده کنید. هنگام پوشیدن لباس آستین‌بلند از ساعت‌هایی با بند توری استفاده نکنید.  بهتر است بندهای باریکی را انتخاب کنید که به آستین لباستان هم گیر نکند و باعث نخ کش شدن آن نشود.

رنگ ساعت

بهتر است رنگ ساعت را بر اساس زمان روز و موقعیت مکانی انتخاب کنید. برای مثال اگر در یک روز بهاری  به جشن عروسی در باغی دعوت شده‌اید، ساعت‌های بندچرمی رنگ روشن و ملایم بهترین گزینه برای ست‌کردن هستند. درصورتی‌که قصد دارید برای یک مهمانی رسمی شبانه حاضر شوید، از ساعت‌هایی با بند آبی استفاده کنید. برای حضور در جشن تولد و تبریک سال نو اضافه‌کردن کمی زرق‌وبرق به استایلتان جایز است. در این مواقع ساعت‌های نقره‌ای یا طلایی‌رنگ می‌تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد.

لباس‌های غیررسمی

اگر می‌خواهید لباس‌های غیررسمی‌تان از حالت معمولی خارج شود، از ساعت‌های فلزی خنثی استفاده کنید و درخشش را به استایل خود هدیه دهید. درصورتی‌که اغلب تاپ‌های راحتی و انواع جین را می‌پوشید، ساعت‌های بندفلزی، چرم و سیلیکونی جلوه استایلتان را زیباتر می‌کند. هنگام پوشیدن ژاکت‌های آستین‌بلند در فصول سرد سال، ساعت‌های بندفلزی صیقلی یا چرم نرم را به مچ دست خود ببندید.

بهترین ساعت ‌های مچی زنانه

انتخاب بهترین ساعت در استایل کار چندان آسانی نیست. اما در این بخش ما شما را راهنمایی می‌کنیم که کدام ساعت برازنده کدام استایل است.

1. ست کردن ساعت مچی جواهری با لباس

ست کردن ساعت مچی با لباس

یکی از مدل‌های محبوب ساعت در میان خانم‌های خوش‌پوش است که از جنس سرامیک و مواد ارزشمندی مانند طلا و نقره است. اگر دقت کنید صفحات این مدل ساعت‌ها با سنگ‌های باارزش و الماس تزئین شده و ظاهری خیره‌کننده دارد. در مهمانی‌های شبانه استفاده از این مدل ساعت‌ها یکی از رایج‌ترین انتخاب‌های خانم‌های خوش استایل است.

2. ساعت ورزشی

ست کردن ساعت مچی با لباس

اغلب ساعت‌های ورزشی زنانه با رنگ‌های صورتی در بازار موجود است. این مدل ساعت علاوه بر نشان‌دادن زمان از قابلیت‌های ویژه دیگری از جمله زنگ هشدار و... برخوردار است. خوشبختانه ساعت‌های ورزشی ضد آب هستند و مناسب تمریناتی همچون شنا هستند. شما می‌توانید لباس‌های رنگ روشن ورزشی‌تان را با این ساعت ست کنید و همچنان بدرخشید.

3. ساعت کلاسیک: مناسب تیپ رسمی

ست کردن ساعت مچی با لباس

یکی از آیتم‌های ساده و معمولی موجود در بازار، ساعت‌های کلاسیک هستند که در استایل‌های رسمی و نیمه‌رسمی یکی از اکسسوری‌های پرکاربرد است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید سبک طراحی این مدل ساعت‌ها قدیمی است و برای حاضرشدن برای محل کار می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

اصول ست کردن ساعت مچی با لباس مردانه

ست کردن ساعت مچی با لباس

اغلب آقایان هنگام ست‌کردن ساعت با کت و شلوارشان به مشکل برمی‌خورند و به دنبال انتخابی هستند که در استایل آن‌ها هماهنگی ایجاد کند و باعث درخشش بیشترشان شود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم برای ست‌کردن ساعت با لباس به چه مواردی باید توجه کنیم.

کراوات مشکی / سفید

مناسب‌ترین ساعت‌هایی که با آیتمی همچون کراوات مشکی هماهنگی دارد، ساعت‌های مدل Dress با بند چرم مشکی رنگ است. دقت کنید که صفحات این مدل ساعت‌ها از تزئینات کمتری برخوردار باشد.

تیپ رسمی

هنگامی که برای حضور در محل کار حاضر می‌شوید از ساعت‌های صفحه باریک بدون هیچ‌گونه تزئیناتی استفاده کنید. ساعت کلاسیک مدل Dress در کنار کت و شلوارهای مشکی رنگ به زیبایی می‌درخشند. درصورتی‌که از کت و شلوارهای نیمه‌رسمی استفاده کرده‌اید، بهتر است ساعت غواصی با بندچرمی را انتخاب کنید.

استایل نیمه‌رسمی

درصورتی‌که کت‌وشلوار روشن و بدون کراوات پوشیده‌اید و قصد دارید به محل کارتان بروید، گزینه‌های انتخابی شما برای ست‌کردن، می‌تواند به ساعت‌های کرونوگراف، خلبانی و ارتشی ختم یابد.

لباس‌های غیررسمی

ساعت‌هایی با بندفلزی معمولاً جنبه‌ای غیررسمی دارند و در استایل‌های معمولی یکی از پرکاربردترین گزینه‌هاست. همچنین ساعت‌های بندچرمی نیز با انواع لباس از جمله جین، پیراهن کتان و چکمه‌های مجلسی مردانه به‌راحتی ست می‌شود. در این میان ساعت‌های هوشمند نیز با لباس‌های غیررسمی و ورزشی همخوانی دارد.

لباس‌های ورزشی

هنگام انجام تمرینات ورزشی شما به ساعتی نیاز دارید که از مواد مستحکم ساخته شده باشد و در مقابل ضربه و محکم باشد. در این بخش با خیال راحتی می‌توانید ساعت‌های غواصی، خلبانی، ارتشی و کرونوگراف را مورداستفاده قرار دهید.

ساعت مناسب برای کت‌وشلوار

معمولاً انتخاب بهترین ساعت برای کت‌وشلوار نیاز به کمی آشنایی قبلی دارد تا ماهرانه دست به انتخاب بزنید. در ادامه مطلب با مناسب‌ترین ساعت‌ها برای ست با کت‌وشلوار مردانه صحبت می‌کنیم.

1. ست کردن ساعت مچی dress با لباس

ست کردن ساعت مچی با لباس

مدل ساده ساعت dress با بند چرم مناسب استایل‌های رسمی و اداری آقایان است. بند این مدل ساعت با کت‌وشلوار شما یک هماهنگی شگرفی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود استایل شما کامل‌تر دیده شود.

2. ساعت غواصی

ست کردن ساعت مچی با لباس

ساعت غواصی ظاهر آقایان را کمی خشن نشان می‌دهد و با بند فلزی که دارد مناسب استایل‌های نیمه‌رسمی است.

3. ساعت خلبانی

ست کردن ساعت مچی با لباس

این مدل ساعت‌ها سبک استایل‌های معمولی‌تان را تغییر داده و زیبایی شیک‌پوشی را به آن می‌بخشد. ساعت‌های مدل خلبانی دارای ویژگی کرونوگراف هستند. اندازه صفحه این ساعت‌ها بزرگ است و در استایل‌های رسمی نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

4. ست کردن ساعت مچی کرونوگراف با لباس

ست کردن ساعت مچی با لباس

در خصوص این مدل ساعت‌ها باید بگویم که دارای چند موتور با قابلیت اندازه‌گیری و نمایش فاصله‌های زمانی با دقت بالا را دارد. ساعت‌های کرونوگراف با دو مدل بند چرمی و فلزی در بازار موجود است. این ساعت در استایل‌های نیمه‌رسمی با زیبایی می‌درخشد.

5. ساعت‌های هوشمند

ست کردن ساعت مچی با لباس

این مدل ساعت‌های از فناوری بالایی برخوردار هستند و علاوه بر نمایش زمان، قابلیت گرفتن تماس تلفنی، ارسال پیامک و نصب اپلیکیشن‌های مختلف را دارد.

ساعت‌های هوشمند معمولاً ظاهری ساده دارند و بیشتر از نظر فناوری خارق‌العاده است. ازاین‌رو این ساعت‌ها با لباس‌های معمولی به‌راحتی ست می‌شوند و استفاده از آن در استایل رسمی جایز نیست.

نحوه صحیح ست کردن ساعت مچی در استایل یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها و آقایان زیادی است. امیدوارم با مطالعه این مطلب، روش‌های استفاده از ساعت‌مچی با لباس‌های مناسب را آموزی دیده باشید. اگر این مطلب برایتان مفید بود، به این صفحه امتیاز دهید.